DPF

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

marian52
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 05.06.2011 19:37

1.6 TDi EA 288 - DPF regeneracia

Příspěvek od marian52 »

Dobry den.
mam motor 1,6 TDI CR 77 kw rok 12/2013 EA 288 a zaujima ma regeneracia DPF filtra. Na mojom motore sa spusta cca kazdych 200 - 250 km pocas regeneracie sa zapne ventilator chladica.Je interval regeneracie v poriadku,vykon motora je vyborny,spotreba 4,7 priemer.Na pristrojovke nesvieti ziadna kontrolka.
Dakujem za kazde info.

Uživatelský avatar
Marťas1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 19.12.2013 20:57
Bydliště: Bílovec

Re: DPF Regeneracia 1,6 TDi CR motor EA 288

Příspěvek od Marťas1 »

Mě to dělá taky a prý je to v pořádku(ptal jsem se v servisu). Akorát si nejsem jistý těmi kilometry, spíš bych řekl,že to dělá častěji po klidné jízdě. :lol:
VW GOLF Variant 1.6 TDI Highline, bixenony, stříbrná Reflex metalíza, Parkpilot, Ergoactiv, vyhřívané čelní sklo, telefonování Comfort, Colour pal.počítač

Honzajs122
Řidič
Řidič
Příspěvky: 137
Registrován: 20.09.2013 21:28

Příspěvek od Honzajs122 »

Nějak tomu nevěnuji pozornost, ale není to nějak často?
Já jezdím často dlouhé streky, tak to nijak neřeším

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: DPF Regeneracia 1,6 TDi CR motor EA 288

Příspěvek od Flekmatik »

Taky mi připadne že motor regeneruje častěji, možná je to jenom náhoda oproti zkušenostem s předchozí generací. Nepřekvapilo by měl kdyby stáhli interval regenerace z 700km na těch 300km cca.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Uživatelský avatar
zolmik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 16.12.2012 16:47

Re: DPF Regeneracia 1,6 TDi CR motor EA 288

Příspěvek od zolmik »

Nazdar.
Mne sa to stáva tiež dosť často.Povedal by som cca 300km.Napríklad dnes jazda asi 35km a keď zastanem,ventilátor točí jak o dušu,este ďalších 10 minút.A pritom vonkajšia teplota cca 24°C.Niekedy je to na nervy,ale keď to potrebuje dokončiť regeneráciu DPF filtra,tak to nechám a potom to zastane. 8O
VW Golf 7, 1,6TDI, 77kW Comfortline

Zett
Řidič
Řidič
Příspěvky: 61
Registrován: 30.04.2014 12:27

Re: DPF Regeneracia 1,6 TDi CR motor EA 288

Příspěvek od Zett »

Z manuálu str. 376 jsem pochopil, že kontrolka DPF se nerozsvítí vždy nicméně mám pocit jako by se to týkalo jen vozidel s automatickou převodovkou, ale možná je to jen tak divně napsaný...

Na str. 375 je psáno, že když svítí kontrolka DPF je filtr zanesený a je nutno jet cca 15 min na 4. rychlostní stupeň (u manuálu) nejméně 70 km/h.

Předpokládám tedy, že když se rozsvítí kontrolka DPF tak už je to hodně zanesený... jinak bez rozsvícení kontrolky DPF regenerace pravděpodobně sem tam probíhá také, ale bez nutnosti držet se toho návodu výše.

Osobně během 3300 ujetých km jsem to zaznamenal cca 3x. Tankoval jsem 2x Verva Diesel na Benzině a pak už jen Ultra Diesel u Globusu (dodavatel je Unipetrol).

Z.
od 10.6.2014: VW Golf VII Variant 2.0 TDI Highline, tacho 65000 km, prům. spotřeba 5.47 l/100km.

rasto4444
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 06.01.2011 22:34

Re: DPF Regeneracia 1,6 TDi CR motor EA 288

Příspěvek od rasto4444 »

Tak ja mam 25 500 km a ten ventilator sa mi spustil tak asi 5x. Jazdim hlavne dialnice a potom kratke trasy len do obchodu a pod do 7 km. Ale zvysene otacky mavam samozrejme castejsie, zvacsa pri tych kratkych trasach ale sem tam aj po jazde po dialnici
Golf 7 1.6 Comfortline+"Comfort,Winter"paket,"Rear Assist",nastavenie jazdného profilu, PC "Premium", "Composition Media" s CD, športové sedadlá

Uživatelský avatar
Kyselinka
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 27.09.2013 10:13

Re: DPF Regeneracia 1,6 TDi CR motor EA 288

Příspěvek od Kyselinka »

Caste spustanie regeneracie DPF v poriadku moc nie je. Samozrejme tato SW spustena regeneracia je vlastne jeho ochrana, ale nespaval by som moc kludne, keby sa mi spustala kazdych 200km :?
Zaujimalo by ma ako jazdite a do akych otacok tocite bezne motor.

llukin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 16.03.2015 14:01

Re: DPF Golf VII

Příspěvek od llukin »

Najeto 2244 km, dnes ráno hláška o ucpaném filtru. V servisu mi řekli, že to buď bude porucha elektroniky, nebo se na tom podepsala nějaká kuna. Nicméně po 4 hodinách spustili nucenou regeneraci a kontrolka zhasla. Podotýkám, že sice jezdím krátké trasy, ale jezdím i ty dlouhé. Bylo mi doporučeno auto více honit. Víc už to fakt nejde :158:
VW Golf VII 2.0 TDI 110 kW R-line highline

Uživatelský avatar
zolmik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 16.12.2012 16:47

Re: DPF Golf VII

Příspěvek od zolmik »

Nazdar. To ako fakt upchatý filter DPF po niečo vyše 2000 km? To sa mi nezdá. Ja mám vyše 33000 a zatial žiadna taká hláška nebola. Sem tam sa stane že viem o regenerácii DPF hlavne keď zastanem a ešte sa točí ventilátor a dochladzuje motorový priestor ale ešte žiadny iný problém.
VW Golf 7, 1,6TDI, 77kW Comfortline

vasekp
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 14.12.2014 19:13

Re: DPF Golf VII

Příspěvek od vasekp »

Mám stejný motor a jezdím dost možná v podobném režimu, někdy třeba několik dní po městě a občas dálka 100+ km. Snažím se jezdit alespoň na 1500 ot/min po rovině a 2000+ ot/min, když je třeba zabrat. Jak to jde, na dálnici od nájezdu cca. 3000 km motor záměrně vytáčím alespoň na chvilku kolem 4000 ot/min.
Najeto za 2 měsíce 4500 km, regeneraci jsem registroval 2x, kolem 800 km a pak cca. 3500 km (smrad spáleniny a zvýšené otáčky při volnoběhu za dosažené provozní teploty).
Kontrolka DPF se nerozsvítila ani jednou.. je to divný :(
G7 Variant Highline 2,0 TDI 6G; ACC; kessy; Bi-xenony; ergoActive; parkpilot.

zzbysekk
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 29.01.2014 16:52

Re: DPF Golf VII

Příspěvek od zzbysekk »

Ja mam najeto 64 tisic a zadna kontrolka nic. Ani jsem nepozoroval, ze by k naky regeneraci dochazelo. Asi to auto tak nesleduju. Jinak me vetrak huci po kazde aspon 5 min nebo vic po zastaveni.
Asi to moc honim :-)))))) Klasicka cihla na dalnici 200kmh dom vypnout a na pivko :D
BMW X6 40d 2013, BMW individual Pyritbrown
VW Golf VII Variant 2.0TDI Highline, Black magic
BMW 320i 2008
Ex. Renault Megane Coupe GT-Line 1.4Tce 2010

Honzajs122
Řidič
Řidič
Příspěvky: 137
Registrován: 20.09.2013 21:28

Příspěvek od Honzajs122 »

Tak nějak podobně jako zzbysekk. Bez problémů

Sirmartinez
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 04.11.2017 07:38

Re: DPF

Příspěvek od Sirmartinez »

Zdravím všechny,
Měl bych dotaz, když je aktivní start stop systém a spustí se regenerace filtru, zastaví se motor nebo až je regenerace ukončena?
Bylo by to dobré hlídání když dojedu domů a zrovna probíhá reg. Aktivuju start stop, až by bylo hotovo auto se samo vypne.
Golf VII 2.0 TDI

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

Re: DPF

Příspěvek od highendforum »

Pokud se spustí regenerace filtru DPF, tak se motor nevypne. Jestli je zapnutý start stop systém na to nemá vliv. Respektive start stop systém je v tuto dobu neaktivní, po dokončení procesu regenerace filtru DPF se systém start stop opět aktivuje.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“