Mám dotaz ohledně motoru 2.0 TDI 103 KW
Jel jsem lyžovat do Rakouska. Po Českých silnicích byla teplota na standardních 90 stupních střídání rychlostí od 50 do cca 110km/h.
Jakmile jsem vjel na Rakouskou dálnici, kde jsem měl tempomat na 80km/h a motor točil něco nad 1100-1200 otáček, tak mi spadla spadla teplota a auto téměř přestalo topit. Venku byla teplota mezi 0-4 stupni. To samé i při jízdě 100km/h, když jsem sjel mimo dálnici a motor točil do více otáček, tak teplota šla zase pomalu nahoru.
Kde je prosím potíž? Termostat?
Motor i při dlouhé jízdě vychladne
Moderátor: Olaf87
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 26.11.2017 11:40
-
- Nový člen
- Příspěvky: 42
- Registrován: 18.11.2017 13:11
Re: Motor i při dlouhé jízdě vychladne
Nikdo se neozval? Tak pro příští zimu: zkus motor tak nepodtáčet a udržovat otáčky nad 1500, nebo lépe kolem 2000, tzn. pokud nemám studený motor, tak do 80 km/h neřadím výš, než čtyřku a nechávám ho točit okolo 1800-2000.
Dnešní diesely i benzíny jsou extrémně účinné a produkují málo tepla oproti dřívějšku. To kolikrát nestačí ani na udržení motoru na provozní teplotě, proto jsou tam různé přídavné ohřívače vody a motor si různě pomáhá všemi možnými způsoby. Ještě bych mrknul do nastavení a zkontroloval, jestli je zaškrtnutá volba automatického zapnutí přídavného topení. Tu "zafajfkovat", topné tělísko ve vodním okruhu se bude zapínat minimálně po sundání nohy z plynu a po studeném startu naskočí vždy. Motor pak rychle dosáhne provozní teploty. Jezdím často na Šumavu a při odjezdu dolů ze zimního Srní, kde je táhlý bezplynový sešup a serpentiny, je po kilometru už v autě krásně teplo a dole u Čeňkovy pily je olej na nějakých 60 a více °C, což je u dieselu krásná hodnota.
Dnešní diesely i benzíny jsou extrémně účinné a produkují málo tepla oproti dřívějšku. To kolikrát nestačí ani na udržení motoru na provozní teplotě, proto jsou tam různé přídavné ohřívače vody a motor si různě pomáhá všemi možnými způsoby. Ještě bych mrknul do nastavení a zkontroloval, jestli je zaškrtnutá volba automatického zapnutí přídavného topení. Tu "zafajfkovat", topné tělísko ve vodním okruhu se bude zapínat minimálně po sundání nohy z plynu a po studeném startu naskočí vždy. Motor pak rychle dosáhne provozní teploty. Jezdím často na Šumavu a při odjezdu dolů ze zimního Srní, kde je táhlý bezplynový sešup a serpentiny, je po kilometru už v autě krásně teplo a dole u Čeňkovy pily je olej na nějakých 60 a více °C, což je u dieselu krásná hodnota.
VW Golf VII Variant 2018, 1.6 TDi 85kw (DGTE), 7DSG (DQ200)