To Flekmatik:Flekmatik píše:to highendforum: díky za reakci, drzim palec at to vydrzi - nezapomen nechat vymenit olej a filtr na 15000km, moc to nehon kdyz je to studeny (zalezi na teplote oleje, ne vody) a kdyz dojedes tak nech motor chvili bezet na volnobeh nez ho vypnes a mel by ti vydrzet na dost dlouho ... a doporucuju vyzkouset do prazdne nadrze jednou nalit vervu ... motor pak u me mel daleko klidnejsi zvuk
tak jsem nechal vyměnit olej a olejový filtr ve značkovém servise po 9 měsících a po najetí 12500 km, po konzultaci s mechanikem prý první výměna u TDI čím dřív tím líp (doporučení mezi 10-15000 km). Tak jsem zvolil zlatou střední cestu. Servis kam jezdím nepoužívá Castrol, ale Shell, tak mi tam dali Shell Helix Ultra VX 5W-30 Long Life. Samozřejmě dodržuji nepsaná pravidla pro diesel, nehoním za studena (2.0 TDI se dost rychle zahřívá a to i v zimě!), po divočině nechávám chvíli běžet na volnoběh i Vervu jsem už vyzkoušel.
Jinak jsem vyslechnul mnoho názorů od provozovatelů TDI (známých i cizích), že jsem blázen, že nikdy neměnili olej mimo interval 30000 km/2 roky nebo jak je vyzval palubní počítač a nikdy neměli sebemenší problém. Jsou to lidi co mají dlouholeté zkušenosti s dieselem s nájezdem stovek tisíc kilometrů. Tak co si potom vybrat?
Jak to řešíte vy?