Marathon Edition

Vše ostatní..

Moderátor: Olaf87

JardaPVW
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 16.02.2016 18:49

Marathon Edition

Příspěvek od JardaPVW »

Nenašel jsem žádné téma pro tuto edici, tak zakládám nové téma. Netuší někdo, proč má golf maraton edition v konfigurátoru Bixenon s LED za 10 600,-? Měl jsem za to, že jsou už v základu? Nebo tam je nějaká jiná varianta bez LED? Jaký je mezi nimi rozdíl?

Uživatelský avatar
VSLRA
Řidič
Řidič
Příspěvky: 135
Registrován: 03.02.2016 18:08

Re: Maraton edition

Příspěvek od VSLRA »

Taky jsem to dlouho zkoumal. Nemám to ověřené, ale podle mě bez led máš v podstatě klasické paraboly ale s Bixenonovýma žárovkama. S LED jsou to pak takové ty LED čtverce, které ti svítí na denní svícení.
Golf Sportsvan 1.4 TSI Maraton -04/2016 (sold 5/2018)
Tig AllSpace 1.5 TSI Comfort - obj. 12.3.18, dodáno 10.1.2019,(prod. 9/2021)
Tig AllSpace 1.5 TSI DSG Elegance - obj. 20.9.21, plán CW 02/23

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Maraton edition

Příspěvek od sirdo »

zakladne bi-xenony pouzivaju na denne svietenie klasicku halogenku. natacacie uz Ucko z LEDiek...

JardaPVW
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 16.02.2016 18:49

Re: Maraton edition

Příspěvek od JardaPVW »

Aaaha. Takze ty lampy s LEDkovym uckem nejsou soucasti zakladu ME. Diky

Edit: Uz ksem to pochopil z nemeckyho fora. Ona ta lampa tam ta Ucka ma, ale chromovy a pro denni sviceni sviti ten vnitrni reflektor viz obrazek (srovnani osazeni led zaovkou misto Hcka) Obrázek

Ale bixenony s LED maji Ledkovy ty Ucka, ktery sviti pro denni sviceni. Tak aspon v tom mam jasno. To asi za tech 10k bude stat. Pro ten efekt.

Uživatelský avatar
VSLRA
Řidič
Řidič
Příspěvky: 135
Registrován: 03.02.2016 18:08

Re: Maraton edition

Příspěvek od VSLRA »

Přesně to jsem si říkal taky. Prostě světla a kola dělají auto.
Já přidával na přání: LED světla za 10.600, Singapore kola za 7.500, PreCrash za 3600 a Palubní počítač premium za 3600.

Přeci jen ten displej u otáčkoměru má člověk taky furt na očích a ten černobílej co tam je v základu mi přišel takový retro :negative:
Golf Sportsvan 1.4 TSI Maraton -04/2016 (sold 5/2018)
Tig AllSpace 1.5 TSI Comfort - obj. 12.3.18, dodáno 10.1.2019,(prod. 9/2021)
Tig AllSpace 1.5 TSI DSG Elegance - obj. 20.9.21, plán CW 02/23

Uživatelský avatar
tondaz
Řidič
Řidič
Příspěvky: 94
Registrován: 15.05.2015 20:40

Re: Maraton edition

Příspěvek od tondaz »

Gratulace :drinks: Dijony (kola) jsou ale mnohem hezčí, na obrázku nic moc ale v reálu jsou boží. U sportsvana jsou i zadáčo :good:
Přílohy
08102015037.jpg
Sportsvan 1.4 tsi Comfort edition + něco navíc

Uživatelský avatar
VSLRA
Řidič
Řidič
Příspěvky: 135
Registrován: 03.02.2016 18:08

Re: Maraton edition

Příspěvek od VSLRA »

"Proti gustu žádný dišputát"... líbí se mi obojí :) Ale ty Singapore přeci jen mají takový sportovnější nádech :blush:
Golf Sportsvan 1.4 TSI Maraton -04/2016 (sold 5/2018)
Tig AllSpace 1.5 TSI Comfort - obj. 12.3.18, dodáno 10.1.2019,(prod. 9/2021)
Tig AllSpace 1.5 TSI DSG Elegance - obj. 20.9.21, plán CW 02/23

GolfVII
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 04.03.2016 18:30

Re: Maraton edition

Příspěvek od GolfVII »

JardaPVW píše:Aaaha. Takze ty lampy s LEDkovym uckem nejsou soucasti zakladu ME. Diky

Edit: Uz ksem to pochopil z nemeckyho fora. Ona ta lampa tam ta Ucka ma, ale chromovy a pro denni sviceni sviti ten vnitrni reflektor viz obrazek (srovnani osazeni led zaovkou misto Hcka) Obrázek

Ale bixenony s LED maji Ledkovy ty Ucka, ktery sviti pro denni sviceni. Tak aspon v tom mam jasno. To asi za tech 10k bude stat. Pro ten efekt.

Daji se ty LEDky dodelat? Koukam na prislusenstvi a je tam neco za 7 000,- .... je to ono?

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Maraton edition

Příspěvek od sirdo »

nie, nie je. dorobit sa da len tym, ze tam namontujes natacacie bi-xenony...

GolfVII
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 04.03.2016 18:30

Re: Maraton edition

Příspěvek od GolfVII »

A to mluvis k edici Maraton - ta ma bixenony (ale asi se nenataci)?

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: Maraton edition

Příspěvek od x-father »

Třeba by to nějak dobastlit šlo. Záleží, jaký tam bude přístup. Rozlepovat světo by kvůli tomu nikdo asi nechtěl.

Já se už dřív podivoval nad tím, proč u světla s LED U je vedle čočky parabola a v ní ledka jako denní svícení. Ta ledka svítí jen dopředu a parabola je tam úplně zbytečná, tak proč tam je?

Až tuhle mě někdo říkal, jestli to není kvůli úspoře a není to blbost. Nejnižší verze xenononů tam má obyčejnou žárovku na denní svícení a ta parabolu potřebuje. Asi to sekají ze stejné formy a pak jen stejné světla různě osazují. Třeba by se dala ta zárovka vyměnit za LEDku a třeba by se dalo rozsvítit to učko. Otázka je, ajestli se ty ledky dají sehnat samotné, nebo něčím nahradit.

janv27
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 19.05.2016 01:13

Re: Maraton edition

Příspěvek od janv27 »

Ahojte,
potřeboval bych radu ohledně výbavy Maraton Edition a Comfort Edition. VW připravuje ceníky tak pěkně, aby nás, výbavychtivé, nutil brát příplatky. Pro mě tím hůř, že nejsem investorem, ale pouhým synem investorky, kterou musím přesvědčit o účelnosti té které výbavy. Současné auto (Corsu B) máme 14 let a další auto by mělo sloužit podobně dlouho, tak proto nové/zánovní i při našem nájezdu 10 000 km/rok.

Zabýval jsem se xenony u výbav CE a ME a zjistil jsem, že Comfort Edition měla navíc:
„včetně LED denního svícení“ a „dynamické přisvěcování do zatáček“. Znamená ono dynamické přisvěcování natáčení xenonů, nebo to má co dělat s přídavnou přisvěcovací parabolou, která se od času 1:53 rozsvěcí zde?: https://www.youtube.com/watch?v=MDqXqr8KLG0&t=1m48s" onclick="window.open(this.href);return false;

Z videa je patrné, že ve vyšších rychlostech se xenony natáčejí a v nižších se přidává halogenové přisvícení. Toto je 100% u CE.
Onu přisvěcovací parabolu mají dle fotek i xenony v ME, ale zda je u ní funkce zapnutá, kdo ví?
(Ad předchozí příspěvek: myslím, že rámečky by u horších xenonů rozsvítit nešly, jsou to je pochromované kusy plastu.)

Aby nám tvůrci ceníku situaci ještě ztížili, neodebrali ani u CE ani u ME od mlhových světlometů poznámku „se statickým přisvěcováním do zatáček“.
I cee'd má přisvěcovací parabolu ve světlometu, tak by mě mrzelo, kdyby to u ME bylo pouze na mlhovce. (Mmch cee'd přisvěcuje jen podle volantu, nikoli podle blinkru, takže občas pozdě, zkoušeli jsme.)

Proč se ptám? Máme možnost koupit roční CE, který má ony dynamické xenony, ale nemá jejich automatické rozsvěcení, ani senzor stěračů, zatímco funglovka ME by měla horší xenony, halogenové denní lampy, ale uměla by mezi nimi automaticky přepínat a zapínat stěrače (má Paket Světla a výhled).

Napadá mě, mají horší xenony vůbec automatické výškové nastavování? A nejsou třeba slabší oproti těm v CE? (Trik se sklápěním jako u Rapida - slabší nepotřebují automatiku.)

Do ME lze doplatit za 10 600 Kč ony dynamické xenony s LED, ale připadá mi to za „pouhé“ natáčení trochu moc.

Pokud jde o konkrétní srovnání ročního CE a funglovky ME, tak CE je v základní výbavě CE + multifunkční volant. Má oproti ME i zadní LED světla, Paket Zrcátka (sklápění, osvětlení okolí) a barevný palubní počítač. Všechno je fajn, ale asi bych to oželel.
Naproti tomu v ME je navíc již zmiňovaný Paket Světla a výhled, ale chybí sklápění zrcátek a jejich svícení. Připlatili bychom sem parkovací kameru (v CE základem) a vyhřívaný volant (v CE chybí).

Oba Golfy vycházejí ve srovnání 2 letého provozu jen o 7000 Kč jinak, přičemž levnější je roční ojetina. Nemalou roli hrají i 15" kola ojetiny (standard CE), na něž jsou levnější pneumatiky a která také slibují vyšší jízdní komfort, který bychom si přáli. Pro funglovku zas hraje o 2 roky delší záruka a možnost vlastnonožního zajetí (které ale nemusí být lepší, že :) )

(Napadá mě ještě využít fóra a domluvit si s někým výměnu 17" nebo 16" z ME za 15" z CE... (S tím, že já bych chtěl ty 15".) Ale nevím, o kolik jsou reálně pohodlnější.)

Děkuji vám za vaše názory a postřehy nejen ohledně bi-xenonů!
Golf VII 1.2 TSI 77 kW CE 2015

vasekp
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 14.12.2014 19:13

Re: Maraton edition

Příspěvek od vasekp »

Odpovím alespoň částečně:
Dynamické přisvětlování do zatáček znamená, že se světla natáčí při pohybu volantem a svítí, dá se říct, do zatáčky. Do rychlosti 40 km/h se navíc ještě rozsvěcí i "přisvětlovací parabola". Obojí jsou prima funkce, které by mi docela chyběly. Jestli světla ale za ty peníze stojí, je už na tobě/na vás :) Je fajn si to vyzkoušet, vydá to za 1000 slov.

Ohledně kol. 15" nevypadají moc pěkně, ostatně určitě se o tom dočteš i tady. Osobně jezdím na 16" a nemít auto firemní, už bych měl 17" Dijony :) Rozdíl v komfortu nebude tak markantní, jako ten estetický.

Pokud mi něco neuteklo, nezmiňuješ se o motoru. S nájezdem 10k/rok je jasnou volbou benzin. Zase, pokud by byl výběr na mně, určitě bych šel do 110 kW. Pro Golfa (v mém případě Varianta) je to ideální motorizace.
G7 Variant Highline 2,0 TDI 6G; ACC; kessy; Bi-xenony; ergoActive; parkpilot.

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Re: Maraton edition

Příspěvek od ablorhm »

Osobně jsem vůz vybíral v době, když se už Comfort Edition nevyráběl (už jen vyrobené skladovky či předváděčky) a vyšel zrovna Maraton. A byl jsem na stejném místě asi jako ty. Pořád jsem zkoumal detailní rozdíly mezi oběma výbavami a došel jsem k tomu, že pro mě má Maraton chudší výbavu a i horší zjev (je to můj názor) na parkovišti. Takové zadní LED dodají autu úplně jinou dimenzi a zvednou design o 200%. To stejné u U LED denního svícení. Samozřejmě chápu, že na to auto nejezdí, někdo některý prvky nepotřebuje, ale já měl v tomto jasno hned. Bylo potřeba trefit na dobrou skladovku , která má i něco navíc a tak to potěší ještě víc. Hledal jsem, objížděl a tázal salony o jejich nabídky a nakonec jsem trefil na Červenádu a tu koupil. Mám vše ze sloupce Comfort Edition a ještě mám z Maratonu prodl. záruku, multi volat, světla a výhled. Ale mimo to ještě 17" Geneva, SunSet, Lane Assist & Dynamic Light Assist. Takže stačí hledat a věřím, že jde stále narazit na povedené skladovky.
srovnani.png
Žlutě jsem označil stejné prvky, zeleně xenony, které se liší.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

janv27
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 19.05.2016 01:13

Re: Maraton edition

Příspěvek od janv27 »

Ahoj,

díky za reakce!

Podobné srovnání jsem si taky dělal a došel k tomu, že Comfort Edition je lepší. I podle toho, co psal vasekp, natáčecí xenony s LED budou asi stát za to. :)
Zadní LED nejsou pro mě ani + ani -, ale určitý bonus slibují. :D

Zánovních Golfů CE už je málo. Ale hned ten za 418 900,- bude příští týden náš. :) (V inzerátu má nesprávně uveden světelný a dešťový senzor, nejsou tam. Asi ani vyhřívání trysek ostřikovačů.)
Ten další má moc velká kola, další dva hnědé jsou bez multifunkčního volantu, další s DSG je už moc drahý a DSG se navíc bojím kvůli spolehlivosti.
(Ve skladovkách to vypadá ještě prázdněji.)

Chvilku se budu muset smiřovat s barvou, bral bych jakoukoli barvu, ale bílá jsou vlastně všechny dohromady, že. :D

Taky mám drobnou obavu o zajetí motoru, ale to už je daň za nižší cenu a za příležitost. Jezdil prý v nějaké půjčovně, ale pak zas říkali, že s tím jezdil jen jeden člověk, tak nevím.

Teď jsem zrovna potkal zaparkovaný bílý Golf Comfortline s 15" koly a nepřipadají mi tak hrozné. Mělo by to být nízkonákladové auto na ježdění hlavně po hlavně městě a to s 15" disky splňuje nejlépe (levné pneumatiky). A to nevíte, jak máme rozbité silnice. :?

Mám trochu obavu z displejů:
1. Že budou v noci oba svítit moc silně a bude složité nastavovat jejich ztlumení.
2. Že šedé stínování pod údajem bude zhoršovat čitelnost (na té fotce to vypadá asi hůř než v reálu).
Obrázek
Zasahovat i do tohoto ve VCDS, to bych už asi chtěl moc. :D
(Jel jsem ve více Golfech, ale vždy s černobílým PP.)

Závěrem k motoru: 1.2 TSI silnější verze, aby byl splněn parametr 0-100 kolem 10 s, což není ani málo ani moc. Do lepšího motoru nemá cenu s naším nájezdem investovat.

Časem se budu zajímat, jestli nejde ve VCDS někde vyštrachat, aby tachometr ukazoval přesně (nebo třeba jen o 1 km/h víc). Není to jediná věc, taky bych časem chtěl dodělat senzor na automatická světla (+ kabel + přepínač).
Ale záruka je ještě 3 roky, tak nevím, jestli riskovat nějaké dohadování v případě problému.

Ještě jednou vám děkuji za postřehy! :)

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“