Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Moderátor: Olaf87
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
hele tohle bych viděl jako úplně největší mínus pro nafťáky. Dolitý pistole. Člověk je fakt vždycky jako prase
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
-
- Jezdec
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28.10.2015 19:22
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Kdybych naftu, tak jedině 2.0, protože ta 1.6 je tragická. Zrovna mám půjčenou OII s 1.6TDI 77kw a motor je línej, nudnej, velmi hlučnej. Je to zjevně zameřené na firmy, které chtějí naftu kvůli spotřebě a jízdní vlastnosti oželí, protože zaměstnanec v tom pracuje a nemá si to užívat. Je to jediná motoriza, která nemá 6tku a to ji má i 1.2TSI.
Jinak benzín mám 92kw 1.4 TSI a dal bych přednost silnější verzi, protože na rozdíl od nafty, když chci s tím TSi předjíždět, tak musím podřadit o 2-3 stupně dolů. Spotřebou se točím okolo 8l, což je o necelý litr víc, než jsem míval na 1.9CDTI na Astře, takže kvůli spotřebě ta nafta už dneska asi nemá moc smysl.
Jinak benzín mám 92kw 1.4 TSI a dal bych přednost silnější verzi, protože na rozdíl od nafty, když chci s tím TSi předjíždět, tak musím podřadit o 2-3 stupně dolů. Spotřebou se točím okolo 8l, což je o necelý litr víc, než jsem míval na 1.9CDTI na Astře, takže kvůli spotřebě ta nafta už dneska asi nemá moc smysl.
- nuff85
- Řidič
- Příspěvky: 152
- Registrován: 04.02.2013 22:49
- Bydliště: F-M
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Od kdy je 2.0 TSI šicí stroj?pajosII píše:6. Zvukově hezčí projev motoru, když nastartuji neslyším šicí stroj
Absolutní souhlas.x-father píše:Kdybych naftu, tak jedině 2.0, protože ta 1.6 je tragická. Zrovna mám půjčenou OII s 1.6TDI 77kw a motor je línej, nudnej, velmi hlučnej. Je to zjevně zameřené na firmy, které chtějí naftu kvůli spotřebě a jízdní vlastnosti oželí, protože zaměstnanec v tom pracuje a nemá si to užívat. Je to jediná motoriza, která nemá 6tku a to ji má i 1.2TSI.
Já jsem s TSI motory řady EA211 absolutně spokojený. Rychle se ohřeje, spotřeba na velmi slušné úrovni (do 5,5l/100km), při mém nájezdu do 20.000 km ročně je TDI absolutně nesmyslné.
Golf VII 1.2 TSI CE (2015)
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
nejlepší je elektřina, zabzučí a benzín i diesel se může jít zahrabat. žádné starosti s turbem, svíčkama, vstřikovačema, kvalitou PHM. Nabiješ a jedeš.
- Olaf87
- Moderátor
- Příspěvky: 2387
- Registrován: 21.06.2014 14:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Čistá pravda. K tomu navíc lineární krouťák od 0 "otáček"
VW is my lifestyle Porsche was my dream 🫶
Porsche 911 Carrera 2 (996.1) - Camper
Volkswagen Polo 6KV Variant - Daily Bitch
Porsche 911 Carrera 2 (996.1) - Camper
Volkswagen Polo 6KV Variant - Daily Bitch
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Hele,k tomu krouťáku od 0 otáček - včera jsem se svezl na Hondě XR650R.A plyn tam funguje jako ovladač zapnuto/vypnuto Zítra si pro ni jedu
Takže nejen elektřina,ale i 1 buch s otevřeným laufem jede od nuly
Takže nejen elektřina,ale i 1 buch s otevřeným laufem jede od nuly
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
-
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 23.05.2016 22:13
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Diesel bez turba nejede. Diesel motory jsou podstatně dražší na servis (čerpadlo, turbo, atd...) včetně pořizovacích nákladů za auto (nové). Jak bylo už napsáno, benzín má daleko vyšší rozsah otáček motoru než nafta. Kdykoliv můžu nechat předělat benzín na plyn a jezdím za hubičku. Jediná výhoda nafty je spotřeba, kvůli ničemu jinému se ty auta nekupují. Když naftu tak jedině 6 válec, který nemá aspoň zvuk a vibrace jako Zetor. Koupě ojeté nafty je sázka do loterie. Mám sice nafťák, ale benzín je benzín.
odesláno z XRN2
odesláno z XRN2
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Mínus pro současné naftové motory je vysoký nárok na kvalitu paliva - hrozba poškození motoru.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
-
- Jezdec
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28.10.2015 19:22
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
K té elektrice.
Já bych rozhodně nechtěl auto, který ujede v lepším případě na jedno nabití 200km a pak musí do zásuvky. V lepším případě najdu nějakou rychlonabjecí stanici, kde budu mít za 20 minut 80% nabito a budu se modlit, abych za dalších 150km zase našel rychlonabíječku a mohl si dát zase 20 minut pauzu. Ne děkuji.
Možná bych si to dovedl představit na pojíždění po Praze. Je pravda, že některé dny člověk nepočítá, že by jel někam dál a vím, že pojedu jen do práce, pojížďka po Praze a večer domů. Vlastní garáž se zásuvkou mám.
Jenže pak jsou dny, kdy potřebuji najet 300, 500km za den, nebo chci jet na dovolenou a k takovému účelu je to nepoužitelné. To aby měl člověk dvě auta. Normální velké a malé elektripřibližovadlo do města. Jenže ty ceny.
Elektro není blízká budoucnost. Jednak kvůli kapacitě a době nabíjení baterií a taky proto, že to prostě nejde.
Lidi si neuvědomují co by to představovalo pro el. síť. Na něco takového není absolutně připravená. Už se minimálně deset let mluví, jak je rozvodná síť přetížená kvůli solárům. Dříve bylo zatížení sítě rovnoměrné a přenosová soustava nebyla dimenzovaná na velké přesuny energie. Teď jsou soláry, které nárazově vyrábějí energii a ještě k tomu v době, kdy to není třeba. Ta se jinde skladuje v přečerpávajících systémech. Přednostně je třeba vykupovat "čistou" energii a máme společný trh. To všechno má za následek přesuny energie po síti sem a tam. Ví se to dlouho a nikdo s tím nic neudělal, protože by to byla ohromná investice. Např. Německo má s tímto velké problémy.
Někde jsem četl spočítané, co by se stalo, kdyby 50% aut jezdilo na elektřinu. Bylo to spočítané na průměrný nájezd auta a kolik kwh by se denně navíc v ČR tímto spálilo. Vycházelo to na ohromná čísla. V podstatě by se muselo postavit několik Temelínů navíc a zásadně posílit přenosovou soustavu. Nejde jen o absolutní čísla kolik energie by bylo třeba přenést navíc. A nejde tu jen o síť, která rozvádí na dlouhé vzdálenosti, ale i o rozvody v konkrétních obcích a ulicích. Při tom rychlonabíjení tečou ohromné proudy a na to doma nikdo nemá jistič.
A ekologie je v háji, protože třeba němci se atom nechtějí, tak kde se bude ta energie brát? Ze solárů, které vyrábějí přes den, když každý bude nabíjet auto večer a přes noc?
A až někdo vymyslí baterie, které budou mít 3-4x větší kapacitu a budou se nabíjet za přijatelnou dobu, tak se to tím ještě zhorší, protože ty nabíjecí proudy stoupnout několikanásobně taky.
Protože výkon rovná se proud X napětí, tak se tady dostáváme k faktu, že tak ohromné kapacity nelze nabíjet z 220/380V sítě, protože aby se tam ten "výkon" dostal, tak by tam museli téct ohromné proudy. To znamená velké ztráty po cestě a nutnost velmi tlustých vodičů. Proto už dnes rychlonabíječky používájí napětí 22kV (22000 voltů). Kdo má doma 22kV síť? Kolik by stálo upravit rozvody v obcích a ulicích tak, aby to doma lidi měli?
Celé je to utopie. Už nasazení elektromobilů v řádech malých desítek procent by znamenalo tak masivní změnu energetické strategie už od samotné elektrárny až po zásuvku doma v garáži, že je absolutně nereálné, aby se to stalo rychle a v dohledné době. Každý, kdo má nějaké povědomí a elektřině tohle chápe.
Ta podpora elektromobilů je stejně krátkozraká, jako byla podpora solárů a biopaliv z řepky. V obou případech nikdo nepočítal, jaké to bude mít masivní dopady v dalších oblastech a dnes se už jsou to "projekty" v útlumu.
Já bych rozhodně nechtěl auto, který ujede v lepším případě na jedno nabití 200km a pak musí do zásuvky. V lepším případě najdu nějakou rychlonabjecí stanici, kde budu mít za 20 minut 80% nabito a budu se modlit, abych za dalších 150km zase našel rychlonabíječku a mohl si dát zase 20 minut pauzu. Ne děkuji.
Možná bych si to dovedl představit na pojíždění po Praze. Je pravda, že některé dny člověk nepočítá, že by jel někam dál a vím, že pojedu jen do práce, pojížďka po Praze a večer domů. Vlastní garáž se zásuvkou mám.
Jenže pak jsou dny, kdy potřebuji najet 300, 500km za den, nebo chci jet na dovolenou a k takovému účelu je to nepoužitelné. To aby měl člověk dvě auta. Normální velké a malé elektripřibližovadlo do města. Jenže ty ceny.
Elektro není blízká budoucnost. Jednak kvůli kapacitě a době nabíjení baterií a taky proto, že to prostě nejde.
Lidi si neuvědomují co by to představovalo pro el. síť. Na něco takového není absolutně připravená. Už se minimálně deset let mluví, jak je rozvodná síť přetížená kvůli solárům. Dříve bylo zatížení sítě rovnoměrné a přenosová soustava nebyla dimenzovaná na velké přesuny energie. Teď jsou soláry, které nárazově vyrábějí energii a ještě k tomu v době, kdy to není třeba. Ta se jinde skladuje v přečerpávajících systémech. Přednostně je třeba vykupovat "čistou" energii a máme společný trh. To všechno má za následek přesuny energie po síti sem a tam. Ví se to dlouho a nikdo s tím nic neudělal, protože by to byla ohromná investice. Např. Německo má s tímto velké problémy.
Někde jsem četl spočítané, co by se stalo, kdyby 50% aut jezdilo na elektřinu. Bylo to spočítané na průměrný nájezd auta a kolik kwh by se denně navíc v ČR tímto spálilo. Vycházelo to na ohromná čísla. V podstatě by se muselo postavit několik Temelínů navíc a zásadně posílit přenosovou soustavu. Nejde jen o absolutní čísla kolik energie by bylo třeba přenést navíc. A nejde tu jen o síť, která rozvádí na dlouhé vzdálenosti, ale i o rozvody v konkrétních obcích a ulicích. Při tom rychlonabíjení tečou ohromné proudy a na to doma nikdo nemá jistič.
A ekologie je v háji, protože třeba němci se atom nechtějí, tak kde se bude ta energie brát? Ze solárů, které vyrábějí přes den, když každý bude nabíjet auto večer a přes noc?
A až někdo vymyslí baterie, které budou mít 3-4x větší kapacitu a budou se nabíjet za přijatelnou dobu, tak se to tím ještě zhorší, protože ty nabíjecí proudy stoupnout několikanásobně taky.
Protože výkon rovná se proud X napětí, tak se tady dostáváme k faktu, že tak ohromné kapacity nelze nabíjet z 220/380V sítě, protože aby se tam ten "výkon" dostal, tak by tam museli téct ohromné proudy. To znamená velké ztráty po cestě a nutnost velmi tlustých vodičů. Proto už dnes rychlonabíječky používájí napětí 22kV (22000 voltů). Kdo má doma 22kV síť? Kolik by stálo upravit rozvody v obcích a ulicích tak, aby to doma lidi měli?
Celé je to utopie. Už nasazení elektromobilů v řádech malých desítek procent by znamenalo tak masivní změnu energetické strategie už od samotné elektrárny až po zásuvku doma v garáži, že je absolutně nereálné, aby se to stalo rychle a v dohledné době. Každý, kdo má nějaké povědomí a elektřině tohle chápe.
Ta podpora elektromobilů je stejně krátkozraká, jako byla podpora solárů a biopaliv z řepky. V obou případech nikdo nepočítal, jaké to bude mít masivní dopady v dalších oblastech a dnes se už jsou to "projekty" v útlumu.
-
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.11.2015 16:16
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Jo, tak to je. Když slyším a čtu o hybridech a elektromobilech naskakují mi pupínky a vře krev. Všechno je to humbuk a megapodvod a stejně jako vždycky, jde jen a jenom o byznys a peníze výrobců aut. Všechno pěkně zabalené do krásných keců o ekologii a životním prostředí, ale to je myslím to poslední co kohokoliv z nich zajímá. Ale je to krásná písnička pro politiky EU a nejen pro ně. Nikdo už se ale nechlubí jaká ekologická zátěž je těžba a zpracování olova, výroba akumulátorů a následně, na konci jejich životnosti, jejich ekologická likvidace. O problémech s nabíjením elektromobilů v případě jejich masového rozšíření píše x-father nade mnou, jenom bych ještě připoměl, že ty potřebné Mw elektřiny se musí nějak a z něčeho vyrobit. A jsme zase u ekologické zátěže životního prostředí, krajiny ........
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
ty seš taky megapodvod... mega podovod byla rychlost nad 30kmh protože vám vlivem setrvačných sil mělo prasknout břicho.
prostě elektrika je budoucnost, nemusíš nic nabíjet, můžeš tankovat vodík nebo nějakou jinou energii dávájící energii. A nebo tepelným čerpadlem pohánět svůj stroj.
prostě elektrika je budoucnost, nemusíš nic nabíjet, můžeš tankovat vodík nebo nějakou jinou energii dávájící energii. A nebo tepelným čerpadlem pohánět svůj stroj.
-
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.11.2015 16:16
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Vecernicku, pohádky a vize jsou fajn, ale už to nehul . Realita je realita.
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Realita je spíš taková,že každej dobrej nápad se nějakým způsobem zkurví a vyleze z toho něco jinýho a už ne tak úžasnýho
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
-
- Řidič
- Příspěvky: 106
- Registrován: 21.09.2012 17:15
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
naco kupovat smradlavy chrochtavy dizel, ked mozem mam tichy, nevibrujuci a pruzny turbobenzin ?
jazdene 1.9tdi,1.6tdi,2.0tdi,2.0tdci vs. 1.2tsi,1.4tsi,1.8tsi. ale 1.9tdi bol fajn...
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
jazdene 1.9tdi,1.6tdi,2.0tdi,2.0tdci vs. 1.2tsi,1.4tsi,1.8tsi. ale 1.9tdi bol fajn...
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Golf 6, Rabbit 1.2tsi
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Speciální hádací téma benzin vs. nafta
Aby to aspoň trochu jelo.
Máme v rodině samo nafťáky: VW Golf IV 81 kw,VW Golf V 4motion 135 kw,VW Passat 4motion 103 kw CR,Citroen C15 45 kw
Včera jsem si jel s kámošem pro motorku s jeho Octávkou 1 combi 1,6 benzín 74 kw.
V autě já + kámoš.za sebou ne moc velkej vozejk a na něm 150 kg motorka. Rychlost do 100 km/h,protože to víc tak nějak nechce jet.
Línější auto jsem snad neřídil na to,že to má 100 koní. Vůbec to nechtělo jet.Člověk musí před každým kopečkem řadit,aby to rozhejbal a ještě to při takovým couracím tempu jede za 8,5 L/100.Stejná pružnost a spotřeba s motorkou/bez. To mi teda řekněte,kde je ta výhoda benzínu,když bráchova GVI 81 kw nafta je oproti tomu vyloženě raketa a jede to za 5,5-6
Stejnou trasu jsem 2 dny před tím jel se svým GV. Obce 60 km/h,mimo obce 100-150 km/h a sjel jsem to za 7
Máme v rodině samo nafťáky: VW Golf IV 81 kw,VW Golf V 4motion 135 kw,VW Passat 4motion 103 kw CR,Citroen C15 45 kw
Včera jsem si jel s kámošem pro motorku s jeho Octávkou 1 combi 1,6 benzín 74 kw.
V autě já + kámoš.za sebou ne moc velkej vozejk a na něm 150 kg motorka. Rychlost do 100 km/h,protože to víc tak nějak nechce jet.
Línější auto jsem snad neřídil na to,že to má 100 koní. Vůbec to nechtělo jet.Člověk musí před každým kopečkem řadit,aby to rozhejbal a ještě to při takovým couracím tempu jede za 8,5 L/100.Stejná pružnost a spotřeba s motorkou/bez. To mi teda řekněte,kde je ta výhoda benzínu,když bráchova GVI 81 kw nafta je oproti tomu vyloženě raketa a jede to za 5,5-6
Stejnou trasu jsem 2 dny před tím jel se svým GV. Obce 60 km/h,mimo obce 100-150 km/h a sjel jsem to za 7
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614