Dobíjení baterie
Moderátor: Olaf87
-
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 19.09.2018 20:43
Dobíjení baterie
Mně ten konektor nejde odpojit. Má to nějakou pojistku?
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Dobíjení baterie
Ano,je tam klasická pojistka na zmáčknutí a pak taháš.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Dobíjení baterie
Zdar chlapi!
Můžete sem dát hodnoty napětí u vašich aut po odpojení toho intel. nabíjení?
Teď dělám taky nějaká měření s a bez a u mého to se zapnutým int. nab. nabíjí 15ti volty (nárazově) a bez 14,8 - 14,9V trvale. A to by mně dost vadilo - takhle jezdit trvale. Podle mě už dochází k přebíjení baterie.
Jaké s tím máte dlouhodobé zkušenosti? Nenechával jste někdo po delší době baterii testovat? Já mám měřák na baterie (z číny) a už nyní je opotřebovaná na 65%.
Můžu sem hodit, když by byl zájem, i grafy z mého měření.
Můžete sem dát hodnoty napětí u vašich aut po odpojení toho intel. nabíjení?
Teď dělám taky nějaká měření s a bez a u mého to se zapnutým int. nab. nabíjí 15ti volty (nárazově) a bez 14,8 - 14,9V trvale. A to by mně dost vadilo - takhle jezdit trvale. Podle mě už dochází k přebíjení baterie.
Jaké s tím máte dlouhodobé zkušenosti? Nenechával jste někdo po delší době baterii testovat? Já mám měřák na baterie (z číny) a už nyní je opotřebovaná na 65%.
Můžu sem hodit, když by byl zájem, i grafy z mého měření.
Naposledy upravil(a) Jirka66 dne 08.01.2020 14:42, celkem upraveno 1 x.
VW Golf VII 1.4 TSI
- r@pid
- Pilot
- Příspěvky: 713
- Registrován: 23.01.2016 20:50
Dobíjení baterie
Jazdim s odpojenou cca od 03/2019, zatial ziadny problem.
-
- Řidič
- Příspěvky: 66
- Registrován: 30.01.2018 08:15
Dobíjení baterie
Na Sharanu mi to s odpojenym konektorem nabiji v rozmezi 14,3 az 14,8V v zavislosti na tom, jestli mi jede prihrev nebo ne.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 462
- Registrován: 21.04.2011 16:10
- Bydliště: Hodonín (JMK)
Dobíjení baterie
Vím, že to je trochu "jalbka s hruškama" srovnání, ale na předchozím autě bez toho "inteligentního" dobíjení mi při stejných trasách a zatížení auta (kamera, zesilovač a subwoofer trvale) vydržela "hloupá" baterie na "hloupém" autě vydržela 5,5 roku... "Inteligentní" Golf 7 s "inteligentním" dobíjením dokázal baterku udržet při životě 5,5 roku. Subjektivně bych řekl, že pokud auto i baterka nemají nějaký nečekaný problém (ochylku), tak to odpojení nemůže i "chytrou" baterku zničit. Ale jsem hloupý sedlák, takže spíš přemýšlím nahlas.Jirka66 píše:Jaké s tím máte dlouhodobé zkušenosti? Nenechával jste někdo po delší době baterii testovat? Já mám měřák na baterie (z číny) a už nyní je opotřebovaná na 65%.
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Dobíjení baterie
Já jsem zvyklej ze svých minulých aut na jinou výdrž (raději nebudu psát na jakou). Proto se o tenhle problém zajimám a zjišťují možnosti.
Můj názor - jak už jsem psal - dlouhodobé přebíjení povede k degradaci baterie jiného druhu. Baterie bude plynovat a tím pádem ztrácet vodu. Teď, co je menší zlo ?
Můj názor - jak už jsem psal - dlouhodobé přebíjení povede k degradaci baterie jiného druhu. Baterie bude plynovat a tím pádem ztrácet vodu. Teď, co je menší zlo ?
VW Golf VII 1.4 TSI
- Luky.Sipak
- VWjunior
- Příspěvky: 1842
- Registrován: 11.08.2010 20:07
- Bydliště: Plzeňský kraj
Dobíjení baterie
Ahoj, hodíš odkaz na měřák baterie co používáš? Co vše umí změřit?Jirka66 píše:Zdar chlapi!
Můžete sem dát hodnoty napětí u vašich aut po odpojení toho intel. nabíjení?
Teď dělám taky nějaká měření s a bez a u mého to se zapnutým int. nab. nabíjí 15ti volty (nárazově) a bez 14,8 - 14,9V trvale. A to by mně dost vadilo - takhle jezdit trvale. Podle mě už dochází k přebíjení baterie.
Jaké s tím máte dlouhodobé zkušenosti? Nenechával jste někdo po delší době baterii testovat? Já mám měřák na baterie (z číny) a už nyní je opotřebovaná na 65%.
Můžu sem hodit, když by byl zájem, i grafy z mého měření.
Golf MK7 Variant R-Line WHITE SHADOW
TOPIC: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 8#p3331458" onclick="window.open(this.href);return false;
ex: TOPIC: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=210467" onclick="window.open(this.href);return false;
TOPIC: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 8#p3331458" onclick="window.open(this.href);return false;
ex: TOPIC: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=210467" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Dobíjení baterie
Ahoj, je to AUTOOL BT360, https://www.aliexpress.com/item/3277578 ... 4c4dZlxVzk" onclick="window.open(this.href);return false; . Už ho mám nějaký čas, a mám už i nějakou databázi měření různých baterií. Tento měřák byl srovnán s profi měřákem a výsledek byl velmi dobrý.
Měří stav opotřebení a nabití v %, ukáže startovací proud a hlavně vnitřní odpor baterie.
Jo a ještě umí nějak změřit dobíjení v autě - ale to jsem zatím nezkoušel
Ještě sem teda napíšu můj závěr z měření toho dobíjení. Dospěl jsem k závěru, že pro mě bude vhodnější jezdit se zapojeným konektorem a baterku občas došťouchnout. Ta hladina 14,9 V je moc vysoká a hlavně v létě při delších jízdách by baterka hodně trpěla. Odpojený konektor by se dal využít v zimě pro lepší kondici baterie.
Měří stav opotřebení a nabití v %, ukáže startovací proud a hlavně vnitřní odpor baterie.
Jo a ještě umí nějak změřit dobíjení v autě - ale to jsem zatím nezkoušel
Ještě sem teda napíšu můj závěr z měření toho dobíjení. Dospěl jsem k závěru, že pro mě bude vhodnější jezdit se zapojeným konektorem a baterku občas došťouchnout. Ta hladina 14,9 V je moc vysoká a hlavně v létě při delších jízdách by baterka hodně trpěla. Odpojený konektor by se dal využít v zimě pro lepší kondici baterie.
VW Golf VII 1.4 TSI
-
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27.07.2017 14:41
Dobíjení baterie
Tiež som kedysi uvažoval o odpojení inteligentného dobíjania, ale potom som narazil na článok o tom ako jazdenie so slabou batériou potichu ničí alternátor, ktorý v moderných autách už nie je stavaný na trvalú plnú záťaž. A výmena nie je zrovna lacná záležitosť.
Obávam sa že odpojenie sposobí práve to, že auto si myslí že batéria je vybitá, takže je to stejný prípad.
Nakoniec som radšej investoval do kvalitnej dobíjačky a pravidelne dobíjam. Ak auto stojí, tak podľa doporučenia zase v inom článku každý týždeň. Ale mám to šťastie, že auto nestojí na ulici, takže zapojiť to do zásuvky pre mňa nie je problém.
Obávam sa že odpojenie sposobí práve to, že auto si myslí že batéria je vybitá, takže je to stejný prípad.
Nakoniec som radšej investoval do kvalitnej dobíjačky a pravidelne dobíjam. Ak auto stojí, tak podľa doporučenia zase v inom článku každý týždeň. Ale mám to šťastie, že auto nestojí na ulici, takže zapojiť to do zásuvky pre mňa nie je problém.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.09.2017 18:49
- Bydliště: Byšice
Dobíjení baterie
Mně jsem při odpojení int. dobíjení a volnoběžných otáček naměřil 14,28V. při tomto napětí by baterka neměla zplynovat. Někde jsem čet, že baterka zplyňuje nad 15 V.
VW G 7 1,4 TSI 92kW Variant EM
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Dobíjení baterie
Při jaké (asi) venkovní teplotě jsi to měřil? (14,28V by bylo OK). Já kolem (do) 4 oC. Čekám, až se oteplí a ještě jednou vyzkouším. Na moje měření mohla mít vliv právě ta nízká teplota.
Pravidelně teď monitoruju hladinu napětí (vráceno int. nabíjení, krátké trasy do práce /12 km/) a to neklesá pod 15V. Asi díky nízkým teplotám. Můžete to někdo potvrdit? (Snad systém nevyhodnocuje moji baterii jako opotřebovanou ). V tom případě (pokud je u mě vše OK), nepopisují poplašné články o "nedobíjení" baterie stav zcela přesně.
Pravidelně teď monitoruju hladinu napětí (vráceno int. nabíjení, krátké trasy do práce /12 km/) a to neklesá pod 15V. Asi díky nízkým teplotám. Můžete to někdo potvrdit? (Snad systém nevyhodnocuje moji baterii jako opotřebovanou ). V tom případě (pokud je u mě vše OK), nepopisují poplašné články o "nedobíjení" baterie stav zcela přesně.
VW Golf VII 1.4 TSI
- r@pid
- Pilot
- Příspěvky: 713
- Registrován: 23.01.2016 20:50
Dobíjení baterie
Ja som nedavno meral & robil porovnanie multimetra s OBD hodnotou, bolo tusim okolo 0°C:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=3354028#p3354028" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=3354028#p3354028" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Dobíjení baterie
Ty si to ale měřil s odpojeným konektorem u bat., nebo se pletu?
Beru tento příspěvek zpět - omluva!
Takže to vypadá, že teplota na hladinu napětí bude mít asi vliv.
Beru tento příspěvek zpět - omluva!
Takže to vypadá, že teplota na hladinu napětí bude mít asi vliv.
VW Golf VII 1.4 TSI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Dobíjení baterie
Pořád mně ale není jasné, proč jsem naměřil při podobné teplotě (teda za jízdy) o 0,4V víc. Měřil jsem přímo na baterii, ale i v zásuvce.
Já mám teda rok 2015.
Já mám teda rok 2015.
VW Golf VII 1.4 TSI