Dobíjení baterie

Opravy a neduhy

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Langi.46
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 19.09.2018 20:43

Dobíjení baterie

Příspěvek od Langi.46 »

Mně ten konektor nejde odpojit. Má to nějakou pojistku?

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4768
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Dobíjení baterie

Příspěvek od srotty »

Ano,je tam klasická pojistka na zmáčknutí a pak taháš.

Jirka66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 04.01.2020 11:54
Bydliště: Vysočina

Dobíjení baterie

Příspěvek od Jirka66 »

Zdar chlapi!
Můžete sem dát hodnoty napětí u vašich aut po odpojení toho intel. nabíjení?
Teď dělám taky nějaká měření s a bez a u mého to se zapnutým int. nab. nabíjí 15ti volty (nárazově) a bez 14,8 - 14,9V trvale. A to by mně dost vadilo - takhle jezdit trvale. Podle mě už dochází k přebíjení baterie.
Jaké s tím máte dlouhodobé zkušenosti? Nenechával jste někdo po delší době baterii testovat? Já mám měřák na baterie (z číny) a už nyní je opotřebovaná na 65%.
Můžu sem hodit, když by byl zájem, i grafy z mého měření.
Naposledy upravil(a) Jirka66 dne 08.01.2020 14:42, celkem upraveno 1 x.
VW Golf VII 1.4 TSI

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Dobíjení baterie

Příspěvek od r@pid »

Jazdim s odpojenou cca od 03/2019, zatial ziadny problem.

longerski
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 30.01.2018 08:15

Dobíjení baterie

Příspěvek od longerski »

Na Sharanu mi to s odpojenym konektorem nabiji v rozmezi 14,3 az 14,8V v zavislosti na tom, jestli mi jede prihrev nebo ne.

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

Dobíjení baterie

Příspěvek od mxm1919 »

Jirka66 píše:Jaké s tím máte dlouhodobé zkušenosti? Nenechával jste někdo po delší době baterii testovat? Já mám měřák na baterie (z číny) a už nyní je opotřebovaná na 65%.
Vím, že to je trochu "jalbka s hruškama" srovnání, ale na předchozím autě bez toho "inteligentního" dobíjení mi při stejných trasách a zatížení auta (kamera, zesilovač a subwoofer trvale) vydržela "hloupá" baterie na "hloupém" autě vydržela 5,5 roku... "Inteligentní" Golf 7 s "inteligentním" dobíjením dokázal baterku udržet při životě 5,5 roku. Subjektivně bych řekl, že pokud auto i baterka nemají nějaký nečekaný problém (ochylku), tak to odpojení nemůže i "chytrou" baterku zničit. Ale jsem hloupý sedlák, takže spíš přemýšlím nahlas.
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

Jirka66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 04.01.2020 11:54
Bydliště: Vysočina

Dobíjení baterie

Příspěvek od Jirka66 »

Já jsem zvyklej ze svých minulých aut na jinou výdrž (raději nebudu psát na jakou). Proto se o tenhle problém zajimám a zjišťují možnosti.
Můj názor - jak už jsem psal - dlouhodobé přebíjení povede k degradaci baterie jiného druhu. Baterie bude plynovat a tím pádem ztrácet vodu. Teď, co je menší zlo :?: ?
VW Golf VII 1.4 TSI

Uživatelský avatar
Luky.Sipak
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1842
Registrován: 11.08.2010 20:07
Bydliště: Plzeňský kraj

Dobíjení baterie

Příspěvek od Luky.Sipak »

Jirka66 píše:Zdar chlapi!
Můžete sem dát hodnoty napětí u vašich aut po odpojení toho intel. nabíjení?
Teď dělám taky nějaká měření s a bez a u mého to se zapnutým int. nab. nabíjí 15ti volty (nárazově) a bez 14,8 - 14,9V trvale. A to by mně dost vadilo - takhle jezdit trvale. Podle mě už dochází k přebíjení baterie.
Jaké s tím máte dlouhodobé zkušenosti? Nenechával jste někdo po delší době baterii testovat? Já mám měřák na baterie (z číny) a už nyní je opotřebovaná na 65%.
Můžu sem hodit, když by byl zájem, i grafy z mého měření.
Ahoj, hodíš odkaz na měřák baterie co používáš? Co vše umí změřit?
Golf MK7 Variant R-Line WHITE SHADOW

TOPIC: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 8#p3331458" onclick="window.open(this.href);return false;


ex: TOPIC: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=210467" onclick="window.open(this.href);return false;

Jirka66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 04.01.2020 11:54
Bydliště: Vysočina

Dobíjení baterie

Příspěvek od Jirka66 »

Ahoj, je to AUTOOL BT360, https://www.aliexpress.com/item/3277578 ... 4c4dZlxVzk" onclick="window.open(this.href);return false; . Už ho mám nějaký čas, a mám už i nějakou databázi měření různých baterií. Tento měřák byl srovnán s profi měřákem a výsledek byl velmi dobrý.
Měří stav opotřebení a nabití v %, ukáže startovací proud a hlavně vnitřní odpor baterie.
Jo a ještě umí nějak změřit dobíjení v autě - ale to jsem zatím nezkoušel :|

Ještě sem teda napíšu můj závěr z měření toho dobíjení. Dospěl jsem k závěru, že pro mě bude vhodnější jezdit se zapojeným konektorem a baterku občas došťouchnout. Ta hladina 14,9 V je moc vysoká a hlavně v létě při delších jízdách by baterka hodně trpěla. Odpojený konektor by se dal využít v zimě pro lepší kondici baterie.
Přílohy
VW_640A_En.jpg
VW Golf VII 1.4 TSI

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Dobíjení baterie

Příspěvek od Gašpo »

Tiež som kedysi uvažoval o odpojení inteligentného dobíjania, ale potom som narazil na článok o tom ako jazdenie so slabou batériou potichu ničí alternátor, ktorý v moderných autách už nie je stavaný na trvalú plnú záťaž. A výmena nie je zrovna lacná záležitosť.
Obávam sa že odpojenie sposobí práve to, že auto si myslí že batéria je vybitá, takže je to stejný prípad.
Nakoniec som radšej investoval do kvalitnej dobíjačky a pravidelne dobíjam. Ak auto stojí, tak podľa doporučenia zase v inom článku každý týždeň. Ale mám to šťastie, že auto nestojí na ulici, takže zapojiť to do zásuvky pre mňa nie je problém.

Janlee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 02.09.2017 18:49
Bydliště: Byšice

Dobíjení baterie

Příspěvek od Janlee »

Mně jsem při odpojení int. dobíjení a volnoběžných otáček naměřil 14,28V. při tomto napětí by baterka neměla zplynovat. Někde jsem čet, že baterka zplyňuje nad 15 V.
VW G 7 1,4 TSI 92kW Variant EM

Jirka66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 04.01.2020 11:54
Bydliště: Vysočina

Dobíjení baterie

Příspěvek od Jirka66 »

Při jaké (asi) venkovní teplotě jsi to měřil? (14,28V by bylo OK). Já kolem (do) 4 oC. Čekám, až se oteplí a ještě jednou vyzkouším. Na moje měření mohla mít vliv právě ta nízká teplota.

Pravidelně teď monitoruju hladinu napětí (vráceno int. nabíjení, krátké trasy do práce /12 km/) a to neklesá pod 15V. Asi díky nízkým teplotám. Můžete to někdo potvrdit? (Snad systém nevyhodnocuje moji baterii jako opotřebovanou :( ). V tom případě (pokud je u mě vše OK), nepopisují poplašné články o "nedobíjení" baterie stav zcela přesně.
VW Golf VII 1.4 TSI

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Dobíjení baterie

Příspěvek od r@pid »

Ja som nedavno meral & robil porovnanie multimetra s OBD hodnotou, bolo tusim okolo 0°C:

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=3354028#p3354028" onclick="window.open(this.href);return false;

Jirka66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 04.01.2020 11:54
Bydliště: Vysočina

Dobíjení baterie

Příspěvek od Jirka66 »

Ty si to ale měřil s odpojeným konektorem u bat., nebo se pletu?

Beru tento příspěvek zpět - omluva!

Takže to vypadá, že teplota na hladinu napětí bude mít asi vliv.
VW Golf VII 1.4 TSI

Jirka66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 04.01.2020 11:54
Bydliště: Vysočina

Dobíjení baterie

Příspěvek od Jirka66 »

Pořád mně ale není jasné, proč jsem naměřil při podobné teplotě (teda za jízdy) o 0,4V víc. Měřil jsem přímo na baterii, ale i v zásuvce.
Já mám teda rok 2015.
VW Golf VII 1.4 TSI

Odpovědět

Zpět na „Závady a servis“