Dobíjení baterie
Moderátor: Olaf87
- r@pid
- Pilot
- Příspěvky: 713
- Registrován: 23.01.2016 20:50
Dobíjení baterie
Ako sa da povedat autu ine A?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
- r@pid
- Pilot
- Příspěvky: 713
- Registrován: 23.01.2016 20:50
Dobíjení baterie
Citaj pozorne pred reakciou. To su Ah. Ja som sa pytal na A
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Dobíjení baterie
Mezi Ah a A je přímá úměra (teda čistě teoreticky). Nemluvím o startovacím proudu. Myslím si, že i přispěvatel výše to tak myslel. Nevěděl jsem, že bazíruješ na drobnostech.
Chtěl jsem pouze upřesnit sled diskuze, až to tady po čase bude někdo číst a hledat informace (tak jako já nedávno).
Chtěl jsem pouze upřesnit sled diskuze, až to tady po čase bude někdo číst a hledat informace (tak jako já nedávno).
VW Golf VII 1.4 TSI
- r@pid
- Pilot
- Příspěvky: 713
- Registrován: 23.01.2016 20:50
Dobíjení baterie
Jirka tento utok je uplne zbytocny. Mxm spominal A, ja som nikdy na taku vec nenarazil a toto je presne tebou popisany problem hladania info, 99% na forach su vymyslene / omylom pisane somariny.
Nemusim elektriku, ale dal som si namahu, nasiel cas a pre mna aj Vas nameral uz XY veci.
Ale ked chces sumar tak napis k tejto teme vsetko co povazujes za dolezite. Garantujem ti, ze do mesiaca pribudnu dalsie hoaxy, nepresnosti a pod.
Nemusim elektriku, ale dal som si namahu, nasiel cas a pre mna aj Vas nameral uz XY veci.
Ale ked chces sumar tak napis k tejto teme vsetko co povazujes za dolezite. Garantujem ti, ze do mesiaca pribudnu dalsie hoaxy, nepresnosti a pod.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Dobíjení baterie
OK. Teď už vím, že si nezpochybňoval údaj jako takový, ale pouze údaj o proudu - ten tam opravdu není. A jako útok jsem to rozhodně nemyslel .
Problémem autobaterií a dobíjení se zabývám od té doby co mám řidičák (asi částečně profesionální deformace ) a musím konstatovat, že technologie se tak rychle vyvíjejí, že nelze tvrdit něco, co platilo před X lety. Výrobce se nechlubí, jaký algoritmus ovlivňuje dobíjení, tak zjišťuju informace i zde, abych si v tom aspoň trošku udělal jasno.
A jelikož moje baterie je momentálně na 54% opotřebení a měřák píše REPLACE, začínám přemýšlet, jak ještě dlouho vydrží.
Problémem autobaterií a dobíjení se zabývám od té doby co mám řidičák (asi částečně profesionální deformace ) a musím konstatovat, že technologie se tak rychle vyvíjejí, že nelze tvrdit něco, co platilo před X lety. Výrobce se nechlubí, jaký algoritmus ovlivňuje dobíjení, tak zjišťuju informace i zde, abych si v tom aspoň trošku udělal jasno.
A jelikož moje baterie je momentálně na 54% opotřebení a měřák píše REPLACE, začínám přemýšlet, jak ještě dlouho vydrží.
VW Golf VII 1.4 TSI
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4762
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Dobíjení baterie
Jestli se můžu zeptat,jak jsi změřil,že má 54 % ?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Dobíjení baterie
Proč by si nemohl ? Mrkni na stranu 2 tohoto vlákna.
Od prvního změření (září 2019) snížení kapacity o 11% (pokud teda ten měřák nekecá /měřím v garáži, ale určitě byla jiná teplota/).
Od prvního změření (září 2019) snížení kapacity o 11% (pokud teda ten měřák nekecá /měřím v garáži, ale určitě byla jiná teplota/).
VW Golf VII 1.4 TSI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 462
- Registrován: 21.04.2011 16:10
- Bydliště: Hodonín (JMK)
Dobíjení baterie
Upřímně, bral jsem to spíš tak informativně, že když se člověk rozhoduje o koupi, tak může najít baterie s vyšším A, resp. Ah.Jirka66 píše:Mezi Ah a A je přímá úměra (teda čistě teoreticky). Nemluvím o startovacím proudu. Myslím si, že i přispěvatel výše to tak myslel. Nevěděl jsem, že bazíruješ na drobnostech.
Chtěl jsem pouze upřesnit sled diskuze, až to tady po čase bude někdo číst a hledat informace (tak jako já nedávno).
Ano, oficiálně teoreticky Výše odběru (A) x Délka Odběru v čase (t) => kapacita Ah. U autobaterií jsem se už vícekrát setkal s tím, že jedna Aku se 72 Ah kapacity měla jiné startovací proudy (A), než jiná...
Proto jsem, aniž bych věděl, co přesně se do Golfa nastavuje, uvedl obě veličiny. Nevěděl jsem, že to rozpoutá vášně. Jsem laik. Sry
Naposledy upravil(a) mxm1919 dne 02.03.2020 08:46, celkem upraveno 1 x.
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
-
- Jezdec
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30.06.2018 19:49
Dobíjení baterie
Ty bláho, já jsem laik, ty jsi Mimoň Mícháš úplně všechno dohromady, nemáš jasno v základních pojmech a veličinách. Přečti si aspoň jeden článek pro laiky o autobateriích a budeš mít jasno
Neber to tak, že tě urážím, to nechci. Jen musíš mít aspoň malinko přehled, abys mohl diskutovat o něčem... Taky nebudeš na zahrádkářském fóru vybírat odrůdu jabloně, když bys ani nevěděl, že se stromy sází do zeminy
Neber to tak, že tě urážím, to nechci. Jen musíš mít aspoň malinko přehled, abys mohl diskutovat o něčem... Taky nebudeš na zahrádkářském fóru vybírat odrůdu jabloně, když bys ani nevěděl, že se stromy sází do zeminy
-
- Jezdec
- Příspěvky: 462
- Registrován: 21.04.2011 16:10
- Bydliště: Hodonín (JMK)
Dobíjení baterie
Dle chytré teorie KAPACITA baterie (Ah): udává kolik proudu dokáže baterie teoreticky poskytnout. Akumulátor s hodnotou 44Ah je schopen dodávat - jeden ampér po dobu 44 hodin, nebo 44 ampér po jednu hodinu.drmla píše:Přečti si aspoň jeden článek pro laiky o autobateriích a budeš mít jasno
Já jsem psal, že odběr proudu (A) x čas (t) = kapacita (Ah)", tedy jak dlouho dokáže baterie dodávat startovací (nebo jiný okamžitý) proud, než se úplně vybije.
Jak praví moudro, chytrému napověz, hloupého trkni... Tak mě asi, prosím, trkni, prostě v těch dvou větách nevidím rozdíl.
Dle chytré teorie STARTOVACÍ PROUD baterie (A): se dle normy EN udává jako proud, který je baterie schopna poskytovat deset vteřin 3x po sobě, aniž by došlo k poklesu napětí pod 7,5V.
Já sem k tomu psal, že u autobaterií jsem se už vícekrát setkal s tím, že jedna Aku se 72 A měla jiné startovací proudy (Ah), než jiná...
Ano, teď vidím, že jsem v rychlosti prohodil jednotky... Přijde mi to jako jediný prohřešek...
Řídící jednotku zajímá maximálně kapacita, ke které si sleduje % nabití.
Nebo mi pořád něco uniká?
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
- SupermanXXX
- Profík
- Příspěvky: 1160
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: střední čechy
Dobíjení baterie
Akorat hosi tim odpojite vstup informaci pro celou BEM jednotku, tento konektor meli auta davno pred tim nez nastalo toto inzeligentni vypinani dobijeni takze to tam neni jen kvuli tomu. Pres tento konektor si jednotka meri i co leze z baterie ven. Timto zrusite nechtene i wear krivky nabijeni baterie, zrusite treba i moznost detekce parazitniho odberu baterie atd...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Dobíjení baterie
Jak jsem slíbil, dávám sem snad už poslední závěr mého měření:Ještě sem teda napíšu můj závěr z měření toho dobíjení. Dospěl jsem k závěru, že pro mě bude vhodnější jezdit se zapojeným konektorem a baterku občas došťouchnout. Ta hladina 14,9 V je moc vysoká a hlavně v létě při delších jízdách by baterka hodně trpěla. Odpojený konektor by se dal využít v zimě pro lepší kondici baterie.
Nabíjecí napětí (při odpojeném konektoru "int. nabíjení" je skutečně ovlivňováno teplotou okolí.
Při nízkých teplotách (+4 oC /přesnou teplotu zlomu jsem nezjišťoval/) dobíjí napětím 14,9 V.
Při teplotách kladnějších (10 - 14 oC) napětím kolem 14,4 V - což je již hodnota, kterou očekávám.
Z tohoto mně vychází, že by mně už nevadilo jezdit s trvale odpojeným konektorem (ale před dlouhou cestou v létě na dovolenou ho stejně zapojím )
VW Golf VII 1.4 TSI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20.06.2014 23:41
Dobíjení baterie
zdravím, nikde jsem tu nenašel proudový odběr u stojícího auta. Teď jak jsem na home office a auto se 3 týdny ani nepohnulo a nedobíjelo, baterka se vybila tak, že už jsem nenastartoval. Namontoval jsem novou (třetí za 7 let) a jen tak z legrace jsem zkusil změřit kolik odebírá (odpojil + pól a mezi baterku a kabel vložil Ampérmetr). Po propojení byl odběr 2,8 A, po zamknutí auta to po chvíli kleslo na 0,4 A. Déle jsem neměřil, nemám garáž.
A teď mně vrtá hlavou, je těch 0,4 A standard nebo mám vysoký klidový odběr kvůli různým upgrade (LED světla, alarm Keetec, parkovací senzory) ?
Díky předem za info
Tom (1,2 77kW)
A teď mně vrtá hlavou, je těch 0,4 A standard nebo mám vysoký klidový odběr kvůli různým upgrade (LED světla, alarm Keetec, parkovací senzory) ?
Díky předem za info
Tom (1,2 77kW)
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 30.12.2015 11:24
Dobíjení baterie
Trošku se přiživim, neumí někdo z Ostravska to inteligentní dobíjení vypnout/potlačit softwarovou formou? Teď jezdím s odpojenym konektorem, ale ta hláška na diagnostice mě trošku s*re a chtěl bych to mít poresene čistší formou
Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk
VW Golf VII Variant, 1.4 TGI 81kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW