6N2 1.4ka s automatkou :-D - na začátky ježdění

Fotky, inspirace, tuning...

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

6N2 1.4ka s automatkou :-D - na začátky ježdění

Příspěvek od prassat »

Ahoj,
tak vám zde představím našeho zeleného prcka.
Auto jsme pořídili pro couračky po městě a hlavně, aby se manželka trochu vyjezdila :-D

Motor 1.4 - 55kW APE, 4st. automat, vyrobeno 03/2000
Výbava: Servo, centrál, 4x airbag, mlhovky, automatka, climatronic, rádio, elektrická okna a zrcátka s výhřevem + možná ještě nějaká někde drobnost.

Auto provozujeme asi měsíc a tak po nákupu se udělal drobný servis jako olej + filtry (i kabinový),
dobití AKU, kůži na volant (byl dost ošoupaný a hubený), vyčistění vedení od EGR a vyčištění klapky sání + základní nastavení přes VCDS. (Diagnostika psala nějaké sporadické chyby v tomto směru, někdy se "zahoupal" volnoběh)....

Auto na svá léta není prohnilé, zmačkané a není vybydlené - tedy velmi slušný stav na svá léta (do roku 2012 provozováno v D)....

Pár foto:
Přílohy
Exterier.jpg
Bok.jpg
Interier.jpg
volant po.jpg
čištění-2600.jpg
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 6N2 1.4ka s automatkou :-D - na začátky ježdění

Příspěvek od BigBang »

pěknej ;) ale ta klapka 8O
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Re: 6N2 1.4ka s automatkou :-D - na začátky ježdění

Příspěvek od prassat »

jj, díky. :-D

Klapka dostává čoud pěkně zespodu (hned pod ní je přívod od EGRu), buďte rádi vy, co tam EGR ještě nemáte :-/
Po letech jsem asi první, kdo se na ní podíval :-)
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Re: 6N2 1.4ka s automatkou :-D - na začátky ježdění

Příspěvek od prassat »

Tak s poklesem venkovních teplot se začala projevovat jedna zásadní chyba - a to po nastartování občas padla převodovka do nouzového režimu a bylo nutné znovu startovat (a pak se jezdilo bez jediného problému). Postupem času přestala pomáhat i snaha o nový start.... Převodovka byla v nouzáku (nekomfortně řadí jen 1 a 2 st) prakticky každý start.
Projev auta byl takový, že po startu VAG vypsal chybu:

Adresa 02 -------------------------------------------------------

Komponent: AG4 Getriebe 001 2834
1 Nalezeny chyby:
01314 - rid.jedn. motoru
49-10 - bez komunikace - Sporadicky

Kontroloval jsem jednotky, jestli se nekoupou ve vodě, prostříkal konektory.... a prd. Po startu byla chyba vždy znovu (viz. výše)
Pokud jsem chtěl s autem jezdit, tak jsem nastartoval, VCDS jsem připojil, chybu jsem smazal a převodovka řadila bez chyb až do opětovného startu....

Nakonec jsem díky radě zdejšího fóra vyměnil akumulátor a problém je vyřešen. Už žádná chyba po startu!
Hold 7 letá baterie sice už s obtížemi motor natočila, ale pokles napětí byl při startu tak velký, že řídící jednotka automatu se "neoživila" a nouzový režim byl na světě.... kdo by to byl řekl!

Odkaz na téma, které mě pomohlo: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=98&t=105411" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
yohn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 23.03.2009 08:24
Bydliště: Horní Kožlí

Re: 6N2 1.4ka s automatkou :-D - na začátky ježdění

Příspěvek od yohn »

Ahoj, mam uplne stejny stroj pro zenu na dojizdeni do prace a pri zarazeni prvniho stupne (pri rozjezdu) kopne. Jak to radi tobe ?

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Re: 6N2 1.4ka s automatkou :-D - na začátky ježdění

Příspěvek od prassat »

Při zařazení režimu D auto fakt nepatrně trhne. Při uvolnění brzdy se samovolně rozjíždí, čím víc plynu, tím rychleji. Takto se chovat má.

Pokud automat kope tak je to špatně.

- Buď je převodovka v nouzovém režimu (nutné se mrknout na diagnostiku, jestli jsou závady v paměti ECU)
- Nebo je málo oleje v převodovce (neteče někde?) => Nutno dolít. (Pouze originální olej, dolívá se přípravkem za chodu motoru v režimu P, připojená diagnostika musí ukázat při kontrole oleje teplotu ATF mezi 35-45 st. C)

Olej v převodovce a fitlr ATF se mění! (filtr pod vanou převodovky, je nutné i vyměnit těsnění kolem vany automatu)
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 6N2 1.4ka s automatkou :-D - na začátky ježdění

Příspěvek od BigBang »

výměna oleje co 60 tis. km, včetně filtru samozřejmě ;)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Odpovědět

Zpět na „(ne)Jen moje Polo“