Rady a tipy jak zvýšit výkon u BENZINových motorů

Závodní vozy, technika, úpravy

Moderátor: pajice

Odpovědět
Uživatelský avatar
Thomas
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1257
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Rady a tipy jak zvýšit výkon u BENZINových motorů

Příspěvek od Thomas »

Tak sup, piste 8)
"If in doubt, flat out!!" - Colin McRae

Kustom Works - CNC výroba, stavby a úpravy motocyklů, úpravy závodních automobilů, výroba zakázkových dílů ocel, nerez, titan,...

Uživatelský avatar
krbec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2028
Registrován: 31.08.2008 19:59
Bydliště: Louny

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od krbec »

ahoj hoši je fajn že tato sekce byla vytvořena třeba pro mě je to vyloženě super ,,,,,a jeste mám na moderátora jednu otázečku,mám rozdělaný motor z una turba 1,3 ,,,,,pokud by byl zájem mohu sem dát fotky postupu atd,,,,jen se ptám aby mě potom někdo neosočil že sem cpu itala.....pokud nechcete tak se nic neděje :wink:
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od KOŠŤÁL »

krbec:Jen to sem sypej,rádi se podíváme na fotoseriál a něco se dozvíme.Aspoň teda já :lol:
Obrázek

turbo.t
Řidič
Řidič
Příspěvky: 139
Registrován: 08.07.2008 19:24
Bydliště: Jablonecko

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od turbo.t »

krbec píše:ahoj hoši je fajn že tato sekce byla vytvořena třeba pro mě je to vyloženě super ,,,,,a jeste mám na moderátora jednu otázečku,mám rozdělaný motor z una turba 1,3 ,,,,,pokud by byl zájem mohu sem dát fotky postupu atd,,,,jen se ptám aby mě potom někdo neosočil že sem cpu itala.....pokud nechcete tak se nic neděje :wink:
Tohle Uno bylo malý letadlo samo o sobě:-)

Uživatelský avatar
Thomas
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1257
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od Thomas »

krbec: vubec nic proti tomu nemam, naopak ;) Navic sem s nim taky chvili jezdil, takze budu jen rad kdyz to sem budes sypat :D
"If in doubt, flat out!!" - Colin McRae

Kustom Works - CNC výroba, stavby a úpravy motocyklů, úpravy závodních automobilů, výroba zakázkových dílů ocel, nerez, titan,...

Uživatelský avatar
krbec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2028
Registrován: 31.08.2008 19:59
Bydliště: Louny

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od krbec »

:D jéé to sem rád za takovej ohlas,motor je stáve ve výstavbě takže ještě nějaké foto udělám nějak to sesumíruju a sypu to do vás :-)........na ostatních vebech když se někdo třeba jen zeptá na jiné auto hned je z něj největší zvrhlík na světě :-) sem rád že taky to tak nebude :wink:
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
krbec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2028
Registrován: 31.08.2008 19:59
Bydliště: Louny

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od krbec »

tak kluci nejdřív začnu nějakým tím povídáním a pak snad vytřídím ty fotky.......takn uvodem,...uno je největší jebokvaska na světě během jednoho dne je schopné se vám tam posrat 5 věcí každá upně jiného významu :D....zkrátka není to na dovolené...uno jsem koupil od staršího pána na radu mého jednoho kamaráda....koupil jsem a nez sem dojel domu byla prevodovka v řiti,zkrátka šoupl jsem tam 5ku zarachtalo to a to bylo ende,,,tak jsem si zkusil 180km/h na 4řku :D...to taky nebylo spatný,,,,,a tím to začlo ....převodovka out.......s naivní nadějí jsem jí rozebral s tím že to bude jen táhlo....a ono to táhlo nebylo.......kolečko 5ky se mi prostě protočilo na tisícihranu na hřídeli.....to nasere no...takže jiná převodovka.......náhodou jsem narazil na kluka z děčína a koupil jí za 500kč (na unu je nejlepší že obyčejné věci jsou velmi levné :-D) a vlastně to začalo tady to moje odhodlání z toho neco dostat......převodovka je to velmi zvlástní a má velmi krátké kvalty :D....oproti jiným turbínám.......no potom byli nějaký ty tuningy sprinty atd,,,asi si umíte představit co dělá necelých 800kg se zhruba 100konma pod kapotou,,,,

ale furt to bylo málo tak jsem cvaknul pružinu na west gate aby zavirala pozdeji,,,,byl jsem na tlaku cca 0,9 baru,,,origo tlak je 06baru....jo uz to jelo pekne ale pořád nic moc tak přišel na řadu regulátor tlaku :D.....a jelikož sem to chtel vyzkoušet:D tak sem ho proste utáhl na krew,a tím to vlastně zkončilo....najel sem pár sprintu které jsem vyhrál,ale bohuzelturbo ende,hlava ende,kroužky tam možná ani nenajdu,každopádně tyto zkusenosti mě dokopali k tomy abych zacal neco delat :-)tudíš hodne vecí mám zatím v hlavě ale s pár fotkama se pochlubit muzu,,,,,jen co to roztřídím,,,,,jinak tuning moc neuznávám,,,,,,líbí se mi práve motorsport :D podvozek výfuk a v POSLEDNÍ řadě motor,,,takže čekejte na fotky snad se dočkáte,,pokud večer nepojedu nekam pařit :D
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
krbec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2028
Registrován: 31.08.2008 19:59
Bydliště: Louny

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od krbec »

no tak takhle nejak to vypadalo cca po 2mesících co jsem to koupil nastehovali se akorát kola a podvozek,,,,myslím že tou dobou jeste nebylo do motoru ani sáhnuto,,,hlavne vás chci upozornit na to že jsem desnej patlal a vetsina vecí se po tejdnu práce nakonec vyhodí.....ale snad to do léta nejak stihnu,,,treba se z toho nekdo poučí,,myslím z mejch chyb :-) :wink:
Přílohy
dasis uhno.jpg
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
mirus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od mirus »

Ty jo,to uno vypadá že celkem dobře leží :P

Uživatelský avatar
krbec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2028
Registrován: 31.08.2008 19:59
Bydliště: Louny

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od krbec »

jj leží ,tlumiče mám bilstein a pruziny jsou neznámé snížené,,,,,,udelal jsem si takovej vyfikundat anbych zjistiljestli nejdou tlumice nadoraz :D mám tam na pruzení cca 5cm,,,ale zatím mi to propruzilo max 2,5cm....je to hard core no...ale sedí :)
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Keflek
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1647
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od Keflek »

Libang píše:takze zaklad u nepreplnovanych motoru je :

vačka
svody
vykuchanej kat
tvrdší pružiny ventilů
čip
vylestení a zvětšní saciho potrubi
odlehcenej setrvecnik
atd :)

Jen pripominam,ze saci se lestit nemaji...je to kuli kvalitnejsimu promichani a vireni smesi a stejne tak kuli lepsimu chlazeni hlav,sani atd-material,kterej neni vylestenej jako zrcadlo ma svoji porovitosti vetsi plochu,ze ktery se odparuje vic paliva...V kazdem pripade se maji slicovat veskere hrany-od ventilu az po sani. Stejne tak slicovat vsechny hrany na vyfuku a vyfukove cesty prelestit.
Uz to tady nekdo psal,jen si nevzpomenu kdo... :roll:

jinak krbec ...nedivim se,zes to takhle zapekl. Pridat talak bez paliva,je jasny ze to zavani pruserem-jak u benala,tak u ropy. Ale mas muj obdiv,ze se toho nebojis :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
krbec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2028
Registrován: 31.08.2008 19:59
Bydliště: Louny

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od krbec »

čau,,,nene já se nevidím to v žádným případě,je to auto na zábavu ne na jezdění do práce,,,takže s tím se počítalo....proto je ted ve vystavbe novej motor,,,,,jinak s tebou ovsem nesouhlasím v leštění sacího traktu,,,,,ale já mluvím o přeplnovaných motorech,,,,o ATMO se nezajímám je možné že tam to víc ublíží než přidá,každopádne to chce minimálně zbavit jakych koli přechodů a ostrych hran,at uz jsou to nálitky atd,,,,,,prechovy v šroubovaných spojích proste cokoli,,,a jen bych chtel říct že palivo ti tam prece vířit nemusí,,,palivo je přeci vstříknuto přímo nad píst a plochou sání ani hlavy to nezmeníš,,,,ta hlava a sání je porovite proto ze je to mnohem levnejsi na vyrobu,,,,naopak hlava a sání se ti bude líp chladit kdyz bude hladké,,,možná ne az jako zrcadlo ale kazdopádne odstranit pory a nerovnosti,,,tot muj nazor a je to i názor spousty profi upravcu motoru,,,i kdyz s tvym nazorem jsem se uz párkrát setkal
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
krbec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2028
Registrován: 31.08.2008 19:59
Bydliště: Louny

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od krbec »

tošku blbe sem tu napsal to sání sem si všiml...tak ješte neco pripojím,,,,,napsal jsi nelestit sání ze ti tam nevíří palivo...takze..... 1) proc by palivo melo vířit?
2)vstřiky jsou az na konci sání tesně před hlavou
3)čemu vadí že se to "huř chladí" ? myslím ze pokud to má nebo nemá vyleštěné tak zmena teploty proudícího vzduchu nebude ovlivněna ani o 1 (stupen) C. jestli leštit nebo neleštit kanaly v hlave...to uz je horší otázka,,,já jsem je zbavil poru a nerovnosti a prechodu mezi sacim traktem hlavou s sáním samotny.....a jsou,,,,,,,,,,řekl bych spíš zbroušené než vyleštěné.....
a za tim si stojim a basta.... :gun:
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od Majsha »

krbec píše:tošku blbe sem tu napsal to sání sem si všiml...tak ješte neco pripojím,,,,,napsal jsi nelestit sání ze ti tam nevíří palivo...takze..... 1) proc by palivo melo vířit?
2)vstřiky jsou az na konci sání tesně před hlavou
3)čemu vadí že se to "huř chladí" ? myslím ze pokud to má nebo nemá vyleštěné tak zmena teploty proudícího vzduchu nebude ovlivněna ani o 1 (stupen) C. jestli leštit nebo neleštit kanaly v hlave...to uz je horší otázka,,,já jsem je zbavil poru a nerovnosti a prechodu mezi sacim traktem hlavou s sáním samotny.....a jsou,,,,,,,,,,řekl bych spíš zbroušené než vyleštěné.....
a za tim si stojim a basta.... :gun:
Jak vidim, kazdy nekde neco slysel, ale poradne nevi proc, tak vam to trosku vam to povysvetlim a uvedu na pravou miru ty drobne nesmysly:

Takze hruby povrch v kanalech je dan jen a pouze odlivanim do piskove formy. Nikdo se s nejaky lastenim ani brousenim nepare, zvysilo by to neumerne vyrobni naklady. Tudiz jde pouze ekonomicky aspekt, zadny chlazeni a podobne blbosti. Chlazeni hlavy zajistuje voda. U preplnovanych motoru je potreba chladit plnici vzduch proto ze chladny vzduch ma vetsi hustotu = je ho "vic"

Dulezite pro plneni motoru je objem a rychlost vzduchu.

Dlouhe a uzke sani = nejlepsi vykon v nizkych otackach
Kratke a tluste = ve vysokych otackach

Zvoleny prumer sani a tudiz i kanalu ma vliv na vykon motoru jak vidno

Sani je potreba zbavit veskerych nerovnosti a hrbu ktere snizuji prurez saciho kanalu. Vzduch je sice lehky, ale ma urcitou hmotnost a jakekoliv prekazky omezuji proudeni.


Kanaly se ani tak nelesti jako je dulezite zvetsit jejich prumer = vetsi dirou toho projde vic. Idealni pro nejlepsi proudeni je rovny bez zatacek, coz je tak nejak nerealne. Pri vyssich otackach (tj. rychlejsim proudeni vzduchu) totiz muze v techto ohybech dochazet k oddelovani benzinu od vzduchu. Idealni komory (zatacky) nad ventilem je koule. Benzin je tezsi a ma tudiz snahu bezet po vnejsim prumeru zatacky.
Dalsi problem s oddelenim smesi byva ztrata rychlosti plniciho vzduchu. Hlavne se to projevuje u velkych kanalu pri male rychlosti.

O slicovani jste vsichni slyseli, ale malokdo vi proc se vlastne dela :) Je dulezite proto ze u starsich motoru s karburatorem se pri prechodu vzduchu pres ostrou hranu tvorila turbulence a na hrane se oddeloval benzin odvzduchu. U soucasnych motoru se vstikovanim tenhle problem odpada, ale turbulence jsou porad nezadouci, protoze spomaluje proudeni plniciho vzduchu.

Jinak kanaly by se nemely lestit proto, ze na hladkem povrchu se mohou pri proudeni smesi okolo steny (hlavne v ohybech) ulpivat drobne kapicky benzinu a zustavat v sacim traktu = benzin se pri proudeni okolo oddeli od vzduchu a do valce se dostava chuda smes = problem. "Poskrabany" povrch ma za ucel rozvirit vzduch proudici podel sten, cim se zajisti lepsi promichani smesi vzduch/benzin = dobre.

Nikde samozrejme neni napsane ze se kanaly lestit nesmi, ale pokud opravdu nevite co a proc delate, tak radeji ne.

U vetsiny soudobych motoru se palivo vstrikuje do vzduchu podvysokym tlakem primo na zadni stranu ventilu. Vysoky tlak je dulezity pro dokonale rozpraseni smesi pro co nejlepsi smichani se vzduchem a nejlepsi spaleni smesi. Takze jak vidlo palivo se nijak "neodparuje" :lol:

Dalsi drobnou upravickou je vylesteni spalovaci komory. Tady je zalesteni skrabancu potreba. Duvod je ze na hrbatem povrchu spalovaci komory plnem ruznych ostrych vystupku muhou vznuknou horka body s teplotou vyssi nez je teplota okolni coz muze zpusobit drivejsi neplanovane zapaleni smesi - tzv. detonacni spalovani coz ma podstatny vliv na vykon a zivotnost motoru. Projevuje se klepanim a projevi se ponejvice pri podtaceni motoru. Vylestenim se cely povrch zarovna a sjednoti, cimz se jednak odstrani potencionalni problemova mista a na hladkem povrchu se neuchytava tak snadno karbon.

Tak co deti, libilo ? :lol: Sice jsem strasna kur*a, co jen rejpe a nikomu neporadi ale priste by jsme si mohli povedet neco vic, treba o preplnovani :wink:


Dotaz na Libanga: PROC se davaji tvrdsi ventilove pruziny ? Vis to kdyz je uvadis ?

Uživatelský avatar
krbec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2028
Registrován: 31.08.2008 19:59
Bydliště: Louny

Re: Zvyšování výkonu a úpravy motorů s pohonem BENZIN

Příspěvek od krbec »

Dobře je videt ze toho vís spousta to v žádnem pripade nepopíráš,minimálně vís o sání mnohem víc než já,,,,ale nechápu porc si dal do cotace zrovna muj prispevek......jako ze v tom mám zmatek :D:D:D:D..nebo nevim...no to je fukkk........jen abych teda alespon v necem tě trumfnul tak si dovolím doplnit ze horký vzduch není tím že je stlačený (to samo taky ...protoze je vetsi hustota a molekuly do sebe narážejí časteji :-D) ale hlavne proto ze turbo ho zahřeje,,,,,,jak vsichni kdo se o benzinove preplnovane motory zajímají tak pokud jede clovek dlouho nebo sportovne turbo v noci svítí,,neodvažuju se tvrdit kolik má stupnů...ale vzduch je horky hlavne kvuli tomu.....turbo tlací v serii neco prez bar takze kdyz budu mít ve vzdušníku v kompresoru stlacený vzduch na 3 bary tak asi sotva bude o 100 stupnu teplejsi nez okolni vzduch....ne zahreje ho horké turbo proto je tam IC a proto pri zvysování tlaku se dává IC větsí :lol: :lol:
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Motorsport“