Rady a tipy jak zvýšit výkon u DIESELových motorů

Závodní vozy, technika, úpravy

Moderátor: pajice

Odpovědět
Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Rady a tipy jak zvýšit výkon u DIESELových motorů

Příspěvek od g2tdi »

Nejčastějším zvyšováním výkonu je chiptuning. Jenže jen "načipovánim" a hlavně nekvalitnim může docházet i k problémům nebo umocňováním problemům již v minulosti vzniklých. Je potřeba brát v potaz kde a jak nachipovat a zda je na motoru všechno v pořádku.
Další možností je záměna turbodmychadla, vstřikovačů, montáž intercooleru nebo záměna za větší. Nejčastějšími úpravami procházejí motory TDI, ale i u motorů D a TD lze výkon navýšit.

Pište sem vaše zkušenosti, rady, tipy atd., já už jsem si taky něco se zvyšováním výkonu a následný udržbě zažil, taxe s vámi rád o to podělím či poradím nebo i pomůžu či zprostředkuju.
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

VW TOMMI
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 360
Registrován: 09.02.2008 19:15

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od VW TOMMI »

g2tdi píše:Nejčastějším zvyšováním výkonu je chiptuning. Jenže jen "načipovánim" a hlavně nekvalitnim může docházet i k problémům nebo umocňováním problemům již v minulosti vzniklých. Je potřeba brát v potaz kde a jak nachipovat a zda je na motoru všechno v pořádku.
Další možností je záměna turbodmychadla, vstřikovačů, montáž intercooleru nebo záměna za větší. Nejčastějšími úpravami procházejí motory TDI, ale i u motorů D a TD lze výkon navýšit.

Pište sem vaše zkušenosti, rady, tipy atd., já už jsem si taky něco se zvyšováním výkonu a následný udržbě zažil, taxe s vámi rád o to podělím či poradím nebo i pomůžu či zprostředkuju.
Nomna take niečo čaká mám MK IV TDI povodne 66kw teraz 81kw,pridrel som turbo ,je nové,nové rozvody,zanovné vstreky-7000km,nové čerpadlo-rotačka.Motor ma aktualne 103 000km pri 90 000km sa toto všetko menilo.Mam cat off,EGR off,sanie GREEN dynatwist XXL a radby som turbo z ASZ+sanie zo 150Ps ARL potom to chipnut a uvidíme :wink:Zatial sa to berie neporovnatelne lepšie než v serii.No hlavne sa hlučnosť nezvýšila lebo kit sania je v alu obale a koncový tlmič zostal povodný

Uživatelský avatar
wyzzy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 01.10.2008 19:49
Bydliště: South City

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od wyzzy »

píšu kvůli radě, pokud je to nevhod tak me vymazte... chtel bych vytřískat větší výkon z VW G3 tdi 1Z. uz pár lidí mi říkalo at nejprve vyměním písty a ojnice, ze ty 1Z jsou měkký.
napadla mě taky výměna motoru 1Z>AFN (81kW). co kdo doporucujete a hlavne berte ohled na finance pls. děkuji
No car, no problem :-)

Uživatelský avatar
indi666
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 364
Registrován: 28.09.2007 20:05
Bydliště: Dílna na ostravsku
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od indi666 »

Bez financi to nejde.

EDIT: Prosím jen věcné příspěvky. Děkuji :wink:

Thomas
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy.
1.9 TDI PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Možnost úprav, údržby a diag. Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182
http://www.tdigarage.cz/
http://www.tdi-tuning.cz/

Uživatelský avatar
crossic
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Dubí

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od crossic »

Nejsem si jist, zda toto téma je zde založeno šťastně...pokud má někdo problém má na to servis a pomoc a co se týče přímo zavodních tdi, tak to asi bude řešit jinde..
doporučuji spíše
http://dieselpower.cz/forum
http://www.chipforum.cz
tam člověk najde vše potřebné :)
VW CC snowflake TDi 176HP 389Nm DSG

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od napster »

indi666 píše:Bez financi to nejde.

EDIT: Prosím jen věcné příspěvky. Děkuji :wink:

Thomas
ne tak určitě,i bez větších financí se dá zlepšít výkon vykuchat kat,přitáhnout vstřiky na větší tlak,já mam na 1.9TD tlak 170bar a na GII 1.6GTD bylo 180bar turfo tlačilo místo 0.7 1bar.ale ano musim souhlasit nic extra z toho neni,ale lehce navýšen byl taky.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od g2tdi »

U 1Z jsou horší písty a ojnice, na svym golfu jsem je neměnil a taky to vydrželo s tím přidáváním tlakem na turbech to neni 3x výborný řešení spousta turbodmychadel to nevydrží, je lepší dát vetší turbo který toho snese víc a dokáže dát vetší množství vzduchu
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
George
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1468
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od George »

S větším turbem by měli jít ruku v ruce větší vstřiky (víc nafty vstříknuté najednou, když mají malý prutok, tak na stejný obsah nafty musí být otevřené dýl než větší vstřik) větší mezichladič stlačeného vzduchu (INTERCOOLER) protože když budu mít velký turbo a velký vstřiky, ale budu tam rvát vzduch kterej má 100 stupnu a tim pádem je řidkej, tak to stejně nepojede. Takže větší IC taky musí být. Pak samozřejmě musí být upravená řídící jednotka resp její software aby to vše dokázal spolehlivě načasovat a vubec řídit.Pak je samozřejmě spoustu dalších věcí, jako je výfuk (když to bude přidušené nějakým brčkem, tak vám sebevětší turbo nepomuže ani za boha) EGR Ventil atd. Nicméně každý by měl začít tím že zjistí zkutečný stav motoru, protože dát velký turbo, vstřiky atd na motor kterej klepe, nemaže, teče z něj olej všude možně, nemá tlaky a je celej zasranej karbonem atd, tak tam to asi smysl nemá. Takže nejdřív musí bejt motor OK a pak mužeme zvyšovat výkon. Nemluvě o správně funkčnosti všech čidel /váha vzduchu, čidlo plnícího tlaku/ , stavu palivového a vzduchového filtru atd...Ale to už jsme zase někde jinde... 8)
Chceš kvalitní služby autoservisu? Kontaktuj mě:)
http://www.autoservis-vilnesa.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

pasikb5
Profík
Profík
Příspěvky: 1196
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od pasikb5 »

mam dotaz uz jsem se jednou ptal ale odpovedi byly tak pul na pul. chtel jsem do pasika dat misto origo vlozky vzduch. filtru filtr KN. muzu tim nejak motoru uskodit nebo naopak ? nekdo rikal ze se vyse.e vaha vzduchu a jiny zas ze to pomuze. mam 1.9tdi 96kw chip na 110kw a zaslepeny erg ventil. taky jsem slysel kdyz je na motoru udelanej chip ze potrebuje vic vzduchu a tim se prave da dosahnout tim filtrem KN.. diky za informce... :wink:
koupím staré hračky a plastové tatrovky na písek..

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od g2tdi »

jako žádný zázraky s navýšením výkonu nečekej, tim filtrem tomu neublížíš, je pravda že motor bude mít potom více vzduchu ale 30koní ti to nepřidá, je to i uspornější než klasickej filtr, tenhle prostě jednou začas vemeš a vypereš.
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

pasikb5
Profík
Profík
Příspěvky: 1196
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od pasikb5 »

to je mi jasny ze nejakej velkej narust vykonu tam nebude jde mi o to aby se motoru nic nestalo. takze vahu vzduchu ani nic jinyho to znicit nemuze ? pak jeste k tomu cisteni a naoleovani filtru. musi se pouzivat origo pripravky nebo normalne vyprat nechat vyschnout a nastrikat nejakym olejem ve spreji ?
koupím staré hračky a plastové tatrovky na písek..

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od g2tdi »

nic to nezkurvý, já najezdil s načipovanym motorem, s jinejma tryskama, jinym turbem a timhle filtrem 150tis, a když jsem to prodával tak ten motor měl 360tis. km a nikdy se nic nestalo, normálně jsem to pral v jarový vodě, akorát jsem si koupil ten olej co je na tyhle filtry a všechno v pohodě :wink:
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
No-Mercy
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1202
Registrován: 18.02.2008 18:02
Bydliště: Mělník kousek, Praha kousek...

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od No-Mercy »

g2tdi píše:nic to nezkurvý, já najezdil s načipovanym motorem, s jinejma tryskama, jinym turbem a timhle filtrem 150tis, a když jsem to prodával tak ten motor měl 360tis. km a nikdy se nic nestalo, normálně jsem to pral v jarový vodě, akorát jsem si koupil ten olej co je na tyhle filtry a všechno v pohodě :wink:
On asi slysel o tom, ze KN oddela vahu vzduchu, pravda jen na pul, normalni filtr KN je v poradku, horsi by bylo kdyby tam chtel dat celej kit KN, to uz by zasah na vahu vzduchu byl...no nic to ja jen tak aby nestala rec :mrgreen:
Facebook : Michal Michal Michal
moje auti: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=102625" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od g2tdi »

No-Mercy: v poho od toho to tu je :) btw. v tom s tebou souhlasím
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
Rouballik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1050
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jilemnice

Re: Zvyšování a úpravy motoru s pohonem DIESEL

Příspěvek od Rouballik »

Proč se odělává EGR? Co to přinese? Nevýhody?

Proč se kuchá kat? Co to přinese? Nevýhody?

Odpovědět

Zpět na „Motorsport“