Zaslepení EGR

Závodní vozy, technika, úpravy

Moderátor: pajice

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Zaslepení EGR

Příspěvek od Vecernicek »

Jelikož se potkávám se spoustou lidí co se bojí nebo neví o co jde, tak semka hodím co a jak a o co jde.

EGR ventil v autě je kvůli ekologii, při určitých malých otáčkách motoru přepouští z výfukové části část spálin zpět do sací části motoru. Důvod staví na tom že auto má nižší emise neboť průchodem znovu přes spalovcí komoru dojde ke kompletnímu spálení zbytků pohoných hmot které nebyli v prvním cyklu spáleny. Pozitivní vliv je v zimě kdy dochází k dřívějšímu zahřátí motoru na provozní teplotu.
Ovšem mínus tohoto zařízení je že postupným provozem dochází doslova k fatálním důsledkům na běh motoru. Nejvíc to platí pro ty co jezdí šetrně ke svému autíčku tkz. na půl plynu, jelikož při tomto provozu je ventil takřka neustále otevřen, ti co ovšem šlapou na plyn nadoraz a nemají pavučiny na tachometru či otáčkoměru můžou být klidnější.
Ono totiž vlivem spalin v sacím potrubí které jsou černé jak uhel a mastné dochází k usazovaní těchto spalin na váze vzduchu, v turbu, a v sacích parozích motoru, a nepůsobí blahodárně. Neboli ke snižování výkonu, pružnosti, akcelerace a celkově dynamice jízdy.
Obrázek
Pokud vezmeme v potaz že někdo motor navrhl a počítal s určitým průměrem přívodních trubek, tak po najetých cca 160 000km jsou tyto trubice tak zanešné že se doslova motor dusí, váha vzduchu je po smrti, či turbo už netlačí žádný tlak. A ruku na srdce kdo si doma rozdělá půlku motoru a bude vše čistit různými technickokapalinovými prostředky, které nakonec spláchne beztak do kanálu :?: Tudíž smysl ekologie se v tomhle vytrácí úplně.
Je tu jedna náhrada to vyřazení tohoto zařízení z provozu.

Způsobů je několik a záleží jen na Vás jak provedete vyřazení.
U nejnovějích aut jde toto zařzení vypnout nebo zmírnit jeho účinky pomocí logu přes VAG a upravením řídící jednotky motoru.
U těch starších je zaslepení o něco pracnější a špinavější.
I tady ovšem vyvstáva ona otázka, buď chcete mít zařízení funkční avšak nechcete aby byli spaliny přepouštěny, můžete využít verzi vložení utěsňovacího mezikusu mezi těsnění EGR ventilu. Výhoda je pro ty jenž mají velký obsah motoru a před stk potřebují snížit emise.
Obrázek
Druhá verze je zaslepení ovládací trubičky, která egr znehybní (egr ventil ve výchozím stavu je uzavřen), ovšem toto doporučuji malým objemům motoru, protože dojde vlivem času k zatuhnutí ventilu a opětovné sprovoznění bývá složitější (musí se čistit a rozhýbat) a majitelé malobjemových motorů ovšem nepotřebují honit emise. Jednoduše trubičku vytáhněte nebo přestřihněte a na její konec zašroubujte šroubek nebo vrut odpovídajícího průměru tak aby trubička byla vzduchotěsně uzavřená. Upozorňuji že při této aplikaci můe u některých motorů typu G4 a ekvivalentů dojít k přechodu ř.j. do tkz. nouzového stavu. Opět je potřeba nalogovat přes VAG a opravit tuto chybu v ř.j. motoru (ECU)
Obrázek

Pokud jsem zájemce přitáhnul a chtějí se dozvědět něco více, dávám jsem odkaz na stránky ze kterých jsem čerpal. Detailnější postupy a přesnější informace doporučuji nastudovat přímo na těch stránkách k přesně tomu motoru který máte, bylo by zbytečné celý obsah sem překopírovávat.

Dieselpower forum:
ZDROJ 1
ZDROJ 2


Byl jsem dotázán na otázku vlivu zaslepení EGR ventilu na zvýšení výkonu.
Předpokládejme že systém je čistý a není usazen od spalin. V nižších otáčkách např. v pomalu jedoucí koloně, se ventil otevře a pouští spaliny do sacího traktu, sací trakt má ovšem po celou dobu od výroby (krom motorů s proměnou délkou sání, domnívám se že to dělala Honda) stálou velikost a tudíž kapacitu. Pokud je tedy ventil otevřen dochází k tomu že obsah kyslíku (původce chemické reakce spalování) je menší. Neboli míň kyslíku míň výkonu. Otázkou však zůstává zdalipak v koloně opravdu potřebujete plný výkon a nebo myslet na ty za sebou aby nečichali vaše zplodiny, které budou čichat tak i tak.
Podotýkám že tedy při rozjezdu do vyšších otáček se ventil uzavírá, je tedy naprosto nemožné změřit vliv na výkon, a vliv na vytáčivost by byl při měření menší než chybovost měření.

EDYS
Řidič
Řidič
Příspěvky: 116
Registrován: 10.03.2009 19:58
Bydliště: PRAHA

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od EDYS »

JDE V POHODE TAKY ZASLEPIT EGR NA MOTORU AWX ? NEHLASI TO NA PC PO ZASLEPENI NEJAKOU CHYBU? MUZU TO RISKNOUT? DIK A CUS

Uživatelský avatar
Gambler
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 329
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Strakonice,Volyně

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od Gambler »

Kdyby nekdo sháněl záslepky nerez,tak se ozvěte.

MonsterGolf
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 12.01.2011 22:28

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od MonsterGolf »

ALe třeba u oktávie 1,9 TDI když se zaslepí AGR tak po určité době Ř.J vyhodnotí jeho závadu.....

Uživatelský avatar
Gambler
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 329
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Strakonice,Volyně

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od Gambler »

záleží na roku výroby auta... třeba nová oct 1.9tdi to pozná cca po 100km +- třeba 50

Uživatelský avatar
mraff
Řidič
Řidič
Příspěvky: 188
Registrován: 03.01.2011 22:22
Bydliště: brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od mraff »

nedělal to někdo nahodou a passatu tdi pd 85 kw??chci do toho jit ale nechci aby mě pak svotila na palubce diagnostika...a co hlučnost motoru po této operaci je větší nebo menší??díky

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od Vecernicek »

Tak si to musíš nechat napojit na PC a vypnout, nebo snížit účinost na minimum.

Hlučnost motoru je stejná, maximálně ráno po nastartování v zimě hlučnější, v koloně po zahřátí tišší.

MonsterGolf
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 12.01.2011 22:28

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od MonsterGolf »

u novějších modelů... PD a výše to ř.j pozná podle doporučenejch a zkutečnejch hodnot průtoku vzduchu zkrz váhu vzduchu....

Uživatelský avatar
Kubos32
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 08.12.2009 20:07
Bydliště: KarVWina

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od Kubos32 »

čaute zaspeluje se to i u benzinu konkretne golf iv 1.4 16v? a kde to mam zaslepit u EGR nebo až u klapky jak vede ta trubka ? diky . a ta dira na svodech se teš zaslepuje nebo se tam nechava to egr?
Vw Golf 4 . 3dveř

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od Vecernicek »

jak je červená šipka bych to zaslepil podložkou a na zbytek se vykašlal... alespoň ti zůstane funknčí dál.
Přílohy
egr.JPG

Uživatelský avatar
alesek22
Člen klubu
Příspěvky: 2096
Registrován: 11.08.2008 23:56
Bydliště: Miletín VW

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od alesek22 »

Svatá pravda. :smoke:

Uživatelský avatar
__martin__
Profík
Profík
Příspěvky: 1099
Registrován: 09.08.2008 11:37
Bydliště: HR city
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od __martin__ »

Nezaslepoval ste někdo EGR na golfu III TDI AFN 81 kw? Chci se do toho pustit v brzké době i do čištění sání, a bodl by mě nějakej menší návod nejlépe s fotodokumentací :wink: Najde se nějaká dobrá duše? :)

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od Vecernicek »

tady :D
Přílohy
afn.JPG

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od BigBang »

a nebo se zbavit celý trubky a fláknout tam ještě jednu podložku (aspoň 5mm) hned ke svodum ;)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
__martin__
Profík
Profík
Příspěvky: 1099
Registrován: 09.08.2008 11:37
Bydliště: HR city
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR

Příspěvek od __martin__ »

už to mám udělaný, ale i tak dík za pozdní návod, nic na tom není..

Odpovědět

Zpět na „Motorsport“