Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Fotky, inspirace, tuning...
Jara67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 05.11.2020 14:39

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od Jara67 »

prassat píše:
04.02.2021 14:48
Tunator píše:
04.02.2021 11:37
7 litrů u BiTDI? To jezdíš nějakou eco-rally? :D
Teď v zimě je to hodně přes 7... spíš 7,5 - 8 l/100km
I když to nevypadá, jezdím na potřebu, ne na spotřebu. Dokonce po prvních pár km dávám Sko (který řadí použitelně) až do konce jízdy.
Zabiják spotřeby jsou krátký trasy po městě. Pokud potřebuju jen kousek po městě nebo na zahradu beru si starou Fábii @ 55 kW (ta má dlouhodobou 10-11 l/100 km :-D)
Možná to sem úplně nepatří, ale píšeš, že máš souběžně ještě Sup II 3,6 v benzínu. A kdo jiný než ty dokáže lépe porovnat spotřebu u obou aut při provozu na stejné trase. Měl jsem stejného S II, ale 2.0 TDI DSG 125 kW. V té době se psalo, že ten benziňák žere při normální jízdě přes 11 a pod 10 se dá dostat jen velmi těžko. Jen jsi natankoval a už abys hledal další benzinku. Pochopitelně s nadsázkou. Mimochodem ta malá nádrž u supa mě také štvala, ale u nafty to nebylo tak hrozné když jezdil skoro za polovinu.
Podle spotřeby co uvádíš u BITDI se mě potvrdilo, že moje 2.0 TSI 162 kW jezdí za zhruba stejnou spotřebu, tak mě zajímal rozdíl u té velké 3,6
VW Passat B8 Highline 9/2017 DSG 2.0 TSI 162 kW

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Ta 3.6 ka má spotřebu hodně závislou na profilu trasy a taky na noze.
Pod 10l se ve městě prostě nedá dostat, po okreskách úplně v klidu. Pokud se s tím jezdí trošku dál a né jen skoky po městě, kde není problém za 15l/100 tak se při takové normální předpisové jízdě (místy +20 km/h) jezdí úplně běžně kolem 8l/100. Dlouhodobá kombinovaná je mezi 10-11 l/100km, nádrž je malá a tak běžně po dotankování to hlasí dojezd třeba jen 450-500 km :-D. Po dálnici (140 tempomat) to běžně bere 8l (TDi bere přes 6).
Cělkově dynamika BiTDI vs.V6 je podobná - jen rozložená do jiného spektra otáček, tam kde BiTDI zatáhne kvůli točáku ta V6 moc nepředvede, ale s otáčkami rychle ožije a má oproti dieslu dost navrch.
V6 není úsporné auto, ale slušná dynamika a hlavně opravdu krásný zvuk benzínového šestiválce za tu spotřebu stojí. BiTDI mi bere po městě kolem 10-12, kombinovanou mám zimní 8l/100, v létě + dálky o litr míň.
Původně jsem chtěl také 2.0 TSi (206kW), ale 4x4, DCC, DSG, alcantara a nájezd kolem 50-75tkm v cenové relaci kolem 500 tis jsem loni nesehnal.

Jinak Superb má svoje vlákno zde: https://forum.skodahome.cz/topic/127784 ... %C4%9Bnka/
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od motorpower »

Pokud ti stačí výkon, přijeď upravit aspoň převodovku, to auto se tím o hodně zlepší.
Jinak moc hezká limuzka. Je jich málo.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Jara67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 05.11.2020 14:39

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od Jara67 »

prassat píše:
11.03.2021 12:36
Ta 3.6 ka má spotřebu hodně závislou na profilu trasy a taky na noze.
Pod 10l se ve městě prostě nedá dostat, po okreskách úplně v klidu. Pokud se s tím jezdí trošku dál a né jen skoky po městě, kde není problém za 15l/100 tak se při takové normální předpisové jízdě (místy +20 km/h) jezdí úplně běžně kolem 8l/100. Dlouhodobá kombinovaná je mezi 10-11 l/100km, nádrž je malá a tak běžně po dotankování to hlasí dojezd třeba jen 450-500 km :-D. Po dálnici (140 tempomat) to běžně bere 8l (TDi bere přes 6).
Cělkově dynamika BiTDI vs.V6 je podobná - jen rozložená do jiného spektra otáček, tam kde BiTDI zatáhne kvůli točáku ta V6 moc nepředvede, ale s otáčkami rychle ožije a má oproti dieslu dost navrch.
V6 není úsporné auto, ale slušná dynamika a hlavně opravdu krásný zvuk benzínového šestiválce za tu spotřebu stojí. BiTDI mi bere po městě kolem 10-12, kombinovanou mám zimní 8l/100, v létě + dálky o litr míň.
Původně jsem chtěl také 2.0 TSi (206kW), ale 4x4, DCC, DSG, alcantara a nájezd kolem 50-75tkm v cenové relaci kolem 500 tis jsem loni nesehnal.

Jinak Superb má svoje vlákno zde: https://forum.skodahome.cz/topic/127784 ... %C4%9Bnka/
Díky za info. Jak píšeš, benzínová V6 má prostě charisma, kterému se žádný 4 válec co se zvuku týče nevyrovná.
Mě kamarád říkal ať TSI nekupuju, protože mě to sežere, ale naštěstí jsem na něj nedal. Měl jsem před tím dvě TDI a
proti naftě nic nemám, ale při posledním autě jsem si z nafty už nevybral. 110kW jede v běžných otáčkách pěkně, je úsporná, ale nižší výkon než před tím jsem nechtěl. 140kW mě nenadchla vůbec, protože byla v nízkých otáčkách mrtvá. Nahoře sice jela slušně, ale tu pohodu pro normální jízdu jsem tam nenašel. BITDI má skvělou pružnost i dynamiku, ale cenový skok 180 tis oproti 162kW TSI byl neakceptovatelný a tyto peníze jsem raději investoval do výbavy. TSI má skvělou dynamiku a pružnost, ale je na spotřebu oproti naftě velmi náchylné na styl jízdy. Samotné město pod 10 není šance, dálnice tempomat lehce nad limit cca za 7. Běžný průměr 7,2 – 7,4 podle toho kolik se najezdí po městě. Celkový průměr na ujetých 78000 km mám necelých 7,5 a to je komplet včetně Webasta, takže za mě velmi dobrý.
VW Passat B8 Highline 9/2017 DSG 2.0 TSI 162 kW

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Na TSi je těch 7,5 krásná spotřeba!
Jinak jak píšeš, ta 140kW mě taky úplně při výpůjčce auta úplně neoslovila, proto jsem chtěl buď TSi nebo "alespoň" BiTDi :-)
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

motorpower píše:
11.03.2021 15:02
Pokud ti stačí výkon, přijeď upravit aspoň převodovku, to auto se tím o hodně zlepší.
Jinak moc hezká limuzka. Je jich málo.
Děkuji :-)
Jinak za léta strávená na Skodahome a tady + FB (B8 CZ+SK) jsem si všiml, že se z SGS stal "pojem"
a po přečtení hodně kladných referencí jsem přesvěčen o úpravě v Třebotově.
Nějaká decentní úprava + remap DSG se hodí!
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Tak tady máme opět čas přezouvání...
Nahozeny Phoenix R19 /Trinity :-)
Přílohy
1616695578810.jpg
1616695578826.jpg
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Pitrs90
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 12.01.2021 13:42

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od Pitrs90 »

prassat píše:
25.03.2021 19:11
Tak tady máme opět čas přezouvání...
Nahozeny Phoenix R19 /Trinity :-)
To se snad nedá ani komentovat :good: :good: :good:

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od CentriFUGA »

Pěkný, já jsem zastánce že co navrhnou ve fabrice to tam je nejhezčí, ale tahle kombinace je super

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

@Pitrs90 Díky.

@CentriFUGA jj, díky.

Taky většinou dávám přednost originálům. Jednak jsou většinou kvalitní a něco vydrží, tak i designově je to pro mě (v tomto směru konzervativce) ok.
S3 a B8 jsou typově podobná auta, takže jsem vlastně vybíral jen mezi Verona 19" a Phoenix 19" (oboje jsou taková "plná" kola a nemaskují velikost).
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Tak a máme za sebou první preventivní výměnu rozvodů v 73.600 km,
tedy přesně po 5-ti letech. První registrace 11.5.2016 -> rozvody udělané 12.5.2021 :-D

Když už bylo auto v servisu, nechal jsem preventivně udělat pár věcí:
- kompletní rozvody vč. nové pumpy + nová kapalina G12evo
- motorový olej + filtr (už měl najeto 12.000 km)
- naftový, vzduchový a kabinový filtr ..... když už, tak už
- preventivní výměna oleje v předním diferenciálu

Přesto, že beru Vervu, koupil jsem autu ještě jedno balení BG 245 325ml do nafty... Tak to tam při dalším tankování loupnu.
Naposledy upravil(a) prassat dne 14.05.2021 08:35, celkem upraveno 1 x.
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od srotty »

A proč se rovnou nevyměnil olej v Haldexu ?

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

V Haldexu a v DSG se měnil loni, tedy před 12.000 km - viz. servisní práce v úplně prvním příspěvku tohoto vlákna.
V předním diferenciálu se měnil nyní, po 3.000 km od výměny polos a zničeného unašeče, aby se případné vyplavené nečistoty (šponky) znovu vypláchly.
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

papesch286
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 14.06.2020 13:03

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od papesch286 »

Zdravim,skoda ,ze jsi nenepsal jak jednotlive dily z rozvodu vypadaly.I kdyz mas BiTDi,tak se mi zda vymena pri najezdu 74 000km dost
brzo.

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Interval u BiTDi je max. 120 tis km / 5 let ... co nastane dřív. U mě tedy 5 let.
Pravda nájezd byl jen 2/3 km, ale alespoň mám klid do budoucna. Navíc, když už se to měnilo, udělala se i vodní pumpa (výměna za novější - modifikovanou -tj. železný pístek co se může zadírat vs. keramický, který nezlobí).
Před pár měsíci mi navíc malinko "blila" hadička od filtru nafty do railu, ta se vyměnila, ale kryt rozvodů byl od nafty a tak jsem měl i blbý pocit (víš co dokáže nafta s některými gumovými věcmi udělat). Stav sundaných rozvodů jsem konzultoval s mechanikem, a dle jeho slov byl řemen na oko úplně v pohodě, kladky se točily dobře, jen byly dost vyleštěné.
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Odpovědět

Zpět na „(ne)Jen můj Passat B8“