Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Fotky, inspirace, tuning...
Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Ahoj klubáci,
sice zde na clubu nejem nový, ale v sekci B8 ano.
Po rozhodování mezi Superbem 3 a Passatem B8 jsem tady nakonec opět zakotvil.
V minulosti jsem se vozil nejčastěji Superbem II TDI, (jednoho SII 3.6 stále doma máme a dlouho mít budem) a ještě řadu let před ním Polem 6N2 a Passatem B5....

Koupil jsem si na nějaký ten rok tohoto modrého parťáka BiTDI:
Podmínky byly: Trošku slušnější výkon, malý nájezd, DSG, kůže (alcantara) a adaptivní podvozek DCC, CZ první majitel s jasnou historií.

Pašík tedy od novoty jezdí v CZ (5/2016) a já jsem jeho II. majitelem od letoška při nájezdu 60 tis km. Dostal tedy ode mě na přivítanou nové náplně a filtry (motor/haldex/DSG) a následující výměny náplní budou už jen v 1/2 předepsaných intervalů.

Zatím jen pár fotek z mobilu na 17" kolech :oops:

SERVIS A ÚDRŽBA:
První 4 roky AS/VW ...

pak za mě - nového majitele:
06/2020 (62.000 km) ... Oleje a filtry (motor/DSG/Haldex)
06/2020 (63.000 km) ... Nová STK a ME (první po 4 letech - vše bez chyby)
09/2020 (66.000 km) ... Alu 19" Phoenix + Pirelli P7 235/40/R19
10/2020 (67.000 km) ... Vana do kufru + nové gumové koberečky na zimu
01/2021 (70.000 km) ... L+P originální poloosa + unašeč (hluk při jízdě, po výměně je klid), nová palivová hadička od naftového filtru k railu
02/2021 (71.000 km) ... nové stěrače Bosch a balzám na kůži
04/2021 (73.000 km) ... remap DSG + kódování (zrušení Start/Stop a při denním svícení zadní obrysovky)
05/2021 (73.600 km) ... Komplet rozvody + pumpa + G12evo (preventivně po 5ti letech)
05/2021 (73.600 km) ... Motorový olej + filtr, nový olej v předním diferenciálu, nový vzduchový, naftový a kabinový filtr
05/2022 (86.300 km) ... Motorový olej + filtr, vzduchový a kabinový filtr, brzdová kapalina, ATE kotouče + ATE destičky předek i zadek
06/2022 (88.000 km) ... Manžeta a čep (přední spodní u řidiče), nová geometrie, STK a ME
05/2023 (98.800 km) ... Motorový olej + filtr, vzduchový filtr
Přílohy
b.jpg
a.jpg
IMG_20200623_103923.jpg
IMG_20200708_105649.jpg
IMG_20200708_105820.jpg
Naposledy upravil(a) prassat dne 24.05.2023 12:38, celkem upraveno 8 x.
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od CentriFUGA »

Tak tady vítej ... na fotce na škodovkách jsem si ani nevšiml, že jsi šel do sedanu (to musíš oproti superbu plakat) Jinak to chce pořádná kola a bude to ještě větší krasavec (sežeň 19" Verona, je to TOP - něco jako Trinity na superbu) Tak ať slouží, máš to sotva zajeté !

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Díky!
Kufr oproti kombi je určitě o dost méně využitelný (už jen proto otevírání pouze plechové části kufru u sedanu - to je škoda). Děti už jsou větší, tak kočárky a pod. už není třeba vozit (to byl hlavní důvod proč jsem před lety měl kombi). Sedan (tedy alespoň pro mě) působí lehce sportovnějším dojmem.
Jinak když převážím příležitostně psa, jede v kuftu a čumí na mě ze sklopené zadní opěrky :-D

Kola by to chtěla alespoň 18", na 19" se trochu bojím, že přijdu o komfort - ale vypadají super. Jinak 20" co jsem viděl na passatu už vypadají moc veliké.
Takže uvidím co seženu :-)
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Pašík má za sebou první STK, kde technik říkal, že auto je "jako nové" - vše super.
Podvozek mi kolikrát tak nepřipadá, na jednu stranu tlumí hezky a v režimu tlumičů Comfort krásně žehlí drobné nerovnosti. Pak někde přejedu koleje nebo horší cestu jedu skoro krokem a o každé větší příčné nerovnosti mi ten podvozek dá hned vědět a připadám si jak o třídu v horším autě.

Pár zkušeností:
Motor je super, jezdím dlouhodobě kolem 7 litrů to jsem spokojený (na ty koně, čtyřkolu a hmotnost auta)
U DSG je skoro lepší jezdit na režim S, auto při lehké noze točí v klidu kolem 1.500 otáček a 7 rs řadí kolem 100 km/h. Když potřebuju někoho předjet, není to tak ospalí :D. Výtku mám snad jen k ručnímu řazení, kdy DSG řadí dost nekomfortně.
Přílohy
IMG_20200707_221337.jpg
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Tak prase má už za sebou 70.000 km a dostal nové zimní koberečky, nové stěrače (Bosch Aerotwin - s těmi jsem vždy spokojený)
a nabíječku Bosch C3 (s podporou AGM). Protože se mi povedlo zapsat 18 a19" kola do TP, připravil jsem si na jaro sadu Phoenix 19"
Náhon 4x4 je úplně TOP, sníh nesníh, jede to furt :-)

Bohužel nedělal jen radost, ale i starost. Jedna palivová hadička (vracečka z railu) byla nějaká zeblitá, trochu jsem jí seříznul, ale nakonec se dala nová (motorový prostor totiž začal smrdět jak u starý Avie). Poslední dobou jsem evidoval "hluk odvalování pod nohami" co šel jakoby do podhahy, časem se stupňoval a tak jsem opustil od podezření na pneumatiku a přiklonil se ke špatnému ložisku. V servisu byla však zjištená velká axiální vůle levé poloosy a i radiální vůle unašeče. Pravá strana byla lehce načatá (také tam byla malá vůle). Nechal jsem tedy raději obě poloosy dát nové (originál, druhovýroba zatím není). Po výměně je hluk pryč.

Letos mě ještě čeká komptetní výměna rozvodů vč. pumpy (preventivně bude to 5 let).
Přílohy
1612428652141.jpg
1612428652157.jpg
1612429080498 (1).jpg
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od CentriFUGA »

Kola pěkná !
A jak hodnotíš s odstupem času, sžitím s autem přechod ze superba k passatu ?

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Zvykl jsem si na lepší hodně rychle:-D

Přechodem ze Supa do B8 jsem samozřejmě přišel o některé výhody, ale zase tolik jich nebylo :-)
Superb byl praktičtější, ale to se týká hlavně kufru. Protože máme ještě Fábii, tak beton, nebo psa na zahradu hodím radši do ní :-D
Na absenci kessy a bixenonů s AFS jsem si už hold zvykl.... toto je samozřejmě věc individuální, někdo má, někdo ne, nebo nepotřebuje.

Co je u passata bomba a vykouzlí mi vždy úsměv je nejen reakce motoru, ale hlavně brzd - to u BiTDi prostě funguje. Adaptivní podvozek je komfortní (jen přejet koleje - nebo jiné ostré příčné nerovnosti zvádl Superb lépe). Motor v B8 tolik neduní a celkově odhlučnění je velmi dobré úrovni oproti Superbu. Celkově je auto v zatáčkách jistější (zde hraje roli nastavení DCC). Sedačky (alcantara) je dle mého asi to nej (jak v zimě, tak v létě). Celokůži jsem nechtěl a toto je takový rozumný kompromis.

Superb postrádal vysunutí hlavových opěrek (pro mě naprosto super věc v B8). Sedačky jsou v B8 prostě lepší (pohodlnější). Nástup výhřevu sedadel je u B8 určitě mnohem rychlejší a intenzivnější. Pokud bych kupoval B8 znovu, tak jediné co bych raději připlatil jsou Hi LEDky.
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
Tunator
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 261
Registrován: 17.11.2020 07:00

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od Tunator »

7 litrů u BiTDI? To jezdíš nějakou eco-rally? :D

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od CentriFUGA »

Tak máme se spoustou věcí podobné zkušenosti.
Jak píšeš odhlučnění, dunění motoru při podtočení je uplně jinde, stejně tak DSG je trošku lépe nastavené a nepodtáčí až tak tupě jako superb. Já jsem taky spokojen, mám jej teď 2 roky a kousek, najeto 40tis km. a fakt jsem spokojen. Pořád mám nutkání jít do A6 3,0TDi quattro, ale pak si vždycky řeknu co chci měnit... ?

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

Tunator píše:
04.02.2021 11:37
7 litrů u BiTDI? To jezdíš nějakou eco-rally? :D
Teď v zimě je to hodně přes 7... spíš 7,5 - 8 l/100km
I když to nevypadá, jezdím na potřebu, ne na spotřebu. Dokonce po prvních pár km dávám Sko (který řadí použitelně) až do konce jízdy.
Zabiják spotřeby jsou krátký trasy po městě. Pokud potřebuju jen kousek po městě nebo na zahradu beru si starou Fábii @ 55 kW (ta má dlouhodobou 10-11 l/100 km :-D)
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od prassat »

CentriFUGA píše:
04.02.2021 13:09
Tak máme se spoustou věcí podobné zkušenosti.
Jak píšeš odhlučnění, dunění motoru při podtočení je uplně jinde, stejně tak DSG je trošku lépe nastavené a nepodtáčí až tak tupě jako superb. Já jsem taky spokojen, mám jej teď 2 roky a kousek, najeto 40tis km. a fakt jsem spokojen. Pořád mám nutkání jít do A6 3,0TDi quattro, ale pak si vždycky řeknu co chci měnit... ?
Taky jsem jednu chvilku pokukoval i po A6 3.0TDi, ale finančně mi lépe vycházel Pašík ... U A6 to byl vždy horší rok a vyšší nájezd za stejný prachy.
Proto jsem sáhl aspoň po "silnějším" motoru. Laťka byla TSi 206kW 4x4 (Sup3 nebo B8) nebo alespoň BiTDi 4x4 (B8). No a teď už mě A6 neláká :laugh:
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od CentriFUGA »

rozumím, mám to podobně, vždy mě odradí to, že za plus mínus 5-600 000,- koupíš 2015 s 200tis km. To si mohu nechat passata kde už vím co a jak je, po rozvodech... a koupit nějakou pěknou 2017 se 100tis km za 800 fakt nechci. Takže zatím jsem ve fázi že počkám až spadne nový, současný model na rozumnější ceny a zatím nechám passata.

Uživatelský avatar
Tunator
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 261
Registrován: 17.11.2020 07:00

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od Tunator »

K té spotřebě. Mám Alltrack a ten na dálnici docela žere. Jezdím tak v rozmezí 150-170 nejčastěji. Na okreskách to žere fakt málo, ale jak člověk jede, tak si pápne. Mám dlouhodobou 8,5 nebo tak něco.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od CentriFUGA »

Já mám sice jen 110kw, ale mám vypozorovane, že do tachometrovych 140km/h to žere rozumně, ale při 150 už to bere hned o půl litru víc...

tomo_111
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 06.08.2020 16:47

Passat by Prassat - BiTDI 4x4, DSG, Highline socka

Příspěvek od tomo_111 »

prassat píše:
04.02.2021 14:48
Tunator píše:
04.02.2021 11:37
7 litrů u BiTDI? To jezdíš nějakou eco-rally? :D
Teď v zimě je to hodně přes 7... spíš 7,5 - 8 l/100km
I když to nevypadá, jezdím na potřebu, ne na spotřebu. Dokonce po prvních pár km dávám Sko (který řadí použitelně) až do konce jízdy.
Zabiják spotřeby jsou krátký trasy po městě. Pokud potřebuju jen kousek po městě nebo na zahradu beru si starou Fábii @ 55 kW (ta má dlouhodobou 10-11 l/100 km :-D)

tak, v zime ked to nastartujem tak to spotrebu od startu ukazuje v zasade niekde na 16 a ak idem aspon 5km mestom mam sancu to dostat pod 10...ale dlhodoba celkova cca 8.

Odpovědět

Zpět na „(ne)Jen můj Passat B8“