Know-how z vrcholných disciplín lyžařského a motoristického sportu umožňuje vývoj dokonalých lyží. Koncept „Audi Carbon Ski“ je estetické sportovní náčiní s puristickým designem zaměřeným zcela na uhlíkový kompozit, z něhož jsou lyže vyrobeny. Koncepční studie lyží byla navržena a vyvinuta v mnichovském studiu Audi Concept Design. Stejně jako závodní vozy jsou tyto lyže ovladatelné ovšem jen pro absolutně špičkové lyžaře. Tým kolem šéfdesignéra Wolfganga Eggera zahájil proto ve spolupráci s lyžařskými specialisty značky Head vývoj lyží pro sériovou výrobu. Lyže „Audi Carbon Ski“ budou k dispozici pravděpodobně již pro zimní sezónu 2011/2012.
Ve všech vývojových krocích byl rozhodující technologický transfer mezi koncepční studií a sériovým provedením lyží „Audi Carbon Ski“. Horní skořepina z velmi pevného uhlíkového kompozitu obklopuje vrstvy z hliníku a titanu, pod nimiž se nachází dřevěné jádro. S hmotností 1550 gramů při délce 170 cm jsou tyto lyže o 200 gramů lehčí než srovnatelné modely. To je zárukou enormní obratnosti a rychlosti.
Díky uhlíkovému kompozitu dosáhli technici optimální tuhosti a zároveň minimalizovali kroucení lyží v podélné ose. Díky své vynikající pevnosti, dobrému tlumení a nízké hmotnosti jsou lyže „Audi Carbon Ski“ carvingovými lyžemi, které v každém ohledu odpovídají sloganu „Náskok díky technice“.
„Lyže Audi jsou logickým vyústěním dlouholeté intenzivní spolupráce naší značky s Německým lyžařským svazem. Díky tomuto partnerství vznikl koncept lyží ‚Audi Carbon Ski‘, jehož brilantní jízdní vlastnosti potvrdili profesionální sportovci,“ řekl Wolfgang Egger, vedoucí designu koncernu Audi. „Lyže pro sériovou výrobu navazují na studii a mohou se pochlubit vynikajícími technickými vlastnostmi. Jejich minimalizovaný design podtrhuje zároveň technický charakter uhlíkového kompozitu.“
První prototypy lyží „Audi Carbon Ski“ mohli zákazníci testovat v rámci letošního ročníku Hahnenkammu, nejslavnějšího závodu Světového poháru ve sjezdovém lyžování v Kitzbühelu, a na Mistrovství světa v alpském lyžování 2011 v Garmisch-Partenkirchenu. Kromě rozsáhlých testů prováděných specialisty značky Head a Německého lyžařského svazu (DSV) přispějí tyto výsledky k vývoji lyží s dokonale vyzrálými vlastnostmi.
Koncept lyží „Audi Carbon Ski“
Během vývoje konceptu lyží „Audi Carbon Ski“ (2008/2009) těžila značka Audi z dvacetiletého partnerství s Německým lyžařským svazem (DSV) a z vlastních zkušeností nasbíraných v různých disciplínách motoristického sportu. Pomocí komplexních počítačových výpočtů používaných v motoristickém sportu byly vyhodnoceny všechny parametry, které se osvědčily v lyžařském sportu během mnoha desetiletí. Na tomto základě bylo sestaveno konstrukční zadání pro vývoj lyží vyrobených kompletně z uhlíkového kompozitu, jež by se mohly pochlubit dokonalými jízdními vlastnostmi. Vědečtí experti Německého lyžařského svazu (DSV) potvrdili po důkladných testech vysokou kvalitu konceptu „Audi Carbon Ski“.
Lyže jsou technicky náročným sportovním náčiním a zároveň také velmi estetickým objektem, který je koncipován pro absolutní výkon. Na základě těchto úvah byl projekt realizován v designérském studiu Audi Concept Design umístěném v samém srdci mnichovské čtvrti Schwabing. Zdejšímu mezinárodnímu týmu mladých designérů se podařilo přenést geny designu automobilů Audi na lyže. Egger k tomu podotkl:
„Uhlíkové kompozity a hliník jsou centrálními elementy v designu Audi, neboť tyto ušlechtilé materiály podtrhují vysokou kvalitu naši vozů. Také design lyží se vědomě zříká zbytečných linií a soustředí se zcela na materiál.“ „Uhlíkové kompozity se díky svému optimálnímu poměru mezi pevností a hmotností používají v motoristickém sportu pro mimořádně citlivé díly, které musí odolávat nejvyššímu zatížení a zároveň musí být lehké,“ prohlásil Dr. Wolfgang Ullrich, šéf závodního oddělení společnosti AUDI AG. V závodních vozech DTM a sportovních prototypech Le Mans včetně nového R18 je prostor pro jezdce (tzv. monocoque) vyroben z vysoce pevného kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. „Při konstrukci těchto dílů z uhlíkových kompozitů se používají stejné výpočetní procesy jako při koncepci lyží ‚Audi Carbon Ski‘,“ zdůraznil Ullrich.
Výpočty v případě lyží jasně definují, kolik vrstev kompozitní fólie je nutné nanést a v jakém přesně definovaném úhlu musí být uhlíková vlákna vzájemně uspořádána. Technici tímto způsobem dosáhli optimální pevnosti a zároveň minimalizovali torzi lyží. Vrstvy jsou tvrzené pod tlakem v umělém vakuu.
Výše uvedená koncepce a výrobní postup má revoluční vliv na jízdní vlastnosti lyží. Na hrbolaté trati lyže pruží, aby zajistila optimální kontakt s povrchem i na nerovné sjezdovce. Naopak na ledové plotně se lyže zkroutit nesmí, aby ocelová hrana v celé délce lyží dokázala udržet kontakt se sněhem. Konce lyží se díky tomu neodtrhnou a lyže nikdy neztratí přilnavost. Pro změnu směru jízdy hraje kromě toho rozhodující roli lehkost uhlíkového kompozitu. Jedna lyže váží pouhých 960 gramů.
zdroj: IVG
Lehká konstrukce pro zimní sporty Lyže "Audi Carbon Ski"
Co se děje kolem VW.
Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři
- T4
- Moderátor
- Příspěvky: 1467
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
- Kontaktovat uživatele:
Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“
Přejít na
- VW CLUB CZECH REP.
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Klubová poradna
- ↳ non VW
- ↳ Hobby - zájmy - koníčky
- ↳ FAQ - počítače - mobily - elektronika
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Motorsport
- Poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- ↳ Policie (pokuty/havárky) - trestní právo
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Volkswagen
- ↳ Elektromobilita
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Motor
- ↳ Mechanika
- ↳ Karosérie
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Převodovka-spojka-řazení
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ DIY - Do It Yourself
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Poptávka
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Ostatní
- ↳ Zabezpečení + hudba
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling + Tuning
- ↳ Bazar
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf VI / Jetta
- ↳ Srazy a setkání
- ↳ Zabezpečení a pojištění
- ↳ Závady a servisní služby
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Ostatní
- ↳ Exterier + Styling + Tuning
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory benzín
- ↳ Motory diesel
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek, kola a brzdy
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Motory
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Archiv
- ↳ Bazar
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Navigace
- ↳ Denní svícení
- ↳ Bazar (pouze 3C/CC)
- ↳ Poruchy čerpadel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Passat B8
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Ostatní
- ↳ (ne)Jen můj Passat B8
- ↳ Bazar
- ↳ Corrado
- ↳ Zábava
- ↳ Bazar
- ↳ Technika
- ↳ Scirocco
- ↳ Technika
- ↳ Scirocca členù
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SRAZY & SETKÁNÍ
- ↳ BAZAR-NABÍDKA A POPTÁVKA ohledně vozů Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ (ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ (Ne)jen můj Sharan
- ↳ Podvozek + kola
- ↳ Interiér
- ↳ Exteriér
- ↳ Elektro + hudba + navi
- ↳ Motor
- ↳ Bazar
- ↳ Polo
- ↳ (ne)Jen moje Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R / 6C
- ↳ Polo AW
- ↳ Jak na To
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ New Beetle
- ↳ Touran
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Exterier
- ↳ Elektro
- ↳ Podvozek
- ↳ Ostatní
- ↳ Touareg
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Ostatní
- ↳ Brouk (Käfer)
- ↳ Lupo
- ↳ Caddy
- ↳ Phaeton
- ↳ Derby
- ↳ UP!
- ↳ EOS
- ↳ FOX
- ↳ Amarok
- ↳ LT a Crafter
- ↳ Arteon
- ↳ Allspace
- ↳ T-Roc
- ↳ T-Cross
- Lidi od fochu
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ Dodavatelé & Sortiment & Školení
- ↳ Vercajk a vybavení dílny
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ 13"+14"
- ↳ 15"+16"
- ↳ 17"+18"
- ↳ 19"+20"
- ↳ 21" a více
- ↳ Příslušenství kol & pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Služby
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Zdarma / Práce
- ↳ Poptávka
- ↳ Náhradní díly / doplňky
- ↳ Automobily
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ Audi
- ↳ SEAT
- ↳ Leon
- ↳ Cordoba
- ↳ Alhambra
- ↳ Ibiza
- ↳ Toledo
- ↳ Altea
- ↳ Ostatní modely
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- ↳ Tiguan
- ↳ Motory ze sekce GVI
- ODKAZY
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Volkswagen
- ↳ Amarok
- ↳ Brouk
- ↳ Caddy
- ↳ Caddy I
- ↳ Caddy II
- ↳ Caddy III
- ↳ Caddy IV
- ↳ Corrado
- ↳ Derby
- ↳ Golf
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Lupo
- ↳ New Beetle
- ↳ Passat
- ↳ Passat B1
- ↳ Passat B2
- ↳ Passat B4
- ↳ Passat B3
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Passat B6
- ↳ Passat B7
- ↳ Passat CC
- ↳ Polo
- ↳ Polo I ( Typ 86 )
- ↳ Polo II ( Typ 86C )
- ↳ Polo III ( 6N a 6N2 facelift )
- ↳ Polo IV ( Typ 9N a 9N3 )
- ↳ Polo V ( Typ 6R )
- ↳ Scirocco
- ↳ Scirocco I
- ↳ Scirocco II
- ↳ Scirocco III
- ↳ Tiguan
- ↳ Touran
- ↳ Transporter
- ↳ Trasporter T1
- ↳ Trasporter T2
- ↳ Trasporter T3
- ↳ Trasporter T4
- ↳ Trasporter T5
- ↳ Touareg
- ↳ Phaeton
- ↳ UP
- ↳ Koncepty