Když kupujete powerbanku, řešíte její kapacitu, u sekačky Vám zase nebude ukradený záběr, velikost koše nebo výška sečení. Zkrátka u většiny výrobků (pokud pomineme bílé pečivo, sborník sudoku nebo pletací jehlice) vstupuje do hry mnoho parametrů, klíčových pro jejich fungování. Nejinak je tomu i u alu kol. Čeho si tedy všímat, abyste nezjistili, že ta nová kola jsou jen nepotřebnou hromadou hliníku, protože je nemůžete na auto ani nasadit?
PCD - průměr roztečné kružnice kola
Předně si pohlídejte
rozteč kola. Ta je pro každý model vozu specifická. Vezměme si kupříkladu takové hezké imaginární kolečko s roztečí 5x120. První z čísel značí počet šroubů, jimiž je kolo přichyceno, druhé zase vzdálenost mezi protilehlými šrouby. A to v milimetrech.
Velikost kola
Dále si vezměte na mušku velikost hliníkových kol. Ta je, stejně jako velikost displejů, uvedena v palcích. Větší
litá kola vypadají lépe, zároveň ale ubírají na průměru pneumatiky, takže jízda na nich může být mírně diskomfortní. Najít rovnováhu mezi těmito dvěma póly je klíčové pro dobrý pocit z jízdy.
Zális kola – ET
Zális (ET)Vám, laicky řečeno, prozradí, jak moc budou elektrony „vyčuhovat“. Menší číslo znamená více vyčnívající kolo a naopak. No a šíře disku udává… ano, překvapivě šíři ráfku
alu kola. Tady se opět setkáte s anglickými palečky.
Samozřejmě je třeba brát ohled na to, jak bude Váš vůz s novými koly vypadat, ale v tom si nepochybně dovedete nejlépe poradit sami. Řidičský cit nenahradí ani sebelepší příručka.
My se raději zaměříme na to, jak jsou na tom plechové disky. A budeme rychle hotovi, protože měřené údaje i jejich jednotky jsou totožné. Snad jen, že u „plecháčů“ si nad nimi tolik nelámete hlavu, protože plech je prostě plech.
Mimochodem, pokud Vám jde ze všech údajů hlava kolem, nepanikařte, na e-shopech k výběru kol stačí znát pouze model svého vozu, nabídku vytřídí systém za Vás. Takže nemusíte v šuplíku hledat pravítko k měření rozteče, my v aluapneu.cz máme nabídku přesně pro Váš vůz!