Rozšiřující podložky pod kola u VW Passat B6 – řešení utopených kol a jejich vliv na jízdní vlastnosti

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 831
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Rozšiřující podložky pod kola u VW Passat B6 – řešení utopených kol a jejich vliv na jízdní vlastnosti

Příspěvek od admin »

Mnoho majitelů Volkswagen Passat B6 (2005–2010) si dříve nebo později všimne jedné věci – kola vypadají, jako by byla utopená hluboko v podbězích. Nejenže to kazí celkový vzhled auta, ale také to mírně ovlivňuje jízdní vlastnosti. Řešením jsou rozšiřující podložky pod kola, které zvětší rozchod a posunou kola blíže k lemu blatníků. Než se ale pro ně rozhodnete, je dobré znát všechny souvislosti – jak technické, tak legislativní.

Proč podložky na Passatu B6 vůbec řešit?

Passat B6 je konstruován jako komfortní auto s neutrálním chováním v zatáčkách. Ve standardním nastavení je však rozchod kol relativně úzký, což může vést k mírné nejistotě v řízení při rychlé jízdě nebo při prudkých změnách směru. Použití podložek pod kola přinese:

- Lepší vizuální efekt – kola jsou posunutá více ven, což dává autu agresivnější vzhled.
- Mírně lepší stabilitu – širší rozchod pomáhá při průjezdu zatáčkami.
- Možnost doladit ET disku – pokud například měníte kola s odlišným ET, podložky pomohou nastavit optimální pozici.

Ale pozor, není to jen o vzhledu – podložky pod kola mění několik technických parametrů podvozku, což může mít i negativní důsledky.

Co se změní po instalaci podložek?

1. Zatížení nábojů a ložisek
Podložky fungují jako distanční prvek, který posouvá kolo dále od středu náboje. Tím ale zároveň zvyšují páku, kterou kolo působí na ložiska kol. Výsledkem může být:

- Rychlejší opotřebení ložisek – zejména u širších podložek (20 mm a více).
- Větší namáhání závěsů kol – při agresivní jízdě se mohou více opotřebovávat silentbloky ramen.

2. Možné problémy s kolizí kola a podběhu
Passat B6 má relativně velké podběhy, takže s rozumnou šířkou podložek (např. 15 mm) obvykle nenastane problém. Při větších podložkách (20 mm a více) už ale může dojít k tomu, že při plném propružení nebo zatočení se kolo dotkne lemu blatníku.

- Pokud máte auto snížené (např. na sportovních pružinách nebo stavitelném podvozku), je nutné tohle pečlivě zkontrolovat.

3. Správná délka šroubů
Při použití podložek se mění hloubka, do které lze zašroubovat kolové šrouby. Pokud zůstanou původní, nemusejí mít dostatečný závit a může hrozit povolení kola.

- Podložky do 15 mm – obvykle stačí delší šrouby.
- Podložky 20 mm a více – doporučuje se použít podložky se štefty a matkami.

Legislativa a technická kontrola (STK)

Použití podložek musí být v souladu s předpisy. V ČR jsou legální pouze homologované podložky, které mají potřebné certifikáty a lze je zapsat do technického průkazu. Pokud podložky nejsou homologované, může STK nebo policie vůz vyhodnotit jako nevyhovující a v krajním případě vám mohou odebrat technický průkaz.

- Řešení: Vždy vybírat homologované podložky od ověřených výrobců.
Přílohy
b3b3d98f-1dd5-4b8c-bf56-6e12cc6fb751.jpeg

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“