VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100
Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři
- T4
- Moderátor
- Příspěvky: 1467
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
- Kontaktovat uživatele:
VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100
Volkswagen se letos chystá na, v dosavadní historii automobilky, dosud nejintenzivnější příval novinek. První z nich je koncept New Compact Coupe – kupé s platformou Golfu a hybridním pohonem.
V Evropě je Volkswagen Scirocco nejprodávanějším malým sportovním automobilem, v modelovém portfoliu VW pro Spojené státy ale tento model chybí. Američané se zatím musí spokojit s přeci jen poněkud usedlejším GTI, na detroitském autosalonu je ale Volkswagen láká na koncept New Compact Coupe. Ten se vyznačuje karoserií konvenčního střihu, která vyznává tradiční koncepci cestovních kupé.
Z evropského pohledu se to nejzajímavější jednoznačně nachází pod kapotou. Pohonné ústrojí kombinuje motor Twincharger 1,4 TSI o výkonu 110 kW s elektromotorem, který přidává dalších 20 kW. Poháněna jsou přední kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG, už v nízkých otáčkách na ně směřuje 220 Nm.
Navzdory nepříliš vysokému výkonu elektromotoru se jedná o tzv. full-hybrid. Elektromotor, který je napájen z 1,1kWh li-ion baterie, tak může pohánět auto i samostatně. Motor TSI je odpojován vždy, kdy není k pohonu auta potřeba. Aby se snížily třecí ztráty, je v takovém případě rozepnuta spojka a agregát je zcela odpojen od systému.
Výsledkem je kombinovaná spotřeba 4,2 l/100 km, která u benzinových motorů odpovídá emisím CO2 ve výši 98 g/km. Podobné úrovně dnes u VW dosahuje jen úsporně laděný Golf BlueMotion s motorem 1,6 TDI. Hybridní systém v NCC ale zároveň nabídne slušnou dynamiku – zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 227 km/h.
V oblasti designu New Compact Coupe rozhodně nešokuje, exteriér je čistým zástupcem aktuálního designového jazyka VW. Pod vedením Klause Bischoffa, šéfdesignéra značky Volkswagen, vzniklo kupé s puristickými tvary, které jsou pro VW typické. Hladké plochy jsou narušeny několika ostrými linkami, které dodávají autu na eleganci. Výsledný dojem dále podtrhuje stříbrná barva Tungsten Silver Metallic a jednoduchá 19palcová kola Lugano s deseti paprsky.
Vpředu nalezneme ostře řezanou tvář společnou všem novým Volkswagenům, nízkou černou masku chladiče po stranách doplňují světlomety s bi-xenonovými jednotkami a diodami pro denní svícení. Profil díky nízké prosklené ploše a masivnímu zadnímu sloupku, který je značně protažený dozadu, vzdáleně připomíná Audi A5 Sportback. Ani svalnatá záď s diodovými světly a výrazným spoilerem nezapře inspiraci u Audi, například u nové A8.
Atraktivní, avšak střízlivý design, nabízí VW New Compact Coupe na podvozku s rozvorem 2,65 metru a rozhodem kol 1,53 m vpředu a 1,54 m vzadu. Celková délka je 4,54 m, šířka 1,78 m a výška na poměry nižší střední třídy jen 1,41 m. Zavazadlový prostor pojme 380 litrů.
V interiéru konceptu Volkswagen vsadil na čalounění bílou kůží v kombinaci s kontrastními šedými plochami. Uvnitř se navíc nachází nový anatomicky tvarovaný volant, nový ovládací panel klimatizace Climatronic a dotykový displej pro ovládání rádia a navigace. Za předními sportovními sedačkami se nacházejí podobně tvarovaná oddělená sedadla pro zadní cestující.
NCC kromě nové techniky prezentuje další vývoj designu Volkswagenu. Podle neoficiálních informací je předobrazem modernizace sedanu Jetta. Výroba kupé zatím nebyla oficiálně potvrzena, na trh ale zřejmě zamíří v průběhu následujících dvou let a bude se prodávat jako Jetta Coupe.
zdroj: auto.cz
V Evropě je Volkswagen Scirocco nejprodávanějším malým sportovním automobilem, v modelovém portfoliu VW pro Spojené státy ale tento model chybí. Američané se zatím musí spokojit s přeci jen poněkud usedlejším GTI, na detroitském autosalonu je ale Volkswagen láká na koncept New Compact Coupe. Ten se vyznačuje karoserií konvenčního střihu, která vyznává tradiční koncepci cestovních kupé.
Z evropského pohledu se to nejzajímavější jednoznačně nachází pod kapotou. Pohonné ústrojí kombinuje motor Twincharger 1,4 TSI o výkonu 110 kW s elektromotorem, který přidává dalších 20 kW. Poháněna jsou přední kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG, už v nízkých otáčkách na ně směřuje 220 Nm.
Navzdory nepříliš vysokému výkonu elektromotoru se jedná o tzv. full-hybrid. Elektromotor, který je napájen z 1,1kWh li-ion baterie, tak může pohánět auto i samostatně. Motor TSI je odpojován vždy, kdy není k pohonu auta potřeba. Aby se snížily třecí ztráty, je v takovém případě rozepnuta spojka a agregát je zcela odpojen od systému.
Výsledkem je kombinovaná spotřeba 4,2 l/100 km, která u benzinových motorů odpovídá emisím CO2 ve výši 98 g/km. Podobné úrovně dnes u VW dosahuje jen úsporně laděný Golf BlueMotion s motorem 1,6 TDI. Hybridní systém v NCC ale zároveň nabídne slušnou dynamiku – zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 227 km/h.
V oblasti designu New Compact Coupe rozhodně nešokuje, exteriér je čistým zástupcem aktuálního designového jazyka VW. Pod vedením Klause Bischoffa, šéfdesignéra značky Volkswagen, vzniklo kupé s puristickými tvary, které jsou pro VW typické. Hladké plochy jsou narušeny několika ostrými linkami, které dodávají autu na eleganci. Výsledný dojem dále podtrhuje stříbrná barva Tungsten Silver Metallic a jednoduchá 19palcová kola Lugano s deseti paprsky.
Vpředu nalezneme ostře řezanou tvář společnou všem novým Volkswagenům, nízkou černou masku chladiče po stranách doplňují světlomety s bi-xenonovými jednotkami a diodami pro denní svícení. Profil díky nízké prosklené ploše a masivnímu zadnímu sloupku, který je značně protažený dozadu, vzdáleně připomíná Audi A5 Sportback. Ani svalnatá záď s diodovými světly a výrazným spoilerem nezapře inspiraci u Audi, například u nové A8.
Atraktivní, avšak střízlivý design, nabízí VW New Compact Coupe na podvozku s rozvorem 2,65 metru a rozhodem kol 1,53 m vpředu a 1,54 m vzadu. Celková délka je 4,54 m, šířka 1,78 m a výška na poměry nižší střední třídy jen 1,41 m. Zavazadlový prostor pojme 380 litrů.
V interiéru konceptu Volkswagen vsadil na čalounění bílou kůží v kombinaci s kontrastními šedými plochami. Uvnitř se navíc nachází nový anatomicky tvarovaný volant, nový ovládací panel klimatizace Climatronic a dotykový displej pro ovládání rádia a navigace. Za předními sportovními sedačkami se nacházejí podobně tvarovaná oddělená sedadla pro zadní cestující.
NCC kromě nové techniky prezentuje další vývoj designu Volkswagenu. Podle neoficiálních informací je předobrazem modernizace sedanu Jetta. Výroba kupé zatím nebyla oficiálně potvrzena, na trh ale zřejmě zamíří v průběhu následujících dvou let a bude se prodávat jako Jetta Coupe.
zdroj: auto.cz
- T4
- Moderátor
- Příspěvky: 1467
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
- Kontaktovat uživatele:
- alfonso3006
- Závodník
- Příspěvky: 686
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slovensko
Re: VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100
kde je cena, ja to chcem vyzera to velmi dobre, trocha sice spojitost s A4 ale je to pecka
TDI je TDI a basta
- slosi
- Jezdec
- Příspěvky: 250
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100
Hmm,tak to je hodně pěkný.Snad se to bude hodně prodávat,abych si to mohl za nějakých 10 let dovolit koupit,jako ojetinu .
Šlosi
[__)==VW==(__]
[__)==VW==(__]
- fridrikh
- VWexpert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100
no já osobně bych neviděl spojitost z A4 ale z A5 ta se totiž děla ve 3dv. jinak cena bude jak psal kolega na de mnou přijatelná ale pro nás nebo pro mne osobně až za par let jinak ještě není na trhu až bude bude ji cena :mrgreen:jinak je kluky musím pochválit vypadá fakt dobřealfonso3006 píše:kde je cena, ja to chcem vyzera to velmi dobre, trocha sice spojitost s A4 ale je to pecka
- Dr.Diesel
- VWagenista
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prágl
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100
Me osobne to teda zboku lehce pripomina tu koktu v coupe od Sherloga
- rombo
- VWjunior
- Příspěvky: 1947
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100
peknej kousek, zezadu je to Audina ale mne by to vubec nevadilo
- David R32
- Profík
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: v zimě u krbu... v létě u vody...
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100
Vzhledově hlavně zboku a zezádu hodně vokopčená Audi A5, ale možná právě proto tak pěkný
- pa_ko
- Pilot
- Příspěvky: 818
- Registrován: 06.12.2009 14:56
- Bydliště: Praha
Re: VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100
Je to krásný. Ta podoba s A5 sportback je fakt neskutečná ale to je jedno. Pořád je to doma v koncernu tak vo co jde ne
VW Golf IV, 2,3 V5, 125 kW (AQN), 4MOTION, 6rychlostní manual
- johny5ka
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 20.10.2009 17:55
- Bydliště: Plzeň
Re: VW New Compact Coupe Concept: TSI, elektromotor a 4,2 l/100
pecka. jak jinak je na case setrit