Zkušenosti s VW ID4

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 779
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Zkušenosti s VW ID4

Příspěvek od admin »

Volkswagen ID.4 je dalším přírůstkem do světa elektromobilů. Jde o první elektrické SUV známé německé automobilky.


Přijíždí první globální elektromobil z německé dílny

Vůz je postaven na modulární elektrické platformě MEB. Nutně se tak nabízí srovnání s konkurenční Škodou Enyaq. Po modelu ID.3 se navíc ve Volkswagenu jedná už o druhý model postavený na této platformě. Volkswagen ID.4 můžeme s nadsázkou označit za „převlečenou“ verzi ID.3.
Na rozdíl od svého předchůdce se však Volkswagen ID.4 stal prvním skutečně globálně pojatým modelem této značky. Vůz ID.3 byl primárně určen pro Evropu. Doplňuje tak rodinu automobilů Volkswagen, v níž najdeme i verzi ID.4 s označením GTX, která do vínku dostala sportovní podvozek.



Novinka nezapře poctivé zpracování s nádechem elegance

Opatřen z výroby je automobil 20 nebo 21palcovými koly. Zvolit si ale samozřejmě můžete též alu kola odpovídající svému vkusu.
Na první pohled na tomto voze upoutá robustně pojatý design, který nezapře poctivé německé zpracování. Navíc designové pojetí vozidlu propůjčuje dobrou aerodynamiku. Chlubí se i vynikajícími jízdními vlastnostmi. Jak vyplývá z testovacích jízd, řízení odpovídá sportovnímu automobilu, ačkoli se jedná o SUV.
Svými jízdními vlastnostmi se modely ID.3 a ID.4 příliš neliší. Chování automobilu vykazuje dobrou stabilitu a sportovní ráz především v zatáčkách.



Nový automobil z dílny Volkswagenu nabídne dojezd až 520 km


Stěžejní je u elektromobilu především dojezd. Ten v rámci nejvyšší verze činí dokonce 520 km. Díky kvalitní aerodynamice, nastavení elektromotoru a baterii vykazuje vozidlo velmi rozumnou celkovou spotřebu. Reálný dojezd tak bude kolem 410 km.
Baterie nabídne kapacitu 52 kWh ve výbavové linii Pure², případně 77 kWh a výkon 150 kW ve výbavové linii Pro, jak uvádí přímo Volkswagen.
Při použití rychlého nabíjení akumulátoru stejnosměrným proudem o výkonu 125 kW se navíc budete schopni už během 30 minut dostat na tolik energie, abyste s vozem ujeli dalších 320 km. Jinak nebude nabíjení trvat méně než 90 minut, použijete-li stanici s výkonem 50 kW.



Interiér potěší hlavně prostorem

Interiér je ve srovnání s exteriérem pojat přísně minimalisticky. Důraz na zpracování je však patrný i v tomto aspektu. V interiéru sice dominují měkčené a tvrdé plasty, nicméně použití dražších materiálů by v rámci praktičnosti nakonec nebylo úplně na místě.
Software a zejména infotainment si napříč recenzemi v předešlých verzích pochvalu příliš nevysloužily. Vytýkána softwaru bývá přílišná pomalost a také občasné zamrzání. S poslední verzí je jednoznačně patrný posun k lepšímu, stále však má své neduhy.
Stěžejním prvkem interiéru je bezesporu tablet ve středové části. I když není velikostně nijak přehnaně malý, rozhodně by se v autě uplatnil i větší. Pod ním je pak situována plocha s dotykovým ovládáním.


Volkswagen ID.4 je skvělý rodinný vůz

Z podstaty se v případě Volkswagenu ID.4 jedná o velmi prostorné SUV. Nabídne díky tomu posádce uvnitř vozu náležitý komfort, a to i v případě vyšších osob. Vůz je vybaven mnohostranně elektricky nastavitelnými sedačkami.
Nešetřilo se ani na zavazadlovém prostoru. Po sklopení sedaček se můžete dostat na poměrně úctyhodných 1575 litrů. Už v základu přitom automobil nabídne 543 litrů, což z něj dělá ideální rodinný vůz.
Díky skvělým jízdním vlastnostem si nový Volkswagen zaručeně užijete nejen ve městě, ale i na delších trasách. Příjemný pocit z jízdy dokresluje i jednoduché ovládání, které si zachová spolehlivost a jistotu.


A kolik za to všechno?

Samostatnou kapitolou je cena. Ta se v případě modelu ID.4 pohybuje ve verzi 1st od 1 224 900 Kč. Už v základní výbavě toho za nijak lidovou cenu naštěstí dostanete poměrně dost. Nechybí adaptivní tempomat či LED světlomety společně se zadními svítilnami nebo dvouzónová klimatizace. Škarohlíd by řekl, že je cena 1,2M za auto na baterie do aku vrtačky skutečně vysoká, nicméně tato cena je vyvážená maximální výbavou a naprostým jízdním luxusem. Vozidlo ID4 si jistě najde nepřeberné množství zákazníků.

VW_ID4_1st_Max.jpg

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“