Selhání elektromechanické parkovací brzdy
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
- johny_26
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 29.10.2008 17:56
- Bydliště: Beroun / Mladá Boleslav
Re: Selhání elektronické parkovací brzdy
Jen pro info. O víkendu jsem musel taky čistit motorek na levém kole. Zeseknul se v poloze zabržděno, takže nebylo možno odjet z místa. Bylo potřeba sundat motorek a místo toho náhonu, co jde z toho motorku do brzdiče, tam strčit Torx45 nebo něco podobnýho, co pasuje na ten náhon a pootoči na jednu či druhou stranu a brzdič tím povolit, aby bylo možné aspoň s autem odjet. Pak ale furt řve, že je zabržděný a že je porucha. Moturek jsem zvládnul rozchodit střídavým přehazováním + a - na něm a za pomoci sedmičky klíče, kterou jsem pomáhal motorku se na náhonu rozběhnout
BTW. díky tomu, že to házelo v elektrice chybu tuším že v proudovém okruhu, tak nešel ani autohold a ani denní svícení, který mám nastavený na USA
BTW. díky tomu, že to házelo v elektrice chybu tuším že v proudovém okruhu, tak nešel ani autohold a ani denní svícení, který mám nastavený na USA
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 21:30
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
Po delší odmlce vás opět zdravím. Problém s parkovací brzdou nakonec nezpůsobovalo vadné tlačítko, ale servomotorek parkovací brzdy na pravém brzdovém třmenu. S autem se sice dá jezdit, ale svítí/bliká kontrolka poruchy na parkovací brzdě a samozřejmě je aktivována i varovná zvuková signalizace. Na spodní části motorku praskl plastový obal a dovnitř se dostávala vlhkost. Ve VW za něj chtějí cca 8 tis včetně práce, takže jsem se rozhodl, že si to raději vyřeším sám. Mimochodem, servisní technik ve VW mi sdělil, že toto je velmi častá závada na modelech roku 2005 - 2008. Na portálu autodily-cardo.cz jsem sehnal kompletní pravý třmen od výrobce TRW (obj. č. BHN962E) za 2 156 Kč + kauce za vrácený zdemontovaný díl.
Našel jsem velmi užitečný odkaz na webu viz https://sites.google.com/site/1810marti ... park-brake" onclick="window.open(this.href);return false;. Je zde precizně popsáno, jak zařízení funguje a to i se schematem jednotlivých částí servomotorku. Velmi důležitá je informace, že je třeba si dát pozor na rok výroby VW, protože od roku 2008 montovali do passatů jinou verzi brzdiče, který není v žádném případě kompatibilní s verzemi passatů 2005-2007. V případě upgradu je nutná výměna obou brzdičů včetně řídící jednotky a konektorů k servomotorům. Aktivování parkovací brzdy, resp. vypnutí servomotorků po sevření brzdových destiček, funguje na principu zvýšení napětí/proudu, čímž dojde k jejich zastavení. V návodu je kromě jiného napsáno, že k prasknutí plastového obalu motorku, což je i můj případ, dochází právě v důsledku této činnosti. Nechápu, který "geniální" vývojář ve VW navrhnul jako materiál plast - no asi to bylo levné.
Poradíte mi někdo, kdo už máte zkušenosti, jak na výměnu brzdového třmenu? Nebudu sice měnit destičky, ale bude potřeba odpojit brzdovou hadičku, a tzn., že mi zřejmě vyteče část brzdové kapaliny. Doufám, že to nebude problém a po odvzdušnění bude všechno fungovat tak jak má. Na fóru jsem se dočetl, že na výměnu brzdových destiček je potřeba pomocí diagnostiky přenastavit parkovací brzdu do režimu pro opravu brzdiče - viz návod http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=75130" onclick="window.open(this.href);return false;. Je toto nutné i při de/montáži třmenu? Jestli jsem to z anglického návodu správně pochopil, tak při výměně brzdového třmenu, by přenastavení brzdiče do jiného režimu pomocí diagnistického zařízení, být nemuselo. K vypnutí servomotorku dochází v důsledku zvýšení tlaku, který působí na píst, resp. brzdové destičky, což řídící jednotka vyhodnotí jako zvýšení napětí/proudu a motorek zastaví. V žádném případě nedoporučují tlačit na brzdový válec nějakým stahovákem či jiným "udělátkem". Pokud je to zaseklé, tak se musí zdemontovat motorek ze třmenu (drží na dvou šroubech) a závitovou hřídel k pístu ručně povolit klíčem Torx 45. V opačném případě překonáváte tlak pístu převodovým poměrem 150:1 a dojde k trvalému poškození mechanismu motorku. Mě osobně šel brzdový třmen bez problémů zdemontovat a doufám, že ten nový bude nastavený v poloze otevřeno. Nový díl mi přide až během následujícího týdne, takže do té doby žiju trochu v nejistotě. Pokud mi třmen půjde nasadit na brzdový kotouč a destičky, měla byla by se parkovací brzda, nebo resp. pravý servomotorek sám zreferovat, tzn. i bez diagnostiky - no uvidíme.
Díky za reakce.
Našel jsem velmi užitečný odkaz na webu viz https://sites.google.com/site/1810marti ... park-brake" onclick="window.open(this.href);return false;. Je zde precizně popsáno, jak zařízení funguje a to i se schematem jednotlivých částí servomotorku. Velmi důležitá je informace, že je třeba si dát pozor na rok výroby VW, protože od roku 2008 montovali do passatů jinou verzi brzdiče, který není v žádném případě kompatibilní s verzemi passatů 2005-2007. V případě upgradu je nutná výměna obou brzdičů včetně řídící jednotky a konektorů k servomotorům. Aktivování parkovací brzdy, resp. vypnutí servomotorků po sevření brzdových destiček, funguje na principu zvýšení napětí/proudu, čímž dojde k jejich zastavení. V návodu je kromě jiného napsáno, že k prasknutí plastového obalu motorku, což je i můj případ, dochází právě v důsledku této činnosti. Nechápu, který "geniální" vývojář ve VW navrhnul jako materiál plast - no asi to bylo levné.
Poradíte mi někdo, kdo už máte zkušenosti, jak na výměnu brzdového třmenu? Nebudu sice měnit destičky, ale bude potřeba odpojit brzdovou hadičku, a tzn., že mi zřejmě vyteče část brzdové kapaliny. Doufám, že to nebude problém a po odvzdušnění bude všechno fungovat tak jak má. Na fóru jsem se dočetl, že na výměnu brzdových destiček je potřeba pomocí diagnostiky přenastavit parkovací brzdu do režimu pro opravu brzdiče - viz návod http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=75130" onclick="window.open(this.href);return false;. Je toto nutné i při de/montáži třmenu? Jestli jsem to z anglického návodu správně pochopil, tak při výměně brzdového třmenu, by přenastavení brzdiče do jiného režimu pomocí diagnistického zařízení, být nemuselo. K vypnutí servomotorku dochází v důsledku zvýšení tlaku, který působí na píst, resp. brzdové destičky, což řídící jednotka vyhodnotí jako zvýšení napětí/proudu a motorek zastaví. V žádném případě nedoporučují tlačit na brzdový válec nějakým stahovákem či jiným "udělátkem". Pokud je to zaseklé, tak se musí zdemontovat motorek ze třmenu (drží na dvou šroubech) a závitovou hřídel k pístu ručně povolit klíčem Torx 45. V opačném případě překonáváte tlak pístu převodovým poměrem 150:1 a dojde k trvalému poškození mechanismu motorku. Mě osobně šel brzdový třmen bez problémů zdemontovat a doufám, že ten nový bude nastavený v poloze otevřeno. Nový díl mi přide až během následujícího týdne, takže do té doby žiju trochu v nejistotě. Pokud mi třmen půjde nasadit na brzdový kotouč a destičky, měla byla by se parkovací brzda, nebo resp. pravý servomotorek sám zreferovat, tzn. i bez diagnostiky - no uvidíme.
Díky za reakce.
Naposledy upravil(a) Hyvris dne 22.04.2013 17:40, celkem upraveno 1 x.
Passat Var. 3C5, 2.0 TDi, 103kW, BKP, Sportline, Arctic Blue Silver, r.v. 10/05
-
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 10.05.2009 12:20
- Bydliště: Praha
Selhání elektromechanické parkovací brzdy
Myslim ze se to par lidem bude hodit co jsi zjistil. Dobra prace, diky.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.06.2010 13:04
- Bydliště: Milovice
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
Stalo se mi to samé. Podle návodu jsem rozebral motorek.... a zjistil, že to planetové ?? soukolí je totálně v háji. Zvuková signalizace je děsná. Stačí smazat závady a přestane to houkat. Signalizace na přístrojovce bude svítit, při nastartování se zobrazí nápis " závada na parkovací brzdě" ale je ticho. Jinak si myslím, že aby jsi mohl vyndat destičky tak to budeš muset přes VAG otevřít a potom provést základní nastavení. Ale to je pouze můj názor... nemám stím zkušenosti.Hyvris píše:Po delší odmlce vás opět zdravím. Problém s parkovací brzdou nakonec nezpůsobovalo vadné tlačítko, ale servomotorek parkovací brzdy na pravém brzdovém třmenu. S autem se sice dá jezdit, ale svítí/bliká kontrolka poruchy na parkovací brzdě a samozřejmě je aktivována i varovná zvuková signalizace. Na spodní části motorku praskl plastový obal a dovnitř se dostávala vlhkost. Ve VW za něj chtějí cca 8 tis včetně práce, takže jsem se rozhodl, že si to raději vyřeším sám. Mimochodem, servisní technik ve VW mi sdělil, že toto je velmi častá závada na modelech od roku 2005 do 2007. Na portálu autodily-cardo.cz jsem sehnal kompletní třmen od výrobce TRW (obj. č. BHN996E) za 2 951 Kč + kauce za vrácený poškozený díl.
.
Passat 3C5 2,0 TDI PD 103kW
- foust
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 27.09.2011 21:17
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
A ta chyba na budikoch "závada na parkovací brzdě vam vyskoci hned po nastartovani ? Tiez mam problem s parkovacou brzdou ale chyba sa objavi na budikoch az ked prekrocim 10 km/h rychlost alebo po par otackach kolesa. A brzda funguje normalne oba motorceky idu.
Touareg V10 TDI, ex Passat 3C 2.0TFSI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.06.2010 13:04
- Bydliště: Milovice
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
Hláška vyskočí hned jakmile zasunu keys. Při rychlosti nad 10km začalo nepříjemné zvukové upozorňování. Jestli ti jdou oba motorky tak zkus smazat chyby..
Passat 3C5 2,0 TDI PD 103kW
-
- Profík
- Příspěvky: 996
- Registrován: 26.11.2010 23:49
- Bydliště: Kosice
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
este doplnim e tí co nemaju VAG a chceli by to demontovat da sa to aj bez kablu a to tak že motorceky najit na bateriu a odtiahnut ich elektricky ale rucne... treba len zistit polaritu a pocuvat kedy sa odtiahnu.
ked sa to ide skladat treba opat napojit na bateriu zavriet teda pritlacit elektricky rucnu a nasledne potom trosku povolit natolko aby sa tocilo koleso toto urobit na oboch kolesach a potom dvakrat precvicit zatvaranie a otvaranie cez tlacidlo na palubovke...
ked sa to ide skladat treba opat napojit na bateriu zavriet teda pritlacit elektricky rucnu a nasledne potom trosku povolit natolko aby sa tocilo koleso toto urobit na oboch kolesach a potom dvakrat precvicit zatvaranie a otvaranie cez tlacidlo na palubovke...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 21:30
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
... tak dnes mi dorazily oba třmeny, bohužel ne ty, které jsou kompatibiní s modelem 2005. Jsem hodně naštvaný, protože jsem pracovníky e-shopu žádal, aby mi jejich kompatibilitu před odesláním zkontrolovali, ale je vidět, že "šlendriánství" je u nás stále na denním pořádku. Správná objednací čísla originálních brzdových třmenů od výrobce TRW, by měly být následující BHN357E a párový BHN358E. Rozdíl je zejména v konektoru a uchycení brzdové hadičky - viz odkaz https://sites.google.com/site/1810marti ... park-brake" onclick="window.open(this.href);return false;. Na servomotorku mám konektor bez ouška a drážky.
Passat Var. 3C5, 2.0 TDi, 103kW, BKP, Sportline, Arctic Blue Silver, r.v. 10/05
- Prochy01
- VWexpert
- Příspěvky: 4178
- Registrován: 12.05.2012 18:28
- Bydliště: Praha
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
Nebud naštvaný, prý i ty nové fungují na starších modelech a snad bez dalších úprav a navic jsou uz vychytanejsi a neměly by te pak uz zlobit.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 3&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 3&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 21:30
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
... víš co, to je sice hezký, že to někdo zkoušel a fungujeme mu to. Problém je ale v tom, že když ty konektory "upravím", tak mi v případě, že motorky přestanou z nějakého důvodu fungovat, neuznají záruku. Navíc bych musel koupit i novou brzdovou hadičku, protože ta původní je podstatně kratší a na novějším třmenu je jiný systém uchycení do válce třmenu, tzn., že má ta nová hadička jinou koncovku, kde je šroubek s otvorem/kanálkem pro průtok brzdové kapaliny.
Passat Var. 3C5, 2.0 TDi, 103kW, BKP, Sportline, Arctic Blue Silver, r.v. 10/05
- Prochy01
- VWexpert
- Příspěvky: 4178
- Registrován: 12.05.2012 18:28
- Bydliště: Praha
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
Hmm, rozumim....
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB
- tosiko
- Jezdec
- Příspěvky: 399
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slezko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
Já bych to tak tragicky nebral,poslali ti novější typ který se nesere.
1- z konektorem na motorku nic nedělat,dá se koupit za pár peněz konektor na kabel a přepinovat na novější verzi.
2- vyněnit hadičky je věc jednoduchá , vždyť stejně budeš muset odvzdušňovat, ty hadice přece nestojí majlant si myslím, a budeš mít klid.
1- z konektorem na motorku nic nedělat,dá se koupit za pár peněz konektor na kabel a přepinovat na novější verzi.
2- vyněnit hadičky je věc jednoduchá , vždyť stejně budeš muset odvzdušňovat, ty hadice přece nestojí majlant si myslím, a budeš mít klid.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 21:30
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
což o to, pokud bych měl jistotu, že to bude fungovat a nebude problém s řídící jednotkou ani s montáží na kotouč, tak bych do toho šel. U výměny hadiček trochu problém vidím, protože tím, že se vymontuje celá brzdová hadička, tak se ten okruh zavzdušní zcela určitě o mnoho více, zatímco při výměně třmenu stačí hadičku před demontáží šetrně "zaškrtit" nějakou sponou a celý proces s odvzdušňováním se výrazně usnadní a navíc neriskuješ, že by se dostal vzduch do okruhu ABS. Asi se na to opravdu vykašlu a upiluji ten zobáček na konektoru, a to i s tím, že přijdu o záruku, když říkáte, že to je bez problémů funkční.
Passat Var. 3C5, 2.0 TDi, 103kW, BKP, Sportline, Arctic Blue Silver, r.v. 10/05
- Jirka.
- VWmaniak
- Příspěvky: 6214
- Registrován: 12.05.2010 00:53
- Bydliště: Praha
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
Tak to máš asi ještě úplně jiný brzdiče než jsem měl já, já měl z bouračky 2008 s novým konektorem a vyztuženým plastovým obalem, hadičky(gumový) byly stejný ale byly jiný držáky na brzdiči a na nápravě, jinak natočený. Tzn k brzdiči z 2008 bych potřeboval i nápravnici z 2008 tak jsem použil držák na hadičku z původního brzdiče a cajk.
Edit: ty už máš asi brzdiče z nového modelu a tam možná skutečně jiné hadičky jsou ale myslím že kdybys použil komplet hadičku, držák a tu krátkou trubičku do brzdiče vše z tvého tak pokud není v brzdiči jiný závit tak by to mělo pásnout
Edit: ty už máš asi brzdiče z nového modelu a tam možná skutečně jiné hadičky jsou ale myslím že kdybys použil komplet hadičku, držák a tu krátkou trubičku do brzdiče vše z tvého tak pokud není v brzdiči jiný závit tak by to mělo pásnout
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 21:30
Re: Selhání elektromechanické parkovací brzdy
... takže asi takto, nedalo mi to a zkusil jsem, zda bude servomotorek na novějším typu třmenu komunikovat s řídící jednotkou a měli jste pravdu, "maká" to naprosto bez problémů. Zatím jsem otestoval pouze funkčnost parkovací brzdy a kompatibilitu uchycení, protože nemám koupené nové brzdové hadičky. Hadička k brzdovému třmenu BHN996E je o trochu delší, než ta moje původní a má i jinou koncovku na průtokový šroub. Sehnal jsem ji za 212 Kč - výrobce FEBI (FB 30850). Ouško na konektoru stačí upilovat a je to OK. K výměně jsem nepotřeboval ani diagnostické zařízení. Problém je, že hadičku nemají nikde skladem, ale už jsem si na to varovné blikání a pípání tak nějak zvyknul a do úterý to snad přežiju . Díky všem za dobré rady.
Passat Var. 3C5, 2.0 TDi, 103kW, BKP, Sportline, Arctic Blue Silver, r.v. 10/05