Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
Lukas.cc
Pilot
Pilot
Příspěvky: 726
Registrován: 02.03.2013 10:20
Bydliště: Orlová

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od Lukas.cc »

djsaplat1 píše:Zdravím mam VW Passat 1,9Tdi s DPF... pri dlhšej jazde mi chladiaca kvapalina zmizne z expanzky a ked ostanem stáť a otvorím nadržku tak sa vráti.... teplota je stála na 90 stupňov nekolíšea ked sa pozriem do nádržky tak tam idu slebé bublinky dolievanie vody každých 50 km voda je asi vyhádzá cez expanzku.... neviem či je to tesnenie pod hlavou alebo čo nemáte nejakú skúsenosť??? ďakujem za info pekný večer prajem
pokud ti jdou bublinky tak výfukové plyny dostávaji do chladíci kapaliny. Plyny se ti tlačí do vody, tím pádem bublinky = napraskla hlava nedo nějaký válec.
(Passat Variant, 103Kw CBAB DSG bývale) nyní Peugeot 508 RXH Hybrid 120kw

djsaplat1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 25.10.2013 19:06

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od djsaplat1 »

auto ma dobry výkon ani nic nedymi, este som uvažoval či to nemoze mat nieco s egr-kom a este som chcel napisat ze hadice ktore idu vedu vodu do motora sa daju v pohode stlacit nie su tvrde.... alebo ci tam nie je nejako vodou chladei filter pevnych castic.... dakujem ide len o to ze nechcem zbytocne otvarat motor ked moze byt na chybe nieco ine.... dakujem

Uživatelský avatar
MaD
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od MaD »

Tak připojuji svoji zkušenost.

VW PASSAT VARIANT 1.6 TDI BMT, najeto 127.000km, r.v.2010

V 126800km na mě pípla kontrolka vody, a nádobka byla hluboko pod minimem, vodu jsem doplnil a vesele jezdil dal. Při 137000km ale na mě pípla voda zase a zase sem doplnil cca 0,5l. Pod autem jsem nikdy vodu nenašel a když jsem otevřel víčko expanzky po ohřátí motoru, tak to tak decentně odfouklo. Zkrátka, byl tam nižší tlak, než by měl být.
V servise mi řekli, ze voda v oleji není a asi tedy mizí přepadem, ale že udělají tlakovou zkoušku a uvidí.
Doplňuji, že teplota vody se držela na 90 °C, olej na 90-100°C a nekolísaly. Auto jezdilo taky úplně v pohodě.

A dnes mi volali ze servisu, že to byla vodní pumpa. Inu, VW už není co bývalo, když nastaví výměnu rozvodů 1.6TDI po 180.000km a pumpa se vysype po 130.000km. Tak jdou rovnou celé nové rozvody, ať mám na dalších 100.000km klid.

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od Prochy01 »

Jak to tady čtu, tak to vypada, ze VW zapracovalo do motoru ten zlepsovak na zvýšení výkonu, ktery přidává do palivové směsi vodu, jen se pak asi zapomnelo na nádrž s vodou, tak se to bere z chladicí soustavy :-)))

Jirko: ty to v te tvé kare budes mit sto pro a proto jsi taky hned zhobloval gumy... Kolik ze to přidá na výkonu??? :-)) jede to porad az podivně dobre :-))))

Zpět k tematu, krátce po koupi jsem dával Passata do servisu a i kdyz se tam řešilo úplne neco jineho měnili mi vodní čerpadlo a kdyz jsem se ptal proč, tak říkali ze pry je to častá bolest a ze tam pry byly nejake sporadicke chyby, tak pro jistotu (bylo to zdarma, tak jsem po tom vic nepatral..) nebyl to ale zadnej majlant. Napichnout na VAG a pokud tam nic nebude, tak udelat tlakovou zkoušku, jak tady psal kolega výše a bude jasno.
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

Kolja
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 310
Registrován: 18.12.2007 11:02
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od Kolja »

Teď se mi projevil podobný problém, že se mi začala ztrácet kapalina z nádobky (nádobka byla prázdná úplně) - po otevření se mi vrátila celá zpet na maximum, zkusil jsem obejit chladič výfukových plynů ( nebylo to tím), ještě jsem zkusil vyměnit termostat. Dneska jsem dojel dom po cca hodinové jízdě, po zastavení jsem zkontroloval jestli nádobka je plná a byla na maximu a hadice mekky, nechal jsem auto schladnout a po cca hodině šel zkontrolovat jestli hladina drži a bohužel opět byla nádobka prázdná a hadice u chladiče tvrdý jak kámen. Neměl někdo stejný problem? Nemám sice passata, ale Sharana 2011 125kw CR. Víčko nadobky je taky nový.

blaza93
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 13.05.2012 15:31

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od blaza93 »

Kolja píše:Teď se mi projevil podobný problém, že se mi začala ztrácet kapalina z nádobky (nádobka byla prázdná úplně) - po otevření se mi vrátila celá zpet na maximum, zkusil jsem obejit chladič výfukových plynů ( nebylo to tím), ještě jsem zkusil vyměnit termostat. Dneska jsem dojel dom po cca hodinové jízdě, po zastavení jsem zkontroloval jestli nádobka je plná a byla na maximu a hadice mekky, nechal jsem auto schladnout a po cca hodině šel zkontrolovat jestli hladina drži a bohužel opět byla nádobka prázdná a hadice u chladiče tvrdý jak kámen. Neměl někdo stejný problem? Nemám sice passata, ale Sharana 2011 125kw CR. Víčko nadobky je taky nový.
Ahoj, tak čím to nakonec bylo? :)

Uživatelský avatar
koblich
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od koblich »

blaza93 píše:
Kolja píše:Teď se mi projevil podobný problém, že se mi začala ztrácet kapalina z nádobky (nádobka byla prázdná úplně) - po otevření se mi vrátila celá zpet na maximum, zkusil jsem obejit chladič výfukových plynů ( nebylo to tím), ještě jsem zkusil vyměnit termostat. Dneska jsem dojel dom po cca hodinové jízdě, po zastavení jsem zkontroloval jestli nádobka je plná a byla na maximu a hadice mekky, nechal jsem auto schladnout a po cca hodině šel zkontrolovat jestli hladina drži a bohužel opět byla nádobka prázdná a hadice u chladiče tvrdý jak kámen. Neměl někdo stejný problem? Nemám sice passata, ale Sharana 2011 125kw CR. Víčko nadobky je taky nový.
Ahoj, tak čím to nakonec bylo? :)
Ahoj, tohle je typický projev praskleho tesneni pod hlavou nebo praskle hlavy kdy pri kompresi tlaci plyny do vody a tim pádem jsou hadice jak beton

Kolja
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 310
Registrován: 18.12.2007 11:02
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od Kolja »

praskla hlava.
blaza93 píše:
Kolja píše:Teď se mi projevil podobný problém, že se mi začala ztrácet kapalina z nádobky (nádobka byla prázdná úplně) - po otevření se mi vrátila celá zpet na maximum, zkusil jsem obejit chladič výfukových plynů ( nebylo to tím), ještě jsem zkusil vyměnit termostat. Dneska jsem dojel dom po cca hodinové jízdě, po zastavení jsem zkontroloval jestli nádobka je plná a byla na maximu a hadice mekky, nechal jsem auto schladnout a po cca hodině šel zkontrolovat jestli hladina drži a bohužel opět byla nádobka prázdná a hadice u chladiče tvrdý jak kámen. Neměl někdo stejný problem? Nemám sice passata, ale Sharana 2011 125kw CR. Víčko nadobky je taky nový.
Ahoj, tak čím to nakonec bylo? :)

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od sharik4x4 »

Pokud to fouká do vody, tak to je většinou těsnění pod hlavou, co je i tak voser , protože hlava dolů , repase hlavy a všechny novy těsnění a vše zpět. Hlavy u CR a u 1,9 či 2,0 8V nepraskaj a když tak né do vody. To byla doména 16V PD. Jinak CR nic zvláštního, pár kousků už tu proběhlo. :D
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

fb_jaroslav20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 26.11.2020 09:17

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od fb_jaroslav20 »

VW Passat 3C Combi, 2TDi, 110 KW. Žádný problém, dokud mě servis nevyměnil žhavící svíčky a napínák rozvodového řemene. Od toho dne pravidelně po 50 km signál o potřebě doplnění kapaliny v chladicím systému. Jde tak o necelé dvě deci a servis nechápe, co se najednou stalo, řešení nemá, tedy mimo navrhované nové expansky a víčka.
V pondělí 30. 11. 2020 to dávám na Barran :pleasantry: dov do autoservisu Klokočka. Pokud si neporadí ani tam, pak už nevím. Ale pokud to zjistí, dám vědět.

Autoservis Klokočka Barrandov zajistil výměnu rozvodů, včetně vodní pumpy a důslednou kontrolu potrubí. Při první cestě do K. Varů, tam a zpět, jsem však na akustický signál třikrát doléval chladicí kapalinu. Už jsem měl opět vyjednán autoservis Klokočku, kde se sami hlásili k tomu, že tomu prý musí přijít na kloub, (místní technik pan P. Veleta - vážně super přístup, aktivní a komunikativní), když se stalo, že než došlo na termín další opravy, nebylo co opravovat. Akustický signál se již neozval a to vozidlem jezdím každý den. Systém se tedy při první jízdě postupně doplnil cca skoro litrem Fridexu (to ty tři dolití) a nyní už je vše OK. Už přes týden. Tak snad to vydrží a nadále.
Autoservis Klokočka Barrandov - VÝBORNĚ, děkuji.
Naposledy upravil(a) fb_jaroslav20 dne 15.12.2020 10:06, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od sharik4x4 »

Rozvody a vodní pumpa originál verze 2020?? Pokud ne,tak tam bych hledal příčinu Je stím docela trabl. Už je tam cca 3 verze rozvodový sady. Teď co tu mám poslední verzi 2020 tak jiná pumpa a řemen Dayco s bílou pastou uvnitř. Rozvody jim totiž kvíkaj a docela dost lidí to reklamuje. Původní byly Contitech. Rozvody mám skladem, kdys potřeboval.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od sharik4x4 »

Teď koukám, že píšeš pouze výměnu napínací kladky?? Nechápu důvod??

mavag
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 25.01.2008 13:56

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od mavag »

Kokám ,že toto téma je aktuální i po 7 letech ,omlouvám se všem ,co marně čekali tenkrát na odpověď!
Asi po půlročním hledání a doporučení výměny všeho možného(napínací kladky nééé)jsem došel k závěru,že jediný únik beze stop může být přímo do výfuku a tak jsem pořídil chladič spalin egrem. Po výměně na rok ok... znova to samé..,potom nerez trubka místo chladiče a passat jezdí dodnes
bez jediné chyby.

Sicco
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1365
Registrován: 02.10.2009 11:03

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od Sicco »

Budu zde pokračovat v tématu, protože mě potkalo něco podobného (2.0 TDI CBBB 4x4), zatím teda nevím co je příčina, zda to je opravdu těsnění pod hlavou/prasklý blok.
Při jízdě po dálnici budíky zapípaly že není voda, zastavím na benzínce, pod nádobkou a nosník mokrý, dolil jsem cca 2l. Jedu dál, po 50km znovu, takto jsem dojel domů, dolil asi 4,5l vody co vyteklo nejspíš přepadem. Dneska jsem udělal zběžnou kontrolu - šlem na víčku není, olej vpořádku, hladina nezvýšena, nikde únik krom samotné expanzky jsem nenašel, z výfuku žádný kouř.
Nastartoval jsem studený motor, dolil lehce nad max a nechal zahřát, do 50st vpohodě , pak povolím víčko a žádné bublinky v nádobce. Bubliny v nádobce sezačnou objevovat až tak od 70st, to už i při povolení víčka zasyčí a zvedne se hladina, ale nevím zda se to pouze neodvzdušňuje jak to bylo prázdné, jak doliju tak to topí, jak vyteče tak už ne. Budíky stále drží 90 a z nádobky spaliny nesmrdí. Když sem nechal povolené víčko, bylo tam tak 70st a jel lehce kousek tak to stejně vyteklo i když tam nebyl tlak s povoleným víčkem. Nevím jak dál postupovat co vyzkoušet, ať nejdu hned po tom těsnění, nebo jsem popsal právě typický projev když je fouklé?
Díky za rady

Sicco
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1365
Registrován: 02.10.2009 11:03

Re: Unik chladící kapaliny (bez louže a ne do motoru)

Příspěvek od Sicco »

No tak po týdnu v servise kdy to zespod odstrojili, sundali nápravu, úhlovou převodovku 4x4 a vyměnili tekoucí chladič spalin, nádobku i víčko chladiče, vše složili a natlakovali, kdy přes noc to drželo dobře, ale jak se to naplnilo vodou, projelo a zahřálo tak to tlakuje stejně a voda letí přepadem ven..

Teď je otázka, jak se sundá hlava, jestli to bude jen těsnění, nebo prasklá hlava, nebo prasklý blok. Nevím co může být nejpravděpodobnější a jestli u tohodle motoru CBBB praskají i bloky, válce? Tlakuje to celkem dost právě, ale bílý kouř není, olej ve vodě ani voda v oleji tak jestli bude stačit srovnat hlava a ventily, zaškrabat blok a nové těsnění

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“