Kontrola olej. cerpadla

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

motoanton
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 30.11.2010 22:35

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od motoanton »

Tak to nevím, ale auto bylo plně servisováno do 180 000Km ve VW, pak jsem ho koupil a 40 000Km bez závady. Mám ročník 11/2005 Motor 2.0 BMP. Předělání je vymyšleno tak že do vyvažováku předvrtáš větší díru buď 8mm nebo 10mm. Po té se do díry vytlačí nový šestihran velikostí odpovítající zvolenému průměru vrtáku. Já zvolil 10mm. Je větší pravděpodobnost že to dokáže udržet větší silu. Čím větší šestihran tím jsou širší jeho plochy=větší přenos síly bez rizika strhnutí hran.Jednoduchý příklad klíčů Imbus a Imbus šroubu. Tyčka se vyrobí z jednoho kusu a se dvěma rozměry. Na jedné straně šestihran 10mm dlouhý zhruba 12mm, ten je zastrčen do vyvažovací hřídele a na druhé straně šestihran 6mm dlouhý zhruba 68mm, ten prohází skrz čerpadlo. Tyčka bude upravena na vyšší tvrdost než byl originál. Montáž je jednoduchá i když je tyčka ze dvou různě velikých šestihranů, protože při jakékoly úpravě vyvažovecí hřídele se musí vyndat celé uložení vyvažovacích hřídelů mimo motor.
Naposledy upravil(a) motoanton dne 17.03.2011 20:49, celkem upraveno 1 x.

motoanton
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 30.11.2010 22:35

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od motoanton »

Tak od pátku namontováno a jezdím.

Vnitřní nový šestihran na vyvažováku byl bez problému vytvořen nový a větší. Jak už jsem psal, vnitřní šestihraná díra ve vyvažováku je naprosto tvrdostně neupravena a materiál je úplný máslo.
Jen výroba šestihrané tyčky byla víc časově náročnější než jsem předpokládal. Materiál na šestihranou tyčku se musí nejdříve tvrdostně upravit a pak až na něm vytvořit šestihran. Je to z důvodu změnění tvaru teplem a tím i nepřesnosti šestihranu. I po vybroušení šestihraného tvaru však zůstává tvrdost nové šestihrané tyčky vyšší o 4 Brineli než původní šestihraná tyčka měla.
Celá kompletace byla bez problémů a tlak z čerpadla je předpisový.
Troufám si tvrdit že tohle předělání musí vydržet minimálně stejné kilometry jako dosavadní šestihraná díra vyvažováku a šestihraná tyčka.
VW přišlo o 25 000kč! :P :P :P
Přílohy
DSC_4957.JPG
DSC_4961.JPG

Uživatelský avatar
blefa
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 26.10.2009 08:37
Bydliště: Plzeňáák

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od blefa »

Gratulace :wink: zlaty cesky rucicky :)

Uživatelský avatar
Sullaco
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1508
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sever Čech...

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od Sullaco »

Ahoj, sice jsem vyměnil ten šestihran za origoš před týdnem, nicméně tohle mě zaujalo a jsi šikula. Myslíš, že by se to dalo od tebe objednat a samozřejmě zaplatit ještě v jednom exempláři?

motoanton
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 30.11.2010 22:35

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od motoanton »

Ahoj, snad by to šlo, už jsem byl nucen nad tím přemýšlet. V okolí se to už rozkřiklo a nejsi jediný kdo mě o to žádá. Začnu to řešit na nový rok z důvodů nadcházejících dovolených. Pokud máš zájem připomeň se mi jakkoli první dýden v novém roce.

motoanton@hotmail.com
tel. 773 916 992

Uživatelský avatar
Sullaco
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1508
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sever Čech...

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od Sullaco »

OK díky moc!

Uživatelský avatar
uncompromised
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2786
Registrován: 19.06.2010 22:11

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od uncompromised »

motoanton: zrovna jsem si jeden origo šestihran koupil ve VW, ale pokud by to nebyl problém tak bych pro jistotu taky jeden vzal :)

prý se dělají dvě délky šestihranů, myslím 7,5 a 10cm, podle ETKy nejde zjistit, který do jakého auta patří, to se prý pozná až se to rozebere.

měl by v tom šestihranu být závít pro šroubek, ne? v tom co sjem koupil tak není...

spísa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 27.01.2008 19:10

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od spísa »

Vzřešil jsem to podobně,bronzový pouzdro se závitem na šestihran,který je taky z lepšího matroše a fachá to jak má,pro jistotu jsem koupil na vraku vyvažováky v dobrym stavu,kdyby to s těma původníma nevyšlo,tak jsou k mání,kdyby někdo chtěl

motoanton
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 30.11.2010 22:35

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od motoanton »

uncompromised píše:motoanton: zrovna jsem si jeden origo šestihran koupil ve VW, ale pokud by to nebyl problém tak bych pro jistotu taky jeden vzal :)

prý se dělají dvě délky šestihranů, myslím 7,5 a 10cm, podle ETKy nejde zjistit, který do jakého auta patří, to se prý pozná až se to rozebere.

měl by v tom šestihranu být závít pro šroubek, ne? v tom co sjem koupil tak není...



Jo, jo dělají se délky 100mm a 77,5mm. Měl jsem tam 77,5mm a obědnával jsem ji podle VINka v ETCE a přiška mi 100mm. To moc nechápu, jak to tam montovali.

Uživatelský avatar
uncompromised
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2786
Registrován: 19.06.2010 22:11

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od uncompromised »

motoanton: podle VINka to prý nejde poznat, uvidí se až se to rozdělá, taky jsem objednal delší a pokud tam bude kratší, tak ji mám zkrátit :)

michal1980
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 20.03.2010 08:15

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od michal1980 »

Tak mi odešlo turbo, vyměnil jsem to za jiné dobré. Ale po zahřátí to začne hlásit nízký tlak. za studena je všechno ok. Může být chyba v té hřídelce? Motor BMP najeto 500tis. Než se turbo rozlétlo , bylo vše OK. Za studena to nic nehlásí.
Díky za radu.

motoanton
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 30.11.2010 22:35

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od motoanton »

Jestli ti to hlásí nízký tlak oleje, tak je stejně základ změřit tlak oleje měřákem. Když ho budeš mít nízký, nebo vůbec žádný, tak stejně musíš zkontrolovat olejové čerpadlo a tím i zjistíš jak vypadá šestihraná tyčka. Todle toho že ti to za studena maže, tak spíš než než tyčku, to tipuju na olejové čerpadlo. Buď je vydřené a nebo to nedrží ventil.

motoanton
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 30.11.2010 22:35

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od motoanton »

Další opravy vyvažováků a řady spokojených zákazníků se rozšiřují! :good:
Přílohy
Zničená šestihraná díra
Zničená šestihraná díra
Vyvažováky a tyčky po opravě
Vyvažováky a tyčky po opravě

wali.el
Řidič
Řidič
Příspěvky: 61
Registrován: 29.03.2011 15:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od wali.el »

nenapisu zadnou radu, pouze zkusenost. treba se to bude nekomu hodit nekdy a usetri. mam passata kombika 2.0TDI s DSG prevodovkou. rok 2007 v provozu 2008. momentalne najeto 110tisic km. pred vanocema kdy to melo kolem 97 tisic km sem si tak jezdil s pritelkyni po obchodnich domech a nakupoval vesele darky, kde nic tu nic se mi pri jizde ozval pistivy ton prerusovany a rozsvitila se kontrolka oleje. nejblizsi servis byl "nastesti" cca 700 metru.. tak sem tam zastavil, po kratke prohlidce mi mechanik sdelil ze nejspis jde o spatne cidlo oleje ze mi jej objedna. rekl jsem si ze to vezmu do autorizovaneho servisu tam to cidlo budou mit urcite skladem a vymeni ho hned. ostatne do te doby sem si passatka daval vzdy do autorizovaneho servisu. a do te chvile jen preventivne. nikdy zadna zavada. takze po ujeti cca 3km (jel sem cca 70km/h) auto ztratilo vykon ale neklepalo. ihned jsem zastavil, auto odstavil a zavolal odtahovku. auto mi nalozili (pri nalozeni mi vylomili nepochopitelne mrizku u mlhovky a zatajili) dovezli auto do servisu VW a tam jej rozebrali a zjistovali zavadu. dalsi den mi zavolali ze je sestihran ohlodany, tim padem se olejove cerpadlo nepohanelo a turbo KO. samozrejme i olejove cerpadlo. oprava 92 tisic. to jsem odmitl. prece jen pred vanocema par dni sem nemel na vyhozeni tolik chechtaku. tak sem zavolal znamemu do autosalonu skoda a zeptal se ho jestli by to neslo udelat levneji. za rozebrani motoru a zjisteni zavady sem zaplatil ve VW 8500kc a to s velkou nechuti. Ve skodovce mi rekli ze v novych superbech je ten samy motor a stejne dily. vychazelo to o neco levneji. takze nove olejove cerpadlo, sestihran atd.. turbo sem dal repasovat za 7500 a vysledny efekt byl ze me oprava vysla na cca 40 tisic. mimochodem od te doby co auto opustilo servis VW mi nejde stahnout leve zadni okno a pri zamykani a odemikan auta mi malo kdy zablika.. pry vadna komfortni jednotka. tak si rikam jestli ma vubec smysl opravovat auto v servisu VW. kazdopadne passat 3c a skoda superb (novy) maji stejne motory i dily. nekdy se vyplati zamena a usetri se nekolik tisic.

Uživatelský avatar
blefa
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 26.10.2009 08:37
Bydliště: Plzeňáák

Re: Kontrola olej. cerpadla

Příspěvek od blefa »

wali.el píše:nenapisu zadnou radu, pouze zkusenost. treba se to bude nekomu hodit nekdy a usetri. mam passata kombika 2.0TDI s DSG prevodovkou. rok 2007 v provozu 2008. momentalne najeto 110tisic km. pred vanocema kdy to melo kolem 97 tisic km sem si tak jezdil s pritelkyni po obchodnich domech a nakupoval vesele darky, kde nic tu nic se mi pri jizde ozval pistivy ton prerusovany a rozsvitila se kontrolka oleje. nejblizsi servis byl "nastesti" cca 700 metru.. tak sem tam zastavil, po kratke prohlidce mi mechanik sdelil ze nejspis jde o spatne cidlo oleje ze mi jej objedna. rekl jsem si ze to vezmu do autorizovaneho servisu tam to cidlo budou mit urcite skladem a vymeni ho hned. ostatne do te doby sem si passatka daval vzdy do autorizovaneho servisu. a do te chvile jen preventivne. nikdy zadna zavada. takze po ujeti cca 3km (jel sem cca 70km/h) auto ztratilo vykon ale neklepalo. ihned jsem zastavil, auto odstavil a zavolal odtahovku. auto mi nalozili (pri nalozeni mi vylomili nepochopitelne mrizku u mlhovky a zatajili) dovezli auto do servisu VW a tam jej rozebrali a zjistovali zavadu. dalsi den mi zavolali ze je sestihran ohlodany, tim padem se olejove cerpadlo nepohanelo a turbo KO. samozrejme i olejove cerpadlo. oprava 92 tisic. to jsem odmitl. prece jen pred vanocema par dni sem nemel na vyhozeni tolik chechtaku. tak sem zavolal znamemu do autosalonu skoda a zeptal se ho jestli by to neslo udelat levneji. za rozebrani motoru a zjisteni zavady sem zaplatil ve VW 8500kc a to s velkou nechuti. Ve skodovce mi rekli ze v novych superbech je ten samy motor a stejne dily. vychazelo to o neco levneji. takze nove olejove cerpadlo, sestihran atd.. turbo sem dal repasovat za 7500 a vysledny efekt byl ze me oprava vysla na cca 40 tisic. mimochodem od te doby co auto opustilo servis VW mi nejde stahnout leve zadni okno a pri zamykani a odemikan auta mi malo kdy zablika.. pry vadna komfortni jednotka. tak si rikam jestli ma vubec smysl opravovat auto v servisu VW. kazdopadne passat 3c a skoda superb (novy) maji stejne motory i dily. nekdy se vyplati zamena a usetri se nekolik tisic.
To je vse zas o pristupu servisu... Nekdo tady psal, ze mu vymenili motor zadarmo i ve 150tkm po 4 letech (samozrejme to bylo v Nemecku) a podle me, jestli si mel pravidelnej servis a v dobe zavady 97tkm, tak by mela jit 100% uplatnit kulance... Teda v Nemecku, u nas se na tebe..... :roll:

PS: moje teorie, ze se to tykalo jen rocniku 2005 a zacatek 2006 zas nevysla...

Odpovědět

Zpět na „Poruchy čerpadel“