1.8T 110kw AWT pomalý nástup turba - ventily, váha, turbo?

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

1.8T 110kw AWT pomalý nástup turba - ventily, váha, turbo?

Příspěvek od johnns »

Chlapi, řeším problém z pomalým nástupem turba VIZ LOG GRAF. Jedná se o Passat 1.8T AWT 2004 najeto 160tkm. VAG hlásil chybu 17705 - ztráta tlaku mezi turbem a klapkou. Vyměnil jsem decelerační ventil (dole u pumpy sekundárního vzduchu), starý byl původní - nedržel podtlak. Hadice jsem prošel, nic dalšího nezjistil. Budu měnit i ventil u odvětrání klikovky (až bude materiál a čas). Chyba se ale zatím nezopakovala, nástup výkonu stejný - opožděný. VIZ LOG GRAF. Teď se zaměřuji na váhu vzduchu a ať čtu kdekoli, nemohu se dopátrat kolik má dávat váha pro benzin 1.8T. Všude lítaj hodnoty 800-900mg/s ale u nafťáků. Kolik má dávat ta naše? Mě dala max. 147g/s (VIZ LOG TABULKA). A zde mě zajímá ZÁSADNÍ VĚC, kterou se nikde nedočítám. Nevím, jestli se špatná váha projevuje úplnou nefunkčností NEBO jestli se stává, že jednou funguje lépe jindy ne a fixluje a má třeba pomalý náběh...? V logu je vidět, že ve 2000ot jsem dal plný plyn (klapka 100%), váha v ten moment 56g/s. Poté se pozvolna dostala až na 147g/s při 5600ot. Dokáže někdo posoudit, zda je to ok?

Jinak:
- spotřeba oleje cca 0,8l/10tkm, před týdnem na Emisích naprosto bez problémů (tak snad turbo ok?)
- nepadá do nouzáku, nejvyšší výkon dle LOG 0,63 (1630mbar)
- váhu jsem zkoušel odpojit a kromě kontrolky trojúhleniku v kolečku na budikách jsem nepocítil změnu ve výkonu, zdálo se jen, že motor jde trochu "tvrději", ujel jsem 0,5km a raději ji zase zapojil

Díky všem za reakci
Přílohy
Screenshot 2018-04-03 11.10.52.png
Screenshot 2018-04-03 11.11.05.png
Screenshot 2018-04-03 11.12.14.png
Naposledy upravil(a) johnns dne 05.04.2018 11:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: 1.8T 110kw AWT pomalý nástup turba - ventily, váha, turbo?

Příspěvek od johnns »

Trochu jsem dumal nad "závadností" váhy vzduchu. A sice do jaké míry je relevantní údaj z logu. Pokud váha měří proud nasávaného vzduchu - čím vším je ovlivněno nasávání vzduchu? Pokud půjde málo paliva, bude požadavek na málo vzduchu. Pokud bude unikat hadicí apod. tlak turba tak taky. Jen spekuluji, nevím jak a co se ovlivňuje. Ví někdo jak se navzájem ovlivňují různá čidla a senzory při běhu motoru? A co konkrétně může mít vliv na váhu?
Díky

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: 1.8T 110kw AWT pomalý nástup turba - ventily, váha, turbo?

Příspěvek od johnns »

Tak všude na netu se dovídám, že u nafty jsou hodnoty kolem 900mg/s. Ohledně benzínu ani ťuk!
Je tu prosím někdo, kdo má log se zdravou váhou u 1.8T? Kolik mu dávala váha?
Byl by někdo se zdravou váhou ochoten ji nalogovat (už jen ze zvědavosti :)) a hodit sem log nebo info kolik dává??

PS: jsem postřehnul, že u mě v logu je hodnota v g/s a u nafty když někde na netu najdu v mg/s a někdy mg/R nebo /str. Ví někdo jak tohle přelouskat?

Pak by znamenalo, že mi dává max 1470mg/s. Logiku sice vidím v tom, že benzín jde do vyšších otáček, tudíž pojme více vzduchu... Nafta má zase většinou vyšší objem motoru, tudíž to zase kompenzuje... asi.
SAKRA, to nejsou na netu nějaký tabulky!!? Fakt to nemůžu vypátrat - týden prolézám internet a narážím jen a jen na lidi s podobným problémem a jejich problémy jsou buď nedořešeny, nedopsány a nebo se ti, kdo jim radí nepochlubí relevantností svých rad (odkazy apod.)

Ještě jedna věc: v mém logu sice mám údaj váhy, ale v grafu je její "čárka" úplně na dně. Taky ve VCDS v měřených hodnotách nemohu najít požadavek RJ kolik má váha dávat - prostě jen údaj kolik dává.

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: 1.8T 110kw AWT pomalý nástup turba - ventily, váha, turbo?

Příspěvek od johnns »

Tak pokračuji. Koupil jsem novou váhu BOSCH a beze změn. Na logu dává stejné hodnoty. Teď budu měnit N75, uvidíme.
Tímto mám ověřenou zcela funkční použitou váhu BOSCH 06A 906 461 N, (0 280 218 100) k dispozici.

Uživatelský avatar
snuff
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 06.08.2013 10:20

Re: 1.8T 110kw AWT pomalý nástup turba - ventily, váha, turbo?

Příspěvek od snuff »

Caves, neviem ci si to vyriesil, ale v serii dava vaha cca 125g/s. Tzn. mas to chipnute na nejakych 170PS. O diagnostike AWT, viem toho dost, ked tak mi posli spravu alebo nieco.. Mo casto sem nechodim. Turbo Ti nabieha OK, tak nejak nabieha aj mne..
1.8T f čypu

Šobul
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 13.11.2013 11:28

Re: 1.8T 110kw AWT pomalý nástup turba - ventily, váha, turbo?

Příspěvek od Šobul »

Zdraím chlapi, mám na starém VW Passat 3B3 motor 1.8 T AWT. začala mi svítit kontrolka motoru a VAGem jsem udlal log. Poradí mi někdo, jestli je v háji váha zduchu nebo co? Díky.
LOG-01-003-010-011.rar
(6.94 KiB) Staženo 20 x

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“