Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
GraveDigger
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 02.06.2016 09:35
Bydliště: Smidary

Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od GraveDigger »

x
Naposledy upravil(a) GraveDigger dne 03.04.2017 00:50, celkem upraveno 1 x.
VW Passat 1,6 (74kW) AHL

Uživatelský avatar
GraveDigger
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 02.06.2016 09:35
Bydliště: Smidary

Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od GraveDigger »

xx
Naposledy upravil(a) GraveDigger dne 03.04.2017 00:51, celkem upraveno 1 x.
VW Passat 1,6 (74kW) AHL

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od Graun »

Jak jsem to tak přečetl tak uvažuji, zda seš jen uchylným masochistou nebo jen naivou, který naletěl na špek. Nic ve zlém.
Třeba však byla cena tak vábivá, že všechny ostatní smysly dostaly růžové brýle a tím na frak. Je to však každého boj...
Tak to zkusme vzít popořadě.
1) Přední náprava - zajel bych na STK a nechal si to zkontrolovat. Oni Ti ukážou, kde jsou vůle a co je třeba vyměnit. Za pár peněz a mimo ofic proceduru, stačí se domluvit.
2) Bílý kouř - musí se ztrácet voda, buď je těsnění prasklé nebo hlava. Měřil Ti ten "odborník" kompresní tlaky? Svíčky měly jakou barvu?
3) Zámky - rozhodit, propájet, vyměnit mikrospínače. Bohužel častá závada koncernu. Pokud je vadný mikrospínač u řidiče, dělá to větší problémy - třeba nefunguje i dálkové ovládání.
4) Stahovačka - vyměnit za jiný díl kompletní díl.
5) Klapka - po vyčištění budeš potřebovat základní nastavení a k tomu potřebuješ kabel a VAG. Doporučuji zakoupit, určitě se Ti bude hodit (příznivá cena na aliexpressu, eBay).
6) Elektrika - buď přelomené dráty nebo vlhkost. Nutno rozdělat konektory a prostříkat kontakty nebo vyměnit přelomené části drátů.
Bohudík jsou koncerny tak hodně používané, že ty ceny ND nejsou tak přehnaně drahé, takže se to dá pořešit relativně dobře, avšak musí být člověk zručný a udělat to sám anebo najít dobrý servis, což jak to čtu není Tvůj případ.
Hodně štěstí.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
GraveDigger
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 02.06.2016 09:35
Bydliště: Smidary

Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od GraveDigger »

Ahoj,
díky za reakci. Viděl bych to spíš na to, že jsem naletěl na špek.
Masochista opravdu nejsem, cena auta nebyla nijak mimo běžnou relaci. :D

"Pašík" není moje první auto.
Vystřídal jsem Š 120, Favorita, Fabii (1,2 ), Renaulta 19 (1.8 ), Mazdu MX6 (2,5V6 ), Transita (2,5D ) až právě k Pašíkovi.
Na všech autech jsem si toho mraky opravil, ale tohle je holt zase něco nového...

1) Přední náprava - prohlédnuta, nikde žádné vůle - vše zdravé a ok. Dle nich to dělala nejspíš manžeta, která třela o kov. Tento problém se, ale vyřešil sám a už není...

2) Bílý kouř - Voda se skutečně neztrácí, kompresní tlaky údajně změřil. Prý OK, svíčky co jsem vytáhl byly do černa.
(Ta od jiného výrobce znatelně víc)
Přijde mi to, že to kouří, když některá ze svíček nepálí a tudíž auto i vibruje.

3) Zámky - něco tu o tom počtu a mrknu se na ně. S dálkou se mi to nepovedlo spárovat, ale po včerejší výměně svíček začala fungovat najednou ta dioda ve dveřích, která si předtím ani neblikla. Takže to zkusím znovu.

4) Stahovačka - vyřešeno, jak píšeš, objednán díl a výměna cca 20 min. jak je popsáno výše.

5) Klapka - Do té jsem se ještě nepustil, právě kvůli absenci VAGu. (určitě ho plánuji pořídit) - už jsem se po něm díval a našel jsem toho hromady v různých cenových relacích. Předtím, ale určitě budu shánět info od uživatelů stejného typu, abych nekupoval "něco na nic".
(Navíc jak jsem psal, "profík" tvrdil že s diagnostikou mu motor nekomunikoval...)

6) Elektrika - Tady bych asi viděl zásadní problém.
Dnes ráno jsem šel "pašíka" opět natočit, protože mi to nedá ani spát...
Dioda na okně stále maká, jak má. Motor perfektní, kovový zvuk zcela zmizel.
(Takže bych to přisuzoval sundanému krytu motoru, otevřené kapotě a nasazenýma "netopýříma ušima" kdy člověk hledá závadu.)
Kouř žádný. Vibrace také nic. Volnoběh normální.


Ona závada spojená s vibracemi a kouřem se mi při zpětném uvědomění si situace stala vždy po přejetí velké nerovnosti na vozovce.
V prvním případě - pod oním zmiňovaným kopcem je železniční přejezd.
V druhém případě - po jízdě na záplatované okresce
V třetím - po včerejší výměně svíček při parkování a nuceném přejetí propadlého kanálu.

Připadá mi to, jako by byl někde drát, nebo konektor, který má kontakt jen někdy...
Tomu by odpovídala i "samooprava" alarmu...
Auto jinak jede, jak má bez divných zvuků, vůlí, táhne, svítí, bliká...

Poprosil bych tedy spíše o radu odkud začít kontrolovat dráty/konektory, které by toto mohly způsobovat...

Běžné věci bych si chtěl opravovat sám.
Rozvody, překroužkování a přetěsnění ventilů bych samozřejmě chtěl nechat na někom, kdo tomu skutečně rozumí a má na to přípravky.
VW Passat 1,6 (74kW) AHL

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od Graun »

Tak začal bych tím VAGem. Výpis chyb a budeš vědět co dále a nač se zaměřit. To Ti dá i odpověď, kde hledat.
S kabelem jsem taky laboroval. Nakonec mám jedno KKL pro obě značky (druhý je fiat), kde se spojím s oběma.
Bílý kouř - je nutno rozlišit, zda to je jen někdy nebo stále. Za studena kouří všechny (kondenzace par ve výfuku).
Černé svíčky - bohatá směs nebo bere olej. Diag ukáže f-ci lambdy. Btw tam ještě nemáš chyb.kontrolku motoru na palubce, že?

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
GraveDigger
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 02.06.2016 09:35
Bydliště: Smidary

Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od GraveDigger »

Auto běžně nekouří, jen jak říkám při téhle "závadě" s nepravidelným chodem motoru.
Což teď opět vymizelo, takže je to opět bez kouře.

Ještě jsem zpozoroval trochu kouře, když jsem to valil plně naložený do kopce směrem do Náchoda od Skalice (dlouhý kopec), jakmile ale klesly otáčky a motor nebyl tak vytočený tak auto opět bez kouře. Tam bych to viděl na nějaký odběr oleje, ale na měrce vcelku neznatelný.

Při jízdě po rovině i při vyšších otáčkách bez kouře.

S tou kontrolkou si nejsem jistý, ale doplním.
(Tak kontrolka tam zřejmě není)
VW Passat 1,6 (74kW) AHL

Uživatelský avatar
GraveDigger
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 02.06.2016 09:35
Bydliště: Smidary

Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od GraveDigger »

Tak jsem zjistil, že diagnostiku mám skoro u baráku (cca 2km), zítra se tam zkusím zastavit.

Pokud zjistím víc, určitě to do tématu doplním, kdyby někdo řešil obdobný problém...
VW Passat 1,6 (74kW) AHL

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od Johnyhu »

Káble od svíček copak jinýho by sebou mrskalo když auto skočí jdi po nich a koukni jestli nejsou nějak skřípnutý.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

Uživatelský avatar
GraveDigger
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 02.06.2016 09:35
Bydliště: Smidary

Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od GraveDigger »

Johnyhu:
Díky za radu, jdu po nich... diagnostiky jsem se ještě nedočkal... musím čekat do příštího čtvrtka. Zítra mám v plánu mrknout na klapku a kabelům se taky budu věnovat... ;)
VW Passat 1,6 (74kW) AHL

Uživatelský avatar
GraveDigger
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 02.06.2016 09:35
Bydliště: Smidary

Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od GraveDigger »

Takže:
svíčky nové, filtr čistý, klapka vyčištěná (základní nastavení uděláno přes VAG)
...a objevila se nová závada.

Auto jede sice znatelně lépe, ale drží se vysoké otáčky při přeřazení a volnoběh se drží v rozmezí 1200-2000 otáček.
VAG neukazuje žádnou chybu.

Nemáte někdo podobnou zkušenost :?:
VW Passat 1,6 (74kW) AHL

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)

Příspěvek od Graun »

Já jsem měl také problémy s otáčkama, někdy vysoké, někdy kolísaly. Zkoušel jsem nastavovat přes VAG, několikrát čistit, vyměnit vadné čidlo teploty vody, mrtvou lambdu, přehodit váhu vzduchu (toto nebylo). Nakonec jsem vyměnil klapku z vrakáče za litr a je klid.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“