Cukání motoru 96 kw

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Mišo Štalmach
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 26.09.2018 10:51
Bydliště: Karviná

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Mišo Štalmach »

Čaute, řeším podobný problém. Passat 96kw 2003 AVF bez chipu 6kvalt 330 000km
Za studena motor jede normálně, no po zahřátí škube jak divý na volnoběh, nepravidelný chod, otáčkoměr skáče o cca 20-40 otáček,vždycky po x sekundách hrubě škubne, při jízdě je to relativně ok, ale jako by se dusil. Pokud řadím od 2500 otáček nahoru vyšší převodový stupeň a šlápnu plný plyn auto je v pohodě. Pokud šlápnu plný plyn například na 5tku v 1900-2000 otáčkách auto začne neskutečně skákat a škubat,pustím plyn šlápnu znova na podlahu a přestane to. Dělá to jen při zahřátém motoru na 5tku a 6stku. Když mám zapnutou klimu a rozjíždím se při zahřátém motoru musím tomu dát jakoby více plyn.
Regulace turba chodí úplně lehoučce.
Kontrola Cooleru se všema hadicema a výměna gumiček na hadicích.(Pravda trochu špinavé od oleje ale IC čistý, tak 3_4ml oleje v něm jen.)
Turbo po repasu asi 24000km.
Všechny podtlakové ventily s hadičkama vyměněné.
Spojka s dvouhmotou nová asi 20 000km najeto.
Váha vzduchu nová asi 20 000km.
Palivový filtr Origo 300km.
Samozřejmě jsem zkoušel jestli to není vzduchovám filtrem, vyměněný za nový Mann.
Minulý rok podobná věc po odpojení podtlaku EGR a omezení Vagem se to sklidnilo.(Teď je to to samé, ba horší ještě)
Orientačně vagem vstřiky v normách za tepla i studena. (Vím, že se dají 100% změřit jen na stolici)
Tankována nafta bez biosložky a VIF od té doby co ho mám, čili 2roky/75 000km cca.
Auto nekouří, nežere extra olej(dolévám 4dcl na 10 000km)
Olej vždy 5w40 castrol edge turbo diesel 505.01 měněn co 12 000_14 000km podle okolností
Mám spadeno na:
Netěsnící EGR, pouští tlakem od turba splodiny přes slabou pružinku.(Jestli to nejde opravte mě prosím...)
Tešnění vstřikovačů, ty O kroužky.
Kabelový svazek vstřikovačů.
Rozvody (do výměny mám ještě 19 000km. Při poslední výměně komplet rozvody se vším všudy)
Vydřená vačka/ hydroštely.


Můžete mi prosím někdo poradit, jakým směrem jít dále? už jsem z toho fakt nanervy.
Budu moc rád za každou odpověď. Díky

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od majkl1 »

Podle mě by to mohlo být EGRem.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Mišo Štalmach
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 26.09.2018 10:51
Bydliště: Karviná

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Mišo Štalmach »

Díky moc, zkusím tam dát záslepku co se mi ještě někde válí v garáži a dám vědět, jak to dopadlo.

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Prospeedy »

Hodně zlobí svazek kabelů ke vstřikům.. Většinou to takovýto škubání vyřešilo 😉

Uživatelský avatar
Jenda.
Pilot
Pilot
Příspěvky: 801
Registrován: 11.07.2009 19:02
Bydliště: BRNO

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Jenda. »

No a co N75 a podtlakový ventil k EGR?

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Prospeedy »

Tak snad proběhl log turba 😁

Mišo Štalmach
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 26.09.2018 10:51
Bydliště: Karviná

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Mišo Štalmach »

Egr zaslepený dneska, hadička ovládání zacpana, uprevany hodnoty vagem.
Jasny, ventily jsou nové podtlakove všechny i s hadice a a turbo po repasu nedávno asi půlroku dělalo se to dohromady, aby byl klid.
Dneska jsem si vsimnul že mi ukazuje na polodotu úplně nesmyslné hodnoty na volnoběh,
Studený motor 0,6l/h v zátěži s klímou 0,7l/h
Po zahřátí 0,9l/h a v zátěži 1,2l/h. To stejne vlastne 13skupina na vagu kdy mají za studena všechny vstrikovace slušnou dávku ještě v norme a po zahřátí to tam skáče nahoru dolu od +2 do - 3 a je to horší, když fakt zapnu spotřebiče, sedačky, komplet světla a klímu naplno.
Tipuju asi tu kabeláž,ale nevim jak moc je to složité vyměnit, nikdy jsem to nedělal,snad nebudu muset vytahovat vstriky a posílat je na stolici nakonec
Přílohy
IMG_20200610_105954.jpg
Naposledy upravil(a) Mišo Štalmach dne 10.06.2020 12:32, celkem upraveno 1 x.

Mišo Štalmach
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 26.09.2018 10:51
Bydliště: Karviná

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Mišo Štalmach »

Začalo to dělat cca 2 týdny zpátky a nezdá se mi že by najednou odešly dokopru všechny vstriky. Nebo se to může stát?

Mišo Štalmach
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 26.09.2018 10:51
Bydliště: Karviná

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Mišo Štalmach »

Dneska vyměněna celá kabelová lišta origo ke vstrikovacum a dělá to pořád to stejne, studené to šlape jak hodinky a jakmile se ohřeje tak to skáče diagnostika nehlásí žádnou chybu, uz jsem z toho na prášky.
Nemá někdo prosím další tip? Kabeláž a EGR to není :sorry:

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od majkl1 »

Začalo to dělat zničeho nic nebo postupně?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Mišo Štalmach
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 26.09.2018 10:51
Bydliště: Karviná

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Mišo Štalmach »

Z ničeho nic to začalo, asi cca pred 2-3 tydnama co jsem začal zapínať klimatizací naplno. A vlastně ten první den co to začalo jsem si toho nějak extra nevsimnul, párkrát zakolisaly otáčky a další den co jsem vyjel to už dělalo to co to dělá po zahřátí, ale od té doby se to nestupňuje. Jen prostě když je motor úplně studený, tak to má asi tak 15% pohupovani oproti zahratemu na provozní teplotu, který jako fakt skube. Dělá to jakoby nevím jak bych to popsal jede to normálně a nepravidelně to udělá takovy divný zvuk jakoby vuuum, (chvilkama pravidelně co pár sekund, pak je třeba na pulminuty klid a zase to udělá) nevim jak to popsat lépe ať nejsem za d*bila. A vzdycky když zapnu klimatizací naplno, tak to dělá o to více.
Auto nekouří černým ani šedým kouřem.
A dneska jsem ještě zkoušel zalít palivovy filtr asi 0,5vif+naftu a taky to nepomohlo. Vifko tam liju už 2roky a tankuju jen na Eurooilu, na 2 benzinkach v okolí. Palivovy filtr Origo 2tydny zpátky meneny asi 3-4dny po tom co to začalo.
Chvilkama mi to dneska na volnoběhu ukázalo na polodotu az 1,6l/h na sekundu asi (zapnutá klíma naplno, svetlá vsechny, vyhrev sedacek oken, rádio, kamera v aute) zkoušel jsem jestli se to zhorší a vypadalo to, že se ten motor pomalu zastaví už.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od majkl1 »

Dělá to i když máš vyplý klimakompresor (ECON)?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Mišo Štalmach
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 26.09.2018 10:51
Bydliště: Karviná

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Mišo Štalmach »

Jo dělá, ale ne v takové míře, řekl bych tak o 40-50% méně,ale ta nepravidelnost tam jde pořád slyšet i cítit. Vůbec v zátěži, kdy mám zapnuty všechny el. spotřebiče v autě to dělá mnohem více.
Ještě jsem si všiml dneska na Vagu, že když jsem nastartoval fakt studený motor, tak byly hodnoty vstřiků všechny do +0,15 -0,15. Postupně, jak se motor zahříval se hodnoty na 1. a 4. válci zvyšovaly. 1.Válec měl +2,3 a 4. válec měl -2,8 tuším. Hodnoty na 2. a 3. válci byly pořád plus minus stejné, ale max do 0,5 jak plus tak minus.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od majkl1 »

Když by byly špatné gumičky, tak by to bylo spíše obráceně - studený by zlobilo. Takhle to vypadá skoro na nějaký el. problém, možná i samotný vstřiky.
Jakou ti to ukazuje synchronizaci na teplým a na studeným?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Mišo Štalmach
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 26.09.2018 10:51
Bydliště: Karviná

Re: Cukání motoru 96 kw

Příspěvek od Mišo Štalmach »

To tedkom nevím z hlavy, jestli myslíš kanál 04(tam by měla být ta synchronizace uvedena ve °KW) myslím, nebo se pletu? ALe každopádně na to mrknu ještě dneska.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“