zapojení ventilu N75

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

zapojení ventilu N75

Příspěvek od cep »

Čau lidi, potřeboval bych trošku poradit. Sháním kompletní schéma zapojení podtlakových hadiček. Mám motor 1.9 tdi, 66kw, r.v. 98, typ AHU. Co jsem našel na foru za schémata, tak byly vždy jiné a nebo to mám blbě zapojený. Jedná se mi o to, že na těch schématech je vždy k ventilu N75 přiveden tlak z vývěvy, ale ja ho tak připojený nemá. Jedna hadička ja přivedena do sac. filtru, druhá do tý plechovky, která natáčí lopatky turba, a ta třetí ja přpojena průtokovým šroubem přímo k turbu do míst, kde je turbína nasávaného vzduchu.Je mi to trochu záhadou, jelikož ta plechovka pro natáčení lopatek potřebuje přetlak, aby se táhlo hýbalo, ale mě,jelikož mám přívod z turba, tam jde podtlak? Hodně lidí mi říkalo, že motory o výkonu 66KWnatáčení lopatek nemá, ale proč to tam teda je? Už jsem z toho jelen Větrník, auto mi pořá padá do nouzáku už od té doby cojsem ho koupil a nevím co stím.Hlavně mi nepište " dej si to na Vag", tam jsem to měl taky a zjistilo se že je špatný ventil N75, dal jsem tam nový a nic.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od majkl1 »

Pod chybou že máš špatný N75 vag myslí, že ti nechodí regulace turba, takže příčin může být mraky. Nejčastější je díra v podtlakových hadičkách, netěsnost v průchodce k posilovači brzd, přidřené naklápění lopatek přímo v turbu nebo táhlo ovládající regulaci lopatek. Regulace je ovládána nikoliv přetlakem, ale podtlakem. Z hlavy tvůj motor nevím, ale myslím, že jedna hadička by měla vést dozadu k přepážce kabiny do malej "kostky", ke které je přiveden podtlak z vývěvy. Další hadička bude někde k filtru, ta bude s normálním atm. tlakem. A třetí k ovládání turba.
Pokud jde s táhlem od turba hýbat podtlakem vytvořeným jen pusou (vyndáš tu hadičku a zkusíš z ní vysát vzduch), tak bude regulace turboa OK a ty jelikož máš N75 vyměněn budeš hledat dirku v hadičkách, páč nic jinýho krom případného špatného zapojení, to už snad ani být nemůže. :roll:
Jo a 66kw se dělalo myslím jak s VGT tak jen s obtokem. :thk:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od cep »

naklápění lopatek jde krásně zlehka, po sundání táhla. Akorát by mne zajímala základní poloha toho ramínka turba, na který je nasazený to táhlo od tý podtlakový regulece.Jsem z toho krapánek zblblej.Jelikož když vytvořím podtlak pusou do tý plechovky tak se táhlo nehne, ele když vytvořím přetlak, tak se pohne.A taky mě zarazilo, že když jsem sundam hadičku u tý kostky u posilovače brzd (mám tam pouze jednu, a ta je zapojena k ventilu pro AGR ventil, a kontrolní výstup), tak z ní šel tlak a né podtlak, při tom posilovč brzd musí mít podtlak ne? Přemýšlel jsem, že bych to zapojil podle schémat jinačího motoru, respektive stejně jak jsi psal ty, ale co je tedy za ten výstup na tom turbu(je na spodní části, kde je turbína pro nasávaný vzduch), tam mám právě zapojenou tu hadičku, která by měla být zapojena u toho posilovače? Bud je to teda totálně zmaštěný, nebo tenhle typ motoru to má jinak. Taky jsem někde četl, že by tam měla být jaká si nádobka (zásobník) na ten vytvořenej podtlak z vývěvy a tu jsem teda taky nenašel.Jde mi ta hadice z vývěvy přímo k posilovači.

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od Currahee »

Pokud je na turbu dlouhé táhlo vodorovně k jeho zadní části, tak nemá naklápění lopatek. Pokud je tam krátké táhlo svisle, tak je to VTG. Jinak pro zapojení podtlaků dal paskal schéma do FAQ a je to tuším tohle
Přílohy
VWpodtlaky.JPG
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od cep »

kruci, chvilku mi trvalo než jsem se v tom vyznal, ale jinak dobdry. Kpukám, že to mám uplně jinak.Táhlo vede souběžně s turbem, takže to je bez natáčení lopatek.A nevíš teda, co to tedy je?Proč mi ta podtlasková regulace pracuje při přetlaku a ne podtlaku? Že by byla špatná ta plechovka? A mám se vubec zabívat tim ventilem N75 a tima podtlakama, když se to táhlo nemá hýbat?A poslední otázečka, co to je za ten výstup z toho turba na ktertým mám připojen ten ventil N75, když to přepojím podle tvýho shématu, mám ho zaslepit? Dost otázek co? Ale i tak ti dík,za předchozí odpovědi.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od majkl1 »

Pro obtokový turbo 66kw jsem dával taky schéma z DP do FAQ. Je to sice z ochcávky, ale mělo by to být stejné. Tlak tam je, páč si ho vytváří turbo samo. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od cep »

to chápu, že na tom výstupu z turba je tlak, ale mě se jedná o to, zda ten výstup z toho turba patří na ten ventil N75 nebo ne. A pokud ne, kam tedy patří?Nevíš tedy náhodou co má za funkci to natáčení toho ramínka tim táhlem na tom obtokovým turbu? Třeba to je nakonec zapojený správně, když ta plechovka s tim táhlem potřebuje tlak, aby se to táhlo pohlo.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od majkl1 »

Tady je to celkem dobře vysvětleno, jen tu pružinu u tebe myslím nahrazuje N75 s tím táhlem:
http://vejfuck.ic.cz/index.php?text=8-turbodmychadla
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od cep »

ahaaaaa, tak to už jsme doma. Tak to vše vysvětluje, i to, že ventil N75 je připojen hadičkou k turbíně pro nasávaný vzduch a je z ní brán tlak.Tak a je možný, když ten přetlakový ventil na tom turbu bude špatně seřízen, bude třeba otevírat moc brzy, může mě to hazet do nouzáku a psát mi tu chybu 575- nízký tlak v sacím potrubí?Protože otevření toho ventilu se dá seřídit tim táhýlkem

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od majkl1 »

Tohle jsem nikdá neřešil, ale nastartoval bych, nechal volnoběh a zkusil to seřídit tak, aby skutečné hodnoty byly co nejblíže k požadovaným. Pro jistotu bych spočítal o kolik otáček jsem to pootočil (kdyby něco). Pak to zkusil i v zatížení. Třeba se v tom před tebou někdo hrabal a tohle rozhasil.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od cep »

co vím, tak turbo, podle Vagu plnilo dobře.Ale když jsem to koupil tak to táhlo bylo povolený.

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od cep »

ale spadne mi to do nouzáku jen při určitý rychlosti cca nad 90km/h., nezávisle na otáčkách a rychl. stupni.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od majkl1 »

Tak to naloguj při těch 90, aby bylo patrno, co se děje když to "spadne". Skupiny 3,10 a 11. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od cep »

tak na Vag se dostanu až v pátek,tak pak dám vědět.Ještě jednou díky za pomoc

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: zapojení ventilu N75

Příspěvek od cep »

tak jsem to měl na tom Vagu, ale nějak moc se v tom neviznám

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“