Rizeni tuhost

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

calibros
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 03.06.2016 20:13

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od calibros »

majkl1 píše:
19.05.2023 12:22
"Moc tuhý" je relativní pojem.
Mám obavu, že tě výměna řízení asi nemine (pokud máš, jak tvrdíš, ramena OK).
Je to tezke vysvetlit.. driv kdyz bylo vse ok tak v pohode dlani pri parkovani ci couvani sem otacek vlantem lehce... Ted musim o dost vic zatlacit... Ale jak rikam vyzkousel jsem hybat s kolama ve vzduchu rukou a mel sem co delat... Pak jsem vlezl do auta tocil volantem s vyvesenyma kolama a slo to lehce tocit volantem... Proto nechapu ze by prevodka bylo v riti... Kdyby byla v riti tak by neslo dobre tocit ani ldyz jsou kola ve vzduchu

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od majkl1 »

Zrovna teď jsem si na své A4 řízení měnil. Během měsíce už podruhé, protože to první, repasované, mělo na jednu stranu tak velký rejd, že mi to likvidovalo jeden homokloub za druhým.
Když už víš co a jak, tak za 2 hoďky vyměněno venku před barákem. A to jsem se ještě sral s axiálnímy tyčkami, které mi na repasu dodali použité-vymlácené a jedna nešla povolit. ena repasu kolem 4500,- (je ale potřeba ještě počítat s cca 4500 vratnou zálohou, pokud tvoje staré řízení splňuje podmínky pro repas)
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

calibros
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 03.06.2016 20:13

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od calibros »

majkl1 píše:
20.05.2023 12:42
Zrovna teď jsem si na své A4 řízení měnil. Během měsíce už podruhé, protože to první, repasované, mělo na jednu stranu tak velký rejd, že mi to likvidovalo jeden homokloub za druhým.
Když už víš co a jak, tak za 2 hoďky vyměněno venku před barákem. A to jsem se ještě sral s axiálnímy tyčkami, které mi na repasu dodali použité-vymlácené a jedna nešla povolit. ena repasu kolem 4500,- (je ale potřeba ještě počítat s cca 4500 vratnou zálohou, pokud tvoje staré řízení splňuje podmínky pro repas)
Popravde blvemu jete od znameho.. na zkousku. Zda to je tim

calibros
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 03.06.2016 20:13

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od calibros »

majkl1 píše:
20.05.2023 12:42
Zrovna teď jsem si na své A4 řízení měnil. Během měsíce už podruhé, protože to první, repasované, mělo na jednu stranu tak velký rejd, že mi to likvidovalo jeden homokloub za druhým.
Když už víš co a jak, tak za 2 hoďky vyměněno venku před barákem. A to jsem se ještě sral s axiálnímy tyčkami, které mi na repasu dodali použité-vymlácené a jedna nešla povolit. ena repasu kolem 4500,- (je ale potřeba ještě počítat s cca 4500 vratnou zálohou, pokud tvoje staré řízení splňuje podmínky pro repas)
Tak ty za 2 h kdyz vis co a jak a ja cely den

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od majkl1 »

Tak když jsem to dělal poprvé, tak mi to trvalo skoro celý den. Jednak jsem neměl to správné nářadí a jednak jsem se snažil jak odšroubovat tak našroubovat olejové hadice na ještě přidělaném řízení. Žádný rozumný nářadí tam totiž nedáš. Na přední šroub ještě jakž takž, ale na ten zadní už ne. Ale stačí řízení oddělat od kastle a pak už se tam odspodu dostaneš relativně snadno.
Jen při přišroubování je třeba si správně natočit tu hadici, která má na konci spirálu z trubky, protože jinak nedorazíš řízení (ta spirála bude narážet do kastle) ke sloupku řízení. Taky pozor na správné natočení volantu, jinak si přetrhneš kroužek pod volantem (pokud máš ESP)
Je tam ještě pár špeků, ale na to přijdeš.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

calibros
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 03.06.2016 20:13

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od calibros »

Ahoj majkle tak sem dnes cely den menil rizeni... Bohuzel i s jinym furt to same stejny problem proste tuhe furt, srouby co drzi hadice v rizeni jsem pouzil sve .. hledal sem nejaky ten ventil a nemohl najit.

Jinak 2x meneno cerpadlo nic , davany jiny hreben nic furt stejny problem. Uz nevim po cem mam jit

calibros
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 03.06.2016 20:13

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od calibros »

Ahoj majkle tak sem dnes cely den menil rizeni... Bohuzel i s jinym furt to same stejny problem proste tuhe furt, srouby co drzi hadice v rizeni jsem pouzil sve .. hledal sem nejaky ten ventil a nemohl najit.

Jinak 2x meneno cerpadlo nic , davany jiny hreben nic furt stejny problem. Uz nevim po cem mam jit

calibros
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 03.06.2016 20:13

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od calibros »

Ahoj majkle tak sem dnes cely den menil rizeni... Bohuzel i s jinym furt to same stejny problem proste tuhe furt, srouby co drzi hadice v rizeni jsem pouzil sve .. hledal sem nejaky ten ventil a nemohl najit.

Jinak 2x meneno cerpadlo nic , davany jiny hreben nic furt stejny problem. Uz nevim po cem mam jit

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od majkl1 »

Tak to je síla.
Průchodnost šroubu se zpětným ventilem, co je na vstupu do řízení jsi kontroloval?
Při běžícím motoru je hladina v nádobce klidná?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

calibros
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 03.06.2016 20:13

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od calibros »

Kdyz jsem doleval olej a nechal ho na minimu tak sem koukal do nadobky zda tam cirkuluje a ano cirkuloval... Po doliti. Zadny vyreni nevidim. Sroub jsem nekontroloval ponevadz me nenapadlo co by stim sroubem mohlo byt. Pouzil jsem svuj z puvodniho hrebenu. Kdyz mam vyply motor s volantem nehnu nastartuju tak stim clovek uz zahejbe ale hodne ztuha...

Kncemu ten sroub je stim.ventilem je vubec mozne aby se posral? Kdyby byl vadny co by to mohlo delat

calibros
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 03.06.2016 20:13

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od calibros »

majkl1 píše:
29.05.2023 05:44
Tak to je síla.
Průchodnost šroubu se zpětným ventilem, co je na vstupu do řízení jsi kontroloval?
Při běžícím motoru je hladina v nádobce klidná?
Prosimte majkle nevis kde se nazazi ten prepousteci ventim? To je v tom sroubu u prevodky co drzi hadici?

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od majkl1 »

Přepouštěcí ventil je v servu. V tom šroubu je zpětný ventil a ten by měl být na té hadici, co má u převodky takovou spirálu z trubky.
Ale když by byl zase seklej jak zpětný, tak přepouštěcí ventil, tak by servo kňučelo, jak když máš volant v krajní poloze.
Pokud jsi si jistej tím, že máš servo i převodku řízení OK, tak pak už snad jen nějaký ten zatuhlý čep.
Když zvedneš obě přední kola do vzduchu, jde s volantem točit při vypnutém motoru zlehka?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

calibros
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 03.06.2016 20:13

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od calibros »

majkl1 píše:
19.05.2023 12:22
"Moc tuhý" je relativní pojem.
Mám obavu, že tě výměna řízení asi nemine (pokud máš, jak tvrdíš, ramena OK).
A co jsem vcera cely den delal.. vyjebaval prevodku ven a daval jinou :D ale pouzil ten tlqkovy ventil z me prevodky

calibros
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 03.06.2016 20:13

Re: Rizeni tuhost

Příspěvek od calibros »

majkl1 píše:
29.05.2023 13:13
Přepouštěcí ventil je v servu. V tom šroubu je zpětný ventil a ten by měl být na té hadici, co má u převodky takovou spirálu z trubky.
Ale když by byl zase seklej jak zpětný, tak přepouštěcí ventil, tak by servo kňučelo, jak když máš volant v krajní poloze.
Pokud jsi si jistej tím, že máš servo i převodku řízení OK, tak pak už snad jen nějaký ten zatuhlý čep.
Když zvedneš obě přední kola do vzduchu, jde s volantem točit při vypnutém motoru zlehka?
Ahoj majkle tak jsem to nevyrezil a vymenil vse krom tlakove hadice, ale vcera u nas prselo jel jsem do prace a volant sel ve smes lehce to je zajimave

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“