Napětí 12V baterie u nových vozů

Interiér, palubky, výbava, sedačky, R packet, elektrika, vybavení

Moderátoři: ejne, pásovec

Mokrouš
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 22.10.2016 20:11
Bydliště: Pardubický kraj

Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od Mokrouš »

Ahoj, kdo z vás tu má auto od nova a měřil si napětí baterie a kolik naměřil?

Já na všech předchozích vozech vždy mezi 12,6V až 12,8V (měřeno voltmetrem na kontaktech baterie v autě), což přesně odpovídá ideálnímu napětí dle výrobců baterií a nezávislých specialistů.

Nový Passat B8 FL však má neustále podvybito 12,2V-12,5V, což nepovažuju za ideální. Krom toho, že baterka půjde brzo do kopru, tak se po chvíli vypíná rádio při vypnutém motoru a taky věčně nefunkční paskvil We Connect, nebo jak se to zase bude na pár dní jmenovat, nemůže stahovat data, když není napětí v systému. Rovněž keyless, který na předchozích Golfech fungovalo klidně po 14 dnech stání, tak tady po 3 dnech už neodemknu atd. Furt se vylepšuje a furt to stojí za větší a větší h***o.
Podotýkám, že jezdím dálky a S&S zásadně vypínám vždy!

Zkušenosti, názory? Vadné dobíjení, nebo další novinka výrobce na téma, jak co nejdřív odpravit baterii a nechat řidiče někde viset?
Golf VII Variant Highline, 1.4 TSI 110kW, Ergoactive, DCC, Dynaudio, Bixenon + LED a tak dále...
Passat Variant B8 Facelift 2.0 TDI EVO 147kW DSG, DCC, Matrix LED, Harman Kardon, Discovery PRO atd.

alanko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 11.08.2020 06:15

Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od alanko »

Ja mam 11,3-11,8 bezne.

Pocas behu motora to je nieco pod 13 a ked nabija je to 14,8.
Teda to co popisujes je normalne.

Urcite by som riesil to odomykanie.
Mne to nema problem otvorit kedykolvek aj pri 11 voltoch…

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4767
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od srotty »

Novinka to není. Jmenuje se to "inteligentní dobíjení" a jak jinak, má to šetřit emise. Princip je takový, že alternátor dobíjí baterii jen, pokud máš zařazeno a sundáš nohu z plynu (to tam klidně pustí i 15V). Pokud jedeš pod plynem nebo na volnoběh, tak nedobíjí. Nastaveno je to tak, že baterie nikdy není nabita na 100%, vždy max na 80. Prostě další ku..ko. Zkus si o tom něco najít, hodně se to řešilo.

Mokrouš
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 22.10.2016 20:11
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od Mokrouš »

alanko píše:
07.06.2021 22:49
Ja mam 11,3-11,8 bezne.

Pocas behu motora to je nieco pod 13 a ked nabija je to 14,8.
Teda to co popisujes je normalne.

Urcite by som riesil to odomykanie.
Mne to nema problem otvorit kedykolvek aj pri 11 voltoch…
11,3 ti přijde OK? Mě teda ne, to je baterie úplně KO.
Golf VII Variant Highline, 1.4 TSI 110kW, Ergoactive, DCC, Dynaudio, Bixenon + LED a tak dále...
Passat Variant B8 Facelift 2.0 TDI EVO 147kW DSG, DCC, Matrix LED, Harman Kardon, Discovery PRO atd.

Mokrouš
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 22.10.2016 20:11
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od Mokrouš »

srotty píše:
07.06.2021 23:14
Novinka to není. Jmenuje se to "inteligentní dobíjení" a jak jinak, má to šetřit emise. Princip je takový, že alternátor dobíjí baterii jen, pokud máš zařazeno a sundáš nohu z plynu (to tam klidně pustí i 15V). Pokud jedeš pod plynem nebo na volnoběh, tak nedobíjí. Nastaveno je to tak, že baterie nikdy není nabita na 100%, vždy max na 80. Prostě další ku..ko. Zkus si o tom něco najít, hodně se to řešilo.
Jestli to je tak, jak píšeš, čehož jsem se bál, tak je to teda pěkná další emisní de-bi-li-ta. Tak teď nevím, co je horší, jestli šetřit naftu jízdou na volnoběh, což se mi líbilo a baterku mít furt na hraně, nebo solit baterku vysokejma voltama jízdou v režimu "S" nonstop.

Člověk pořád tajně doufá, že to dobré zůstane a to špatné se zlepší, ale ono je to pořád naopak...
Golf VII Variant Highline, 1.4 TSI 110kW, Ergoactive, DCC, Dynaudio, Bixenon + LED a tak dále...
Passat Variant B8 Facelift 2.0 TDI EVO 147kW DSG, DCC, Matrix LED, Harman Kardon, Discovery PRO atd.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od Graun »

Měl jsem stejné dilema ohledně nízkého dobíjení baterie a proto jsem odpojil ten tenký kabel na mínusovém pólu baterie a tím vyřadil jak SS tak i to inteligentní dobíjení. Na palubce se po nastartování rozsvítí jednou závada SS, která pak zhasne, v diagnostice je chyba v CAN jednotce, ale auto normálně jezdí a také i dobíjí.
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Mokrouš
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 22.10.2016 20:11
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od Mokrouš »

Aha, tak už jsme doma. Něco jsem kdysi matně zaznamenal, ale asi zapomněl. Tento článek mne vrátil do reality dnešních dní :

https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770

To by fakt jeden blil. Nechutné lži zabalené do marketingových sraček. Prej "Inteligentní" dobíjení. To je asi to samý jako "Mírumilovný" islám.

No tak aspoň vím, že do servisu nemusím chodít a na plachtění za jízdy se vybodnout a holt brzdit co nejvíc motorem. Ono to nakonec bude asi lepší i pro DPF. Buď horko, nebo čistej vzduch, místo vlažných zplodin při volnoběhu. Jen si říkám, co asi baterka, když stála v "odborném" servisu na přehrání softwaru "pouhých" 14 dní. Odborníci z okresu se radili s odborníky v Praze a ti zase s odborníky ve Wolfsburgu a pořád nemohli přijít na to, co dělat. Ačkoli jsem jim říkal ať odpojí baterii a pojistky a pak přeflashují BSI jednotku. Až po výhrůžce právníkem po 14 dnech udělali to co jsem řekl a za půl hodiny vše fungovalo. No ještě, že máme ty profíky.

A když někdy nejedu třeba 5 dní a baterka měla při vypnutí auta 12,2V, tak už se v ní asi taky nedějí ideální procesy... :-(
Naprosto ideální je pak přísně tajná regenerace DPF, která se vždy spustí v "nejlepší" dobu, třeba po 80 km cestě na parkovišti před barákem. Cestou to asi nešlo a tak je lepší zapálit trávu na krajnici a nechat běžet na plno a dlouho větrák a tím pořádně vybít už tak těžce vybitou baterii. Tohle chce vážně fištrón a silný žaludky. Už je mi ze všech těch novejch aut zle.
Tohle je fakt zvrácená doba. Šizení úplně všeho a ekologie naruby. Ušetříme Grétě jednu nádrž a planetu odměníme na oplátku "15" kilama síranu olovnatého.
Golf VII Variant Highline, 1.4 TSI 110kW, Ergoactive, DCC, Dynaudio, Bixenon + LED a tak dále...
Passat Variant B8 Facelift 2.0 TDI EVO 147kW DSG, DCC, Matrix LED, Harman Kardon, Discovery PRO atd.

Jara67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 05.11.2020 14:39

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od Jara67 »

Ahoj, je to přesně tak jak se píše v tom článku.
Stačí koupit obyčejný voltmetr, píchnout ho do zapalovače a hned vidíš jak to funguje.
Nastartuješ, jedeš, jedeš a stále je tam třeba 12,2. Z kopce sundáš nohu z plynu a pere to tam 15.
Jelikož jsem stav na hraně neustálého vybití nechtěl akceptovat a mám naštěstí garáž, tak většinou přes víkend dobíjím.
Udržovací nabíječka která dává max. 0.8 A jede třeba celý den než přepne do udržovacího režimu.
Vím že je to zhovadilost, ale je to jediná možnost jak udržet baterku v kondici. Mám auto necelé 4 roky a momentálně
těsně po servisní prohlídce a test baterie ukázal O.K. Sám jsem zvědavý jak se to bude dál vyvíjet.
Odpojení toho slabého černého vodiče co píše kolega u mě třeba není možné protože potom údajně nefunguje Webasto.
VW Passat B8 Highline 9/2017 DSG 2.0 TSI 162 kW

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od CentriFUGA »

V roce 2021 u auta za pár set tisíc řešit to, že budu o víkendu dobíjet auto v garáži mi přijde opravdu velmi, ale velmi úsměvné...Baterka je spotřební materiál ... až odejde, koupím přeci novou.

dasautos
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 02.05.2012 16:45

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od dasautos »

Nemilý je potom ale to, když ti to bez varování třeba při cestě k moři někde na benzínce odejde a už nenastartuješ, protože jízdou na dálnici se moc nedobíjí.U párletýho auta smutný,že tě nechá stát.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4767
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od srotty »

Přesně tak. Dáš si před dovolenou zkontrolovat auto, servis změří baterii obyč. zkoušečkou(bez zátěže), vše OK. Pak jedeš 1000 km a najednou je baterie mrtvá. A to třeba u dvou-tříletého auta. Takže tvrdit, že je to jen spotřební materiál je trochu odvážné.

Jara67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 05.11.2020 14:39

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od Jara67 »

CentriFUGA píše:
10.06.2021 08:09
V roce 2021 u auta za pár set tisíc řešit to, že budu o víkendu dobíjet auto v garáži mi přijde opravdu velmi, ale velmi úsměvné...Baterka je spotřební materiál ... až odejde, koupím přeci novou.
No ono záleží na úhlu pohledu. Pokud mám ve staré fábce kde dobíjení funguje jak má baterku 6 let a nevím o ní, tak v případě že odejde koupím cca za 2500,- novou a neřeším to.
Do pašíka dle infa z autorizáku stojí nová origo AGM 92 Ah 12300,- plus servis protože doma ji nevyměníš.
To už mě zas tak úsměvné nepřipadá :?
Pokud jí dobíjím, prodloužím jí život ze dvou let třeba na 5 nebo 6.
Ano, je to dnes na palici postavené neustále dobíjet auto za 1,2 m, ale pokud mě otevření kapoty, nacvaknutí dvou svorek a zapnutí udržovací nabíječky, která mě visí na zdi zabere zanedbatelných pár sekund, tak v tom nevidím žádný problém. Naučil jsem se to dělat hlavně v zimně z důvodu používání Webasta, protože pokud si chceš zatopit a nejedeš potom dlouhou trasu, tak tu baterku prostě odrovnáš.
V Sup II byla přesně po dvou letech s Webastem K.O. a to žádně inteligentní nabíjení ještě ani neměl. Druhou
baterku jsem nabíjel a vydržela bez problémů do prodeje auta takže cca 5 let. Zde je vidět přínos nabíjení jednoznačný.
U pašíka s Webastem a ineligentním dobíjením ji mám zatím 4 roky a na měřáku je zatím v pohodě. Bez dobíjení by
byla již dávno po smrti.
Pochopitelně každý auto provozuje jinak a má jinou výbavu, takže názor ať si každý udělá sám.
VW Passat B8 Highline 9/2017 DSG 2.0 TSI 162 kW

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od CentriFUGA »

A co jiného to je ? Spotřební materiál, stejně jako baterka v hodinkách, baterka v myši u PC, všude. Je to jen baterie, jen spotřební materiál. Doby, kdy nové baterie vydržely 10let jsou bohužel pryč (jak tím, že auta mají větší spotřebu, nesmysly typu SS apod., ale co se dá dělat) a tak je k tomu potřeba přistupovat. Běžně máš dneska v pojistce asistenci, případně za nějakou korunu rozšířenou asistenci, takže když se to náhodou někde na dovolené stane, zavoláš, přijedou tě nabít, nastartovat, případně vymění baterii...je to sice nemilé, nicméně ne neřešitelné...

alanko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 11.08.2020 06:15

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od alanko »

Je to proste tak, mam baterku 6r staru a stale slape ako hodinky.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Napětí 12V baterie u nových vozů

Příspěvek od CentriFUGA »

Jara67 píše:
10.06.2021 13:53

Do pašíka dle infa z autorizáku stojí nová origo AGM 92 Ah 12300,- plus servis protože doma ji nevyměníš.
Na B8 jsme kupovali novou, takže můžu říci přesně - Doma jí vyměníš během 10minut, nechápu co na tom doma nevyměníš. Nová origo ve VW stojí cca 5800,-, jako economy díl stála do 3000,-
Takže bych to fakt jako katastrofu u auta, které pořád stojí 300k a více neviděl.
Bavím se tedy o 80Ah co byla u tátova pašíka, ale jinak 12300 je cena bez slev, za kterou to snad nemůže opravdu nikdo koupit.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“