2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od JirkaVys »

Hrát se může s čím chce, za mokra, výjezdy ze zatáček a na souvislé vrstvě sněhu bude vždy rozdíl mezi předohrabem a pohonem všech kol. Nemluvě o rozložení výkonu na všechna kola. U předohrabu ti jednotka stejně omezí výkon, tak aby nedocházelo ke zbytečnému prokluzu, takže tam ten výkon stejně nejde. Což platí i u pohonu všech kol. BiTDI má samozřejmě pravidelnejsi nástup výkonu díky dvojitemu přeplňování, kdežto 140 kW má jen jedno větší, kde ty skoky jsou "obrovské" než to zabere z menší rychlosti - to je potřeba srovnat jízdou hned po sobě mezi danými motory, pak je to znát hodně. Z BiTDI úpravou samozřejmě můžeš zase dostat další výkon navíc na cca 210 kW.
Hlavně aby ta manuální převodovka vůbec u chipu 140 kW vydržela.
Tenkrát jsme zkoušeli rozjezd 140 kW vs 176 kW a předohrab to na rozjezd moc nedával... Pokud bylo ESP zaplé, tak to snížilo výkon aby to netocilo kola na místě a když se ESP vypnulo, tak to zase na plný plyn točilo přední kola na jednom místě. Kdežto u 4x4 člověk dal plný s i bez ESP a bylo to hodně znát - lehké protoceni o půl kola a hned grip. Jasně, však kolikrát se člověk rozjíždí s plným plynem... ale to je právě pak i ten rozdíl na mokru, sněhu a v zatáčkách.

Jinak průměrná reálná spotřeba u 140 kW motoru na předek je 6 litrů, neznám nikoho kdo nejezdí jízdu svátečních řidičů, že by jezdil za 5 litrů, leda podle palubního PC se tomu dá přiblížit.
Ještě když jsem jezdil firemní 140 kW, tak i při sakra nudné jízdě jsem se pod 5.5 litrů nedostal. Jako občas se dá dosáhnout rekordně nízké spotřeby dle palubního PC, ale aby to byl dlouhodobý průměr, tak to bych musel jezdit asi z kopce. Stejně jako když někdo napíše že s BiTDI má dlouhodobou pod 6 litrů, to asi jezdí na dva válce, na volnobezne otáčky a ještě to tlačí :-D
Nicméně rozhodně bych šel do 140 kW, protože ta spotřeba bude oproti 110 kW stejná a vyšší výkon se hodí vždy. A když se tenkrát dávalo 4x4 i k 1.9 TDI 77kw, tak tady to musí také fungovat :))
Jestli je to automat nebo manuál je už vcelku jedno, to je každého věc dle finanční situace a nákladů na servis. Na automat se zvyká rychle pokud už si ho člověk pořídí domů.

ladulel
Závodník
Závodník
Příspěvky: 570
Registrován: 24.07.2010 14:17

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od ladulel »

No Jirko na tebe sem čekal 😆😆😆 Nic ve zlém v podstatě máš pravdu až na to pořízení automatu který mi práh dveří u domu nepřekročí! 😀 Co se týče té spotřeby tak opravdu stím nejezdím za víc jak 5.5L i dle dotankování. Nejezdím teda dálnice a jak důchodce s platem vajec vzadu taky nejezdím... O tu spotřebu by nešlo ale je to až příjemné a řekl bych až neuvěřitelné...

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od JirkaVys »

Tak komunikace musí být :-D Tak dokud člověk nemá u baráku auto s automatem, tak to tvrdí 99% lidí, že ho nechce. I já to kdysi tvrdil, ale velice rychle jsem si zvykl, protože dnešní automaty jsou velice fajn. Jen je potřeba počítat s vyšší pořizující a provozní cenou.
Jako když člověk jezdí hodně dálnice nebo mimo město, tak ten automat je vcelku zbytečný, ale na časté řazení je to fajn. Ale jako pokud chce někdo manuál, tak ať ho má, na tom není nic špatného. Mně u automatu také vadilo podtačení, proto jsem většinu času jezdil na Sport režim a ta odezva byla parádní, pak jsem ale nechal upravit hodnoty řazení (otáčky) i pro režim Drive a člověk si také nemůže stěžovat, pod 1700 otáček to nejde, což je úplně ideální :)

Uživatelský avatar
4RISER
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 07.08.2012 08:03

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od 4RISER »

B8 SEDAN , 2.0TDI 140KW 4MOTION DSG - Jazdim zvacsa mesto a kratsie trasy = 7L, dlhsie trasy sa daju ist pod 6L
Passat B8, 140KW, 4Motion, AID, Full LED

fb_ヤクブ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 17.09.2020 05:27

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od fb_ヤクブ »

Dotaz jelikož jsem na tohle trochu debil a měl jsem benzín a obyč naftu... Jak, kde, proč a co (je) ADblue ?

ladulel
Závodník
Závodník
Příspěvky: 570
Registrován: 24.07.2010 14:17

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od ladulel »

To bych zrovna netvrdil že 140kw má méně... Záleží asi na konkrétním kusu, natankovaném palivu, atd... Měl sem odbržděno přes 140kw a skoro papírové NM v serii. Teď tam je těch 172kw a mám o víkendu vyzkoušeno, že biturbo mi neujede...

danidani
Řidič
Řidič
Příspěvky: 140
Registrován: 30.09.2013 16:55
Bydliště: Cerhovice

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od danidani »

fb_ヤクブ píše:
17.09.2020 05:27
Jak, kde, proč a co (je) ADblue ?
https://cs.wikipedia.org/wiki/AdBlue

Wandeman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 15.12.2020 08:55

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od Wandeman »

Kluci dsg 140kw a ještě s ACC tak to fakt nemá chybu! Spotřebu neřeším tankují jen premiovou naftu omw max mochn ale je fakt že se dá jezdit okolo 5,5l a taky okolo 7l víc asi ne mám dlouhodobou 6,7l což je v pohodě na ten motor měl jsem verzi 110kw a asi po 3 směs .jsem ji dal pryč a koupil b8 2017140kw dsg virtual kokpit alcantra discavery pro dcc atd...a fakt spokojenost mám ji rok najel jsem 26tiskm a příští rok bych chtěl Arteona v té samé výbavě a motorizaci akorát škoda že má "stejný "kokpit jako b8...🙃😋

Wandeman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 15.12.2020 08:55

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od Wandeman »

Jo a ještě v městským provozu brzda-plyn je dsg s ACC k nezaplacení nebolí vás noha ze spojky😋😃já taky nechtěl automat a ani kdysi dotikovej mobil...a dnes bych fakt neměnil ale věc názoru.....😆

denial
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 05.12.2022 01:58

140kw v serii není nic jiného, než "oficiálně" nachipovaná verze 110kw

Příspěvek od denial »

Lukkii píše:
22.02.2019 16:48
ono se často zapomíná na to, že 140kw v serii není nic jiného, než "oficiálně" nachipovaná verze 110kw.
Dobry den, chcel by som sa opytat, ci je to pravda, lebo som pozeral nejake video a tam chlapik hovoril, ze tieto motory su UPLNE ine a ten 140kW je ovela poruchovejsi a drahsi na prevadzku ?

je nejaky dovod pri (skoro) rovnakej cene jazdenky nekupit 140kw ?

Vdaka.

kartar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 29.06.2022 17:14

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od kartar »

Bez znalosti roku výroby zvažované koupě se nedá odpovědět.

Nechce se mi to hledat, takže bodově:

1. Motory EA288: Základ motoru je schodný jak u 110 kW tak 140 kW. Rozdíl je pouze ve věcech okolo.
2. Motory EVO: 110kW Evo je úplně jiný motor. 140 kW je vždy EA288 (litinový blok, hliníková hlava)
3. Převodovka DSG: Do určitého roku výroby se montovaly převodovky DQ250. U 140 KW výrobce u převodů 1-4 dusil motor. Důsledkem byl líný projev motoru.
4. Dynamika: Ve světě motorů dělali test, a zjistily, že 110kW verze do ca. 60 km/h zrychluje lépe než 140kW. Důsledek je že ve městě je 140 kW lemra, na dálnici raketa. Příčina je pravděpodobně větší turbo, možná DSG, přesnou konfiguraci si nepatuju.
5. Emise a projev motoru: V průběhu výroby výrobce musel reagovat na spřísňující se emisní požadavky. Takže vozidlo plnící normu Euro 6c bude jezdit jinak než to plnící normu 6d temp. Minimálně verze 110 kW se zpočátku obešla bez AdBlue, přičemž nejde o cenu AdBlue, ale cenu zabudovaných komponent v případě poruchy (vedení močoviny, vstřikovač)
6. Vlek: Pokud plánuješ tahat vleky, tak může být argument, že 110 kW s adBlue má povolené zatížení pouze 1800 kg, zatímco 140 kW (popř. 110 kW bez AdBlue) 2000kG

Detaily si musíš najít sám.

Nema5
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 16.08.2019 10:58

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od Nema5 »

Mám Passat Alltrack (2016) s 140kW DFCA a 6q DQ250 a optom Superba (2018) s 140kw DFHA a 7q DQ381, obojí 4x4.
Porovnání potom mám s Passatem 110kW a DQ250 4x2 , případně Tiguanem s 110kW s DQ381 4x4.

Pro pojíždění ve městě a na okreskách v "normálních" rychlostech je dle mého 110kW varianta mnohem příjemnější a toliko ji ani nevadí to podtáčení motoru u DQ250. To lze ale celkem snadno vyřešit úpravou SW. S DQ381 to potom není problém vůbec. Motor jede od spodu mnohem lépe než silnější varianta, obě 140kW varianty zaberou až kolem 1750ot./min. Na okreskách mi obě 140kw auta přijdou těžkopádnější a línější (něco ale udělá i vyšší hmotnost). Člověk se musí naučit ovládat převodovku plynem, aby ta jízda byla plynulá a auto si včas podřazovalo.. 110kW varianta má takový příjemnější průběh a pro běžný život mi přijde celkově lepší. Takový klasický diesel.

Na dálnici a ve vyšších rychlostech je to ale zase opačné. 140kW varianta jede mnohem lépe a kombinace DFHA s DQ381 potom jede v mém případě ještě o poznání lépe, než DFCA. Obě auta ale ještě pěkně zrychlují i v rychlostech nad 170km/h.
Pro běžný život strašně pomohlo přehrání SW v DSG na Passatu u TDIFun v Těšíně. Po přehrání je to úplně jiné auto.. Stále ale platí to, že 140kW by tomu člověk úplně netipoval.

S Passatem jsem taky nesčetněkrát tahal naložený vozík, který měl určitě ke dvěma tunám (Alltrack může tahat 2200kg). Převodovka z toho úplně nadšená nebyla, ale když se auto rozjelo, tak ani dálniční kopce nebyly žádný problém.

Obě 140kW varianty strašně trpí na upravené sání a větší turbo, než má 110kW varianta. To způsobuje ten turboefekt a tu tupost.
Spotřebou potom s Passatem jezdím v zimě cca za 6,3-6,7. Se Superbem na stejné trase 5,5-5,7. Trasa je cca 170km dálnice (jezdím 130km/h) a potom 10km město a kolony.
U obou aut mám AdBlue a pokud neřeším útok kuny, tak jsem s tím problém neměl. Jinak jsem na Passatu řešil jen klasický problém v podobě seklé klapky vodní pumpy, což vedlo k její výměně a rovnou se dělaly aj rozvody, i když mělo auto najeto jen nějakých 120tkm. Teď má cca 230tkm.

Ideální motor by byl 135kW CUNA, kterou ale dávaly jen do Octávek a Golfů. 140kW měla málokdy těch 140 kW, většinou měla míň. 135kW taky málokdy měla 135kW, ale v naprosté většina měla víc a hlavně má mnohem lepší průběh křivky točivého momentu...
Passat B8 Alltrack, 2.0 TDI 140kW DSG6, DCC, 2016

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“