2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

goblinN82
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.08.2018 16:37

2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od goblinN82 »

Zdravím, za cca 2 měsíce budu kupovat Passata B8 ročník kolem 2015-2016 a rozhoduji se mezi motory 2.0TDI se 110kW a 140kW a chtěl jsem se zeptat jestli máte někdo reálné srovnání těchto dvou dieslových motorizací o kterých přemýšlím co se týče:

1. Spotřeba: je auto znatelně žravější se 140 kW motorem?
2. Výkon: je citelný nárůst výkonu u silnějšího motoru?
3. Spolehlivost: je poruchovější některý z těchto dvou motorů? Oba jsou bez nutnosti AdBlue a s klasickým turbem? (ne BiTurbo)

Děkuji všem předem za postřehy :)

Uživatelský avatar
Lukkii
Profík
Profík
Příspěvky: 1021
Registrován: 18.05.2014 11:41
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od Lukkii »

za mě stručně: 110kw.

1. ročník 2015 ještě neměl adblue = o starost míň
2. 140kw nejede o moc líp, ale vyšší spotřeba + močovina + vyšší cena

Případně můžeš udělat chip.

goblinN82 píše:Zdravím, za cca 2 měsíce budu kupovat Passata B8 ročník kolem 2015-2016 a rozhoduji se mezi motory 2.0TDI se 110kW a 140kW a chtěl jsem se zeptat jestli máte někdo reálné srovnání těchto dvou dieslových motorizací o kterých přemýšlím co se týče:

1. Spotřeba: je auto znatelně žravější se 140 kW motorem?
2. Výkon: je citelný nárůst výkonu u silnějšího motoru?
3. Spolehlivost: je poruchovější některý z těchto dvou motorů? Oba jsou bez nutnosti AdBlue a s klasickým turbem? (ne BiTurbo)

Děkuji všem předem za postřehy :)
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od CentriFUGA »

S tím AdBlue - 2015 ho neměl jen léta, od 8/2015, tj. model 2016 již měl. Tak to případně pohlídat.
Jinak mám 110kW, měl jsem možnost zkusit i 140kW (už s AdBlue) a teda tak znatelný rozdíl jsem tam nepocítil...za tu cenu navíc + případné adblue to nestojí.
Když jsem měl superba 103kW a 125kW, tak to bylo hodně znát, ale tady ne.
Někde jsem viděl grafy z brzd před chipováním a 110kW mívají daleko více, tuším že tam bylo běžně 118-120kW, zatímco 140kW má třeba jen 132 kW. Takže tím se pak vysvětluje to, že ten rozdíl není velký. Bohužel jsem nenašel, kde jsem to viděl hergot... možná k tomu řekne něco třeba motorpower, určitě to taky při chipech zjistil.

Takže naprostý souhlas s Lukkii - jednoznačně 110kW. Ta byla bez ad blue až do léta 2018. Nyní už je spojena se 7°DSG a už má taky adblue

Uživatelský avatar
doktor013
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 395
Registrován: 11.05.2016 13:40
Bydliště: Praha

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od doktor013 »

Diky moc za názory, pomohlo, taky resim….

Jinak k te 7 st DSG u 110 kw 2018 ====>>> doufam ze to není ta sucha verze ? je tam porad take manual nebo uz jen DSG ? :negative:
125 kw, BMR, Highline 2008

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od CentriFUGA »

Je tam mokré DSG, Suché dsg 7° je jen do 250Nm, takže to do nafty nedávají (leda max do 88kW, to nevím), ale do 110kW určitě ne.

LancerEVO10
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 18.02.2008 16:21

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od LancerEVO10 »

Ahoj,

mám modelový rok 2018 a dodáno mi bylo v prosinci 2017. V tu dobu ještě neměla 110 kW verze v manuálu Adblue, pokud nebylo auto s pohonem 4x4. S těmi mokrými spojkami bych si nebyl jistý, protože mi myslím prodejce v tu dobu říkal opak, ale byla to pro mne okrajová informace, protože jsem řešil buď 110 kW manuál nebo BiTDI.

Jinak chip mám a jede to docela dobře na 4 válec v naftě... auto střídám s BMW E90 330D s chipem nebo FF II ST s chipem, což je trochu lepší :-D

Uživatelský avatar
Mishaw
Závodník
Závodník
Příspěvky: 546
Registrován: 15.03.2012 19:45
Bydliště: Doha

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od Mishaw »

Samozřejmě, že nová DQ381 (7st), která se nyní montuje do 2.0TDI, je s mokrýma spojkama. Stejně tak jako starší DQ250.
Momentálně šoféruji:
2x GEnx-1B
Seat Leon Cupra R280 APR Stage 2
Ford Ranger Wildtrak 3.2
VW CC 2.0TDI R-line Motorpower

goblinN82
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.08.2018 16:37

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od goblinN82 »

Moc Vám všem děkuji za názory, budu tedy koukat jen po 110kW verzi :) Pořád ještě zvažuji jestli DSG nebo manuál a nemůžu se rozhodnout...

Uživatelský avatar
nofu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 16.12.2008 18:15

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od nofu »

Měl jsem oba, nyní mám 140kW a vůbec nechápu, jak ti někdo může napsat, že to oproti 110 není znát. Jasně, jestli jezdíš jako důchodce, tak to nepoznáš, ale pokud to využíváš, pak je to velký rozdíl, spešl ve vyšších rychlostech. A močovinu, vzhledem k tomu, že jsem pražskej, a po té Praze musím také jezdit, považuju za výhodu. Totiž, regenerace DPF probíhá při nižších teplotách a vpoho se dokončí i při poskakování po městě.

Zda DSG či manuál ti asi nikdo neporadí, záleží na tvých potřebách a kde jezdíš. Do města rozhodně DSG. Každopádně, DSG je velmi dobrá převodovka, řadí rychle, řekl bych i celkem logicky. Jedinou výtku mám, a to že podtáčí motor, tedy DSG jedině s pádlama a trochu si to hlídat, specielně za studena a do kopců.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od JirkaVys »

Samozřejmě je to nesmysl tvrdit že 110 kW jede stejně jak 140 kW. Asi jako že tu někdo píše že 140 kW verze má na brzde ve finále 130 kW. Každý motor má při prodeji více než je udaná hodnota výkonu, tedy rozhodně tam bude o něco víc jak 140 kW, rozhodně ne méně. Jinak by to bylo klamani zákazníka a to si VW zkrátka nedovolí (hlavně nikdo nepište ho*na o emisích, má s tím problém každá značka). To že postupem stáří ztrácí motor nějaký ten výkon je normální, ale určitě nekoupiš nový vůz s nižším výkonem, než který je udávaný.
Takže tvrdit že 110 kW jede stejně jak 140 kW je k smíchu, cca 150 vs 190 koní zkrátka je znát. A rozdíl ve spotřebě je opravdu minimální. Adblue ničemu nevadí, kdo jezdí kratší trasy je spíš výhodou a dá se kupovat za pěknou cenu, než někde u pumpy. Navíc bez adblue jsou jen první Passaty.

Uživatelský avatar
Mishaw
Závodník
Závodník
Příspěvky: 546
Registrován: 15.03.2012 19:45
Bydliště: Doha

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od Mishaw »

JirkaVys: https://www.facebook.com/pg/Profituning ... 6325087254" onclick="window.open(this.href);return false;
Přečti si prosím popisek. 140kW verze mívá na brzdě opravdu velmi často nižší výkon. Na druhou stranu ještě jsem neviděl změřenou 110kW verzi, která by měla výkon nižší než deklarovaný.

Další: https://www.facebook.com/pg/Profituning ... 2520632637" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/pg/Profituning ... 4253911464" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Mishaw dne 21.02.2019 21:59, celkem upraveno 3 x.
Momentálně šoféruji:
2x GEnx-1B
Seat Leon Cupra R280 APR Stage 2
Ford Ranger Wildtrak 3.2
VW CC 2.0TDI R-line Motorpower

Uživatelský avatar
Mirco
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1718
Registrován: 26.09.2007 20:11
Bydliště: showroom.. u PC

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od Mirco »

Bez ADBlue se vyrabely passaty 110kW FWD do 22KT 2017 takze to nejsou jen prvni passaty :wink:

Z vlastni zkusenosti je 110kw agilnejsi v nizsich otackach... 140 vzhledem k velikosti turba potrebuje chvili nez se nafoukne a pak jede lepe zase 140kw

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od CentriFUGA »

Mishaw: díky za dodání podkladu, že jsem nekecal, ale že 140kW mívá méně pravidelně...

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od JirkaVys »

To nic moc nedokazuje, nikdo neví kolik mají auta už najeto atd. A kdo ví jak by na tom byla 110kw verze. Takže to jsou jen plané řeči. A pojem velmi často je také zbytečný, to určuje kdo? Těch pár aut? Možná.

Jak jsem psal adblue první Passaty... Nevím co víc.
Já mám Biturbo 176 kW, to má údajně kolik podle Facebooku? 100 kW? :-D a turbo se tam roztáčí 5 minut?
Tohle není TSI kde vše trvá a jsou tam díry než turbo zabere.
Pokud máš DSG, tak jaksi turbo jede "nafoukle" i při řazení.

Uživatelský avatar
Mishaw
Závodník
Závodník
Příspěvky: 546
Registrován: 15.03.2012 19:45
Bydliště: Doha

Re: 2.0TDI 110kW nebo 140kW? Rozdíl spotřeby a výkonu?

Příspěvek od Mishaw »

JirkaVys: No, prakticky jsem ani jinou odpověď od tebe nečekal.
Ty 3 měření co jsem namátkou vybral jen dokazují, že CentriFUGA má pravdu.
Mohl bys klidně obětovat svůj drahocený čas a podívat se i na jiné firmy, které dávají výsledky měření na sociální sítě či webovky.
Zjistil bys poté, že 140kW varianta z nějakého důvodu výkon nižší prostě mívá (alespoň dle těchto nezávislých měření). Není to pokaždé (i na Profituningu minimálně naměřili jednou 191k), ale často. Oproti tomu 110kW verze má často naměřeno přes 115kW a nikde, na žádném webu, jsem nenašel, že by se naměřilo pod deklarovanou hodnotu.

Bohužel ti sem nenapíšu, kolik mívá naměřené tvé "nejlepší" 2.0BiTDI, protože o tom toto téma není. Ale věřím, že až budeš procházet weby jednotlivých úpravců při hledání skutečného výkonu 140kW motoru, jistě na ten svůj etanol kvality a nejlepší TDI motor na světě narazíš.

P.S.: Stačí rozkliknout např. odkaz s Passatem výše, co jsem sem sdílel a podívat se na fotku interiéru, kde je nájezd zřetelně vidět. Stejně tak jako je nájezd zmíněn u každého grafu v hlavičce! :laugh: :laugh: :laugh:
Momentálně šoféruji:
2x GEnx-1B
Seat Leon Cupra R280 APR Stage 2
Ford Ranger Wildtrak 3.2
VW CC 2.0TDI R-line Motorpower

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“