DSG převodovky a vše okolo nich

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od CentriFUGA »

Předně počítej s tím, že si tam auto řádně nechají 30 dní. Za druhé ti to nebudou chtít uznat. V tu chvíli ti nezbyde nic jiného než soudní znalec a soudit se a nimi. Jiná varianta nebude, protože skrytou vadu ti nebudou chtít uznat.
To že jsou aaa jaký jsou je všeobecně známé, to nebudu komentovat.
Jo jinak na superbu II jsem měl.na dsg 293tis když jsem prodával a dsg fungovalo bezproblému.

Žádat vrácení peněz nemůžeš, musíš žádat opravu, na kterou mají 3 pokusy

mrako
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 23.10.2019 21:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od mrako »

Dík, asi s tím i tak počítám. Nějaké tipy, kde se to dá případně opravit ne za takovou raketu?

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od CentriFUGA »

Zkusil bych sixtu v Bolce. Akorát musíš dovézt tuším vyndanou převodovku z auta, ale větší odborník. Na převodovky. U nás asi není

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od kubisz »

za uznanou skrytou vadu by odstoupeni od smlouvy mit mohl, jen jim to prokazat... proto bych do toho zatahl ten servis, jestli uz to nekde na DSG oprave nebylo... bud ta prevodovka nema tech 5o tis., nebo uz musela byt opravovana, nebo?...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od CentriFUGA »

Ještě mě napadá varianta, o které se už nyní začíná hovořit - auto je stočné, i když je takto nové z jednoho důvodu - je to operační leasing, který je kvůli ceně třeba na 20.000 km. Na rok, jenže firmě to nestačí, než by priplacela nebo platila dražší, tak se auto stáčí. Což ve výsledku může znamenat jiné km a při nájezdu 49tis to znamená že na olejnv dsg při 60 nedošlo. A i olej místo po 30ti tam je po více km. Bohužel by to nebyl první případ. Někdo takto natrefil transportéra - před servisem a před vrácením vždy o něco stoceno. Nakonec na to. Přišly z nějaké jednotky, kde to dotyčný zapomněl změnit... Ale to se velmi těžko dokazuje. Protože vezmu že 3leta auta z Německa mají většinou 100 a. Více tis...

mrako
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 23.10.2019 21:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od mrako »

Servis se o žádném stočení nezmínil a stejne tak nezmínil, ze by již byla opravovana nebo byl na ni nejaky záznam. Počítám, ze by to z jejich propojených systému vyčetl a řekli mi to. Takže to jsou spis jen dohady. Budu se muset s nima o uznání vady soudit, protože tohle jako není normalni, po 50 tis převodovka v pytli...
Nebo myslíte ze mam ten servis jeste naťuknout at to prověří?

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od jmc »

Myslím, nevím, ale myslím, že tohle uznají. Auto, které má 49tis km, servisku OK, servisováno v autorizáku a zničeho nic se vysype převodovka prostě mělo skrytou vadu - hotovo dvacet. Za 500km to snat nejde zdevastovat jinak než schválně. I na použitou věc je ze zákona záruka (tuším že 6 měsíců) netýká se běžného opotřebení. Zkuste se poradit třeba na https://www.asociace-sos.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; skoro bych tušil, že s AAA a nebo s těma megabazarama ad hoc tam budou mít zkušenost/i. Jsem zvědav a držím palce.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od kubisz »

...Za 500km to snat nejde zdevastovat jinak než schválně...
jenze tohle by na te prevodovce bylo podle me poznat... osobne bych taky zkusil udelat vypis a poslal bych to p. Sixtovi, kterej dokaze posoudit spoustu veci i takhle na dalku (http://www.prevodovky-sixta.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;)
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Stěrače na ponorku
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 28.08.2019 12:53

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od Stěrače na ponorku »

jasně že se o stočení nikdo nezmíní, dělá se to právě proto, aby leasingovka "nevěděla". Taky mi to smrdí stočenkou z operáku, zkusil bych vyčíst nájezd z nějaké jiné jednotky (v nových autech se prej ukládá až na 16 míst), nebo zprostředkovaně ze zaplnění DPF nespalitelným popelem.

mrako
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 23.10.2019 21:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od mrako »

Díky všem, s panem Sixtou jsem mluvil - už od prvního dojmu starší chlapík od rány, dost protivnej ze začátku, ale nakonec změknul a celkem jsme se i pobavili a pomohl. Tak předně hned pomluvil Car Point KV, že tam jsou samí mladí a střídají se a že se nediví, že mi naúčtovali hned všechno k výměně za cenu 120 tis vč DPH (bez práce)!. Za druhé ať si tedy požádám a výpis z diagnostiky. Ten mi nakonec Car Point zaslal na 38 stránek, ale ve formátu 4 stránky na stránku, takže se to nedá normálně číst. Ještě jsem je požádal, ať to pošlou v lepší podobě, tohle je hrůza.
Dal mi pak kontakt na pana Potužáka, který se tím zabývá. S ním jsem to konzultoval a vlastně i se všemi, se kterými jsem to konzultoval, tak se klaní k výměně mechatroniky. Nicméně pro určení je potřebný ten výpis. Tak uvidím, co mi pan Potužák ještě k tomu řekne.
Každopádně pan Sixta radil i nechat to opravit na kulanci - VW má záruku na díly, které se neopravují 5 let / 200 tis km - tak to pan Sixta říkal. Těch 200 tis se mi už nezdá, ale 5 let je dle mého pravda. Tak jsem zkoušel volat do servisu, kde byla první a poslední prohlídka při 30 tis (Ostrava pro změnu) a ptal jsem se jich na to a nebyli teda moc ochotní a že to prý záleží na tom, jestli tam bylo auto na servise (to bylo) a že to pak posuzuje garanční technik, jestli by to teda jako na tu kulanci šlo nebo ne. Pan Sixta ještě radil kdyžtak napsat oficiálně na importéra a udělat trochu halo, že po 50 tis to je jasná kulance.

Takže suma sumárum - Car Point celkem zklamal v přístupu - diagnostiku jsem si musel vyžádat a to nejdřív pán na telefonu vůbec nevěděl, co je hloubková diagnostika. Ještě žádám o lepší formát.
Vypadá to na mechatroniku, ale ta je za cca 40 tis - co si všechno Car Point účtoval do ceny 120 tis, to nevím. Zřejmě mechatroniku, spojku, převodovku a plno dalších dílů. Ale také je možné, že to je na komplet výměnu... to mi ještě posoudí - snad pan Potužák.
Kulance - dá se to na ní řešit, ale nejsou vůbec ochotní, budu to muset ještě dál řešit s importérem - podám zprávy
Do áček jdu dnes reklamovat - vezmu i tu vytisknutou diagnostiku. Počítám, že si to nechají 30 dní a pak zamítnou - budu se soudit.
Pakliže bych měl někde jistotu například 70% kulance, tak to snad i nechám v áčkách plavat a soudit se nebudu, ale reklamovat jdu každopádně.

Kdybyste měl někdo další tipy, budu rád.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od kubisz »

ono jestli to auto bylo napriklad bourane, tak vyresite DSGcko a zacnete resit hromadu dalsich problemu; poradil bych se s pravnikem a pryc od toho auta co nejdal (a pokud se podari vratit, tak bych se tam schvalne sel za nejakou dobu podivat a sledoval bych, jestli ho neinzerujou znovu...)
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

mrako
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 23.10.2019 21:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od mrako »

Bourané nebylo. Předchozí vlastník byl ČSOB leasing (pak samozřejmě áčka), ale v ČSOBL mám známé a ptal jsem se a není tam žádná škodní událost nahlášená. Neumím si představit, jak by někdo, kdo to provozoval na leasing to naboural, nechal opravit a to tak, aniž by o tom ČSOBL nevěděl.... Věřím, že bouchnuté to nebylo.

mrako
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 23.10.2019 21:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od mrako »

Mimochodem, jak se tváříte na opravu mechatronik? Například zde

https://www.sbazar.cz/autosluzby.cr/det ... se-zarukou" onclick="window.open(this.href);return false;

nebo zde?

https://www.sbazar.cz/nejautodily.cz/de ... ultitronic" onclick="window.open(this.href);return false;

Když většina zkušených mechaniků říká, že se neopravují, ale vyměňují? Máte s tím někdo zkušenosti?
Oprava za 11 tis zní lépe, než výměna za 40 tis.

Uživatelský avatar
denis.82
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1701
Registrován: 29.01.2012 12:16
Bydliště: Zlín

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od denis.82 »

Zajimave tema. Jsem zvedavy na vyjadreni acek, treba prekvapi a uznaji ti to.
Bude to bud spatny kus z vyroby a nebo pravdepodobnejsi varianta - nekdo s tim jezdil tech 50tkm jak ko.ot. :baseball:
Myslim, ze staceni uz dlouho nefrci, v dnesni dobe je na vyber asi z milionu druhu operaku a muzes si zvolit, jaky rocni najezd pozadujes apd.
Navic vicemene vsechno se da dohledat (STK, pojistovny, servisy).
Kulanci do 200tkm verim, v DE nemaji problem uznat na kulanci treba turbo ve 180tkm. Jen v ceskych autorizakach to takhle nefunguje. :D
RS6 Performance 445kw

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od swenak »

Nevím, co na tématu je zajímavé. Tazatel je hysterický, obrací se kde kam, jenom ne tam, kam by měl, dělá závěry, ač vlastně nic neví, je si naopak jist něčím, čím si být nemůže. Radit si nechá od kde koho včetně nás tady, ač primárně má problém právní a ne technický.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“