DSG převodovky a vše okolo nich

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
mrako
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 23.10.2019 21:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od mrako »

swenak píše:Nevím, co na tématu je zajímavé. Tazatel je hysterický, obrací se kde kam, jenom ne tam, kam by měl, dělá závěry, ač vlastně nic neví, je si naopak jist něčím, čím si být nemůže. Radit si nechá od kde koho včetně nás tady, ač primárně má problém právní a ne technický.
Naprosto zbytečný bezobsažny rádoby chytrý komentář. Budu rad, pokud to bude více k tématu a méně o vynášení soudu.

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od swenak »

Že si to jako tazatel myslíte chápu, šlapu Vám na kuří oko, ale to podstatné jsem již napsal. Jednat máte s AAA, namísto řešení, kolik bude stát oprava, proč si kdo kolik účtuje, jak se to mohlo stát, jestli se budete soudit, jak se to dá opravit a co na to Sixta.

Aby se pak nestalo, že Vás AAA pošle do pryč třeba s tím, že má indicie, že jste se v tom vrtal, nebo že se v tom vrtal nějaký servis a není možné zjistit, jestli se jednalo o vadu v době prodeje, nebo vadu vzniklou po prodeji zásahem Vaším, nebo servisu.

A o tom, co jste linkoval na sbazru nemluvě.

Téma není o právních problémech.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od jmc »

Docela správné nasměrování.
Je to problém reklamačního řešení resp. odstoupení od smlouvy. První co bych udělal, zavolal do áček, že jsem si koupil u nich skoro nové auto a že se vysypala převodovka. Teprve až podle toho, jak se k tomu postaví by následovalo uvedené martýrium. Ale chápu, že když áčka nesou to stigma ne-solidnosti, že chcete munici. Rozhodně by se v tom neměl někdo vrtat, tím spíš ne neautorizovaný servis.
Ale na tématu mě na tom třeba zajímá i ten technický problém, co a jak se mohlo s převodovkou stát a jak a za kolik se to dá opravit.

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od swenak »

Ale k tomu tady moc nenapsal a ani nemůže, když není známa závada. Že je potřeba měnit mechatroniku je v servisech tak nějak "automatická rada", statisticky to tak bývá a ač ani pořádně nezjistí závadu, tak to někdy problémy řeší, alespon dočasně. Viz mraky diskuzí na toto téma i zde. Proto jsou odhady zcela náhodné. Co si vybavuju, tak mechatroniky dnes jdou dle modelu sehnat od cca 20tis, výměna i s olejem a filtrem byla před lety kolem 5tis v neautorizovaném servisu.

Třeba jeho závada se možná vyřeší pouhým základním nastavením převodovky, což si zvládne udělat i sám s kabelem z Číny (NE, aby to tazatel dělal!). Pokud by to tak i opravdu bylo, tak pořád by byla otázka, proč se to stalo.

Odtah měl udělat do AAA, to byla taky chyba, ale co už. Teď nejlepší, co může udělat je zavolat jim, ať si to odtáhnou, nebo jim to tam odtáhnout, možná bych ani neříkal, že to už měl nějaký, ač autorizovaný servis, p Sixtovi a dalších moudrech, co kde sebral, bych pomlčel určitě.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od swenak »

Ale k tomu tady moc nenapsal a ani nemůže, když není známa závada. Že je potřeba měnit mechatroniku je v servisech tak nějak "automatická rada", statisticky to tak bývá a ač ani pořádně nezjistí závadu, tak to někdy problémy řeší, alespon dočasně. Viz mraky diskuzí na toto téma i zde. Proto jsou odhady zcela náhodné. Co si vybavuju, tak mechatroniky dnes jdou dle modelu sehnat od cca 20tis, výměna i s olejem a filtrem byla před lety kolem 5tis v neautorizovaném servisu.

Třeba jeho závada se možná vyřeší pouhým základním nastavením převodovky, což si zvládne udělat i sám s kabelem z Číny (NE, aby to tazatel dělal!). Pokud by to tak i opravdu bylo, tak pořád by byla otázka, proč se to stalo.

Odtah měl udělat do AAA, to byla taky chyba, ale co už. Teď nejlepší, co může udělat je zavolat jim, ať si to odtáhnou, nebo jim to tam odtáhnout, možná bych ani neříkal, že to už měl nějaký, ač autorizovaný servis, p Sixtovi a dalších moudrech, co kde sebral, bych pomlčel určitě.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od jmc »

Parkování?
Stalo se už pravidlem, že parkuju mírně do kopce. Jaký je nejšetrnější postup? Můj je tento:
Přijedu - zastavím - stojím na brzdě - zatáhnu ručku - brzda hahoru, dolu - zařadit P.
Startuju - stojím na brzdě - zařadit R nebo N - odbrzdit ručku - noha nahoru vyjíždím zpátečkou.
!!!někdy ale omylem to auto pustím na P bez brzdy a pak to nejde z P pozice jinak než (né moc velkou ale) silou a to mi přijde, že je blbě!!!
Jak je to správně a nebo je zde správně a špatně?

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od kubisz »

neco napr. tu: https://forum.octaviaclub.cz/topic/2197 ... 3%A1padka/" onclick="window.open(this.href);return false;

idealne vzdy davat rucku, je to i v manualu
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
roberto77
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 31.12.2011 11:48

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od roberto77 »

Zdravím vo spolok menil niekto olej v dsg dq200 7 stupňová suchá spojka, výrobca neudava interval vymeni aký olej specifikace do prevodovky /mechatroniky. Objem koľko ho tam ide. Ďakujem za odpoveď.

r3ady
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 24.07.2019 19:56

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od r3ady »

Zdravím mám dotaz, při dotazu na výměnu oleje v dsg , mi byl nabídnut olej LIQUI MOLY 8100 2T DSG . Je dle specifikací vw. Má někdo s tímto olejem zkušenosti ?
VW Passat Variant Highline 2.0 TDI 140kW DSG R-Line 2016

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od JirkaVys »

Do převodovky dávat originál a nevymýšlet zbytečnosti. Ač LM je velice kvalitní a do motoru bych nedal právě nic jiného než Liqui Moly nebo Millers, tak do převodovky originální olej, ač sám věřím že i třeba jiný než originál nabídne více, ale nemám potřebu dávat něco jiného, když tohle prostě funguje.

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od eauto1.cz »

JMC: Tohle zajímá každého druhého.
Parkování s DSG ve svahu: nejdřív ruční brzda, potom P

Důvod je přepětí v brzdící spojce což je hovorově ozubený tisícihran, do kterého řadící kulisa při volbě P řadí západku která blokne pohon kol ve vazbě na zastavený motor a když zabrzdíš ve svahu nejprve P a až pak ruční brzdu (Autohold) nebo automatické brždění po zhasnutí motoru auto se logicky v tom svahu ovšem zhoupne a ta západka se sekne v tom tisícihranu. Není to amortizace ani porucha, je to vlastnost DSG.
Jen na rovině můžeš dát P a nic neřešit.
Nikdy neparkovat na jinou pozici DSG, než je P. Už vůbec né ve svahu. Může dojít k pohybu vozu...
Může se také tím násilným vyřazováním z P uvolnit seřízení lanovodů a pak s vůlí nepřesně určuješ některé povely od řadičky na DSG. Řešení je lanovody nechat vycentrovat.
Někdo je v šoku, že jednou to má dělat tak a podruhé tak.
Ano, je to i v návodu, který jsi nečetl :tongue:
Není žádný problém nechávat vše běžně na Autohold a na brzdu nešáhnout,
zkrátka P a odchod vše automatika ale....
vždy v kopci tu brzdu prstem použít jako první, jak píšu v prvním řádku.
Zkrátka není jedna situace, ale dvě. Klid, vrtulníkem se lítat učit nemusíš, tohle dáš :laugh:
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od JirkaVys »

Autohold není ruční brzda. Dokonce ani parkovací brzda.
Je to spojené pouze s tím, že pokud je autohold zapnutý, tak při běžném zastavení pomocí brzdového pedálu dojde ke zvýšení tlaku v brzdové soustavě, čili auto je brzděné normálně kotouči a destičkami, tak jako bys stál na brzdovém pedálu.
Takže pokud zastavíš v kopci se zapnutým autoholdem stačí bohatě držet brzdový pedál, zařadit P a vypnout zapalování. Dojde k automatickému zajištění vozu elektronickou parkovací brzdou a poté pustit brzdový pedál.
Není potřeba to dělat složitě přes tlačítko apod., když něco takového jde dělat jednoduše, kor když je to už léta vymyšlené a funkční.
Ale samozřejmě je více způsobů, občas také na tlačítko sáhnu.

Poldík1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 13.03.2020 09:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od Poldík1 »

Zdravím, a mám opět jeden dotaz. Když vyjedu z garáže a chci jít zavřít vrata, můžu s DSG dát P , zatáhnout ruční brzdu a nechat nastartovaný motor po dobu zavírání vrat? Jedná se cca o 1- 2 minuty než ty vrata zavřu.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od CentriFUGA »

Ano, P znamená, že jsou rozpojené spojky jako u N, takže neutrál, ale zároveň ti auto nikam neujede ani bez ruční brzdy, protože P je PARK, takže tam je takový kolík, který auto zajistí proti pohybu. Pokud to nemáš nějak z moc z kopce, nemusíš ani dávat ruční brzdu. A stát na P to nastartované normálně může.

Poldík1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 13.03.2020 09:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od Poldík1 »

Děkuji za odpověď.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“