DSG převodovky a vše okolo nich

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od JirkaVys »

Já to dělám tak, že pokud někde vyjíždím a vzpomenu si pod bránou, že jsem něco zapomněl doma (vrata zavírat atd ne, to je v elektrice), tak nechám normálně zařazenou rychlost D/S, autohold zapnutý, raději zabrzdim el. parkovací brzdu a jdu ven. Páku do polohy P nedávám.
Pokud je to pár vteřin.
Přeci jen každé posunutí řadící páky znamená opotřebení, ač minimální, ale... :) Ale samozřejmě to nesmí trvat dlouho.

Poldík1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 13.03.2020 09:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od Poldík1 »

Děkuji za odpověď. Je to můj první automat, takže jsem rád za každou radu.

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od eauto1.cz »

JirkaVys píše:
02.05.2020 09:01
pokud vzpomenu si pod bránou, že jsem něco zapomněl, nechám zařazenou rychlost D/S, zabrzdim el. parkovací brzdu a jdu ven.
Páku do polohy P nedávám pokud je to pár vteřin.
Přeci jen každé posunutí řadící páky znamená opotřebení, ač minimální, ale... :) Ale samozřejmě to nesmí trvat dlouho.
Z ČEHO VYCHÁZÍŠ PROSÍM TEBE? 8O
Takto, pokud to má být rada "na hulváta výjmečně" tak je zbytečné ji rozebírat občas něco porušit je lidské s vědomím co dělám a výjmečně.

Druhá věc je, že se to papouškuje na internetu neustále, to s tou amortizací přesunem voliče automatu a někdo by to mohl v extrému vnímat tak, že N a P nepoužívat aby se to nerozbilo :laugh:

To by mě zajímalo, kdo to chování u DSG vymylel a z čeho to má technicky vycházet? Prosím vysvětlení.
Myslím to vážně, dej mi vědět, co se amortizuje, když jediná amortizace jsou ložiska a lamely která se amortizují naopak nejvíce, když stojíš s D-S ačkoliv P-N režim spojky rozpojí.
V manuálu je jasně že při každém opuštění vozu dávat P protože N neblokuje pohyb vozidla například při závadách na brzdách a pod ale to řešit nechci.
Zajímá mě amortizace vyřazením při stojícím vozidle do P-N
Protože ta manipulace s voličem a práce mechatroniky je něco jako zapnutí klimy nebo použití elektrické stahovačky dveří :idea:
Jednoduše pokud to je v top stavu tak je amortizace 0.00000001% a pokud to je před smrtí tak je to už jedno úplně.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od JirkaVys »

Opotřebení není určitě velké, to jsem ani nepsal, pokud umíš číst. Jak říkám, pokud něco zapomenu tak je zcela zbytečné volit režim P a po pár vteřinách příchodu dávat zase D... Rozhodně je to stejné jako na semaforech, křižovatkách atd. během chvilky tam cpát N a D a takhle stále dokola, pak je to jistota již většího opotřebení.
Nikdo tady nepsal o stání na D dlouhé minuty :)
Navíc jsem nepsal nic o doporučení, jen jak to dělám já pokud se jedná o chvilkovou záležitost... Stejně tak jako že nejezdím na režim D, ale pouze S.
Něco si o tom zjisti a nepiš nebo se neptej na píčoviny jako vždycky.
Asi jako radit, že do BiTDI se vejde 5 litrů oleje při výměně, takže pokud to tam někdo naleje celé, tak má přelito. Reálných je 4.8 L po max.

sTeblo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 02.04.2012 18:32

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od sTeblo »

Zdravim ve spolek,

po letech v audi to vypada, ze poprve budu vybirat rozumem a ne srdcem a vybiram B8ku 2016 a novejsi, 4motion.
Kazdopadne jsem se zasekl u prevodovky. Mohl by mi nekdo prosim objasnit, kdy je 6 stupnova (bavim se o DSG), kdy 7 stupnova a jestli j v nich nejaky vetsi rozdil, napriklad jiny servis, lepsi chovani, apod.?

Predem moc dekuji

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od kubisz »

ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od jmc »

Výměna oleje - jen originál, raději dřív než 60tis. a nový filtr to je jasné. Ale jak hledám, kde to nechat udělat tak teď nevím - s proplachem nebo není nutno s proplachem? pls.

Poldík1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 13.03.2020 09:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od Poldík1 »

Já jsem chtěl udělat výměnu s proplachem, ale ve dvou servisech mi řekli, že u této převodovky se dělat nemusí.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od JirkaVys »

Dělat proplach se nemusí u žádné převodovky. Je to jen na dobrovoonosti a pocit, že mu převodovka vydrží 2x déle. Je potřeba při výměně dodržet správný postup a interval výměny.
To je jako dělat proplach u motoru, i když tam to určitě aspoň přínos mít bude.

djgas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 13.01.2013 17:31
Bydliště: Královohradecko

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od djgas »

Je zajímavé ze Volvo dela standardně výměny oleje s proplachem
VW Multivan T5GP 2,0 biTdi 132kW, DSG, 4 motion

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od JirkaVys »

Nevšiml jsem si teda. Záleží na servisu, kde to vůbec umí a mají na to vybavení. Kde to mají, tak to dělají v podstatě na každé značce.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od kubisz »

mel by tu bejt zasadni rozdil, ze proplach se dela hlavne u hydromenicu; DGS je robot (vicemene bezna prevodovka), cili tam proplach neni nutny
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od jmc »

Kolik vlastně snese DSG Q6 krouťák? Jestli se vyplatí chip?

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od kubisz »

DQ250 by melo prezit bez ujmy cca 380 - 400 Nm - zalezi asi taky podle roku vyroby....

7° DQ500 pak cca 600 Nm a DQ380 cca 420 Nm
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Spyke15
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 16.05.2021 13:37

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od Spyke15 »

Mám otázku. Mám passat b8 2015 BiTdi 115k km a nechal jsem měnit olej v převodovce s průplachem před 5k km, bylo mi řečeno, že starý olej byl čistý bez nějakých kousků kovu. Měl jsem problém a stále ho mám, že v zimě mi cuká při studeném motoru převodovka. Pak při zahřátém motoru mi řadí trochu cukáně, vždy je tam takový drhanec. Někde jsem četl, že by to mohla dělat mechatronika. Má s tím s tímhle někdo zkušenost?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“