Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Já teda nevím, ale že je po jedné jízdě klid nic neznamená. Bohužel, to někdy dělalo a někdy nedělalo. Takže uvidíme po pár jízdách.
Ale pokud to opravdu zabralo a bude to nějakou dobu fungovat, tak proč ne, nebránil jsem se tomu... Ptal jsem se na pár informací ohledně toho a základnímu nastavení jsem se nebránil, ptal jsem se zrovna jak na to. Takže se zase uklidníme a přestaneme být arogantní. Prozatím tedy díky za nějaký tip a třeba funkční řešení. Uvidíme, osobně moc nevěřím že to daný problém odstranilo, ale třeba budu příjemně překvapený.
Ale pokud to opravdu zabralo a bude to nějakou dobu fungovat, tak proč ne, nebránil jsem se tomu... Ptal jsem se na pár informací ohledně toho a základnímu nastavení jsem se nebránil, ptal jsem se zrovna jak na to. Takže se zase uklidníme a přestaneme být arogantní. Prozatím tedy díky za nějaký tip a třeba funkční řešení. Uvidíme, osobně moc nevěřím že to daný problém odstranilo, ale třeba budu příjemně překvapený.
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 07.08.2008 00:56
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Je to klasicky problem jako u dl501, hned od zacatku jsem napsal reseni a misto toho hromada kecu...
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
No, takže se potvrdilo to co jsem očekával. Základní nastavení ničemu nepomohlo, nemělo ani jak.
Alespoň po delším pozorování a poslouchání je poznat, že se jedná o špatný dvouhmotový setrvačník, kde to z počátku znělo právě jako nepravidelný chod motoru a nyní po pár jízdách a několika kilometrech už jsou slyšet a cítit typické příznaky dvouhmoty.
Takže objednáno do servisu, výměnu zaplatí pojišťovna )
Alespoň po delším pozorování a poslouchání je poznat, že se jedná o špatný dvouhmotový setrvačník, kde to z počátku znělo právě jako nepravidelný chod motoru a nyní po pár jízdách a několika kilometrech už jsou slyšet a cítit typické příznaky dvouhmoty.
Takže objednáno do servisu, výměnu zaplatí pojišťovna )
Naposledy upravil(a) JirkaVys dne 27.08.2020 17:18, celkem upraveno 1 x.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Borci, na kolik vás přišla výměna dvouhmotového setrvačníku u B8 BiTDI s DSG DQ500?
Měnili jste i rovnou dvouspojku?
Ať už výměna v autorizáku nebo v běžném servisu.
Díky moc
Měnili jste i rovnou dvouspojku?
Ať už výměna v autorizáku nebo v běžném servisu.
Díky moc
- Santusovic
- Profík
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 24.06.2016 11:42
- Bydliště: Praha
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Tak jestli chceš mít slušnou fakturu tak minimálně na 40tis klidně bych to do autorizaku dal Samotný setrvak vyjde na cca 10-12tis ale horší je ta práce. Podle originál VW příručky musí motor ven ale jde to i bez toho. Spojky se měnit nemusí jestli nechceš dělat repas DSG. Nevím jak který normální servis ale určitě s praci by to mohlo bejt okolo 20tis. Jinak hlavně že mě ses divil když sem ho měnil ve 150tis...JirkaVys píše:Borci, na kolik vás přišla výměna dvouhmotového setrvačníku u B8 BiTDI s DSG DQ500?
Měnili jste i rovnou dvouspojku?
Ať už výměna v autorizáku nebo v běžném servisu.
Díky moc
Sent from my iPhone using Tapatalk
Old:VW Passat B6 2.0 TDI
Sold:VW Passat B7 2.0 TDI R-line
Sold:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi White R-line DSG
Sold:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi Blue R-line DSG
New:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi White High DSG
White Var
Sold:VW Passat B7 2.0 TDI R-line
Sold:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi White R-line DSG
Sold:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi Blue R-line DSG
New:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi White High DSG
White Var
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Tak cenově mi nepřijde autorizáku zase tak drahý, ano určitě člověk dá nějakou tu tisícovku navíc, co si budeme povídat, samozřejmě za nové díly, cena za práci je v pohodě.
Ale v autorizáku chtějí cca 20tis Kč za setrvačník a cca 11tis za práci, takže celkem s nějakými šrouby cca 32 000 Kč s DPH. Což mi nepřijde tak hrozné. Ok, setrvák jako originál u nich stojí tedy o 8tis Kč více.
Navíc za tyto opravy stejně nic neplatím, ale pro porovnání cen je dobré to vědět. Protože co kdyby náhodou opravu zamítli.
Nicméně s výměnou dvouspojky už je to nějakých 53 000 Kč, což už je docela slušná cena za jeden servis
Ale když píšeš, že není potřeba dvouspojka měnit, tak tím lépe.
No jako divil jsem se, že jsi to měnil tak brzo, protože u prvního BiTDI jsem ho ani po cca 240tis km neměnil a na druhém mám cca 180tis km. Jenže na tom prvním jsem fakt jezdil z 99% jen na režim Sport a z 80% dálnice. Na tomto druhém jsem jezdil z 70% na režim Sport a 60% dálnice. Takže je to pak znát no, jestli je auto vyskakané z města v nízkých otáčkách.
Ale v autorizáku chtějí cca 20tis Kč za setrvačník a cca 11tis za práci, takže celkem s nějakými šrouby cca 32 000 Kč s DPH. Což mi nepřijde tak hrozné. Ok, setrvák jako originál u nich stojí tedy o 8tis Kč více.
Navíc za tyto opravy stejně nic neplatím, ale pro porovnání cen je dobré to vědět. Protože co kdyby náhodou opravu zamítli.
Nicméně s výměnou dvouspojky už je to nějakých 53 000 Kč, což už je docela slušná cena za jeden servis
Ale když píšeš, že není potřeba dvouspojka měnit, tak tím lépe.
No jako divil jsem se, že jsi to měnil tak brzo, protože u prvního BiTDI jsem ho ani po cca 240tis km neměnil a na druhém mám cca 180tis km. Jenže na tom prvním jsem fakt jezdil z 99% jen na režim Sport a z 80% dálnice. Na tomto druhém jsem jezdil z 70% na režim Sport a 60% dálnice. Takže je to pak znát no, jestli je auto vyskakané z města v nízkých otáčkách.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 463
- Registrován: 23.04.2015 21:53
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Na nasom bol meneny okolo 170t km a samotny zotrvacnik stal okolo 400eur (ak si dobre spominam, tak LUK). Nepamatam si, kolko stala robota, ale motor nesiel von urcite. Cele to trvalo okolo 4-5 hodin.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Ok, díky. Tak pokud koupím někde prvovýrobu nebo druhovýrobu Sachs, tak stojí cca 11 000 Kč, což je dejme tomu polovina, než originál díl v autorizáku, montovaný na lince při výrobě auta.
Práci asi netřeba srovnávat, ta bude cenově zhruba podobná, když nebudu počítat garážníka.
Jen tak mimochodem v autorizáku kvůli tomu motor také nevyndávají.
Takže dejme tomu, že mimo autorizák to vyjde na cca 20tis Kč a v autorizáku na cca 30tis Kč (právě díky rozdílu ceny setrváku).
Na opravy tohohle typu navíc jezdí specialista, protože to nemůže dělat každý mechanik.
Na menší závady také jezdím do běžného obyč servisu, ale na takovéto větší zásahy, kor u tohoto motoru, raději tedy zvolím autorizák, proto jsem se ptal na porovnání cen mimo autorizák.
Přeci jen tenkrát jsem také chtěl ušetřit mimo autorizák na Passatu B6 na rozvodech a pak to špatně startovalo. Takže jsem pak musel stejně jinam na kontrolu a pak už to bylo OK. Takže na rozvody a podobné věci ohledně větších oprav jsem pak začal jezdit jen do autorizáku zatím vždy OK.
Takže osobně raději připlatím, než když pak nějaký jouda v "garáži" zjistí, že vyndat převodovku DQ500 není taková sranda... ale nakonec si nějak poradí
Takže díky za typy a rady.
Jo a jen tak mimochodem ptal jsem se i specialisty Sixty, a říkal že při demontáži je vhodné zkontrolovat i stav dvouspojky a případně ji vyměnit pokud se nezdá, takže tak.
Práci asi netřeba srovnávat, ta bude cenově zhruba podobná, když nebudu počítat garážníka.
Jen tak mimochodem v autorizáku kvůli tomu motor také nevyndávají.
Takže dejme tomu, že mimo autorizák to vyjde na cca 20tis Kč a v autorizáku na cca 30tis Kč (právě díky rozdílu ceny setrváku).
Na opravy tohohle typu navíc jezdí specialista, protože to nemůže dělat každý mechanik.
Na menší závady také jezdím do běžného obyč servisu, ale na takovéto větší zásahy, kor u tohoto motoru, raději tedy zvolím autorizák, proto jsem se ptal na porovnání cen mimo autorizák.
Přeci jen tenkrát jsem také chtěl ušetřit mimo autorizák na Passatu B6 na rozvodech a pak to špatně startovalo. Takže jsem pak musel stejně jinam na kontrolu a pak už to bylo OK. Takže na rozvody a podobné věci ohledně větších oprav jsem pak začal jezdit jen do autorizáku zatím vždy OK.
Takže osobně raději připlatím, než když pak nějaký jouda v "garáži" zjistí, že vyndat převodovku DQ500 není taková sranda... ale nakonec si nějak poradí
Takže díky za typy a rady.
Jo a jen tak mimochodem ptal jsem se i specialisty Sixty, a říkal že při demontáži je vhodné zkontrolovat i stav dvouspojky a případně ji vyměnit pokud se nezdá, takže tak.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 463
- Registrován: 23.04.2015 21:53
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
No neviem aky specialista jazdi na opravy takehoto typu, ale nam to menil normalne mechanik v skodovke, ktory nie je specializovany len na taketo opravy a vymeny dielov.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Aha, ty ses bavil už předtím o autorizáku?
V tom případě cenu 10tis Kč za originál setrvačník bych chtěl někde vidět, kor v autorizáku LuK. Ptal jsem se tady tří autorizáků a ve všech cena cca 20tis Kč pro BiTDI. To tam máte u vás nějaké levné. Protože za takovou cenu je to k sehnání pouze mimo autorizák jako prvovýroba.
Tady jezdí no, na dvouhmotou a dvouspojku, ale jako kupodivu nic navíc neúčtují Ale specialista, nespecialista, hlavně když to udělají pořádně
V tom případě cenu 10tis Kč za originál setrvačník bych chtěl někde vidět, kor v autorizáku LuK. Ptal jsem se tady tří autorizáků a ve všech cena cca 20tis Kč pro BiTDI. To tam máte u vás nějaké levné. Protože za takovou cenu je to k sehnání pouze mimo autorizák jako prvovýroba.
Tady jezdí no, na dvouhmotou a dvouspojku, ale jako kupodivu nic navíc neúčtují Ale specialista, nespecialista, hlavně když to udělají pořádně
-
- Jezdec
- Příspěvky: 463
- Registrován: 23.04.2015 21:53
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Ale ja som reagoval len na toho špecialistu, nie na to, či bol zotrvačník kúpený v AS
-
- Pilot
- Příspěvky: 734
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Kdyz uz to bude dole, celkem by stalo za to vymenit filtr na prevodovce a idealne i s olejem. Normalne se filtr nemeni zrejme hlavne kvuli spatnemu pristupu, ale po tech km by mi to prislo celkem rozumne...
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Jasný, filtr na převodovce je v plánu právě proto že jinak se k němu dostat nedá. Olej se měnil před cca 3tis km, takže se maximálně zkontroluje a doplní. Díky za info
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Tak proběhla výměna setrvačníku... Setrvačník jako takový byl bez vůle, problém byl "jen" v jednom ze závaží, které bylo "zaseklé" a nebylo volné.
Nyní je opět ticho, auto řadí jako nové, téměř bez sebemenšího "skubnuti" při přeřazení. Při vyšších otáčkách a úplného pouštění plynu nepoškočí.
Proběhla i výměna filtru DSG a jehlového ložiska setrvačníku/spojky (06B105313D) a těsnění "výfuku" (3Q0253115).
Ve finále jsem zaplatil pouze: diagnostiku, zkušební jízdu, spojovací materiál - šrouby, jehlové ložisko, těsnění a DSG filtr, celkem tedy 3 900 Kč.
Zbytek zaplatilo pojištění, cca 33 000 Kč.
Nicméně i tak po nějaké delší jízdě a plně ohřátých dílech slyším po nějaké době stání na volnoběh ten "nepravidelný" chod motoru, jak jsem již popisoval na začátku tématu a mimo to jsem si pak všimnul i toho problému se setrvačníkem. Fakt mě připadá jak kdyby zlobil EGR ventil, protože jak jsem původně zkoušel ve VCDS výstupní testy EGR ventilu, tak to ihned přestalo a jen test zkončil, tak opět ten zvláštní chod motoru začal. Ale jak jsem se už ptal, nikde jsem nenašel měřené hodnoty EGR ventilu - resp. Zpětné vedení výfukových plynů, jako se to dalo zobrazit u dřívějších Passatů. Nemá někdo tušení, kde ty hodnoty najít?
Nyní je opět ticho, auto řadí jako nové, téměř bez sebemenšího "skubnuti" při přeřazení. Při vyšších otáčkách a úplného pouštění plynu nepoškočí.
Proběhla i výměna filtru DSG a jehlového ložiska setrvačníku/spojky (06B105313D) a těsnění "výfuku" (3Q0253115).
Ve finále jsem zaplatil pouze: diagnostiku, zkušební jízdu, spojovací materiál - šrouby, jehlové ložisko, těsnění a DSG filtr, celkem tedy 3 900 Kč.
Zbytek zaplatilo pojištění, cca 33 000 Kč.
Nicméně i tak po nějaké delší jízdě a plně ohřátých dílech slyším po nějaké době stání na volnoběh ten "nepravidelný" chod motoru, jak jsem již popisoval na začátku tématu a mimo to jsem si pak všimnul i toho problému se setrvačníkem. Fakt mě připadá jak kdyby zlobil EGR ventil, protože jak jsem původně zkoušel ve VCDS výstupní testy EGR ventilu, tak to ihned přestalo a jen test zkončil, tak opět ten zvláštní chod motoru začal. Ale jak jsem se už ptal, nikde jsem nenašel měřené hodnoty EGR ventilu - resp. Zpětné vedení výfukových plynů, jako se to dalo zobrazit u dřívějších Passatů. Nemá někdo tušení, kde ty hodnoty najít?
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 28.08.2019 12:53
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
JirkaVys: Jaký pojištění? máš auto od draftu, nebo se to dá zařídit i na individuální dovoz?