Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Nemám auto od draftu, normální auto z výroby a z linky jen už má prostě po tovární záruce (na což by se reklamace stejně nevztahovala), je to 2016 a nájezd cca 170tis km. Měl jsem pojištění na dřívějších autech a s proplacením plnění nikdy problém nebyl, už teď jsem vybral částku vyšší, než jsem dal do pojištění. Jen je potřeba dodržovat pravidelný servis, ale ne u garážníka.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Nikdo neví jak zobrazit měřené hodnoty zpětného vedení výfukových plynů? Viz. obrázek kanál 003, jen jak zobrazit tyto hodnoty u B8.
- Přílohy
-
- 36514_tiguan_DPF_1.jpg (101.34 KiB) Zobrazeno 2702 x
- capo
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.02.2008 09:47
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Od koho přesně je ta pojistka? Autodraft ji má od Defendu (Lloyds). Prostě jsi jim nahlásil problém se setrvákem který se projevuje klepáním a oni to uznali?
Jinak jak jsi měl problémy s rozvody mimo autorizák, přidám vlastní zkušenost. Svého času jsem O1 TDI nechával na rozvody právě ve škoda autorizáku.. 2x jsem jim to vracel, poprvé neudělali vůbec nastavení předvstřiku, podruhé ho udělali tak blbě že jsem před dílnou ani nebyl schopen nastartovat . Sám jsem jim pak ukazoval v dílenské příručce tu kapitolu podle které mají postupovat.
Jinak jak jsi měl problémy s rozvody mimo autorizák, přidám vlastní zkušenost. Svého času jsem O1 TDI nechával na rozvody právě ve škoda autorizáku.. 2x jsem jim to vracel, poprvé neudělali vůbec nastavení předvstřiku, podruhé ho udělali tak blbě že jsem před dílnou ani nebyl schopen nastartovat . Sám jsem jim pak ukazoval v dílenské příručce tu kapitolu podle které mají postupovat.
Minulost : Passat Variant 3C MR2010, 2.0 TDI 125 kW, DSG, R-LINE; Pak chvilku Octavia 2,0TSI DSG L&K
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička
- capo
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.02.2008 09:47
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Jaké typické příznaky, prosím? Klepání vozu při dojezdu k semaforu?
Minulost : Passat Variant 3C MR2010, 2.0 TDI 125 kW, DSG, R-LINE; Pak chvilku Octavia 2,0TSI DSG L&K
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička
-
- Jezdec
- Příspěvky: 463
- Registrován: 23.04.2015 21:53
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Klepanie za studena, mierne vibracie pri volnobehu. To boli priznaky u nasho.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
h***o, pardon za ten výraz, ale...
Původně jsem si myslel, že kovový rachot po studeném startu zmizel po výměně setrvačníku. Ale jásal jsem předčasně. Když mi auto po opravě dovezl ze zadní části servisu na parkoviště, kde ujel tak možná max. 50 metrů, tak jsem jásal že je ticho a nikde nic nerachtá. Nicméně opět jak stojím obklopen zdí, tak stáhnu okénka, nastartuji studený motor a ejhle... kovový rachot je tady stále, ujedu pár metrů a rachot je téměř pryč. Pokud ujedu několik kilometrů tak je klid, možná když se pořádně zaposlouchám, tak se tam nějaké to občasné kovové "škrábnutí" zaslechne.
Takže jediné co přinesla výměna setrvačníku je, že pokud pustím prudce plyn v otáčkách nad 1700 a více, tak auto jakoby "nepoškočí a nezavibruje" a zatím jsem neslyšel ani "zaškrábání" při vypnutí motoru. Jinak je vše při starém. Takže nechci říkat, že výměna setrvačníku byla zbytečná, protože nějaký ten přínos to má, ale ten hlavní "problém" to neodstranilo...
Chvilkový "kovový rachot" jde z levé strany motorového prostoru, tedy na straně kde jsou rozvody.
Nejhorší je, že se s tím do servisu zrovna moc zajet nedá, protože ten rachot je fakt slyšet nejvíce a skoro právě jen hned po studeném startu, takže pokud tam dojedu, tak je samozřejmě ticho.
Až budu mít chvilku, zkusím to ihned po startu nahrát, jestli to třeba někomu něco neřekne.
Nesetkal se s tím tedy někdo nebo nemá nějaké nápady a tipy?
Díky
Původně jsem si myslel, že kovový rachot po studeném startu zmizel po výměně setrvačníku. Ale jásal jsem předčasně. Když mi auto po opravě dovezl ze zadní části servisu na parkoviště, kde ujel tak možná max. 50 metrů, tak jsem jásal že je ticho a nikde nic nerachtá. Nicméně opět jak stojím obklopen zdí, tak stáhnu okénka, nastartuji studený motor a ejhle... kovový rachot je tady stále, ujedu pár metrů a rachot je téměř pryč. Pokud ujedu několik kilometrů tak je klid, možná když se pořádně zaposlouchám, tak se tam nějaké to občasné kovové "škrábnutí" zaslechne.
Takže jediné co přinesla výměna setrvačníku je, že pokud pustím prudce plyn v otáčkách nad 1700 a více, tak auto jakoby "nepoškočí a nezavibruje" a zatím jsem neslyšel ani "zaškrábání" při vypnutí motoru. Jinak je vše při starém. Takže nechci říkat, že výměna setrvačníku byla zbytečná, protože nějaký ten přínos to má, ale ten hlavní "problém" to neodstranilo...
Chvilkový "kovový rachot" jde z levé strany motorového prostoru, tedy na straně kde jsou rozvody.
Nejhorší je, že se s tím do servisu zrovna moc zajet nedá, protože ten rachot je fakt slyšet nejvíce a skoro právě jen hned po studeném startu, takže pokud tam dojedu, tak je samozřejmě ticho.
Až budu mít chvilku, zkusím to ihned po startu nahrát, jestli to třeba někomu něco neřekne.
Nesetkal se s tím tedy někdo nebo nemá nějaké nápady a tipy?
Díky
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Tak jsem to nahrál, je to nahrané od začátku studeného nastartování. Nejlépe je ten "kovový" rachot, dření slyšet na začátku nahrávky, pak i někde v půlce a ke konci.
Chodil jsem okolo celého motorového prostoru. Je potřeba si odmyslet hluk motoru.
Nejvíce je to slyšet u pravého předního kola - u spolujezdce, ze spodu nebo přímo hned u kola. Nahoře skoro vůbec a u levého předního kola je v podstatě ticho celkově a ten rachot tam neslyším vůbec.
Dělá to ať stojím na neutrál nebo D, R... na tom se nic nemění. Dělá to i pokud jedu pomaličku na 1 nebo na zpátečku.
Po ohřátí a ujetí pár kilometrů je naprostý klid a vůbec bych nepoznal, že je tam nějaký problém.
https://voca.ro/3mGluqeUhiY
PS: "Nepravidelný" chod po ohřátí motoru a stání delší doby na volnoběh pomohlo vyřešit základní nastavení klapky/EGR ventilu, alespoň jsem to již dlouho nepocítil, ale ten kovový rachot mě docela děsí.
Chodil jsem okolo celého motorového prostoru. Je potřeba si odmyslet hluk motoru.
Nejvíce je to slyšet u pravého předního kola - u spolujezdce, ze spodu nebo přímo hned u kola. Nahoře skoro vůbec a u levého předního kola je v podstatě ticho celkově a ten rachot tam neslyším vůbec.
Dělá to ať stojím na neutrál nebo D, R... na tom se nic nemění. Dělá to i pokud jedu pomaličku na 1 nebo na zpátečku.
Po ohřátí a ujetí pár kilometrů je naprostý klid a vůbec bych nepoznal, že je tam nějaký problém.
https://voca.ro/3mGluqeUhiY
PS: "Nepravidelný" chod po ohřátí motoru a stání delší doby na volnoběh pomohlo vyřešit základní nastavení klapky/EGR ventilu, alespoň jsem to již dlouho nepocítil, ale ten kovový rachot mě docela děsí.
-
- Pilot
- Příspěvky: 734
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Ja v tom na zacatku slysim pazvuk, ktery dela vetsina EA288 TDI za studena, je to slyset nejvic z motoru ze strany rozvodu a dela to pry olejove cerpadlo. Krome zvuku to ale dle vseho nicemu nevadi, vsechny ty motory jezdi, mazou a hromadne nijak neumiraji.
Ale podle nahravky samozrejme tezko presne rict...
Ale podle nahravky samozrejme tezko presne rict...
- milouf
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
přesněji řečeno, ne olejový čerpadlo, ale vývěva, která je jeho součástí
Huml
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Aha, díky za info.
A neví někdo zdali olejové čerpadlo nezkoušel někdo měnit a bylo to pak ok? Přeci jen 6500 Kč za originál nové není moc, ale málo také ne na nějaké pokusy.
Nicméně ten kovový zvuk je hrozný, to je jak kdyby bylo nějaké ložisko už na hadry a mělo vůli, takže na jednu stranu že je to poměrně běžné je pěkné, ale mně osobně se to moc nelíbí
Je případná výměna olejového čerpadla nějak náročná? Mám namysli zdali nemusí hromada dalších dílů ven, jen aby se k tomu dalo dostat.
Nemám ani moc představu jak to u těchto motorů vypadá, co jsem koukal tak čerpadlo pohání jakýsi úzký ozubeny řemen.
Takže případná výměna čerpadla by znamenalo vypustit motorový olej, sundat olejovou vanu a demontovat čerpadlo a pak zase zpět? Nebo to obnáší další hromadu úkonů?
Jako kdybych nestál u stěny a neměl otevřené okénko, tak ani nevím že něco rachtá, ale...
A neví někdo zdali olejové čerpadlo nezkoušel někdo měnit a bylo to pak ok? Přeci jen 6500 Kč za originál nové není moc, ale málo také ne na nějaké pokusy.
Nicméně ten kovový zvuk je hrozný, to je jak kdyby bylo nějaké ložisko už na hadry a mělo vůli, takže na jednu stranu že je to poměrně běžné je pěkné, ale mně osobně se to moc nelíbí
Je případná výměna olejového čerpadla nějak náročná? Mám namysli zdali nemusí hromada dalších dílů ven, jen aby se k tomu dalo dostat.
Nemám ani moc představu jak to u těchto motorů vypadá, co jsem koukal tak čerpadlo pohání jakýsi úzký ozubeny řemen.
Takže případná výměna čerpadla by znamenalo vypustit motorový olej, sundat olejovou vanu a demontovat čerpadlo a pak zase zpět? Nebo to obnáší další hromadu úkonů?
Jako kdybych nestál u stěny a neměl otevřené okénko, tak ani nevím že něco rachtá, ale...
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Nikdo nic? Nebo nějaké téma či něco na internetu napsané o tomto problému s čerpadlem?
- milouf
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
i když se vymění, za chvíli to bude klepat znovu, i ve VW je přípis na to, že to nemají měnit na reklamaci
Huml
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Hmm, to jsou zase vymoženosti.
Tak pokud to tedy ničemu nevadí, maže to tak jak má, tak to asi nemá cenu řešit, ale ten zvuk po startu je teda otřesný.
Ale u předchozího BiTDI to nedělalo a najel jsem s ním někde 250tis km, než šlo pryč.
Nicméně pokud to teda i po výměně čerpadla začne dělat stejně, tak není moc co řešit.
Jen je mi divné, že o tomto typickém problému nemohu nikde nic najít na netu nebo že by se s tím někdo setkal a řešil to také.
Tak pokud to tedy ničemu nevadí, maže to tak jak má, tak to asi nemá cenu řešit, ale ten zvuk po startu je teda otřesný.
Ale u předchozího BiTDI to nedělalo a najel jsem s ním někde 250tis km, než šlo pryč.
Nicméně pokud to teda i po výměně čerpadla začne dělat stejně, tak není moc co řešit.
Jen je mi divné, že o tomto typickém problému nemohu nikde nic najít na netu nebo že by se s tím někdo setkal a řešil to také.
-
- Pilot
- Příspěvky: 734
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Ale jo, borci to resi, napr. i na skoda foru , akorat to bohuzel moc nema reseni
https://forum.skodahome.cz/topic/145203 ... /#comments (tady je i video)
https://forum.skodahome.cz/topic/145203 ... /#comments (tady je i video)
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo
Super, díky za info. To téma přineslo pár informací.
Takže jsem i tady téma přejmenoval, ať to dává trochu hlavu pro případné další lidi, kteří se s tím setkají.
Vytáhnout měrku oleje po nastartování za studena mě nenapadlo... a opravdu po vyndání jde z díry rachot ještě silnější než dole od kola u olejové vany.
U ohratého motoru to od kola není slyšet v podstatě vůbec, po vyndání měrky oleje to z díry slyšet je dost, ač ne už tolik jako za studena.
Divné je že jsem si tohohle zvuku u předchozího BiTDI s najezdem 250tis km nikdy nevšiml, a tohle má 170tis km a rachot jak blázen, že kvůli tomu člověk měnil setrvačník
Zajímavé je že mám pocit, že to začalo po krátké době po výměně oleje a filtru v motoru. Vždy jsem na těchto motorech jezdil "prasáckých" 30tis km mezi výměnou oleje... ale to jsem jezdil fakt ve většině dálky, dálnice apod... na tom druhém BiTDI jsem jezdil hodně do těch 150tis km a teď už jezdím tak jen 15-20tis km za rok ... A jen jsem se rozhodl vyměnit olej po 15tis km, tak to začalo dělat tenhle bordel... Dával jsem od Millers Oil, jinak se tam blil olej z autorizáku... No pravděpodobně je to jen souhra náhod.
Takže jsem i tady téma přejmenoval, ať to dává trochu hlavu pro případné další lidi, kteří se s tím setkají.
Vytáhnout měrku oleje po nastartování za studena mě nenapadlo... a opravdu po vyndání jde z díry rachot ještě silnější než dole od kola u olejové vany.
U ohratého motoru to od kola není slyšet v podstatě vůbec, po vyndání měrky oleje to z díry slyšet je dost, ač ne už tolik jako za studena.
Divné je že jsem si tohohle zvuku u předchozího BiTDI s najezdem 250tis km nikdy nevšiml, a tohle má 170tis km a rachot jak blázen, že kvůli tomu člověk měnil setrvačník
Zajímavé je že mám pocit, že to začalo po krátké době po výměně oleje a filtru v motoru. Vždy jsem na těchto motorech jezdil "prasáckých" 30tis km mezi výměnou oleje... ale to jsem jezdil fakt ve většině dálky, dálnice apod... na tom druhém BiTDI jsem jezdil hodně do těch 150tis km a teď už jezdím tak jen 15-20tis km za rok ... A jen jsem se rozhodl vyměnit olej po 15tis km, tak to začalo dělat tenhle bordel... Dával jsem od Millers Oil, jinak se tam blil olej z autorizáku... No pravděpodobně je to jen souhra náhod.