Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od JirkaVys »

Ahoj,

Přicházím s otázkou i já, respektive zdali se s tím již někdo nesetkal u motoru BiTDI.

Nedávno jsem si všiml, že pokud zastavím a auto je na volnoběhu, tak motor vydává zvláštní zvuk jakoby neprevidelneho chodu.
Je to již mě druhé BiTDI, popravdě ani nevím jestli to nedělalo vždy nebo to dělá až nyní, zjistil jsem to až když jsem zastavil u baráku u zdi a stáhl okénka, jinak bych to vůbec nepoznal. Takhle se zvuk odrážel přímo do kabiny skrz okénka.
Tak jsem to chvilku za poslední dobu sledoval a zdá se mi to že to dělá až po pořádném ohřátí motoru, za studena je klid.
Nicméně pokud nechám auto na volnoběh tak otáčkoměr nikam nelétá.
Dělá to pouze na volnoběh a po lehkém přidání plynu asi do 1250 ot, pokud to dám ještě více tak už to nedělá.
Je fakt, že pokud takhle chvilku stojím, tak cítím nepatrné vibrace uvnitř kabiny, ale fakt jen zřídka. Tento jev se chvilku ozývá, pak je zase klid a po nějaké době to dělá zase, bavím se o cca 5 minutách na volnoběh.

Napadlo mě že budou třeba horší vstřikovace, nicméně dle hodnot v nich žádný problém nevidím.
Při tahu motoru nepozoruji žádné změny, jen čistě takto na volnoběh to místy zní jak kdyby "vypadávál" válec.

Nesetkal se s tím již někdo nebo něco podobného?

Přikládám foto hodnoty vstriku a nahrávku zvuku motoru - nevím jestli to u toho bude poznat. V paměti závad žádná chyba.

https://uloz.to/file/Hcn32foIrJ4Q/hlas-001-sd-m4a
Přílohy
20200812_182128.jpg
Naposledy upravil(a) JirkaVys dne 26.09.2020 20:24, celkem upraveno 2 x.

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od Master »

Na te nahravce to neni nejak poznat, ale nerachoti taky setrvak? Kdyz uz je dost na kasi, ma to za nasledek i jakoby nepravidelny volnobeh a samozrejme vibrace, ale nemusi se to projevovat porad stejne intenzivne. Chce to poslechnout spis zboku od kola na strane prevodovky, nebo lepe zespod auta, z motoroveho prostoru to kvuli hluku motoru nemusi byt dobre rozeznatelne...

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od JirkaVys »

Nejlépe je to slyšet na nahrávce do těch 45 sekund. To je víceméně nahráváno z blízkosti kabiny, kam se to odráží a je to slyšet nejlépe. Po těch 45 sek je to již nahráváno přímo u motoru a tam už se to dost motá ty hluky.
Chvíli je ten "rachot" motoru pravidelný, a pak je slyšet jako by najednou "hluk" v určitých chvilkach "vypadávál".

Poslouchal jsem to při volnoběhu a DSG v režimu P.
Ty naprosto mírně vibrace cítím jen právě když ten motor jde "nepravidelně", jak na volnoběh zvýším otáčky nad cca 1250, tak to nedělá.

Sundával jsem ten horní plastový kryt od motoru, tam je rachotu až až, ale největší randal jde z motorového prostoru u kola na straně spolujezdce, u kola na straně řidiče je "ticho".

Také si nejsem úplně jistý ještě tím, že pokud jedu a mám otáčky kolem 2100 a rychle pustím plyn, tak auto docela poskočí, v nízkých otáčkách to nedělá, to mám ale pocit že dělalo vždy i když mi to teď přijde znatelně silnější. Řeč je DSG v režimu S, na režim D to nedělá skoro vůbec, ale tam jsou otáčky na bodu mrazu.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od JirkaVys »

Tak jsem to ještě trochu zkoumal a zjistil, že ten "rachot/nepravidelný" chod to dělá pouze na volnoběh pokud je DSG v režimu P nebo N. Pokud je páka v režimu R nebo D/S, tak je vše OK. A pokud v režimu P nebo N zvednu otáčky nad 1000, tak to také nedělá, pouze do 1000 otáček při stání.

Nicméně jsem ještě ve VCDS zkoušel dosáhnout porovnání mezi "hlukem" motoru v normálním stavu a ve stavu, který se mi nelíbí.
Takže pokud ve VCDS vlezu do motoru a tam do výstupních testů - 03, kde zvolím buď Exhaus Flap (klapka na výfuku) nebo EGR Vacuum Regulator Solen val 1 a 2 (podtlak) a test spustím, tak je najednou klid a "hluk" motoru je takový jaký má být a býval. Jakmile test vypnu, tak to opět začne.

Povedlo se mi nahrát porovnonání (prvních 30sek je ten problémový hluk, 30-60sek je normální stav po zapnutí testu EGR ve VCDS a dalších 60-90sek je po vypnutí testu - opět "rachot") ....
Nahrávka zde: https://voca.ro/m1PEmR6iKNb

Tak že by byl EGR už v horším/špatném stavu?
Jde nějak přes měřené hodnoty ve VCDS zjistit? Bohužel u B8 už není dostupná kolonka měřené hodnoty - 08, jako tomu bylo u starších modelů, takže pořádně nevím jak a kde to tam hledat.

Díky
Přílohy
20200814_170211.jpg

Uživatelský avatar
Ettore
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 15.05.2016 07:11

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od Ettore »

Mám 140kW a stejný problém... více je to znát při vypalování dpf, stačî klepnout a vyrovná se to... jen dnes jsem po startu jel 5s na 3 válce a to mám 245tis
Passat B8 2016

paricek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 07.08.2008 00:56

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od paricek »

Provedte si zakladni nastaveni prevodovky.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od JirkaVys »

A co to s tím má společného?
To se jako z ničeho nic změní základní nastavení?
Pokud by nebylo základní nastavení, tak by to přece v paměti závad psalo.
(ptám se, abych získal informace)
Jediné co se na autě událo nedávno ohledně DSG je výměna oleje DSG v autorizáku. Ale po výměně oleje se základní nastavení nedělá, snad jen při výměně čehokoliv jiného v převodovce.

paricek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 07.08.2008 00:56

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od paricek »

Asi kdybys mel naky zkusenosti tak se tu neptas.... Staci udelat, to co jsem psal.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od JirkaVys »

Proto je v té závorce napsáno že se ptám, abych získal informace, nic ve zlém to nebylo :)
Přeci jen mi moc nejde do hlavy, proč by to měla způsobovat převodovka, když je volič v režimu N nebo P, nemluvě o tom že pokud se provádí ve VCDS test EGR ventilu, tak najednou "problém" zmizí.
Proto mě zajímaly nějaké informace, abych byl chytřejší, protože základní nastavení DSG je poměrně více krokové a u DQ500 ani nevím jak se dělá, znám to opět jen že starších modelů. Takže pokud máš nějaký postup na VCDS, tak ho rád zkusím a budu věřit že to zabere :)
Díky

paricek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 07.08.2008 00:56

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od paricek »

A kde si usoudil, ze jsou vibrace od motoru a ne od prevodovky? Mas tam vubec aktualni softy v prevodovce i v motoru?

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od JirkaVys »

Tak když dám ve VCDS test EGR ventilu a najednou je klid i přesto, že volič je stále v poloze N nebo P, bez jakékoliv změny otáček?
Kdežto bez změny polohy klapky EGR ventilu (právě díky testu ve VCDS) to dělá stále. Až po změně voliče na režim D/S nebo R to přestane, či nepatrné zvýšení otáček i v režimu N/P.
Navíc se vůbec nebavím o vibracích, ty jsou naprosto nulové a když už tak právě pouze až tehdy když začne ten zcela jiný zvuk.
Navíc to není pravidelné, např po 30 km jízdy to nedělá a začne to dělat až po 60km jízdy.
Řeším ten zcela jiný zvuk motoru, než je běžný, na té druhé nahrávce, kde je to znát. Slabší vibrace přichází až třeba po 5 minutách stání na volnoběh, jinak je to jen o tom divném zvuku.

SW jsou aktuální, začalo to z ničeho nic, udělat základní nastavení DSG mi nedělá problém, ale jak jsem už psal postup pro DQ500 neznám. Takže bych něco takového ocenil.

Uživatelský avatar
Ettore
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 15.05.2016 07:11

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od Ettore »

Nevím co u manuálu nastavím :D
Passat B8 2016

paricek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 07.08.2008 00:56

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od paricek »

jo aha ty mas bitdi v manualu :), tady se pise ale o dq500, tady je to zakladni nastaveni - https://www.youtube.com/watch?v=gQc8lofIhAE&t=839s . Dalsi moznost je, ze podfukuje nejaky vstrik.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od JirkaVys »

Tak jsem dnes zkusil to základní nastavení DSG, tak uvidíme.
Je fakt, že když jsem dnes startoval za studena, abych trochu ohřál olej v DSG kvůli tomu nastavení, tak to na volnoběh slabě rachtalo a ten zvuk jak když to má chcípnout to dělalo hned. Možná se mi zdálo že to i při 1 z 10 vypnutí motoru ten kovový zvuk udělalo.

Takže asi i ten setrvák bude pomalu v tahu, což by možná odpovídalo i tomu, proč při stání a přeřazení na D/S nebo R to přestane dělat ten zvuk divného chodu motoru. Ale proč to přestane dělat pokud ve VCDS provedu test podtlaku EGR ventilu už mi moc jasné není. Navíc že by to způsobovalo a dělalo i u zcela zahrateho oleje a dalších komponent po 200 km jízdy v kuse... to by se mělo spíše vyrovnat vlivem roztaznosti a divný hluk nedělat, pokud by to byl setrvák.

Po tom základním nastavení DSG a jízdě cca 40 km to bylo zcela v pořádku při delším stání na volnoběh.

Budu to zase chvilku sledovat a pokud to opět začne/zaslechnu, tak výměna dvouhmot. setrvačníku, je to tak? Nebo má někdo jiný nápad či zkušenost?

paricek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 07.08.2008 00:56

Rachot motoru BiTDI - olejové čerpadlo

Příspěvek od paricek »

Hlavne, ze bylo plno kecu. Chytraku tu je dost, ale absolutne bez zkusenosti..

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“