Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Pilot
- Příspěvky: 734
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Pri jake teplote to bitdi dlouho startuje?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 15.08.2019 09:07
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Neřekl bych, že je to závislé na teplotě, stává se to sporadicky 1 z 20 studených startů třeba. Většinou je to asi v rozmezí 5-15 stupňů... Dlouho točí, ale nakonec po 3-5 sec naskočí, nevypíše žádnou chybu...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 30.11.2020 13:58
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Dobrý den, v krátkosti jen moje zkušenost.
Arteon 2019 2.0 TDI 176kw
Do března ujeto 30000km, od první vlny korony s ním jezdím velmi sporadicky. Nyní najeto 36k, garážovaný.
O víkendu se mi stalo, že jsem ujela cca 6km, natakovala a ujela cca další 2km, poté jsem zastavila a auto už znovu nenastartovala. Točilo, točilo a nic( mám DSG, stop/start engine). Zarazila mě ta délka a že auto nechytá, takže jsem sama vypnula motor a chvíli počkala, podruhé také nic. Volala jsem na záruku mobility- chtěli mi už posílat odtah, nakonec po 20min hovoru auto naskočilo bez problémů. Přes víkend stálo venku v -3 a nastartovalo bez problému na první dobrou.
Během víkendu mi však auto házelo sporadické chyby- pokles tlaku v pneu, SOS telefon...bylo vidět, že něco není ok.
Dnes odvezeno do servisu- provedli diagnostiku a závěr? Na diagnostice žádná chyba.
Krátká jízda, auto více stojí a opravdu je to jen baterie. Dobito a musím více jezdit😎
Uff, uff.
Arteon 2019 2.0 TDI 176kw
Do března ujeto 30000km, od první vlny korony s ním jezdím velmi sporadicky. Nyní najeto 36k, garážovaný.
O víkendu se mi stalo, že jsem ujela cca 6km, natakovala a ujela cca další 2km, poté jsem zastavila a auto už znovu nenastartovala. Točilo, točilo a nic( mám DSG, stop/start engine). Zarazila mě ta délka a že auto nechytá, takže jsem sama vypnula motor a chvíli počkala, podruhé také nic. Volala jsem na záruku mobility- chtěli mi už posílat odtah, nakonec po 20min hovoru auto naskočilo bez problémů. Přes víkend stálo venku v -3 a nastartovalo bez problému na první dobrou.
Během víkendu mi však auto házelo sporadické chyby- pokles tlaku v pneu, SOS telefon...bylo vidět, že něco není ok.
Dnes odvezeno do servisu- provedli diagnostiku a závěr? Na diagnostice žádná chyba.
Krátká jízda, auto více stojí a opravdu je to jen baterie. Dobito a musím více jezdit😎
Uff, uff.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 16.10.2009 11:06
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Zdravím všechny, které trápí sporadické dlouhé studené starty. Mám Tourana r.v. 12/2015, DFEA 2,0 110kW. S tímto problémem se trápím už více jak rok. Vždy něco vyměním, a sleduji, zda se to spravilo. Diagnostika jako vždy bez závad.Teď vám jen poradím, která výměna čeho k ničemu nevedla, aby jste ušetřili čas i peníze a bádali nad něčím jiným. Ale ještě nejdřív něco, co skutečně nebylo o.k., ale přesto to nevedlo k odstranění problému se starty. Náhodou jsem při jednom bádání rozpojil šedou svorkovnici pod nalévací trubkou nádobky ostřikovačů a zjistil jsem částečnou oxidaci některých pinů. Jelikož je to svorkovnice kabelů od snímačů otáček, teplotních čidel a palivových senzorů, logicky jsem doufal v jasnou příčinu problému startů. Provedl jsem prostříknutí kontoxem, očištění kartáčkem a hledal, kde se dovnitř dostává voda. Zjistil jsem prasklou vnitřní těsnící gumičku, patrně skřípnutím při jejím špatném umístění a následném spojení svorkovnic. Neměl jsem novou, proto jsem preventivně tmelem přetěsnil všechny vstupní otvory pro kabely a svorkovnici jsem celou omotal izolačkou. Níže je pár fotek.
A teď k věcem, které jsem měnil a nevedly k řešení problému: váha vzduchu, snímač teploty paliva, snímač teploty chladící kapaliny, snímač otáček klikového hřídele, rozváděcí palivová lišta s integrovaným regulátorem tlaku a senzorem tlaku, prohození spínacích relátek od žhavení
Nyní se chystám, poté, co mě to zase začne "sr*t" nad snesitelnou míru, na řídící jednotku palivového čerpadla v nádrži. Je umístěná přímo u čerpadla v nádrži.
Jinak k mému dřívějšímu příspěvku ohledně podtlaku v nádrži - vykuchání ventilku v nalévacím víčku u nádrže sice odstranilo podtlak v nádrži, ale taky k ničemu nevedlo.
Fakt se mi nechce věřit, že po tak dlouhé době a našem společném bádání jsme ještě definitivně nedokázali najít zakopaného psa. Je to problém napříč celým koncernem u těchto motorů. Tak snad už bude někdo úspěšný.
Bohužel však toto jak jsem psal výše nevedlo k odstranění problémů se studenými starty. A teď k věcem, které jsem měnil a nevedly k řešení problému: váha vzduchu, snímač teploty paliva, snímač teploty chladící kapaliny, snímač otáček klikového hřídele, rozváděcí palivová lišta s integrovaným regulátorem tlaku a senzorem tlaku, prohození spínacích relátek od žhavení
Nyní se chystám, poté, co mě to zase začne "sr*t" nad snesitelnou míru, na řídící jednotku palivového čerpadla v nádrži. Je umístěná přímo u čerpadla v nádrži.
Jinak k mému dřívějšímu příspěvku ohledně podtlaku v nádrži - vykuchání ventilku v nalévacím víčku u nádrže sice odstranilo podtlak v nádrži, ale taky k ničemu nevedlo.
Fakt se mi nechce věřit, že po tak dlouhé době a našem společném bádání jsme ještě definitivně nedokázali najít zakopaného psa. Je to problém napříč celým koncernem u těchto motorů. Tak snad už bude někdo úspěšný.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 16.10.2009 11:06
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Ahoj všichni, tak jsem zase o něco pokročil a zatím to vypadá velice dobře. Tentokrát jsem si vzal do parády řídící jednotku žhavení (relé 511), která je umístěna v reléovém boxu v motoru. Po rozdělání nebylo patrné žádné viditelné poškození (vyhřátí či studený spoj). Přesto jsem preventivně propájel všechny možné a dostupné spoje ( viz foto). Už od dalších startů se neprojevilo naše známe dlouhé startování za studena ( cca 8 jednotlivých startů za studena s odstupem jednoho dne). Přesto jsem objednal a vyměnil novou řídící jednotku Bosch 0281003085 (od r.v.12/2015) - ( moje původní číslo na jednotce bylo sice 04L907282 - do r.v. 11/2015 ale někteří dodavatelé uvádí jako náhradu právě relé Bosch 0281003085 ), a tak jsem zvolil novější provedení. I s ním to teď startuje jak má. Za jakékoliv venkovní teploty (20 st. v garáži nebo -12st. venku) je první start vždy o.k. Tak zatím budu monitorovat starty a za nějaký čas dám vědět.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17.04.2009 11:10
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
To jsem zvědav, jestli už to budeš mít ok. Já mám tyhle starty na Superbu 12/2016 CRLB 110kW DSG, většinou vždy první ranní start po stání alespoň 12h. Auto mám celou dobu, začalo to tak po roce a půl, co auto mám, ale pomalu se to zhoršuje. Zatím nebyla žádná závada nalezena.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 26.05.2012 23:11
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Ahoj, doporučíte mi kontakt na servis, nebo někoho kdo umí odstranit neodstranitelnou chybu:
4096 - rada valcu 1: snimac polohy vac. hrid. (G40)/otacek motoru (G28)
P0016 00 [167] - nespravny pomer
Kontrolka závad ZAP
Chybu smažu na diag a objeví se znovu. Motor 2.0 TDI CRLB 110 kW. Auto dlouho startovalo, vyměnil jsem to boční pouzdro a ventil nastavení vaček, při dotahování ventilu (toho děrovaného šroubu) jsem neměl zajištěnou vačku a rozvod skočil o 1 zub. Pak se chyba poprvé zobrazila. Po nastavení rozvodů do původního stavu již nelze chybu smazat. Do toho bliká kontrolka žhavení a svítí kontrolka motoru, auto jede normálně, není v nouzovém módu. Autorizovaný servis radí po telefonu nechat seřidit vačky/hlavu na stolici. Chci aby to dělal někdo šikovný a hledám servis/zkušeného mechanika z okolí Ostrava, Frýdek-Místek, Nový Jičín...
Jedno pozitivum, auto po výměně za nové komponenty startovalo na prvý šup. Za tipy na servis předem velký dík!
4096 - rada valcu 1: snimac polohy vac. hrid. (G40)/otacek motoru (G28)
P0016 00 [167] - nespravny pomer
Kontrolka závad ZAP
Chybu smažu na diag a objeví se znovu. Motor 2.0 TDI CRLB 110 kW. Auto dlouho startovalo, vyměnil jsem to boční pouzdro a ventil nastavení vaček, při dotahování ventilu (toho děrovaného šroubu) jsem neměl zajištěnou vačku a rozvod skočil o 1 zub. Pak se chyba poprvé zobrazila. Po nastavení rozvodů do původního stavu již nelze chybu smazat. Do toho bliká kontrolka žhavení a svítí kontrolka motoru, auto jede normálně, není v nouzovém módu. Autorizovaný servis radí po telefonu nechat seřidit vačky/hlavu na stolici. Chci aby to dělal někdo šikovný a hledám servis/zkušeného mechanika z okolí Ostrava, Frýdek-Místek, Nový Jičín...
Jedno pozitivum, auto po výměně za nové komponenty startovalo na prvý šup. Za tipy na servis předem velký dík!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 15.03.2021 21:04
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Ahojte tiez mam podobny problem Vw Golf 7 2,0TDI 110kw kod motora CRLB po dlhsom odstaveni auta cca 12 hod dlhsi start a vyskoči hlaska porucha Start stop systemu.Vymenil sa snimac vackoveho hriadela tak hlasku uz nevypisuje ale niekedy ten dlhsi start ostava.Skusal som aj to viecko nadrze ako radili vyssie niekedy to pomaha niekedy nie niekdy pri otvoreni nadrze zasyci akoby tam vznikal podtlak.Ako to vyzera s tym rele 511 ktore ste menili je to uz OK tie starty?
- mirob
- Řidič
- Příspěvky: 69
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: zilina
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
je tu písane mnoho o tomto probléme aj ja som sa zapojil ale nemenil som na motore nič a tu je môj postreh. Auto mi to robilo sem tam nepravidelne. Pred rokom som zmenil motorový olej origo za shell 0W30 pozeral som cez vag tato chyba sa po tomto zásahu neukázala ani raz, dobre teraz som tam nalial origo castrol 5W30 a čuduj sa svete po dvoch týždnoch je to tu späť. Možno poviete náhoda, no neviem nezdá sa mi to. Asi to vypustím a dám do stareho druheho auta.
- mirob
- Řidič
- Příspěvky: 69
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: zilina
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
je tu písane mnoho o tomto probléme aj ja som sa zapojil ale nemenil som na motore nič a tu je môj postreh. Auto mi to robilo sem tam nepravidelne. Pred rokom som zmenil motorový olej origo za shell 0W30 pozeral som cez vag tato chyba sa po tomto zásahu neukázala ani raz, dobre teraz som tam nalial origo castrol 5W30 a čuduj sa svete po dvoch týždňoch je to tu späť. Možno poviete náhoda, no neviem nezdá sa mi to. Asi to vypustím a dám to starého druhého auta.
- matrose
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 22.05.2012 10:06
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Nám to začalo delat taky minulý rok,jen pokud auto déle stálo...start tak 4sekundy a chyba start stop. Motor 2.0 =110kw rv.2015
Pred půl rokem udělané rozvody a je po problému..Proč to netuším
Pred půl rokem udělané rozvody a je po problému..Proč to netuším
- harogrind
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 25.04.2016 13:55
- Bydliště: ostrava
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Zdarec po přečteni bych teda udělal snímače vačky, ale podle foto to mám řesené jinak, mam 12/2016 DFCA 140kw resil to nekdo na tomto konkretnim motoru? Chyba ve vcds zadna ani zavada start stop.. staci kdyz 2 dny stojim a prvni start je dlouhy.. najeto 140tkm vsechny servisy dodrzeny, akorat predchozi majitel jezdil s odpojenym konektorem na baterce pro start stop, muze to znamenat ze baterka je slaba kdyz nefunguje spravne rekuperace/dobijeni?
Diky moc
Diky moc
VW PASSAT B8 4MOTION HL Variant DFCA
VW PASSAT B6 4MOTION CL Variant CBAB
VW PASSAT B6 4MOTION CL Variant CBAB
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 02.06.2010 19:21
- Bydliště: Košice
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
U mňa odkedy som vymenil spomínané relé žhavenia, ani jeden dlhší štart. Klop, klop. Motor crlb.
Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
to Harogrind : baterku můžeš po dvou dnech stání změřit, jestli není slabá a není před smrtí. To, že byl odpojen káblík naopak její kondici pomohlo, ne že ji to ublížilo.
- harogrind
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 25.04.2016 13:55
- Bydliště: ostrava
Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop
Takze je lepsi odpojit nebo nechat zapojeny a vypnout pres diag? Baterku zmerim a uvidime teda..
VW PASSAT B8 4MOTION HL Variant DFCA
VW PASSAT B6 4MOTION CL Variant CBAB
VW PASSAT B6 4MOTION CL Variant CBAB