Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomxass
Závodník
Závodník
Příspěvky: 635
Registrován: 01.07.2012 16:55

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od tomxass »

Ma tento problém aj novší DFGA alebo len CRLB?
Passat B8 2.0 TDI DFGA 2018 7°DSG Highline

Uživatelský avatar
ricardo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 03.11.2008 12:18

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od ricardo »

Tiez som riesil a prve bolo vymena rele 511. Par startov ok, potom jedneho dna sa podarilo nastartovat az na 4ty krat. Tak v ramci pravidelneho servisu som ich poziadal o vymenu snimacu tlaku paliva, ktory sa vyskytol u znameho, ale on to mal aj na diagnostike uvedene.
UPDATE: Od marca auto opat problematicky startovalo. Na diagnostike vypisalo chybu P0341 - chyba snimaca polohy vackoveho hriadela. Snimac vymeneny za novy 04L907601A.
Naposledy upravil(a) ricardo dne 05.07.2022 13:38, celkem upraveno 1 x.

1amos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 05.10.2016 10:25

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od 1amos »

Dnes auto ukazovalo -1,5 c a poprvé špatně nastartovalo cca po 4 vteřinách . Ve vw mi tvrdily , že od cca 2 se předehřívá nafta aby se tomu pomohlo , ale diagnostika nic nepíše . Nikde jsem se ale v článcích nedočetl o kontrole baterie , před sedmi lety jsem vlastnil francouze a když byla slabá baterie , hlásilo to při startech . Vlastním 2016 alltrack 140 kw dsg a čekal bych že tady to bude automaticky , když už to hlásí i takovou blbost at si doplním vodu do ostřikovačů .
Passat alltrack B8 2.0 TDI 140 kw

milo1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 17.11.2017 19:14

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od milo1 »

Dobrý den,
nedávno jsem řešil zdlouhavé starty na VW Passat B8 2.0TDi, 110 kW, 2015. Pročetl jsem celé vlákno a začal problém řešit nejprve výměnou řídící jednotky žhavení (relé 511), která je umístěna v reléovém boxu v motoru. Objednal jsem a vyměnil novou řídící jednotku Bosch 0281003085 ( moje původní číslo na jednotce bylo sice 04L907282). Musím říci, že po každodenním týdenním užívání vozu jsou starty zatím, tak jak mají být. Cena relé cca 800,-Kč.
Pěkný den.
Milo

VWelEm
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 20.09.2021 21:22

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od VWelEm »

1amos píše:
20.12.2021 13:15
Dnes auto ukazovalo -1,5 c a poprvé špatně nastartovalo cca po 4 vteřinách . Ve vw mi tvrdily , že od cca 2 se předehřívá nafta aby se tomu pomohlo , ale diagnostika nic nepíše . Nikde jsem se ale v článcích nedočetl o kontrole baterie , před sedmi lety jsem vlastnil francouze a když byla slabá baterie , hlásilo to při startech . Vlastním 2016 alltrack 140 kw dsg a čekal bych že tady to bude automaticky , když už to hlásí i takovou blbost at si doplním vodu do ostřikovačů .
No zalezi, podla mojho nazoru to ukazovat bude len ta hranica je mozno nastavena nizko. Ja napr. mam passat b8 2018 a teraz som menil baterku. Co sa mi stalo, dva krat ked auto stalo aspon tyzden, trvalo asi 3-4 sekundy na studeny start kym auto chytilo. Ked som pojazdil tak 15-20 minut po meste a potom na chvilu odstavil na parkovisku, chytilo potom za par minut normalne len mi zacal haprovat EGR. Konkretne jak keby zaseknuta jedna klapka, mal som problem sa rozbehnut, dusilo motor atd, proste vsetko co k tomu patri. Prvy raz na diagnostike bola len sporadicka chyba EGRu a nic ine (troska mensie napatie vramci EGRu). Ked sa mi to uz stalo druhy raz tak som par krat vypol/zapol motor a postupne zacali odchadzat ostatne systemy (kvoli napatiu zrejme). Posledny pokus o start nevysiel, auto nechytilo a cyklus startu sa neukoncil (mam keyless start cez to tlacitko), proste ostalo to v stave ako ked startujes klasickym klucom v polohe I a nedokazal som to vypnut. Po asi 5 minutach az sa konecne objavila chyba, tusim nieco s baterkou a ze tam je mensie napatie ako 12V a minutu na to konecne cyklus vyplo. Takze ako vidis v mojom pripade trvalo hoodne dlho a muselo kvoli napatiu odist niekolko systemov (v diagnostike tusim 12 roznych hlasok az) aby som konecne dostal spravu o baterke :) Nicmenej, po vymene baterky (po teste tej starej vyslo, ze uz je cca na hranici zivotnosti) mi v servise odpojili aj system start/stop, stacilo len, ze ten system bol zapojeny a napatie klesalo skoro k 12V ak si spravne pamatam.

1amos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 05.10.2016 10:25

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od 1amos »

Jen pro doplnění . Tři neděle je teď klid ,auto startuje v pohodě . vyměněno žhavicí relé a zároven čidlo vačkového hřídele . Cena cca 800 + 600 . . Doplněk ..... cca 3 měsíce úplně v pořádku
Naposledy upravil(a) 1amos dne 28.04.2022 14:30, celkem upraveno 2 x.
Passat alltrack B8 2.0 TDI 140 kw

fb_martin182
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 28.04.2022 11:13

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od fb_martin182 »

Ahoj mám B8 rok 2016 , 2,0tdi 110kw v automatu a taky mi to dělá neee tedy vždy ale občas ano , auto delší dobu startuje pod chybu start/stop a dnes poprvé chyba ,ruční start . Víte už někdo čím to je ? Řekl bych že teplota na to nemá vliv

fb_radek50
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 21.06.2022 04:31

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od fb_radek50 »

Ahoj mám B8 rok 2014 2,0tdi 110kw
Motor dlouho startuje a při nastartování rachtavý zvuk jako rozvodak.Rozvody ale byly dělaný před půl rokem baterku jsem koupil taky novou v diagnostice to ukazuje g40 po341 snímač vačky vyměněn prosim o radu předem díky

Kenwoo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 25.05.2022 08:40

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od Kenwoo »

Čau ja mám B8 2015, 110kw CRLB, problémy zo štartom tiež, hrozne dlho točí, kým chytí ale len po státí viac hodín hlavne ráno alebo po 6+hodinách cca v práci, niekedy chytí pekne.

Navyše občas spod auta pri štarte počuť tiež kovové zvuky vybrácie/frézovanie snažím sa na to prísť.

Dnes ráno ako bonus štart ráno krásny. Prešiel som 12km olej sa zohrial na 70°C. Odstavil auto na 10minút. Kým som zbehol po kľúče atď. Potom som nastúpil a chcel naštartovať. Auto chytilo na 1-2 sekundy a zdochlo...a blikala kontrolka žhavenia. Toto sa opakovalo asi 10-15x to som už rozmýšľal o odťahu ale nakoniec chytilo..zajtra po práci idem na diagnostiku tak som zvedavý, potom dám vedieť. Skúsim tiež vymeniť to relé ak mi to nepomôže vymením riadiaci ventil nastavenia vačkového hriadeľa ak som správne čítal o tom bola reč. Aj keď som sa v tom trochu stratil či to bolo na 110 CRLB

1amos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 05.10.2016 10:25

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od 1amos »

Vyměněno žhavicí relé a zároven čidlo vačkového hřídele .... Od té doby opravdu vždy nastartovalo pěkně cc půl roku klid ale mám 140 kw 4*4 . Jak jsem nejdřív četl viz víše , myslel jsem že ti padá nafta , ale to bys poznal po ránu , že nenastartuješ , nebo dlouho točí
Passat alltrack B8 2.0 TDI 140 kw

Kenwoo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 25.05.2022 08:40

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od Kenwoo »

Áno mne ráno dlho točí, alebo po dlhom státí mal som aj problém riešený tu v téme ale ten zmizol. Teraz sa to objavilo znova ale vždy dlho točí ráno alebo keď dlho stojí a len občas napíše chybu štart stop a naštartujte motor ručne. Ako keby sa to vrátilo a ešte nejaký problém sa k tomu pridal...vravím dnes už skoro ani nenaštartovalo len chytilo a zdochlo, vypísalo naštartujte motor ručne a blikalo žhavenie...
Navyše niekedy pri štartoch hrozne zvuky spod auta,vypočujte si video...niekedy vôbec nič, a niekedy toto, a pravidelne ráno dlho točí.

https://youtube.com/shorts/tzNJqOsAI5U?feature=share

MaikySs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 21.01.2023 19:42

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od MaikySs »

Možno niekomu pomôže tento postup. Mám 2.0TDI 110kw a v podstate som mal podobný problém ako uvádza väčšina (dlhý štart aj za tepla aj za studena a vypisovalo chybu striedavo START-STOP, ACC, AUTO HOLD, PARKOVACIA BRZDA a podobne.

Ja som ako prvé menil štartovacie relé (original vw diel 04L907282E - cena okolo 120€), inak VW to uvádza ako chybu pri určitých modeloch 2.0TDI - 110 a 140kw , napríklad pri Golfe sa táto chyba neuvádza ale pri tourane s rovnakým motorom áno. trocha sa to zlepšilo ale nie na dlho tak som skúsil dobiť baterku a zas štartovalo dobre. Ale zase nie na dlho. Niekde na škoda fóre som našiel že pomáha odpojiť inteligentné dobíjanie batérie (je to taký konektor na mínusom póle batérie). Zas lepšie ale mal som podozrenie aj na batériu, lebo mal som stále pocit ako keby mal motor problém naskočiť alebo ako keby baterka nemala dosť energie roztočiť štartér a preto vyhadzovalo aj chybu ako opatrenie pri slabom prúde. A takisto keď som v zime zapol webasto tak som skoro nenastartoval. Baterka bola v aute už od výroby. Tú som vymenil a odvtedy pokoj. Auto naštartuje hádam už aj predtým ako potočím klúčikom.

Ak môžem poradiť tak možno skúsiť najskôr odpojiť ten konektor na batérií (po odpojení nesvieti nikde žiadna chyba ani nič podobné) a dobiť batériu. Ak nebude KO tak ako tá moja možno to pomôže. Je to najlacnejšie a najjednoduchšie riešenie tak možno začať s tým. A ak nie tak hľadať ďalej.

Uživatelský avatar
mirob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: zilina

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od mirob »

mirob píše:
17.06.2021 06:14
je tu písane mnoho o tomto probléme aj ja som sa zapojil ale nemenil som na motore nič a tu je môj postreh. Auto mi to robilo sem tam nepravidelne. Pred rokom som zmenil motorový olej origo za shell 0W30 pozeral som cez vag tato chyba sa po tomto zásahu neukázala ani raz, dobre teraz som tam nalial origo castrol 5W30 a čuduj sa svete po dvoch týždnoch je to tu späť. Možno poviete náhoda, no neviem nezdá sa mi to. Asi to vypustím a dám do stareho druheho auta.
No neviem , presný názor na to nemám ale ako som písal v tomto vlákne a teraz rokmy odpozoroval po zmene z Castrol 5W30 na Shell 0w30 štartovanie prakticky bez problemov v RJ žiaden záznam. Ako som písal už ani neviem kedy mal som tam ten castrol asi mesiac a zdĺhavejší štart a chyby v VAG až do vypustenia a naliatia Shell. nedáva to zmysel ale u mňa to akosi funguje.

Ingame
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 11.07.2021 12:56

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od Ingame »

Tiez som mal tu zavadu kde vyskakovala chyba START STOP, vyskakovala chyba cidla vackoveho hriadela a bol problem s obcasnym dlhym prvym startovanim na CRLB, vymena cidla ani baterie nepomohla. Zaciatkom teplych dni tento rok sa mi to objavovalo pravidelne. Spominane rele 511 som vytiahol, kontakty rele som ocistil WD contact cleanerom a rovnako aj paticu v ktorej bolo osadene, kym tam bol ten WD cistic tak som to par krat vlozil a vytiahol, potom nechal uschnut a vlozil z5. Od tohoto zakroku do teraz ani jedno zavahanie. Nj. Som napi.u menic.

Uživatelský avatar
HeFab
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 10.11.2022 14:14

Re: Zdĺhavejší štart a chyba start-stop

Příspěvek od HeFab »

Nazdar.
Tiež sa mi občas stáva, že to dlho štartuje, kým motor naskočí. VW Jetta r.v. 2014, kód motora CUUA, modelová rada motorov EA288.
Prečítal som celé toto vlákno a je naozaj zaujímavé, že za toľko rokov sa neprišlo na to, čo v skutočnosti spôsobuje tento problém dlhého štartu. Je celkom možné, že je to kombinácia rôznych vplyvov a práve preto jednému pomôže to, druhému niečo iné.
Moja úvaha: Rada motorov EA288 zahŕňa v sebe vznetové motory. Motor pobeží len vtedy, ak sa palivo vo valcoch vznieti a k tomu musia byť splnené viaceré podmienky súčasne. Dôležitá je teplota stlačeného vzduchu. Ak niekto vymení akumulátor za nový, štartér točí motorom rýchlejšie a stlačený vzduch vo valci má vyššiu teplotu, palivo sa vznieti, motor beží. Pri novom akumulátore aj žhaviace sviečky žhavia na vyššiu teplotu a vstreknuté palivo sa spoľahlivejšie vznieti.
Palivo má byť vstreknuté v tom správnom momente z pohľadu uhlu natočenia kľukového hriadeľa a pokiaľ motor disponuje nejakým systémom riadenia uhlu natočenia vačkových hriadeľov, tak aj to má samozrejme na vznietenie paliva vplyv. Takže výmena oleja za olej z nižšou zimnou viskozitou v tomto prípade môže pomôcť (0W30 namiesto 5W30), pretože "tekutejší" olej sa pri studenom štarte skôr dostane na potrebné miesta. Podľa mňa snímač natočenia kľukovky a snímač natočenia vačkového hriadeľa hlási len nehodnoverný signál, ale tie snímače nie sú zlé, to len vačkový hriadeľ je naozaj nesprávne natočený, lebo pri studenom štarte chýba tlak oleja, ktorý má za úlohu cez patričný akčný člen správne vačky natočiť.
Vznetový motor si pri studenom štarte pomáha žhaviacimy sviečkami. Žhavia vôbec? Bez žhavenia motor naskakuje ťažko. alebo dokonca vôbec nenaskočí, všetko je to závislé od teploty stlačeného vzduchu vo valci, štartovacej dávky paliva, uhlu predvstreku,...
Ak žhaviace sviečky nežhavia, lebo je nejaký problém s relé žhavenia, tak výmena alebo oprava relé samozrejme pomôže.
Ja začnem kontrolou žhavenia. V minulosti sa mi osvedčilo pripojiť na žhaviacu sviečku LED diódu, ktorú som mal umiestnenú v zornom poli, na prístrojovke. Mal som dokonalý prehľad o tom, kedy a ako dlho motor žhaví.
Vôbec by som sa nedivil tomu, že je problém v tom, že to nechce naskočiť vtedy, keď z nejakých príčin nežhaví a žhaviť má.
Jetta 2.0 TDI, CUUA, 81kW

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“