Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

sedalu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 13.06.2010 22:10

Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od sedalu »

Zdravím potřeboval bych poradit.
Neprve to zacalo se ztrácením chladicí kapaliny a zároven s prehriváním (motor se zahral na 90 chvili drzel, pak teplota stoupala, kdyz jsem sundal nohu z plynu a klesla na devadesat tak už drzelo celou cestu).
Probehla vymena komplet rozvodu a pumpy (nájezd už 185tkm).
Problem s teplotou odstranen, ale kapalina se ztrácela dále. Technik si všimnul, ze dochazi k natlakování chladícího okruhu a tím přetlakováním a šlo přes nadobku ven.
To se potvrdilo, kdyz jsem jel klidne, hladina drzel, jakmile jsem tomu slapnul, kapalina se ztracela. (olej cisty, skvrny nikde, potecene pod nadobkou, nekdy to slo videt az kole)
Provedla se demontáz "intercooleru" tlaková zkouska a byl prasklý. Mysleli jsme, ze problem vyresen.
Chladic intercooler vymenen, ale zavada pretrvává.
Dalsí varianta je tesnení pod hlavou anebo hlava.
Máte nekdo zkusenosti s tímto problemem? Poprípade koik stoji vymena hlavy?
Díky moc

fb_roman53
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 12.10.2021 18:45

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od fb_roman53 »

Před demontáži hlavy motoru by stálo za pokus ještě otestovat/natlakovat chladíč výfukových plynů. Taky to odchází...... mizí voda a zavzdušňuje se to

misoR
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 492
Registrován: 23.04.2015 21:53

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od misoR »

NAto staci prepojit hadice, ktore donho vedu

fb_roman53
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 12.10.2021 18:45

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od fb_roman53 »

misoR píše:
20.02.2023 23:10
NAto staci prepojit hadice, ktore donho vedu
To samozřejmě stačí, ale při zjišťování jestli se přestala strácet chladící se zahubí ten chladič.... Pokud byl předtím v pořádku tak potom už nebude. Když ním nebude protékat kapalina může se propálit a vzhledem k tomu jak často na těchto motorech probíhají regenerace je pravděpodobnost zničení snad i jistá.

Uživatelský avatar
Jiří Kučera
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od Jiří Kučera »

U me spatne vicko expanzky. Sice B5, ale stejny projev.

coolniic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 21.02.2018 20:09

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od coolniic »

Ahoj,

Povedlo se ti prijit na problem? Dela mi to to stejne s tim, ze teplota drti jak ma. Vodu mi to vyhaze nadobkou.
Uz jsem slysel rady od vadny pumpy po egr a hlavu, ale nikomu se do tohp nechce, aby opravdu zjistil pricinu.
Uz 3mes to resim.

Diky moc

sedalu píše:
17.02.2023 09:28
Zdravím potřeboval bych poradit.
Neprve to zacalo se ztrácením chladicí kapaliny a zároven s prehriváním (motor se zahral na 90 chvili drzel, pak teplota stoupala, kdyz jsem sundal nohu z plynu a klesla na devadesat tak už drzelo celou cestu).
Probehla vymena komplet rozvodu a pumpy (nájezd už 185tkm).
Problem s teplotou odstranen, ale kapalina se ztrácela dále. Technik si všimnul, ze dochazi k natlakování chladícího okruhu a tím přetlakováním a šlo přes nadobku ven.
To se potvrdilo, kdyz jsem jel klidne, hladina drzel, jakmile jsem tomu slapnul, kapalina se ztracela. (olej cisty, skvrny nikde, potecene pod nadobkou, nekdy to slo videt az kole)
Provedla se demontáz "intercooleru" tlaková zkouska a byl prasklý. Mysleli jsme, ze problem vyresen.
Chladic intercooler vymenen, ale zavada pretrvává.
Dalsí varianta je tesnení pod hlavou anebo hlava.
Máte nekdo zkusenosti s tímto problemem? Poprípade koik stoji vymena hlavy?
Díky moc

Uživatelský avatar
Jiří Kučera
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od Jiří Kučera »

Tak jak jste s tím daleko? Už je známa příčina? Jak jsem psal výše, já měl na starším passatu v háji přetlakový ventil, který je součástí víčka expanzky. Předpokládám, že u B8 je víčko také s ventilem.

Petr Š
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 25.11.2024 09:23

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od Petr Š »

Zdravím,
potřeboval bych poradit. Vlastním VW passat B8, TDI 110kw, rok 2016 a mám pravděpodobně stejný problém jako viz výše. Začalo to ztrácením vody, bylo vidět, že to někde teče. Následně ve 185tis. udělány komplet rozvody vč. pumpy. Ale problém nevyřešen. Při klidné jízdě voda drží, ale při svižnější se kapalina ztrácí. Je vidět že tam dochází k nějakému přetlakování. Přetéká to zřejmě přepadem s nádobky, je vidět že je ze spodu mokrá a pak všude okolo.
Nádobka vč. víčka vyměněna, ale také nepomohlo. Podařilo se Vám vyřešit v čem je problém ?
Děkuji Vám za odpověď.

Uživatelský avatar
hodys
Pilot
Pilot
Příspěvky: 813
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od hodys »

Těsnění pod hlavou. Klasika.
Passat B8, Passat B7, Škoda Roomster, Škoda 100L

BMW R1150 GS http://www.mvautoservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Barvyman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 19.02.2025 05:40

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od Barvyman »

Zdravím. Před dvěma týdny jsem si všiml, že se do chladící kapaliny dostal olej a vznikla taková zvláštní emulze. Řešil jsem to samozřejmě hned. Vyměnil se intercooler a olej do chladící kapaliny už dále neteče. Nicméně se kapalina stále ztrácí. Už jsem dolil asi 2.5l a pořád se kapalina ztrácí.

Mechanik mi říkal, že to mám kontrolovat a že se to pomalu dostává do celého systému a musí se to odvzdušnit.

Nicméně už mi to připadá nějak dlouho.

Jel jsem trasu Ostrava/Praha a zpět a v Praze kontrolka kapaliny. Úplně prázdné, dolil jsem a jel jsem zpět. V Ostravě stejná situace.

Někdo nějaký tip?

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2995
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od Peťas »

A probhělo po té výměně pořádné odvzdušnění?
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Barvyman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 19.02.2025 05:40

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od Barvyman »

Já se popravdě v autech úplně nevyznám. Než jsem to přebíral, tak se vyměnila kapalina a nechalo se to běžet na volnoběh (někde v rozmezí 15-30ti minut cca - přesně nevím), pak se to celé vypustilo a nalila se nová.

Nebo tak nějak ten postup byl. Pokud je toto odvzusneni, tak ano, něco se dělalo. Ale jak říkám, já moc nevím.

Každopádně prý čekat, že se to odvzdusnuje samo.

Barvyman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 19.02.2025 05:40

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od Barvyman »

Po nějakém YouTube hledání, jsem našel, že má být zaplé topení naplno při tom odvzdušnění. To si jsem skoro jistý, že nebylo.

Může to být příčina?

Uživatelský avatar
hodys
Pilot
Pilot
Příspěvky: 813
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od hodys »

odvzdušnění u těchto motorů je trochu složitější. Je třeba naplnit systém vyvakuováním a pak diagnostikou zahájit proces odvzdušnění. Ten trvá cca 20 minut a pak je třeba zcela ohřát motor aby se otevřel termostat.
Passat B8, Passat B7, Škoda Roomster, Škoda 100L

BMW R1150 GS http://www.mvautoservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Barvyman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 19.02.2025 05:40

Re: Ztrácení chladící kapaliny / tlakování chladícího systému

Příspěvek od Barvyman »

Tak hlásím nemilý update. Mechanik dnes pronesl větu "hlava na 100%".

Co jsem stihl vypozorovat, tak se ztrácí hlavně při rychlejší/delší jízdě. Vyměnil jsem víčko, pak i expanzní nádobu a pokaždé stejný problém...

Celé mokré nadkolí a mokro kolem nádobky. Takže se ta chladící kapalina nějak tlačí ven.

Chtěl jsem nejdříve zkusit tu pumpu a už rovnou i rozvody, ale prý je to hlava na 100%.

Na to, že jsem kupoval auto s nájezdem 200 000, při 204 000 jsem měnil intercooler a věci okolo (olej v kapalině) a problém s únikem kapaliny trvá od té doby (momentálně najeto asi 208 XXX), tak velká radost.

Takže než se pustím do tý hlavy, napadá vás někoho ještě něco jinýho? Nebo přeci jen zkusit tu pumpu?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“