Passat B7 vs B8

Co se nedá zařadit...
Odpovědět
cosanostra
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 26.12.2019 13:40

Passat B7 vs B8

Příspěvek od cosanostra »

Mohl by tu někdo fundovaně (ze své zkušenosti) popsat pro a proti obou modelů, rizika poruch včetně Ad Blue, co se zlepšilo a zdali stojí za to přesedlat. Z vizuální stránky se nejspíše všichni schodneme, že B8 je v Rline paketu velký fešák. Zajímájí mne jízdní vlastnosti, hluk od podvozku včetně aerodynamického, zdali je řízení mrtvé stejně jako v B7, atd atd....
B7 vlastním, v B8 jsem absoloval jen krátkou předváděcí jízdu. Díky všem.

ladulel
Závodník
Závodník
Příspěvky: 570
Registrován: 24.07.2010 14:17

Re: Passat B7 vs B8

Příspěvek od ladulel »

Přesedlal jsem z B7 DSG 130kw do B8 140kw v manuálu a pochvaluju si hlavně manuální převodovku protože DSG je nejdebilnější převodovka kterou jsem kdy měl možnost vyzkoušet a mimochodem v b8 se chová dsg ještě hůře takže bez úpravy stím normální člověk nemůže jezdit. Co se týče komfortu je to tak na stejno možná to víc bouchá na nerovnostech od zadní nápravy ale není to nic hrozného. Pocitově řízení na mě hned od začátku udělalo velký dojem hlavně v kombinaci AID budíků sem měl pocit že sem skočil do nadčasového auta oproti b7. Můj pohled je že b7 stejná jako b6 kterou jsem měl taky a b8 už je jiná liga a lepší...

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Passat B7 vs B8

Příspěvek od JirkaVys »

ladulel: To jsou zase s prominutím hovna, jako vždy.
Dříve jsem měl starší Passaty s manuálem od dob CC už jedině automat a nedovedu si představit jezdit v Passatu s ničím jiným než právě s DSG.
Ale chápu, že někdo kdo přesednul na chvilku do auta s automatem a sám má manuál bude vždy nadávat na automat.
Žádné úpravy DSG nejsou potřeba, jen v tom holt nesmí sedět... No v podstatě podobný název, jako jsi pojmenoval ty DSG. :-D


Jezdím pouze na S režim - pohon, kdekoliv a kdykoliv. Na režim D jezdím pouze několik desítek metrů při studeném startu. Protože ano na D režim je to hrůza, ale to je i v CC, ač tady to udržuje ještě nižší otáčky.
Nicméně to je dáno emisema, ale spotřeba na D vs S je totožná při běžné jízdě.
Komfort je oproti B7 jinde, ale člověk musí vzít auto s DCC, jinak to není žádný zázrak. Upozorňuji, že jezdím pouze na R19 a přesto na komfort nemůžu říct nic špatného, samozřejmě přejezd přes větší díru je znát.

Jinak B7 se dá porovnávat s B6, jsou to vlastně skoro totožná auta. Srovnávat B7 s B8 už je dost mimo a ani to neumím.

Mám druhé BiTDI a žádné problémy neznám, krom běžné údržby. Hluk od kol, podvozku víceméně žádný, hluk od motoru naprosto minimální, akorát hodně studený motor má specifický zvuk ale po zahřátí je to jako benzín - platí pouze pro BiTDI v tahu, ne na volnoběh.
Řízení mám dynamické s progresivním účinkem, mrtvé řízení má Golf 7, u Passatu nevím moc co je namysli.

ladulel
Závodník
Závodník
Příspěvky: 570
Registrován: 24.07.2010 14:17

Re: Passat B7 vs B8

Příspěvek od ladulel »

JirkaVys: Hovna? Podívej co píšeš ty za slušně řečeno exkrementy :wink: . Je to každého věc co mu vyhovuje, ale zrovna u toho dsg bys měl dát režim D a nic neřešit... To že jezdíš na S není žádná výhra protože řadí moc vysoko. Jen si tím utvrdil že ta převodovka bez změny limitu řazení a podřazení stojí za h***o. Za mě lepší manuál kde navíc třeba 140kw verzi můžeš lépé upravit chipem a nejsi omezen NM kvůli DSG.

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat B7 vs B8

Příspěvek od eauto1.cz »

cosanostra píše:Mohl by tu někdo fundovaně (ze své zkušenosti) popsat pro a proti obou modelů, rizika poruch včetně Ad Blue, co se zlepšilo a zdali stojí za to přesedlat. Zajímájí mne jízdní vlastnosti, hluk od podvozku včetně aerodynamického, zdali je řízení mrtvé stejně jako v B7, atd atd....
B7 vlastním, v B8 jsem absoloval jen krátkou předváděcí jízdu. Díky všem.
Podle mě je jediné plus B7 to, že je levnější.
Téma DSG bylo aktuální tak u B6 možná u B7 né teď. Teď není co řešit. Kdo chce, bere, kdo nechce, nebere. Nevidím prostor pro diskusi. :wink:
Asi hledáš info ve stylu, stará dobrá B7, B8 se kazí, že?
Podle mě to že se nikdo nemůže reálně napsat. Jedině když by se jednalo o opravený vrak, protože B8 je počítačová sít na kolech a jak tam někdo něco zmastí, tak se z toho těžko budeš vyhrabávat. Ono Ti jedna výbava odstaví další dvě a nefunguje Ti půl auta přehnaně řečeno a zjistit pak proč je jednou maličkost a podruhé noční můra. Záleží kdo tomu jak rozumí, ale většinou tomu přestávají rozumět všichni, kromě elektrospecialistů. Běžní mechoši co B7 uměli levou zadní nakódovat Tě kolikrát s B8 pošlou pryč. I na geometrii nemají na stolicích občas data pro to auto a jedeš jinam, ACC kalibrovat taky neumí mimo autorizák téměř nikde, naštěstí není stereo v nárazníku ale jen mono na chladiči, takže se to dělá jen výjmečně, né každou chvíli jak u Audi...

U AdBlue je riziko výdajů horší u starší B7 paradoxně.
Totéž servis brzd je u B8 jednodušší, nemusí se sundávat třeba vzadu držáky třmenů, takže desky máš za řekněme hodinku vzadu L+P kotouče i desky nové :good: U B7 někdy ten torx na držák třmenu nejde povolit a strhneš ořech, horší to je jakmile strhneš šroub!
B8 je hodně vychytaná proti B7 skoro ve všem ale třeba větší kola, dražší gumy, že, to znáš.

Jízdní vlastnosti jsou v zásadě hodně podobné na běžnou jízdu ale při rychlé jízdě je B8 je mnohem stabilnější díky většímu rozvoru a méně nedotáčivá i díky ESP která je už hodně pokročilá, už umí na sněhu nebo mokru pouštět auto do smyku protože to pomáhá když chceš odbočovat a zároveň se to včas stabilizuje a nepřetočí, když tedy s tím umíš a víš jak. Vše je tam lepší.
Hluk od podvozku je standart. Všichni si na to stěžují, protože slyší široké gumy 235 které mají 71dB
Když dáš pneu 69dB tak je klid a i u těch 71dB to je otázka vkusu. Někdo to nemůže přežít ale většinou to je v poho. Passat není Mercedes a nebude.
Aerodynamika je lepší než B7 a ticho je větší. A můžeš řešit akustická skla kdybys chtěl.
Řízení je klasika VW asi jako u B7 to je podobné. Takové co nepotěší, nenaštve, na pohodu. Ale Biturbo Rline má variabilní řízení a to je něco ÚŽASNÉHO, pecka největší. Ani nepoznáš že to tam je, tak je to dokonalé. A když pak sedneš do normálního auta, bude Ti chybět.
Třeba u CC VS Arteon je velký rozdíl. CC je kompaktní, Arteon je fakt dlouhý, v podzemních garážích to je cítit, v úzkém městě atd...
Ale Passaty B7 a B8 jsou oba kompaktní, tam není důvod nebrat ani do města, i když Polem se v městě kličkuje lépe ale dlouhý do těch podzemních garáží je hlavně Superb3, a Arteon, tam je to cítit nejvíc hlavně když nemají to variabilní řízení a to Sup nemá nikdy a Arteon jen Biturbo.
Zvaž technologie protože toho je dneska mraky, aby Ti něco nechybělo.
Je čím dál více lidí, co si koupí dnešní generaci aut, nakoupí si boxy na lyže, elektrické tažné, vyšperkují kolami, a pak zjistí, že nemají LED, nemají ACC, chtějí AID, chtějí Navi a bufík, silnější motor a větší kola, pak jim chybí DCC, totiž ono to má vše návaznost, dokud máš malá kola, DCC nepotřebuješ, slabší motor se nedusí a když to shrnu, je to pakárna něco dovybavovat, servisy VW to nedělají, něco nejde už dovybavit vůbec, a většina věcí finančně se nevyplatí a je čím dál víc lidí, co pak se strátou prodají a musí jít do jiného vybavenějšího a litují, že to neudělali hned. Nejdřív chtěli ušetřit aby nedali 200tis navíc za Rline nebo Highline, a pak ho stejně šli koupit a ty dvě kila přidali ale na tom předchozím na Comfortline uletěli mnohem více...
Největší problém je zjistit, co budeš potřebovat. Mnohé věci nevíš, že ti budou chybět, až teprve v tom jezdíš, tak Ti chybí. Nejlepší je se v tom R line svézt abys to poznal, co tam je pro Tebe co využiješ či chceš mít.
Typicky nikdo neví, rozdíl mezi ergoactive a ergocomfort ale všichni ví, že kůže pálí a lepí se na pr**l... :rofl: Potom najednou za rok dovybavují masážní sedačky s vyhříváním a odvětráváním atp... Změníš názor raz dva, to není problém. Lepší je to řešit předem a pak máš klid.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat B7 vs B8

Příspěvek od CentriFUGA »

eauto1.cz:

S většinou věcí s tebou souhlasím, jak DSG, jak rozdíly mezi B7 (v podstatě velký face B6) a B8.

Stejně tak ohledně DSG. Je už velmi sofistikované, porovnání generací SII a B8 a DSG u mě mluví za vše. Druhá věc je výborné odhlučnění, takže i když DSG podtáčí, auto neduní (superb duněl hrozně moc)

Jediné co bych trochu za mě doplnil je výbava - neešil bych to podle označení Comfortline a Highline (když tedy vypustíme sociální Trendline), protože já mám třeba Comortline, ale je tam spousta příplatků, že to třeba ani HL nemá (přední natáčení full LED, zadní matrix LED, webasto, aut. parkování, mrtvý úhel, trailer assist, atp.) a z tohoto výčtu to půlka highline nemá. Takže brát to spíš dle toho co v autě skutečně je, v mnoha případech je highline jen vybavený comfortline navíc s lištami, které koupíš za 4ku :-) a chrom hagusy. To jen za mě na upřesnění. Samozřejmě neberu R-line, ten je vždy trošku víc top.

Ad sedačky - měl jsem v touranu a v SII celokůži vyhřívanou a bez větrání. Bylo to studený, v létě teplý, potil jsem se. Nikdy mi to moc nevadio do doby než sem koupil zpět látku. Měl jsem půjčené i auto s větranými sedačkami a potíš se v tom stejně a studené je to taky stejně, ten rozdíl je fakt minimální. Za mě je v tomto řešení jedině alcantara.
A ještě vyhřívané kožené sedačky začnou hřát za dlouho. U látky na tom za 2 minuty nevydržíš sedět :-) A to říkám jako fakt, byl jsem velký příznivce toho, že v autě musí být nutně celokůže....a dneska bych látku měnil jedině za alcantaru.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Passat B7 vs B8

Příspěvek od JirkaVys »

ladulel píše:JirkaVys: Hovna? Podívej co píšeš ty za slušně řečeno exkrementy :wink: . Je to každého věc co mu vyhovuje, ale zrovna u toho dsg bys měl dát režim D a nic neřešit... To že jezdíš na S není žádná výhra protože řadí moc vysoko. Jen si tím utvrdil že ta převodovka bez změny limitu řazení a podřazení stojí za h***o. Za mě lepší manuál kde navíc třeba 140kw verzi můžeš lépé upravit chipem a nejsi omezen NM kvůli DSG.
Opět píšeš kraviny.
Na režim S jezdím právě proto, že to udržuje vyšší otáčky, tudíž šlápnu a jedu, v případě velkého zrychlení podřadí o dvě rychlosti. Což ano to udělá i v D, ale v případě jen potřeby malého zrychlení to má zkrátka otáčky moc dole a je, potřeba víc prošlápnout plyn.
Stejně jako u manuálu, pokud tam necháš vyšší rychlost, tak budeš s otáčkami nízko a zrychlení se konat nebude.
Automat nestojí za h***o, to píšeš ty.
Že na S režim řádí moc vysoko? Jel jsi v tom někdy? Přijde ti při klidné jízdě přeřazení při 2200ot hodně? Pak raději nechci vědět při kolika řadíš s manuálem, to by ti pak DSG mělo vyhovovat hlavně na režim D...
A promiň, ale u BiTDI je DQ500, tam je slušná rezevna pro moment i v případě chipu, ale tak nějak je to zbytečné.

No ale dost plácání o ničem, vše již bylo napsáno.

Jinak pro řízení s dynamickým a progresivním účinkem není potřeba Rline, ten je jen o jiném předtím nárazníku, který vypadá o něco lépe, ale na silnici to poznáš stejně jen podle svislých chrom pruhů a podobných ptákovin, stejně jako interiér, jiný volant s "hnusným" airbagem apod. Jinak nic nenabízí, právě krom těch designových prvků. Pro mě byl tento příplatek zcela zbytečný a o ničem, teď na druhém voze ho již nemám a sedí mi to více, ale to už je pak na názoru každého, protože každému se líbí jiného, ale i mě se dříve líbil, později už nějak méně až vůbec :)

To samé hnus celokůže sedaček rline - studií, potí se, lepí se atd... V druhém jsem zvolil kůži po stranách a uprostřed alcantra - nevím jak se tomu oficiálně říká a je to úplně jiné. Hlavně to není po pár desítkách tis km prosezené resp takové náznaky vytahané kůže, ta alcantra snese mnohem mnohem víc a ještě v to v této kombinaci vypadá i lépe, než jen čelo černá sedačka. Jen pro info, vážím 75kg, takže to opravdu nějaké prase neprosedelo v té celokůži :-D

ladulel
Závodník
Závodník
Příspěvky: 570
Registrován: 24.07.2010 14:17

Re: Passat B7 vs B8

Příspěvek od ladulel »

JirkaVys: Já ten tvůj chytráckej příspěvek radši už ani nečetl protože máš v hlavě bramboračku. :offtopic:

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“