Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
- ricardo
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 03.11.2008 12:18
Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
Akoze "PassatB8-BiTdi" ja sa priklanam k "JirkaVys" pretoze ty to naozaj extremne prezivas. Podla tej vyssie uvedenej siahodlhej reakcie, vies o komplet parametroch a viskozite oleja uz obycajnym pricuchnutim, resp. obliznutim. Je to vsetko cisto o tvojom pocite. Vymenis po 30tis. dodrzal si interval, vymenis po 15tis. mas dobry pocit, vymenis po 10tis. mas skvely pocit... Pripada mi to, ze o par rokov tu budu vsetci riesit ci je lepsie vymenit pri 5tis alebo 2,5tis. km. Ved aj tak pri nastavenom variabilnom servisnom intervale /aspon mi to tak davnejsie povedal servisak/, je vyhodnocovany jazdny rezim vozidla a kvalita oleja cez snimace. Takze?
Detto plati pri kolesach. Tak ako "JirkaVys", jazdim tiez cely rok na 19" Veronach, len prezuvam letne / zimne. Okrem toho, ze auto sedi ako prilepene, vyzera s nimi skvele pocas celeho roka To mas ako pri zene. Jedna v lodickach vo vysokych opatkoch, druha v balerinkach - v ktorych vyzeraju nohy viac sexi? Za krasu sa proste trpi...
Tu prehnanu starostlivost uvadzas aj v poslednom prispevku: "Ako si sa dočital údajne ozaj nie je treba filter menit a pisal mi to aj pán Sixta ak vieš kto to je. Samozrejme by som to aj ja radsej vymenil a preto som tuto temu založil.".
Takze sa vykasli na prehnanu starostlivost, potrebu menit stale nieco v 1/3 zivotnosti, dodrziavaj vyrobcom odporucane servisne intervaly, udrziavaj cisty exterier, interier a hlavne si UZIVAJ jazdu.
Detto plati pri kolesach. Tak ako "JirkaVys", jazdim tiez cely rok na 19" Veronach, len prezuvam letne / zimne. Okrem toho, ze auto sedi ako prilepene, vyzera s nimi skvele pocas celeho roka To mas ako pri zene. Jedna v lodickach vo vysokych opatkoch, druha v balerinkach - v ktorych vyzeraju nohy viac sexi? Za krasu sa proste trpi...
Tu prehnanu starostlivost uvadzas aj v poslednom prispevku: "Ako si sa dočital údajne ozaj nie je treba filter menit a pisal mi to aj pán Sixta ak vieš kto to je. Samozrejme by som to aj ja radsej vymenil a preto som tuto temu založil.".
Takze sa vykasli na prehnanu starostlivost, potrebu menit stale nieco v 1/3 zivotnosti, dodrziavaj vyrobcom odporucane servisne intervaly, udrziavaj cisty exterier, interier a hlavne si UZIVAJ jazdu.
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 28.08.2019 12:53
Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
achjo, já nevím kde se tenhle blud furt bere - neexistuje ŽÁDNEJ snímač, co by za jízdy dokázal dělat tribologickej rozbor oleje a zjišťoval jeho kvalitu. Jedinej snímač co tam je, tak je ultrazvukovej na zjišťování hladiny.
Variabilní interval výměny počítá ECU, která porovnává režim provozu (počet startů, tepelnou zátěž oleje) s nějakým předvyplněným polem v paměti, a podle toho si řekne o výměnu dřív než ve 30tkm.
V každým rozboru co jsem zatím viděl vychází ten olej na konci LL intervalu už nedostačující z nějakýho hlediska co v motoru řeší (ať už je to alkalická rezerva, ochrana motoru při mezním tření...); a všichni kdo o strojařině něco ví, tak doporučujou to zkrátit a radši měnit průměrnej olej častěji, než super olej ve 30. Ostatně kdo někdy viděl zevnitř úsady v motoru po dlouhodobým používání LL, tak to na svým autě nikdy provozovat nebude.
Jinak co se DSG týče, nechce se mi věřit že by Sixta pronesl něco jako "v pohoděě, filtry neměňte"...
Variabilní interval výměny počítá ECU, která porovnává režim provozu (počet startů, tepelnou zátěž oleje) s nějakým předvyplněným polem v paměti, a podle toho si řekne o výměnu dřív než ve 30tkm.
V každým rozboru co jsem zatím viděl vychází ten olej na konci LL intervalu už nedostačující z nějakýho hlediska co v motoru řeší (ať už je to alkalická rezerva, ochrana motoru při mezním tření...); a všichni kdo o strojařině něco ví, tak doporučujou to zkrátit a radši měnit průměrnej olej častěji, než super olej ve 30. Ostatně kdo někdy viděl zevnitř úsady v motoru po dlouhodobým používání LL, tak to na svým autě nikdy provozovat nebude.
Jinak co se DSG týče, nechce se mi věřit že by Sixta pronesl něco jako "v pohoděě, filtry neměňte"...
-
- Řidič
- Příspěvky: 145
- Registrován: 13.01.2013 17:31
- Bydliště: Královohradecko
Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
Potvrzuji,mě také napsal u DQ500 se filtr nemění ,mohu dat kopii e-mailu.
VW Multivan T5GP 2,0 biTdi 132kW, DSG, 4 motion
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 14.08.2019 10:13
Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
Sterace na ponorku.
Môžem Ti kludne preposlať celu komunikaciu emailom s panom Sixtom.
PS:Čo sa týka výmeny oleju ja jazdim kratke trasy takze u mňa longlife interval na 100% nie.Keby som jazdil dlhe trasy necham dlhšie samozrejme .A pozri každy nech si meni ako chce ja olej neanalyzujem olizanim .
Longlife je marketing nič ine a každý nech si mení olej ako uzna za vhodne je to Vaša vec
Peace
Môžem Ti kludne preposlať celu komunikaciu emailom s panom Sixtom.
PS:Čo sa týka výmeny oleju ja jazdim kratke trasy takze u mňa longlife interval na 100% nie.Keby som jazdil dlhe trasy necham dlhšie samozrejme .A pozri každy nech si meni ako chce ja olej neanalyzujem olizanim .
Longlife je marketing nič ine a každý nech si mení olej ako uzna za vhodne je to Vaša vec
Peace
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
Ty karbonové usazeniny se dělají i při výměně oleje po 15tis km, takže o tom to tolik není.
Kdo jezdí krátké trasy, časté studené starty a olej mění po 15tis km, tak je bude mít i tak větší. Než někdo kdo jezdí dlouhé trasy, menší počet studených startů, vyšší otáčky a mění olej do 30tis km.
Longlife nemůže být přeci marketingový tah... Jako že by nalákal kupující vozidel na to, že nemusí do výměny olejů tolik investovat? Protože takhle servisy vydělají méně, než kdyby výrobce doporučoval výměnu po 15tis km i s filtrem, takhle zbytečně přichází o peníze, když je interval jednou tak později. Zkrátka vědí, že to vozidla bez problémů dávají a je to již mnoho let vyzkoušené.
Nikde není potvrzené, že by snad vozidla, která mění vše o polovinu dříve vydržela víc, než vozidla se "smrtelnými" intervaly.
Vše je to jen pocitové a teorie.
Klidně si nechte vyměnit olej v DSG s filtrem za 20 - 25tis Kč namísto jen oleje za 6tis Kč i v autorizáku, nikomu nebráním, pokud myslíte že to něčemu pomůže a budete spát klidněji
Kdo jezdí krátké trasy, časté studené starty a olej mění po 15tis km, tak je bude mít i tak větší. Než někdo kdo jezdí dlouhé trasy, menší počet studených startů, vyšší otáčky a mění olej do 30tis km.
Longlife nemůže být přeci marketingový tah... Jako že by nalákal kupující vozidel na to, že nemusí do výměny olejů tolik investovat? Protože takhle servisy vydělají méně, než kdyby výrobce doporučoval výměnu po 15tis km i s filtrem, takhle zbytečně přichází o peníze, když je interval jednou tak později. Zkrátka vědí, že to vozidla bez problémů dávají a je to již mnoho let vyzkoušené.
Nikde není potvrzené, že by snad vozidla, která mění vše o polovinu dříve vydržela víc, než vozidla se "smrtelnými" intervaly.
Vše je to jen pocitové a teorie.
Klidně si nechte vyměnit olej v DSG s filtrem za 20 - 25tis Kč namísto jen oleje za 6tis Kč i v autorizáku, nikomu nebráním, pokud myslíte že to něčemu pomůže a budete spát klidněji
-
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 06.08.2020 16:47
Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
Ahoj,
na automatickeprevodovkypraha.cz som v polozke cennik pre vymenu nasiel Passat (okolo 9k) a nasledne Passat, T6, Biturbo DQ500 DSG7 (za 26k) - s dovysvetlenim, ze kvoli vymene filtru je nutna demontaz prevodovky, napravy a nasledna geometria (praca na 2 dni).
Tak meni sa ten filter alebo nie?
na automatickeprevodovkypraha.cz som v polozke cennik pre vymenu nasiel Passat (okolo 9k) a nasledne Passat, T6, Biturbo DQ500 DSG7 (za 26k) - s dovysvetlenim, ze kvoli vymene filtru je nutna demontaz prevodovky, napravy a nasledna geometria (praca na 2 dni).
Tak meni sa ten filter alebo nie?
-
- Pilot
- Příspěvky: 734
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
Normalne ne, protoze u DQ500 je filtr umisteny zpusobem, ktery vymenu normalne jednoduse neumoznuje. Lze ho vymenit pri demontazi prevodovky, prip. by to mozna slo u passata bitdi po demontazi vzduchoveho/EGR vedeni, ale to je spis domnenka, prakticky jsem to nedelal. Pri pravidelne vymene oleje, se tedy meni pouze olej, ale pri demontazi prevodovky napr. z duvodu vymeny setrvacniku je celkem vhodne vymenit i filtr, protoze konstrukce DQ500 se zase o tolik od DQ250/381 nelisi a filtr se normalne nemeni podle me jen a pouze proto, ze je to strasna pakarna, kterou by v beznem servisnim planu nikdo nezaplatil.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 27.04.2023 20:16
Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
Vymena filtra na Bitdi Passate je mozna aj bez demontaze prevodovky. Staci zobrat dole box vzduchoveho filtra, a sanie od turba s cervenou hadicou. Potom je dobry pristup ku filtru. Robota na cca pol dna, ak si to clovek osaha a vie co ma robit. Na druhykrat je to uz pohoda. Je potrebne mat hlavne spravne naradie kvoli stiesnenym podmienkam a pristupu ku niektorym skrutkam. Sam som sa nevedel nikde ani na zahranicnych forach dopatrat ku nejakemu postupu. Na jednom nemeckom fore som nasiel jednu jedinu fotografiu uz po demontazi vsetkeho… Nakoniec som sa do toho pustil na ostro sam, ze to skusim a podarilo sa. Prikladam aj fotky v prilohe.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 26.12.2020 12:48
Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
Krásna práce
- jaros130287
- Jezdec
- Příspěvky: 238
- Registrován: 05.08.2008 12:22
- Bydliště: okres NO, SR
Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI
Tiež ma teraz čaká výmena pri 180tkm v dq500 na Tiguane. Do teraz iba VW servis takže určite filter nebol meneny. Rád by som aj vymenil filter len keď som videl koľko vecí je potreba odmontovať v motorovom priestore tak mám strach ako to dopadne. Polámané veci, zamenené šrobiky, poškriabane diely..... Však poznáme servisy. Fakt dilema či meniť filter
passat B5.5 12/2004, 1.9TDI 96kw/5q - chip na 174hp
Tiguan Allspace 2020, R-line - 140kw
Tiguan Allspace 2020, R-line - 140kw