Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Co se nedá zařadit...
PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

Ahojte dávno viem že pri Bitdi nie je ani v návode pre servisi písana vymena filtra DSG .
Ja to však chcem vymenit a viem že to tam neni len kvoli tmu že to je ťažko dostupné buď údajne musí isť dolu prevodovka alebo Turbo.
Otázka robil to už niekto a ako sa to naozaj podarilo a čo všetko treba v skutočnosti dávať dolu či nato nie je nejaky fígel.

Dosť ma to hneva kedže si potrpím na servis a toto je čista smrť ..Ano pre VW 150 000km vydrži potom im to už je jedno..

V autorizaku mám kamoša čo mi povedal že to pozeral že by to malo ist celkom v pohode.
Ine je teoria a ine skutočnosť a nerad by som sa dožil nejakeho zbytočneho prekvapka.

A na nete som nikde nič nenašiel je toho naozaj veľmi málo popísaneho.


ďakujem každemu za realnu skúsenosť ak sa niekto najde.
Naposledy upravil(a) PassatB8-BiTdi dne 31.10.2019 12:45, celkem upraveno 1 x.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od JirkaVys »

Když čtu tvé názory a péči o auto, tak začínám pochybovat, protože zbytečná péče kolikrát škodí.
S autem máš najeto osobně jen 30tis km a máš ho od 120tis km...

Narovinu já mám druhé BiTDI, první bylo čistě firemní...
Olej v motoru to vidělo každých 30tis km nebo 2 roky včetně filtru...
Filtr vzduchu po 90tis km.
Olej v DSG a Haldexu po 60tis km.

Světě div se, i bez zázračné výměny filtru v DSG a těmito intervaly auto najelo cca 240tis km, než šlo do prodeje po 4 letech, bez větších problémů. Rozvody měněny při 200tis km, rozvodový řemen při 120tis km.
Teď mám druhé BiTDI a víceméně stejné intervaly, nedávno jsem si ho vzal do svého vlastnictví, také po 4 letech, ale už nebylo tolik na lítání, takže má jen 154tis km najeto. Jediné, co zvažuji, že teď v půlce intervalu si vyměním olej v motoru sám.
Nicméně obě auta jsem měl od novoty, tudíž vím jak jsem s ním jezdil.
Žádné tebou uvedené problémy, či nedostatky nepozoruji, tudíž mi nejde do hlavy, že by se u tvého nájezdu něco takového objevovalo, spíše to vypadá na stočeninu a nebo s tím jezdil pilot, co vybral každou díru a zatáčky projížděl pod velkými rychlostmi, tak podvozek má nejlepší za sebou.
Ale samozřejmě ne každý kus se musí provést, takže stát se to může.
Stejně jako tady někdo mění setrvák při 150tis km, čemuž se nedivím při podtáčení. Jezdím na S a setrvák jsem nikdy neměnil, spotřeba do 7 litrů na 100km dle dotankování.

Takže moje rada je taková, že není potřeba řešit kraviny, které stejně ničemu nepomůžou. Pravidelná výměna olejů je jedině dobře, ale nepřehánět to, protože to lepší stejně nebude.
Filtr je vidět shora, při náhledu za filtr boxem, upřímně překáží tam roura o průměru cca 80mm, jestli ji je možné nějak snadno demontovat jsem nezkoumal, ale asi to taková sranda nebude, protože většinou jsem se dočetl o převodovce dolů.

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

Auto je 100% ciste a km poctive .


K mojim nazorom asi si čital aj v iných vlaknach.
Pravidelne servisované v autorizaku preverene vsetko ako ma byt a okrem toho ked som to kupoval nevedeli stáčat este virtuali iba na 0 neviem ako to je teraz uz to asi vedia .
No tak po pravde jazdim v BRatislave a tu su take tankodromi ze sa ani nedivim na tych R19 a ano ked som to kupil bolo to lepsie ale na tych R19 to dostalo riadne zabrat.

Mam kamosov co nemaju DCC maju to od nova a tiež tie iste km a na obycajnych tlmicoch je to estw horšie.
Teraz idem do servisu na olej tak chcem dat vymenit tycky lebo klepoce tam niečo pri pravidlenych nerovnostiach za sebou.

Ale uz aj ked som to kupil proste ten podvozol velmi velky pod priemer mame aj firemne Passaty a maju 30000km a tiez to je ubuchane cez nerovnosti.

Druha vec to ich hustenie pneumatik. Bud 2,6 alebo 2,9 co sa ki zda uz dost vela ale tak som to mal nafukane a dostavalo to dobre .Zimne som dal teraz na 2,6 a je to odost lepsie (R18) ale aj tak ubuchane proste.
Kamos ma staru Audi A6 automat 350 000km povodne tlmice a to auto nebucha neni uskackane a prevodovka radi uplne inak ako DSG no radost jazdit a to je skoro 10rocne auto.


A to DSG sa pytam preto aby som to kvoli filtru za 50e neposlal do vecnych lovisť

Dám na teba a nebudem to riešit az ked pojde dolu napravnica alebo tak .

Ps:Olej a jeho včasna výmena ja najdôlezitejšia a najlepšie co pre motor mozes spravit.
Ja sa olejom venujem roky na inej urovni a viem ako vyzera olej po 15000km aj longlife.
Samozrejme ma nato vplyv ake trasy jazdis a ako jazdiš ale 15000km je strop.
Ja jazdim kratsie a menim po 10000km a davam kvalitny olej a filtre a ten motor ide uplne inak ako ked som ho kupil to je bohužial pravda .

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od JirkaVys »

Tak určitě častější výměna je pro motor lepší, než ten nesmysl 30tis km, ale jak je vidět tak to v pohodě fungovalo.
Ale zase to auto jezdilo většinou dlouhé trasy, málo startování (pardon zrovna u toho prvního byl po celou dobu aktivní start-stop, takže zase tak málo jich nebylo).
Olej bohužel vypadá hned po výměně stejně, takže podle okometrie nepoznám jeho kvalitu, ale očividně stačila.
Jezdil jsem a jezdím celoročně na R19 Verona, měním jen pneu zima, léto. A fakt nic extra nepozoruji, jasně pokud vymetu velkou díru, tak do bouchne až do dorazu, což se u nizkoprofilu dá čekat. Ale fakt na R19 je to super, není to holt francouz a jeho houpavý a sakra měkký podvozek, ale asi už mi to přijde úplně normální, protože hluk tam žádný není, jen člověk nesmí jet na tempomat cca 140 km, kde to zrovna tak divně vydává hucivý zvuk, takže buď do 135 nebo nad 145km/h :) Tedy dle budíků.
Zase oproti Golfu a Octavii mi to přijde nebe a dudy, mouchy tam jsou určitě ale žádné bouchání fakt neznám.
Teď mám nafoukano na 3 bary a nějaké zhoršení nepozoruji oproti 2,7.
Jediné co tak než se ohřeje olej v převodovce, tak mírně cuká, ale to mám pocit dělalo i dříve. Na režim Sport to fakt funguje bezvadně, plynulý nástup výkonu, zátah ihned a otáčky jsou téměř dle mě v ideálním spektru.

Každopádně i tak pokud zná někdo "snadný" způsob výměny filtru v DSG, tak proč ne, klidně bych ho vyměnil také ač očividně životnost nezkrátí. Ale třeba při náhodné výměně setrvaku se dá pak vyměnit dodatečně.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od CentriFUGA »

JirkaVys: Naprostý souhlas. Každý sice říká, jak je longlife katastrofa - měl jsem nejdříve superba 103kW PD a LL se dodržoval do 220tis. km, než jsem koupil já, pak jsem měl superba 125kW CR a ten do 260tis. jezdil jen LL. Pak jsem já zkrátil na 20tis. pro svůj lepší poct a proto, že za rok víc jak 20 většinou nenajedu.

V rodině máme teď dva passaty 110kW - můj do 177 tis. jezdil LL, já opět teď zkrátím na 20tis., tátův má teď 196tis. a taky doposud LL, teď bude dělat servis, tak se to nějak zkrátí na +- 20tis., ale oba zkracujeme hlavně z toho důvodu, že u mě je 30tis min. 1,5roku a u táty je 30tis. spíš 2 roky, takže hlavně kvůli tomu.

Takže bych to neviděl jako katastrofu, všichni to berou proto, že to psal nějakej chytrák na internetu, ale že by si VW úmyslně ničilo auta, když dneska dávají záruku až do 150tis. km ? Asi těžko ...

Uživatelský avatar
Santusovic
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.06.2016 11:42
Bydliště: Praha

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od Santusovic »

JirkaVys píše:Když čtu tvé názory a péči o auto, tak začínám pochybovat, protože zbytečná péče kolikrát škodí.
S autem máš najeto osobně jen 30tis km a máš ho od 120tis km...

Narovinu já mám druhé BiTDI, první bylo čistě firemní...
Olej v motoru to vidělo každých 30tis km nebo 2 roky včetně filtru...
Filtr vzduchu po 90tis km.
Olej v DSG a Haldexu po 60tis km.

Světě div se, i bez zázračné výměny filtru v DSG a těmito intervaly auto najelo cca 240tis km, než šlo do prodeje po 4 letech, bez větších problémů. Rozvody měněny při 200tis km, rozvodový řemen při 120tis km.
Teď mám druhé BiTDI a víceméně stejné intervaly, nedávno jsem si ho vzal do svého vlastnictví, také po 4 letech, ale už nebylo tolik na lítání, takže má jen 154tis km najeto. Jediné, co zvažuji, že teď v půlce intervalu si vyměním olej v motoru sám.
Nicméně obě auta jsem měl od novoty, tudíž vím jak jsem s ním jezdil.
Žádné tebou uvedené problémy, či nedostatky nepozoruji, tudíž mi nejde do hlavy, že by se u tvého nájezdu něco takového objevovalo, spíše to vypadá na stočeninu a nebo s tím jezdil pilot, co vybral každou díru a zatáčky projížděl pod velkými rychlostmi, tak podvozek má nejlepší za sebou. To stejné je i s podvozkem, na dálnici ti těžko vyteče tlumič. Auto rok 2015 s DCC mají od výroby vadu tlumičů to se ví. Stejné to má i superb 3 rok 2014-15.
Ale samozřejmě ne každý kus se musí provést, takže stát se to může.
Stejně jako tady někdo mění setrvák při 150tis km, čemuž se nedivím při podtáčení. Jezdím na S a setrvák jsem nikdy neměnil, spotřeba do 7 litrů na 100km dle dotankování.

Takže moje rada je taková, že není potřeba řešit kraviny, které stejně ničemu nepomůžou. Pravidelná výměna olejů je jedině dobře, ale nepřehánět to, protože to lepší stejně nebude.
Filtr je vidět shora, při náhledu za filtr boxem, upřímně překáží tam roura o průměru cca 80mm, jestli ji je možné nějak snadno demontovat jsem nezkoumal, ale asi to taková sranda nebude, protože většinou jsem se dočetl o převodovce dolů.

Jestli to první auto jezdilo z 80% dlouhé trasy tak je jasné, že ten setrvák vydrží víc. Jelikož DSG tolik nepodtáčí a jede to vesměs skoro stejně. Když to jezdí 50% město a 50% dálnice je reálná šance, že setrvák bude v háji po 150tis. No a jezdit na S po městě mi přijde jako totální nesmysl. To už je lepší nechat přemapovat řazení v DSG.
Old:VW Passat B6 2.0 TDI
Sold:VW Passat B7 2.0 TDI R-line
Sold:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi White R-line DSG
Sold:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi Blue R-line DSG
New:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi White High DSG
White Var

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od JirkaVys »

Dlouhé trasy nemusí nutně znamenat jen dálnice. Jezdilo všemožně, od města, mezi městy a zcela logicky hodně dálnice. Takže i tak převodovka řadila o sto šest.
Také nevidím důvod, proč by při tomto typu jízd neměla podtacet? Podtacela o sto šest, proto jsem jezdil na S a byl klid - ano pokud na tempomat, tak to tam hodí opět vyšší rychlost a je S mód opět úplně mimo.
Proč by byl nesmysl jezdit po městě na S?
Jezdím tak pořád a musím uznat že právě ta reakce na plyn je bezva, jen člověk musí zlehka. A jestli mi to tam nahází při jízdě po městě maximálně 4 rychlost nebo 6 i 7 (při rychlosti do 60km/h) je sakra rozdíl ne?
Jen musí být olej trochu ohřátý, jinak je to taková skákací jízda no :D

Za mě jsem s DSG maximálně spokojen, ale opravdu v S módu, při jízdě na D je to zoufalost, ale to nemyslím jen kvůli otackam motoru, to je jen jeden z více důvodů.

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

Ahojte skôr som nemal čas.

Olej :

Čo sa týka oleja a poznámke " pochybujem že by si automobilka sama ničila dobrovelne auta "
Longlife ak sa využiva na 30 000km je určite sračka nato pozor a to že VW napíše že 30 000km je len marketing nezabudni pri predaji keď povedia že nemusíte často chodiť do servisu stači raz za 30 000km predáva !! Tým čo sa nevyznaju alebo tým čo maju auto 3 roky a predaju je to šuma fuk lebo ano .Záruku to vydrží . Ale čo potom ?
VW Ti kašle nato že tebe sa pri 200 000km niečo vysype keď už to neni v záruke !!
V prvom rade je to marketing a len a len ekologia počat riedkymi olejmi .
To Biturbo si v kľude zaslúžilo 5w-40 a aj vyššie pre tých čo stym zvyknu jazdiť svižne!!Ale nie je to možne lebo ekologia a stym spojena aj spotreba nepusti !! Preto oleje v norme 507.00 robia už iba po Xw - 30 a nie vyššie.
Čo sa týka výdrže oleja a najazdu , tak ano je rozdiel či niekto jazdi ak rano štartne a urobi 500km na šupu alebo naštartuje a spraví na štart 15km .
Pri dialničnych km a menej studených štartov dochádza tak k oveľa menšej degradácií palivom ktorý sa najviac a najčastejšie dostane do oleja pri studenom motore .
Zároveň však olej degraduje aj na základe iných vplyvou ako je vlhkost ( voda) a kremik zo vzduchu = vzduchovy filter a počet L za koľko km pretečie motorom na jednu náplň čo pri 30 000km je podstatne viac ako pri 10 000km . Chcem len vyzdvihnuť dôležitosť výmeny aj vzduchového filtra za kvalitny a za jeho včasnu výmenu nie 60 000km ani 30 000km !!! To iste plati aj pri výmene oleja a palivoveho filtra !! nešetrite na filtroch je to najdôležitejšia čast výmeny oleja aj palivovej sustavy aj sania .
Ak kupiš nekvalitny ktory nedokaže pustit taky tlak ako má ( nedomaže ) / ak púšta moc nefiltruje dobre = špiny do obehu = kružky a ostatne veci papa / Vzduchovy to iste po určitej dávke km a striedania vlhkosti a sucha + prach ,tak filter stráca jednak filtrovatelnosť a aj samotný prietok a dokaže tak aj pustit špinu väčšiu ako 5 mikronov čo už je nebezpečne pre motor samozrejme časom = sa špina na MAF senzor na Turbo lopatky pri 200 000ot = nevyvažok potom do spalovacieho priestoru kde kružky pomelu do oleja= brúsivo + kremik = degradácia oleja.
Napísal som to dosť obšírne ale stači sa držať pravidla .

Radšej lacnejši olej a menit častejšie ako tam dávať drahy olej a nechávať ho tam 30 000km!!
Najlepsie kvalitny olej + kvalitne filtre +častejšia výmena.

PS: Samozrejme su ludia ktorý si na stav auta potrpia a patrične sa straju a sú taky čo berú auto ako dopravný prostriedok ktorý ma slúžiť im a neriešia taketo veci.
Ani jedno ani druhe nie je samozrejme zle ale každa cesta má svoje výhody aj nevýhody. :good:

Takže ak niekto dáva dialnicne km a dáva dobry olej napríklad Mobil 1 ESP Formula tak tých 20 000km môže byt ale to už ten olej aj tak bude pekne vyždímany odporúčam max 15 000km.

Ten kto jazdi mesto a krátke trasy a časte štarty tak určite max 10 000km !!!!

Kľudne si vyskúšajte rozne oleje a Tý čo majú minimálny zaujem vnímať hluk a chod motora a zaujem pochopia aj to že rozdiely sú aj v oleji a nemusia byt cenove rozdiely priepastne !!!Píšem to preto lebo sú ľudia ktorý proste len tvrdia že olej ako olej hlavne nech plmí normu!! No nie je to tak.Ale to ak by mal niekto zaujem kľudne vysvetlím veľmi jednoducho.


Venujem sa Tribologií s nadšenim už dlhé roky takže viem o čom hovorím ale samozrejme každy nech si robi čo chce berte to len ako info.
Viem že pri olejoch sa vdeú dlhosiahle debaty a ľudia sa vedia riadne povadiť ale toto nie je moja cesta ani úmysel. Ja viem svoje a každy nech si urobí ako chce ak by sa niekto mal zaujem hašteriť. Peace :good:

PS: Longlife na 30 000km vydrží pri idealnych podmienkach čo mi ako uživatelia nikdy nedosiahneme. Tribologia a kvalita olejov ide stále dopredu ale fyzika a zdraví rozum nepusti proste. Ekologia vo svete olejov prevažila nad tym ako dobre chrániť motor a preto meniť skôr .


Prevodovka:

No za mna jazdit v Sku je kostrbate a neohrabane pokial vyslovene nejdeš jazdit naozaj svižne .
Po meste je to usekane a neohrabané a zbytočne to toči aj pri pokojnej jazde .( Za mňa idel pri preradeni rýchlosti niekde okolo 1900ot nie 2300-2400.a bol by som spokojný .
D -ko je totalne podtáčane a preto stále tvrdím jedina cesta dať upravit soft inak je to dost bieda.
Aj po meste z lahkou nohou Ti tam nasuka pri 72km sedmicku do kopca a 1100ot !!!!?
Tak načo mam potom vlastne automat keď sa stym musím stále hrať aby to niečo vydržalo :(
A na tempomat to iste .Mohli ten tempomat aspon v Sku nechat nech tak nepodtáča ja dost jazdim aj po meste s tempomatom a vadi mi to podtáčanie preto hodim vždy do manualu ale ten zase reaguje na podradovanie velmi neohrabane pokial nepustis nohu z plynu alebo nebrzdíš a dostava na pr**l.
A zase sme pritom že aj to radenie rýchlosti je len o ekologií lebo pri nižkých otáčkach je menej splodín ale to že Ti odíde dvojhmota a dostava na pr**l cely motor to VW nezaujima !!! Takže nezabudni VW sere na to či Ti DSG vydrži hlavne že vydrži záruku .
Tieto auta robia aj tak na 200 000km a potom aby si kupil nove to je cela politika.

K reakci DSG v S -ku na plyn : Pri rozbiehani z miesta na križovatke ten čas kedy zošlapneš plyn a proste chceš vyštartovať je proste večny a dosť dlhy niekedy nadskakujem aj ritou na sedačke nech už to vystreli :D Naštastie pri tomto motore som to nakoniec vždy stihol ale toto mohli poladiť tiež !!!

Prezistoval som aj u Sixtu za tuto prevodovku a udajne tam proste stačí menit iba olej a neriešiť tak neviem no asi to bude ok.

Pekný deň Vám všetkým a príjemne prežitie sviatkov .. :good:

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od JirkaVys »

Úplný vědecký výkon, ale jako souhlasím s tebou ve většině, ale já osobně to neprehanim.
U dřívějšího Passatu B6 jsem byl taky moc pečlivý, ale u těchto dvou BiTDI jsem přesvědčen a mám odzkoušeno, že to bylo zbytečné a bez problémů.
Já to zkrátím, auto vydrželo přes 240tis bez nějaké zajímavé poruchy na běžně daně intervaly výměny.
Rád dopřeji autu patřičný a včasný servis, ale zároveň to není potřeba přehánět, když to auto bezproblémů bude fungovat stejně. A zrovna to není o ušetření peněz, ale samozřejmě se ušetří, protože to není potřeba a investovat se dá do jiného.
Automat je super, nevidím důvod proč říkat něco o tom na co pak mít automat.
V režimu S fakt nepozoruji žádné skákání a neohrabanost - ani po městě.
Reakce na plyn je právě okamžitá, nevím kde ty máš tu prodlevu.
To spíš vypadá že už nemáš převodovku v tom nejlepším stavu, asi jako ten zbytek. Nebo já fakt nevím už, protože nic z toho neznám.
Právě naopak v režimu D jsem zcela otráven, prodleva plynu dlouhá, při potřebě zrychlení nutno prošlápnout plyn, aby podradila kvůli sakra nízkým otáčkam a pak se teprve něco koná.
Jo stačí měnit olej a pak i setrvák, protože ten zkrátka vydržet nemůže při jízdě do kopce, na rovině a ještě při těch otřesech od silnice pro jízdě 1200ot :-D Holt někdo může měnit olej zbytečně a setrvák vymění při 150tiw km a někdo s ním přežije 250tis km :-D
Nehledě na to, že při jízdě v koloně na S si to na volnoběh při popojizdění zvýší o něco málo otáčky, než v režimu D.
A jako při klidné jízdě to na S řadí nahoru v cca 2200ot.
Pokud člověk jede po městě, tak to hodí 5 rychlost až při 60km/h, jinak si to dřív nedovolí a jede max na 4 a cca 1800 ot.
A po pravdě, záruka po tovární nekončí. Vždy u vozů starších 4 let si pořizuji pojištění a jakékoliv problémy s vozidlem, krom běžného opotřebení, které kryje všechno i v případě pak následné nutné výměny oleje při opravě.
Takže věci jako klapky klimatizace, senzory atd které rádi odchází využívám na to a vždy plně uhrazeno. Posledně odešlo čerpadlo v Haldexu, také zaplaceno v autorizáku vše, včetně oleje :)
Naposledy upravil(a) JirkaVys dne 31.10.2019 19:35, celkem upraveno 1 x.

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

Ja to skratim tiez tu prodlevu v Sku som popisal uz !!Z miesta ked stojis a chces vystrelit das podlahu a proste cakas cakas ja nehovorim ze to su 2 sec ale proste je to dlho a az tak ze to proste citis ze si zoskapol plyn a reakcia az neskor a robí to aj na inych autach s DSG .

A to sekanie v sku naprikald pri dobrzdovani brzdami a podradovanim napriklad z 3 do 2 zo sem tam sekne atd atd.Robilo zo aj na inych autach a novych s DSG.

Proste sa tym snazim povedat ze DSG nebude nikdy tak kultivovany automat v pravom slova zmysle napriklad ako ma AUDi .To je proste tak.

Je to môj nazor moja skusenost a ja Ti neberiem Tvoj nazor .
Vedecky vyklad to nie je je to len otom ze kazdy ma iny postoj k udrzbe auta a inu vnimavost .
Takze to ze vsetko funguje a motor ide neznamena ze ten motor pojde tebe tak dobre a tak dlho ako tomu co ten olej a veci proste bude menit skor to je proste fakt ale ako som uz pisal kto to neriesi ma taky nazor ako Ty a ja Ti ti neberiem je to Tvoj nazor.Ja radsej vymenim olej skor a investujem 70eur raz za rok navyse ako ked budem potom riesit opravy za ine peniaze a viem ze ten olej domaze ked mu budem nakladat .Ty ked si chces menit po 30000km men si je to Tvoja vec :good:

Ps: Ja mam prevodovku ok to je proste bohuzial DSG a jeho vlastnost a nie vadou mojej prevodovky :good:
A ja jazdim tiez na sku lebo ma D to psychicky nezvladam ale proste mam hore popisane vyhrady to je vsetko .Inak mi to je jedno.Jedno viem ze je to posledne auto s DSG .

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od JirkaVys »

Nevím, já fakt prodlevu plynu na S nemám žádnou.
Kolikrát se zapomenu a místo přišlapnutí plynu o 0,5 cm pro rozjezd tam "naložím" 1 cm a je to jak raketa, až se leknu :-D
A cukání jak píšeš ty pociťuji fakt jen při studeném startu, jen co se olej trochu ohřeje po cca 5km, tak to řadí nahoru i dolů skoro sametově a po úplném ohřátí o převodovce a řazení z 98% ani nevím, maximálně ve 2% kdy člověk hodně dupe na brzdy nebo jede bez přidání plynu, ale u mě zase z 6 na 5 rychlost.

Však s výměnou olejů souhlasím, kdysi jsem to také prožíval. Ale opravdu to vydrží i běžné intervaly.

Samozřejmě pokud bych skákal většinu času po městě,tak bych měnil olej také v motoru max po 15tis km, ale zbytek intervalů bych zachoval.
Nicméně na jízdu jen po městě bych si nekoupil naftu, ale ani benzín - ten byl na město fakt hrozný nebo jsem si prostě nikdy nezvykl na benzínový turbo motor. Jo to takový Škoda Forman a benzín mi seděl, ale zase to moc nejelo no, ale na město bomba, jen to mít posilovače :-D

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

Ale ano je to raketa to netvrdim .
Motor je peckovy a ano ja jazdim bohuzial vacsinou kratsie trasy do 15km no bohuzial kupil som toto auto a potom som vymenil pracu za blizsie a preto je to tak ako to je .
A ano ked je to zohriate a dupes tomu tam problem neni radi ti to pekne .
Ale aj pri zohriatiˇ pri tom dobrzdovani to proste sem tam citelne sekne atd proste to porovnavam s Audi a je to proste uplne inde ale ta prevodovka je aj ina .

Tak len tolko .
Benzin som chcel ale moja doveryhodnost k TSI motorom je velmi nizka.

Ja som bol vzdy benzinovy a proste je tam emocia co diesel nema ale ako pisem k motoru nemam vyhrady je to fakt pecka .Len to ze nove to stalo 59000e a to keby som mal dat ja zato tak sa asi obesim ako som vyhodil peniaze do kosa no.
Za tie love to je proste mimo to je vsetko.

Sorry za preklepy alebo chyby pisem z mobilu

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od JirkaVys »

To je jasný, já bych peníze za úplně nové auto teď už nedal.
Přijde mi to zbytečné, ať už jde o jakoukoliv značku.
Raději nakoupíme ve firmě a po 4 letech si většinou něco odkoupím do osobního vlastnictví, ale musím s tím jezdit celou dobu já :-D Kdy je cena úplně jinde a za "pár korun", vlastně 1/3.
Já jsem spokojen víceméně se vším, kromě jízdy na D, tam fakt nechápu kdo tak může jezdit a kdo to v EU vymyslel, ten motor je pak úplně mrtvý... A to u DQ 500 je to ještě hodně v pohodě, pro slabší motorizace a jen 6Q jsou ty skoky v otáčkách větší, tam musím uznat že to dost poskakovalo, ať už na S nebo D.
Auto aktuální je od I.S.R., tak třeba tam něco vylepšili :-D

Romulus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 16.01.2008 08:56

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od Romulus »

Chlapi, zpět k tématu.
Jak je to tedy s tou VÝMĚNOU FILTRU u převodovky DQ500?
Je nutné sundavat převodovku (to bych tedy asi oželil) , nebo je na to nějaký fígl? Budu mít 120t,tak mě čeká výměna oleje v dsg a rozvody a vzhledem k ceně filtru bych ho samozřejmě nechal vyměnit taky.
VW Passat B8 BiTDi 03/16 plná výbava krom koule, barev. ambientu a výhřevu vzadu.
VW Passat B5.5 96kW 10/04

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: Výmena filtra DSG DQ500 7 kvalt BITDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

Figel nepoznáme zatial.
Ako si sa dočital údajne ozaj nie je treba filter menit a pisal mi to aj pán Sixta ak vieš kto to je.
Samozrejme by som to aj ja radsej vymenil a preto som tuto temu založil.
Takze za mňa vymenit ale asi až ozaj keď sa to bude rozoberať kvoli niečomu inemu.
Ja uvidim o 10000km a rozhodnem sa podla narocnosti.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“