Skripani po vypnuti motoru

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...
Odpovědět
Kevinios
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 24.02.2019 16:06

Skripani po vypnuti motoru

Příspěvek od Kevinios »

Poridil jsem muj prvni automat B8 140 kW. Nevim, zda je to normalni a nebo ne ale po zastaveni a vypnuti motoru, (prevodovka v poloze ''P'') dvakrat zavrze/zapiska ''neco'' od podvozku/motoru/brzd z predni casti, jakoby zvuk skripajicich brzd. Deje se to bez ohledu na to, zda aktivuji parkovaci brzdu nebo stojim na rovine. Dostal jsem radu, ze pokud stojim na rovine (garaz), mam nejdriv otevrit dvere a az pak vypnout motor, abych setril brzdy a nezustavaly obtisknute desticky na kotoucich.
Vzdy to zavrze cca po 3 vterinach od vypnuti motoru a vzdy 2x ve stejnem intervalu za sebou. Celkem me to rozciluje a chtel bych se toho zbavit. Vi nekdo cim by to mohlo byt? Popr. co zkontrolovat. Nebo je to normalni jev u DSG prevodovek?
VW Passat B8 2.0 140 kW, Comfortline

Kevinios
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 24.02.2019 16:06

Re: Skripani po vypnuti motoru

Příspěvek od Kevinios »

Zvuk jsem se pokusil nahrat

https://youtu.be/cbnOTKKaycg" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Passat B8 2.0 140 kW, Comfortline

Koubasake
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 08.08.2019 21:57

Re: Skripani po vypnuti motoru

Příspěvek od Koubasake »

Zdravim, mám ten samej problém se svým Golfem 1.6 TDi, 5q manuál.... po vypnutí motoru stejné skřípající zvuky jako u tebe. Občas hlasitější, občas vůbec žádný zvuk... Přišel jsi na to, čím to je?

Díky za odpověď.

Kevinios
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 24.02.2019 16:06

Re: Skripani po vypnuti motoru

Příspěvek od Kevinios »

Porad nevim, je to stale stejne. Za 14 dni jdu na vymenu brzd, treba mi reknou co to bylo. Mozna je to normalni, ale ten zvuk me stve.
VW Passat B8 2.0 140 kW, Comfortline

Marty84
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 20.02.2020 08:29

Re: Skripani po vypnuti motoru

Příspěvek od Marty84 »

Kevinios píše:Porad nevim, je to stale stejne. Za 14 dni jdu na vymenu brzd, treba mi reknou co to bylo. Mozna je to normalni, ale ten zvuk me stve.
Zjistil jsi od ceho jde (slo) to vrzani?

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 962
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Skripani po vypnuti motoru

Příspěvek od JirkaVys »

Trochu mimo, ale co to je za radu? Nejdřív otevřít dveře a pak vypnout motor?
Parkovací brzda se automaticky zatáhne po otevření dveří... Takže je úplně jedno jestli vypneš motor a zajistí se brzda nebo prvně otevřeš dveře a zajistí se také...
Aby se ti nezatahla brzda musíš vypnout autohold tlačítkem, tak aby nesvítílo. Ale musíš to udělat ještě dřív než zastavíš a budeš stát, takže za jízdy. Jinak se ti parkovací brzda stejně zatáhne jen co zmacknes tlačítko autohold na místě.
Nicméně přijde mi to zbytečnost. Kolikrát mi auto stojí týden bez pohybu s parkovací brzdou a vše OK, ale stojí teda pod střechou a pokud prší tak ke konci jízdy prudceji brzdim, abych vysusil brzdy, než zastavím.
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW, 4x4 - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // 10 l/100 km - > Benzín nemá v autě tohoto typu co dělat

Kevinios
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 24.02.2019 16:06

Re: Skripani po vypnuti motoru

Příspěvek od Kevinios »

Ja jsem nikde nepsal, ze mam stale zapnuty autohold! Takze pokud nemas zapnuty autohold a nejdriv otevres pri zastaveni dvere a pak vypnes motor, tak se ti neaktivuje parkovaci brzda. Myslim, ze je to uzitecna rada pro ty co parkuji na rovine nebo kazdy den v garazi. Ale samozrejme ti to nenutim. Vysouseni brzd za deste je ok ale ne vzdy je k tomu prostor. Nicmene k tomu skripani...Vis jak se toho zbavit?
VW Passat B8 2.0 140 kW, Comfortline

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 962
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Skripani po vypnuti motoru

Příspěvek od JirkaVys »

S tou brzdou je to blbost.
Nicméně ty tvé divné zvuky může být už špatný setrvák.
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW, 4x4 - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // 10 l/100 km - > Benzín nemá v autě tohoto typu co dělat

Kevinios
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 24.02.2019 16:06

Re: Skripani po vypnuti motoru

Příspěvek od Kevinios »

S tou brzdou to blbost neni. Pokud mas stejne auto, tak neni nic jednodussiho nez to nejdriv vyzkouset a az pak se dohadovat za klavesnici. Setrvakem to bude asi tezko, motor uz nebezi. Zavrze to vzdycky kdyz vystupuju z auta...tedy az po tom co je motor i setrvak v klidu..
VW Passat B8 2.0 140 kW, Comfortline

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 962
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Skripani po vypnuti motoru

Příspěvek od JirkaVys »

Nechápu, kdo může poradit nejdříve otevřít dveře a pak vypnout motor :-D Na tu svoji rovinu tak jako tak dojedeš stylem, že na daném místě stejně šlapneš na brzdový pedál, destičky pritisknes na kotouč... Takže v tom rozdíl není žádný. Destičky od kotouče "odskočí" pouze za jízdy. Ok, s parkovací brzdou je tam podstatně větší tlak, ale i tak je to pořád nacpané na kotouči a ničemu to nepomůže.
Navíc to máš nějaké zvláštní, protože já pokud za jízdy vypnu tlačítkem autohold a zastavím na místě, vypnu motor tak se parkovací brzda nezajistí. Pokud je autohold zapnutý, pak ano brzda se po vypnutí motoru zajistí. Stejně tak jako pokud jsem na místě, motor běží a otevřu dveře, brzda se zajistí.
Ale OK, pokud myslíš že to něčemu pomůže a máš z toho dobrý pocit, tak není nic jednoduššího než to tak dělat a je zbytečné se o tom bavit.
Mám 4 auto s elektrickou brzdou, většinou nájezd přes 200tis km a automatické zajištění parkovací brzdou stále zapnuté, to jen pro info, jo kotouče OK.

K tomu vrzání či co... Psal jsi že to dělá cca 3 sekundy po vypnutí motoru, což dělá často setrvák.
Nicméně je tu téma, také s nějakým divným zvukem po vypnutí motoru, je tam i video s nahraným zvukem, tak zkus porovnat, zda je to podobné nebo ne. Jinak těžko radit na dálku, na to je potřeba někdo a osobním stykem.

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=364&t=355452" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW, 4x4 - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // 10 l/100 km - > Benzín nemá v autě tohoto typu co dělat

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“