Tlak v pneu

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...
Uživatelský avatar
sweet
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 26.01.2009 12:00
Bydliště: Slovensko

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od sweet »

srotty píše:
13.02.2022 16:58
Nene, neboj. Je to v pořádku.
Ok :good: ďakujem :thanks:

Uživatelský avatar
sweet
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 26.01.2009 12:00
Bydliště: Slovensko

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od sweet »

ešte jedna otazočka.v niektorych pneuservisoch plnia gumy nejakým plynom.co nato poviete,je to lepšie ako klasika vzduch? má to nejaké výhody? 🤔🙂

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od srotty »

Plní se to dusíkem. Výhody- gumy se tolik nehřejí a nemusí se tak často kontrolovat tlak v pneu. Pro běžné ježdění je to ale asi zbytečné.

misoR
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 463
Registrován: 23.04.2015 21:53

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od misoR »

Dusik ma vacsie molekuly, takze by nemal tak unikat, ale pravdupovediac, kolkokrat pocas sezony (leto/zima) kontroluje bezny vodic tlak, pokial mu auto neukaze stratu tlaku? A kedy vacsinou ukaze stratu tlaku? Po vymene kolies z letnych na zimne a opacne. Tiez v nom nie je tolko vlhkosti ako vo vzduchu.

Takze by som popisal ten rozdiel ako "nula celych nula celych nula" :D

Uživatelský avatar
sweet
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 26.01.2009 12:00
Bydliště: Slovensko

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od sweet »

misoR.
takže podľa teba sa to neoplatí? chodím skôr dlhé cesty.na jar chcem dať nové gumy.myslel som že im to pomôže.ked sa toľko nehreju,tak by sa mali aj menej drať.alebo sa mýlim? 🤔

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od srotty »

Ten dusík se hlavně používal u cisteren, co vozí hořlavé kapaliny. U osobních aut je ten rozdíl teplot zanedbatelný. Ale nic špatného tím neuděláš. Jen musíš počítat s tím, že pokud budeš chtít dofoukat kola, tak budeš muset do servisu na ten dusík.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2878
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od kubisz »

na 215/55 r16 byl rozdil v tlacich u N a klasickeho foukani az klido 0,5 atmosfery pri jizde po dalnici; ale pokud se pohybujete na horni hranici tlaku, tak tam uz ten rozdil nebyl tak velkej a to, ze musite pro kazdy dofouknuti dojet do nejakyho servisu, Vas asi brzo odradi... ale jinak se tlak zveda i u dusiku... paradoxne sem mel teda pocit, ze kola vic uchazi na dusiku, nez u bezneho vzduchu
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
sweet
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 26.01.2009 12:00
Bydliště: Slovensko

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od sweet »

kubisz
dobre vedieť.myslel som že sa môže dofukať aj vzduchom 🙂 zostanem teda pri vzduchu. 👍

Uživatelský avatar
Tunator
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 261
Registrován: 17.11.2020 07:00

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Tunator »

Samozřejmě, že se může doufoukat vzduchem. Čeho je asi ve vzduchu většina? Tady je to samej expert a chemik k tomu :lol:

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2878
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od kubisz »

...myslel som že sa môže dofukať aj vzduchom...
samozrejme mysleno tak, aby zustaly zachovany ty vlastnosti, kvuli kterm to delate; jinak muzete samozrejme dofoukat cimkoliv ;-)
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od swenak »

Tunator píše:Samozřejmě, že se může doufoukat vzduchem. Čeho je asi ve vzduchu většina? Tady je to samej expert a chemik k tomu :lol:
Přesně:) Už zdarma tam narvu 78% dusíku:) Krom toho, ani jenom nejde zařidit, aby po nafoukaní dusíkem tam byl jenom dusík, už tam vzduch nějaký je a neodsává se. Pro běžný provoz je to nepřínosné a spíše logistická komplikace.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“