Ok ďakujem
Tlak v pneu
- sweet
- Řidič
- Příspěvky: 156
- Registrován: 26.01.2009 12:00
- Bydliště: Slovensko
Re: Tlak v pneu
ešte jedna otazočka.v niektorych pneuservisoch plnia gumy nejakým plynom.co nato poviete,je to lepšie ako klasika vzduch? má to nejaké výhody?
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Tlak v pneu
Plní se to dusíkem. Výhody- gumy se tolik nehřejí a nemusí se tak často kontrolovat tlak v pneu. Pro běžné ježdění je to ale asi zbytečné.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 463
- Registrován: 23.04.2015 21:53
Re: Tlak v pneu
Dusik ma vacsie molekuly, takze by nemal tak unikat, ale pravdupovediac, kolkokrat pocas sezony (leto/zima) kontroluje bezny vodic tlak, pokial mu auto neukaze stratu tlaku? A kedy vacsinou ukaze stratu tlaku? Po vymene kolies z letnych na zimne a opacne. Tiez v nom nie je tolko vlhkosti ako vo vzduchu.
Takze by som popisal ten rozdiel ako "nula celych nula celych nula"
Takze by som popisal ten rozdiel ako "nula celych nula celych nula"
- sweet
- Řidič
- Příspěvky: 156
- Registrován: 26.01.2009 12:00
- Bydliště: Slovensko
Re: Tlak v pneu
misoR.
takže podľa teba sa to neoplatí? chodím skôr dlhé cesty.na jar chcem dať nové gumy.myslel som že im to pomôže.ked sa toľko nehreju,tak by sa mali aj menej drať.alebo sa mýlim?
takže podľa teba sa to neoplatí? chodím skôr dlhé cesty.na jar chcem dať nové gumy.myslel som že im to pomôže.ked sa toľko nehreju,tak by sa mali aj menej drať.alebo sa mýlim?
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Tlak v pneu
Ten dusík se hlavně používal u cisteren, co vozí hořlavé kapaliny. U osobních aut je ten rozdíl teplot zanedbatelný. Ale nic špatného tím neuděláš. Jen musíš počítat s tím, že pokud budeš chtít dofoukat kola, tak budeš muset do servisu na ten dusík.
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2878
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak v pneu
na 215/55 r16 byl rozdil v tlacich u N a klasickeho foukani az klido 0,5 atmosfery pri jizde po dalnici; ale pokud se pohybujete na horni hranici tlaku, tak tam uz ten rozdil nebyl tak velkej a to, ze musite pro kazdy dofouknuti dojet do nejakyho servisu, Vas asi brzo odradi... ale jinak se tlak zveda i u dusiku... paradoxne sem mel teda pocit, ze kola vic uchazi na dusiku, nez u bezneho vzduchu
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- sweet
- Řidič
- Příspěvky: 156
- Registrován: 26.01.2009 12:00
- Bydliště: Slovensko
Re: Tlak v pneu
kubisz
dobre vedieť.myslel som že sa môže dofukať aj vzduchom zostanem teda pri vzduchu.
dobre vedieť.myslel som že sa môže dofukať aj vzduchom zostanem teda pri vzduchu.
- Tunator
- Jezdec
- Příspěvky: 261
- Registrován: 17.11.2020 07:00
Re: Tlak v pneu
Samozřejmě, že se může doufoukat vzduchem. Čeho je asi ve vzduchu většina? Tady je to samej expert a chemik k tomu
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2878
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak v pneu
samozrejme mysleno tak, aby zustaly zachovany ty vlastnosti, kvuli kterm to delate; jinak muzete samozrejme dofoukat cimkoliv...myslel som že sa môže dofukať aj vzduchom...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Tlak v pneu
Přesně:) Už zdarma tam narvu 78% dusíku:) Krom toho, ani jenom nejde zařidit, aby po nafoukaní dusíkem tam byl jenom dusík, už tam vzduch nějaký je a neodsává se. Pro běžný provoz je to nepřínosné a spíše logistická komplikace.Tunator píše:Samozřejmě, že se může doufoukat vzduchem. Čeho je asi ve vzduchu většina? Tady je to samej expert a chemik k tomu
Golf 6 GTI Edition 35, DSG