Plachtění
-
- Nový člen
- Příspěvky: 16
- Registrován: 07.12.2011 15:23
Plachtění
B8 Variant BITDI + 7DSG+DCC režim ECO: Pokud při jízdě dám nohu z plynu, aktivuje se "plachtění". Pokud však mírně přibrzdím, tak to do režimu plachtění nespadne. Musím mírně šlápnout na plyn, pak se plachtění znovu aktivuje. Je to vlastnost nebo chyba?
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
Za mě je to obojí.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plachtění
Je to vlastnost.
Je to vymyšleno tak, abys mohl brzdit motorem, brnkneš do brzdy a kdykoliv chceš při brždění motorem plachtit, brnkni na plyn.
Vymyšleno to je skvěle.
Akorát tam chybí uživatelské nastavení, aby to plachtění bylo možné povolit nebo zakázat i jinde než jen v eco mode.
Možná takové nastavení půjde časem zobrazit, jako třeba lze zobrazit uživatelské přizpůsobení lane assist apod.
To by bylo fajn.
Je to vymyšleno tak, abys mohl brzdit motorem, brnkneš do brzdy a kdykoliv chceš při brždění motorem plachtit, brnkni na plyn.
Vymyšleno to je skvěle.
Akorát tam chybí uživatelské nastavení, aby to plachtění bylo možné povolit nebo zakázat i jinde než jen v eco mode.
Možná takové nastavení půjde časem zobrazit, jako třeba lze zobrazit uživatelské přizpůsobení lane assist apod.
To by bylo fajn.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
Tak mi odpověz k čemu je plachtění dobré? Spotřebu spíše zvyšuje. Je pravda, že nemám DSG a ani nechci, ale proč vyřazovat? U DSG je vše vyřešeno sofistikovaně, to ano, ale proč, k čemu je to dobré. Dlouhé rovné klesání vyřeší tempomat a lépe, a prudší klesání, nebo prudké se zatáčkami je lepší motorem brzdit. Nebo snad ne? Rád se poučím, právě proto, že DSG sám nevlastním. A občas to někdo chtěl i zrušit úplně.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plachtění
Pokud u manuálu nejezdíš na neutrál, občas, tak o tom nemá smysl hovořit.
Možná že jezdíš, ale nepřemýšlíš nad tím, řadíš automaticky...
Je to totéž, protože u automatů se nesmí za jízdy řadit N a ten Freilauf- plachtění, to nahrazuje a navíc, je to plynulé, automatické, komfortní a skvěle ovladatelné výše uvedeným způsobem, nemusíš přeřazovat do N, jen sundáš nohu z plynu...
Spatřuj výhodu ve využití kinetické energie, kdy skutečně lze letět z kopce dolů nebo po rovině i několik kilometrů.
Měl to již Passat B7 a je to super! Freilauf- Volnoběh na Maxidotu zaškrtnout a kdo to nemá, tak se to dá dodělat, hledej na foru B7
Teď v B8 je třeba Drive Mode do ECO a už šetříš okolo půl litru na 100km.
Za 100.000km ušetříš nějakých 15.000kč cink
Možná že jezdíš, ale nepřemýšlíš nad tím, řadíš automaticky...
Je to totéž, protože u automatů se nesmí za jízdy řadit N a ten Freilauf- plachtění, to nahrazuje a navíc, je to plynulé, automatické, komfortní a skvěle ovladatelné výše uvedeným způsobem, nemusíš přeřazovat do N, jen sundáš nohu z plynu...
Spatřuj výhodu ve využití kinetické energie, kdy skutečně lze letět z kopce dolů nebo po rovině i několik kilometrů.
Měl to již Passat B7 a je to super! Freilauf- Volnoběh na Maxidotu zaškrtnout a kdo to nemá, tak se to dá dodělat, hledej na foru B7
Teď v B8 je třeba Drive Mode do ECO a už šetříš okolo půl litru na 100km.
Za 100.000km ušetříš nějakých 15.000kč cink
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
To je jen teorie, pokud chceš udržet rychlost, brzdíš motorem a spotřeba je nulová, na rozdíl od udržení chodu motoru 0,6l v hod. + spotřeba destiček. Pokud je kopec takový , že klesání srovnává čelní a valivý odpor, tak OK, ale kolik takových klesání je. Pokud je menší, stáváš se brzdou provozu a stejně musíš/nebo by jsi měl/ přidat. Kde jsi přišel na 0,5l na 100km. Dle reálného měření v DE se ušetří cca 0,2l na 100km/mám své zdroje, ale i ADAC má podobný výsledek/. Za optimálních podmínek. S tím, že DSG proti manuálu bere o min. 0,7l více.
Nejvíce mě dojímají tyhle spořící teorie u B8 za 1mega. Víš kolik ušetříš když si koupíš VW UP za polovinu ceny a jezdíš za polovinu?
Nebo pokud jezdíš vlakem? To ušetříš i čas a nervy.
Vysvětlení hezké, ale nepřesvědčil jsi mě . Ani já tebe asi nepřesvědčím, že se jedná o další ztrátu kontaktu s vozidlem. U manuálu proto opravdu nevyřazuji. U DSG je navázání jednodušší a plynulé, ale i tak s prodlevou. Cca 0,2 sec. plus reakce řidiče a případné řazení. To už je opravdu hodně například při řešení jakéhokoliv vyhýbacího manévru, kdy je u předokolky a 4x4 haldex lepší být v zátahu, z důvodu lepší stability. Tedy za mě lépe o třeba i nějaké tisíce dráž, než léčit sebe a auto po nevydařeném manévru. Pokud jsi takový klobouk a spořič, že jezdíš po dálnici osmdesát, a mimo šedesát nemám výhrady ale na to by ten UP byl ještě lepší.
Nejvíce mě dojímají tyhle spořící teorie u B8 za 1mega. Víš kolik ušetříš když si koupíš VW UP za polovinu ceny a jezdíš za polovinu?
Nebo pokud jezdíš vlakem? To ušetříš i čas a nervy.
Vysvětlení hezké, ale nepřesvědčil jsi mě . Ani já tebe asi nepřesvědčím, že se jedná o další ztrátu kontaktu s vozidlem. U manuálu proto opravdu nevyřazuji. U DSG je navázání jednodušší a plynulé, ale i tak s prodlevou. Cca 0,2 sec. plus reakce řidiče a případné řazení. To už je opravdu hodně například při řešení jakéhokoliv vyhýbacího manévru, kdy je u předokolky a 4x4 haldex lepší být v zátahu, z důvodu lepší stability. Tedy za mě lépe o třeba i nějaké tisíce dráž, než léčit sebe a auto po nevydařeném manévru. Pokud jsi takový klobouk a spořič, že jezdíš po dálnici osmdesát, a mimo šedesát nemám výhrady ale na to by ten UP byl ještě lepší.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plachtění
Uvádíš volnoběh 0.6L a i tak uznaváš celkovou úsporu 0.2L.
Takže to musí celkově spořit logicky 0.8L podle ADAC
Akorát záleží na poměru těch plachtění vůči celkovým km.
Čím víc budeš plachtit.......
Reálně to záleží na okolnostech někdy můžeš ušetřit skutečně mnohem víc jezdím s tím a vidím to, jak spotřeba padá.
Hlavně tohle je jen dílčí součást úsporných řešení
Něco ušetřil Haldex proti Torsenu
Něco sedmikvalt proti Sestikvaltu
Něco Rekuperace
Něco DCC protože snížením karosérie 1cm k zemi klesl odpor
Něco plachtění a ve výsledku 5x dvě deci je litr a všichni přestali kupovat Mondeo Insignii Laguny a všichni kupují Supy a Pašíky.
Ne proto že jsou nejlepší ale proto že žerou o litr méně a mají levnější servis...
A ve finále nejde jen o spotřebu.
Taky plachtěním chladis celý pohon a šetříš životnost atd..
Každý týden plachtím z Petrovic až do Ústí N L akorát přes tunely rekuperuji
Spotřeba padá dolů jak švestky do sudu
Takže to musí celkově spořit logicky 0.8L podle ADAC
Akorát záleží na poměru těch plachtění vůči celkovým km.
Čím víc budeš plachtit.......
Reálně to záleží na okolnostech někdy můžeš ušetřit skutečně mnohem víc jezdím s tím a vidím to, jak spotřeba padá.
Hlavně tohle je jen dílčí součást úsporných řešení
Něco ušetřil Haldex proti Torsenu
Něco sedmikvalt proti Sestikvaltu
Něco Rekuperace
Něco DCC protože snížením karosérie 1cm k zemi klesl odpor
Něco plachtění a ve výsledku 5x dvě deci je litr a všichni přestali kupovat Mondeo Insignii Laguny a všichni kupují Supy a Pašíky.
Ne proto že jsou nejlepší ale proto že žerou o litr méně a mají levnější servis...
A ve finále nejde jen o spotřebu.
Taky plachtěním chladis celý pohon a šetříš životnost atd..
Každý týden plachtím z Petrovic až do Ústí N L akorát přes tunely rekuperuji
Spotřeba padá dolů jak švestky do sudu
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- ppfox
- VWmaniak
- Příspěvky: 7833
- Registrován: 02.04.2012 00:02
- Bydliště: east bohemia
Re: Plachtění
já jsem o plachtění vždycky jen slyšel (od KJirky např. ), pak jsem si to v B8 zkusil zapnout a zase jsem to po čase vypnul se zjištěním, že mi to spíš vadí, než by mi to dávalo něco navíc...tady u té B7 jsem taky neodolal a zase to zkusil zapnout a vypnul jsem to hned druhý den...za mě funkce k ničemu a souhlas s Petrem co píše (v podstatě jsem tak nějak zjistil, že bych to upotřebil tak jednou za 3 dny), na druhou stranu - pokud to někomu vyhovuje, tak proč ne - ta možnost volby je ideální
a ještě k tomu případnému vyřazování na N u DSG (jak píše eauto1.cz)...občas to někde někdo napíše, jakože to není dobré pro auto a tak, ale upřímně - nikdy jsem se nikde nedočetl proč vlastně, jako nedělám to (to bych si mohl zapnout právě to plachtění), ale proč by to mělo být špatně jako (argument, že to nedoporučují v návodu neberu - to je z bezpečnostních důvodů, o ničení převodovky či čehosi jiného tam nic není), je to defakto manuální zapnutí plachtění ne?
a ještě k tomu případnému vyřazování na N u DSG (jak píše eauto1.cz)...občas to někde někdo napíše, jakože to není dobré pro auto a tak, ale upřímně - nikdy jsem se nikde nedočetl proč vlastně, jako nedělám to (to bych si mohl zapnout právě to plachtění), ale proč by to mělo být špatně jako (argument, že to nedoporučují v návodu neberu - to je z bezpečnostních důvodů, o ničení převodovky či čehosi jiného tam nic není), je to defakto manuální zapnutí plachtění ne?
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plachtění
Ještě budete vzpomínat na plachtění v B8 s motorem!
Audi už motor vypíná i při plachtění a B9 Pašík to možná bude taky dělat...
Audi už motor vypíná i při plachtění a B9 Pašík to možná bude taky dělat...
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
To už je o demenci, svět se zbláznil. Při lehké závadě na podtlaku v případě potřeby ani nezabrzdíš, zvláště při zhýčkanosti přeposilovanými brzdovými posilovači. To , že to vymýšlí proto aby byla činnost je snad jasné, a že výrobce uvede že to šetří nemusí být ani pravda. Je to jako s udávanými spotřebami. Málokdo se do toho vejde, je to pochopitelně nesmysl. Ale třeba bude tato diskuse někomu prospěšná v tom, zda plachtit, či preferovat svezení a bezpečnost.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plachtění
Když s tím nejezdíš, tak až budeš najíždět na stolici nebo zvedák, tak si všimni, že v D když stojíš není spotřeba půl litru ale litr nebo dva s klimou v extrému...
Dej N a rázem je spotřeba okolo půl litru.
Aha?
A plachtění dělá přesně to, že automatická převodovka nemá nápor na brzdy a nezvyšuje spotřebu.
Jenže bez plachtění musíš řadit D-N-D při každém delším stání, abys šetřil pohon a spotřebu.
Plachtění to dělá automaticky bez toho abys řadil a to dokonce i kilometr předem.
Nemusi to řadit 7-6-5-4-3-2-1- a Ty musíš dát N a pak musíš dát D.
Ale jen 7-plachtění-N a to samočinně bez Tebe.
Využití je širší, při každém bloknutí levého kamionem, když to umíš, můžeš plachtit a kdykoliv to neodhadneš, levým pádlem dorekuperuješ...
Každé delší stání, v podstatě kdykoliv nejedeš pod plynem, to uplatníš, lépe či hůře, ale uplatníš, záleží na okolnostech.
Všechny dražší auto to mají dávno, Porsche PDK taky plachtí BMW M5 taky
Dej N a rázem je spotřeba okolo půl litru.
Aha?
A plachtění dělá přesně to, že automatická převodovka nemá nápor na brzdy a nezvyšuje spotřebu.
Jenže bez plachtění musíš řadit D-N-D při každém delším stání, abys šetřil pohon a spotřebu.
Plachtění to dělá automaticky bez toho abys řadil a to dokonce i kilometr předem.
Nemusi to řadit 7-6-5-4-3-2-1- a Ty musíš dát N a pak musíš dát D.
Ale jen 7-plachtění-N a to samočinně bez Tebe.
Využití je širší, při každém bloknutí levého kamionem, když to umíš, můžeš plachtit a kdykoliv to neodhadneš, levým pádlem dorekuperuješ...
Každé delší stání, v podstatě kdykoliv nejedeš pod plynem, to uplatníš, lépe či hůře, ale uplatníš, záleží na okolnostech.
Všechny dražší auto to mají dávno, Porsche PDK taky plachtí BMW M5 taky
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
D když stojíš není spotřeba půl litru ale litr nebo dva s klimou v extrému
Ano, protože lamely vždy lehce třou o sebe, kvůli plynulému rozjezdu a motor si vlivem zvětšeného odporu přidává, aby udržel otáčky.
Ale bavíme se o plachtění za jízdy, či jde plachtit i na místě?
Ano, protože lamely vždy lehce třou o sebe, kvůli plynulému rozjezdu a motor si vlivem zvětšeného odporu přidává, aby udržel otáčky.
Ale bavíme se o plachtění za jízdy, či jde plachtit i na místě?
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 25.01.2012 18:26
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
Můj kamarád vyřazuje s automatem pořád. Dojede do křižovatky a na ty 2-3 vteřiny dá N a zase vrací D. Jezdí takto co ho znám a každé jeho auto zatím funguje a převodovky drží. Na Volvu XC60 má najeto cca. 240.000 km a na Arteonu cca. 30.000 km. Obě auta provozuje tímto způsobem a sám ani neví proč. Dělá to takto bez jakéhokoliv důvodu a zatím se mu nic nerozsypalo.ppfox píše:a ještě k tomu případnému vyřazování na N u DSG (jak píše eauto1.cz)...občas to někde někdo napíše, jakože to není dobré pro auto a tak, ale upřímně - nikdy jsem se nikde nedočetl proč vlastně, jako nedělám to (to bych si mohl zapnout právě to plachtění), ale proč by to mělo být špatně jako (argument, že to nedoporučují v návodu neberu - to je z bezpečnostních důvodů, o ničení převodovky či čehosi jiného tam nic není), je to defakto manuální zapnutí plachtění ne?
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Plachtění
Zbytečnost. Při vyřazení na tak krátké intervaly dojde k většímu opotřebení, než nechat zařazeno.
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
S tím mohu souhlasit.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning