Zapojení paměťového modulu pro deaktivaci start-stop

3G5 / 3G2 2014 - 201.
Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Zapojení paměťového modulu pro deaktivaci start-stop

Příspěvek od motorpower »

Povídky naší babičky... Němci musí respektovat naše schválení do provozu, tam není nic o nutnosti používat stop-start a není to ani v DE. Podmínky pro funkci a další navíc nemusí v dané chvíli splnit,atd. Právě z tohoto důvodu je v autě i vypínací tlačítko.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
pajosII
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 305
Registrován: 09.08.2010 19:34

Re: Zapojení paměťového modulu pro deaktivaci start-stop

Příspěvek od pajosII »

eauto1.cz píše:
CentriFUGA píše:Pokud tě start stop štve, jako většinu lidí, tak nevidím důvod to mít možnost zapinat ho zpátky... Mám deaktivovano na furt a je to.

Zkrátka jako Autohold, pamatuje si to poslední nastavení a ty určíš, zda chceš mít stále deaktivováno, a občas jednou za čas si to můžeš v koloně aktivovat.
Už jsou prováděny venku zátahy na auta, kde se kromě měření reálných emisí mobilní zkušebnou vyčítá přes OBD funkce AdBlue a Katu (SCR FAP DPF) a jestli to nemají v legislativě už nyní, tak to tam brzy doplní, že i trvalá deaktivace start stopu je nepovolený zásah. Lepší je vždycky to umět před kontrolou aktivovat...

eauto1.cz :good:
Golf VII 2.0 TDI, Tungsten

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení paměťového modulu pro deaktivaci start-stop

Příspěvek od eauto1.cz »

Nechci to rozpitvávat ale ještě budu reagovat pokud možno stručně.
Uvedu to na pravou míru, jak to mají aktuálně v zákoně Němci, věřím tomu, že obdobně to mají i Rakušáci Švýcaři a zejména Severské země, obecně na západě jsou na emise přecitlivělí jak známo:
Nach § 19 StVZO erlischt die Betriebserlaubnis, wenn "Änderungen vorgenommen werden, durch die das Abgas- oder Geräuschverhalten verschlechtert wird"
Geh also davon aus, das man es genau so argumentiert, wenn der Fall der Fälle eintritt.
Wenn man Start Stop dauerhaft deaktiviert muss man es eintragen lassen.
Volně přeloženo to znamená, že vozidlo nesplňuje homologační předpisy pro provoz na veřejných komunikacích jakýmkoliv zásahem do konstrukce výrobce, a platnost zaniká, pokud „dojde ke změnám, které narušují chování výfukových plynů nebo hluku"

Pokud trvale deaktivuješ funkci Start Stop, musíš zaregistrovat do vyjímek v techničáku. Běžně to mají vozy označované v CZ jako IZS a podobně.
Pokud k tomu nemáš povolení, umí přes OBD vyčíst že máš aktuálně 14.7V, a start Stop deaktivován, tlačítko bez funkce a test akčních členů vykazuje takové a takové chování. Tam lze monitorovat jednotlivé chování každé jednotky a aktivních součástek a senzorů. Vše dokumentují zálohou, opakovaným měřením a když se jedná o velké pokuty i videozáznamem z důvodu prokazatelnosti. Potom to předají k analýze kde buď přímo komisař na místě většinou ví, že to je nepovolená úprava a zákaz provozu nebo to je ok a jedeš. Nebo to analyzují po telefonu s policejním týmem který se specializuje jen na tyto konkrétní věci nepovolených úprav, a řeší to ihned, a nebo tě pustí a pak předvolají, až to prověří, každopádně zapomeň na to, že něco upravíš a vykecáš se z toho. Obecně při malých úpravách a slušném jednání stále zabírá okamžité uvedení do původního legálního stavu, to je jediné co lze poradit.

V CZ je v zákoně totéž. Nepovolené úpravy, a přes OBD se už funkce emisí kontroluje v terénu policií také, čili proto si myslím, že ten modul na tlačítko je nejmenší zlo ve smyslu úprav, protože někteří výrobci to takto nabízeli nebo možná ještě nabízejí v některých modelech standartně ale obecně je asi nutné uvést, že nic upravovat v rozporu se schváleným standardem ve smyslu emisí není dovoleno.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Zapojení paměťového modulu pro deaktivaci start-stop

Příspěvek od motorpower »

Tobě auta kupuje stát?? Mě ne. Tudíž pouze nakládám se svým majetkem. Je to o argumentaci a výkladu, jako vše. Jaký je rozdíl, když tam vyrobíš bastl? Žádný, maximálně dříve vyhoří auto. Pokud budete všichni takto pos.... , tak v budoucnu tě zpokutují za potah přes sedačku. Např , že je modrý přes šedý sedák. Takže je to trochu i o boji za demokracii. Ztrácí se nám totiž, i v této podobě.
Mám na toto i elegantnější řešení, ale není za 500.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Odpovědět

Zpět na „Passat B8“