Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Vtipy, zajímavosti, kuriozity...

Moderátor: Moderátoři

Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

ano
41
58%
ne
30
42%
 
Celkem hlasů: 71

Uživatelský avatar
death
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzen/karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od death »

fleer píše:"kvalitni olej " to je skvelej termin.. .Stejně je dnes 99% olejů stejných.. Protože automobilky maj svý normy a těch se musej olejáři držet.. neřikám že nějaký složky si jednotlivý firmy nepřidávaj, ale to je minimum.. jinak se zbytečně platí jen za značku.. Castrol, Shell, Aral, Valvoline, Mogul, Mobil1 všechno je to stejný ..... spíš by se mělo hlídat jestli je v motoru 5W40, 10W40, 15W40... a podobně.. protože nalejt do motoru kde běhal "minerál" 15W40, "plnou syntetiku" 5W40, nebo i 0W30, tak je to o zničení toho motoru, nebot "syntetika" rozpustí usazený karbon a v nejhoršim případě se ucpou mazací kanálky a motor se zadře..


Jinak asi jedinej olej kterej bych si do motoru nenalil je Tesco Oil, kde kanystr 5 litrů stojí 299kč.. Tomu bych fakticky už nevěřil..
proto sem psal "kvalitni" a ne kvalitni.. proste, tak jak se to rika u pivka, nalej tam valvoline, ten je kvalitni.. prave proto se tady ptam.. a z tech nazoru zatim plyne, ze muzu spokojenej zustat u mogulu(10W40), kde me 5l vyjde na 500 a ne na 1200. jinak motor beha naprosto v pohode, spotreba oleje se blizi nule, zvuk ma taky zdravej a spotreba benzinu - podle pc se da jet za 5.5/100, takze myslim, ze motor je vazne ok.
Powered by V8 quattro

Uživatelský avatar
molczik
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4182
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od molczik »

selkie píše:ja tam rval texaco...menil jsem kazdejch 10tis a mel sem klid...podle me se "kvalitni" olej nevyplati, pokud hodlas menit casteji..akorat platis za znacku
Navážu třeba na tohle...

Texaco je zrovna jeden z těch velmi kvalitních. Je to vlastně Chevron, což je v USA asi stejně známá značka jako Shell v Evropě. Cenu olejů ovšem netvoří jejich kvalita, nýbrž marketing a "tržní hodnota" image dané značky. Proto je Castrol, Shell apod. drahej jak prase.. (tedy alespoň tady v Evropě) a stejně kvalitní značky, ale bez tak výrazné image koupíš třeba za polovinu.
Naposledy upravil(a) molczik dne 02.01.2008 23:18, celkem upraveno 1 x.
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line

Uživatelský avatar
molczik
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4182
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od molczik »

Lacko_TD píše:Já lil do svýho golfa 1.6D.dříve levný oleje 10W40 značek Global a Starline.Vždy po cca 12tis. a motor byl hlučnej a začal dost klepat.Do TDI sem lil Texaco 10W40 a spokojenost.Na zimu sem vzal Magnatec 5W40 a motor se zklidnil na volnoběh i v otáčkách.Určitě je to znát že je motor spokojenej.
Lít do auta 10W-40 a pak přejít na 5W-40... no nevim. Podlě mě blbost.

A co se týče těch "levných" nebo chcete "méně kvalitních" olejů tak jeden kámoš dročkař lil do Venta 1.9 D celý léta Paramo 10W-40 a po namotání přes pul milionu kilometrů to auto ještě dobře prodal, protože šlapalo jak hodinky. Takže death může u Mogulu klidně zůstat. :wink:
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od jenda »

molczik píše:
Lacko_TD píše:Já lil do svýho golfa 1.6D.dříve levný oleje 10W40 značek Global a Starline.Vždy po cca 12tis. a motor byl hlučnej a začal dost klepat.Do TDI sem lil Texaco 10W40 a spokojenost.Na zimu sem vzal Magnatec 5W40 a motor se zklidnil na volnoběh i v otáčkách.Určitě je to znát že je motor spokojenej.
Lít do auta 10W-40 a pak přejít na 5W-40... no nevim. Podlě mě blbost.

:wink:
V čem vidíš problém v zimě přejít na olej s lepšími parametry při nízkých teplotách ?
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
Lacko_TD
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chomutof a taky Pragl
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od Lacko_TD »

jenda píše:
molczik píše: Lít do auta 10W-40 a pak přejít na 5W-40... no nevim. Podlě mě blbost.

:wink:
V čem vidíš problém v zimě přejít na olej s lepšími parametry při nízkých teplotách ?

Přesně tak.5W40 sem zkusil jen na zimu.Chtěl sem řidší kvůli mrazům a studeným startům a můžu říct že sem udělal dobře.Na léto dám zas 10W40.
Jinak o těch olejích tipu Starline sem četl tuším na Dieselpoweru že jsou to vlastně vyjetý oleje,filtrovaný a s novými aditivy.Prostě znovu použitelný.Dělaj se v DE a jsou určený pro CZ,PL a maďarskej trh :evil: Tak nevim.Radši dám texaco jakože lepší za solidní peníz a mam klid.

Uživatelský avatar
molczik
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4182
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od molczik »

jenda píše:
molczik píše: Lít do auta 10W-40 a pak přejít na 5W-40... no nevim. Podlě mě blbost.

:wink:
V čem vidíš problém v zimě přejít na olej s lepšími parametry při nízkých teplotách ?
Oleje 5W-40 jsou většinou oleje na syntetické bází s aditivy, které mají za úkol rozpouštět usazeniny v motoru. Ovšem lze je použít pouze u nových motorů, kde se usazeniny tvoří postupně a pak se i postupně rozpouštějí. Nelze jezdit na "polosyntetiku" či "minerál" a pak tam nalít 5W-40 nebo dokonce 0W-30 apod a myslet si, že to motoru prospěje. Nejenže je velký předpoklad, že ze staršího motoru bude olejt unikat netěstnostmi, ale takovýhle olej ti hlavně začne rozpouštět usazeniny (karbon a tak), které se ti tam za ty léta vytvořily a motor můžeš i komplet zničit.

Platí tedy pravidlo, že přecházet na olej s nižší vizkozitou (třeba z 5W-40 na 10W-40) není problém, ovšem obráceně se to nedoporučuje, z výše zmíněných důvodů. Je tu toho na foru na toto téma napsána tuna.

btw: Nedoporučuje se ani často měnit viskozita, či značka nebo typ oleje. Proto dávat na zimu úplně jiný olej než na léto považuju za hodně něšťastné řešení.
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od jenda »

Z vlastní zkušenosti můžu říci že v tom nevidím problém dnes všechny oleje obsahují detergenty které rozpouští usazeniny a nemyslím si že by byl tak velký rozdíl mezi polo a plnosyntetikou, Sám když jsem cca před 10 lety v práci převzal auto s najetými 90 000 km po kolegovi který šel do důchodu, který nějak pozapoměl že olej je třeba měnit, takže olej byl v autě 27 000 km, jsem přešel z minerálu na polosyntetiku Castrol a po dalších dvou výměnách, když jsem si auto odkoupil jsem tam začal lít noname polosyntetiku VAT a auto když jsem ho prodával mělo najeto celkem 270 000 km a nebyl problém po stránce mazání s motorem.

Přejít na oleje s detergenty se nesmí pouze u aut která byla provozována na oleje bez detergentů protože pak by skutečně došlo k odlupování usazenin a k možnému ucpání kanálků. Ale to se snad dneska týká jen aut starších 30 let která byla u nás provozována s oleji M6A
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
molczik
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4182
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od molczik »

jenda píše:Z vlastní zkušenosti můžu říci že v tom nevidím problém dnes všechny oleje obsahují detergenty které rozpouští usazeniny a nemyslím si že by byl tak velký rozdíl mezi polo a plnosyntetikou, Sám když jsem cca před 10 lety v práci převzal auto s najetými 90 000 km po kolegovi který šel do důchodu, který nějak pozapoměl že olej je třeba měnit, takže olej byl v autě 27 000 km, jsem přešel z minerálu na polosyntetiku Castrol a po dalších dvou výměnách, když jsem si auto odkoupil jsem tam začal lít noname polosyntetiku VAT a auto když jsem ho prodával mělo najeto celkem 270 000 km a nebyl problém po stránce mazání s motorem.

Přejít na oleje s detergenty se nesmí pouze u aut která byla provozována na oleje bez detergentů protože pak by skutečně došlo k odlupování usazenin a k možnému ucpání kanálků. Ale to se snad dneska týká jen aut starších 30 let která byla u nás provozována s oleji M6A
Jasně, máš určitě pravdu. Nicméně u plněsyntetického oleje je přimíchávání aditiv a jejich správná funkce snažší než u polosyntetiky. Proto se dá předpokládat, že tyto oleje mají lepší rozpouštěcí vlastnosti než oleje řady 10W-40. Určitě se nejedná o markantní rozdíl jako mezi čistě minerálním olejem a plnou syntetikou, ale určitý rozdíl to přesto je. Navíc oleje 5W-40 apod. jsou "řidší" takže může začít docházet k postupnému úniku, jak jsem psal. (což si ale ty na služebním autě nepocítil jak píšeš, nicméně obecná zkušenost je jiná). Proto si i nadále myslim, že přechod z 10W-40 na "řidší" olej není zrovna šťastným řešením a podle mě k tomu není ani důvod.
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line

Infernal_Vampire

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od Infernal_Vampire »

Snad nebude nikomu vadit, že to tu oživím ale lepší než zakládat zbytečně další vlákno. Je tu spousta zajímavých názorů, tak přihodím i nějaké své poznatky.

Do starého Oplu 1988 jsem lil Mogul 10W40 a jelikož celkem žral olej tak občas i 15W40 a olej se prakticky nemusel ani měnit jelikož po cca 4000km jsem stejně dolil 1l oleje. :lol:

Teď jsem měl v Golfu nejspíše 10W40 Valvoline či jakého čerta a volnoběh ... no občasné pohupování otáček 800 - 1000 - 800 - 1000 - 800 ... není zrovna OK. Jelikož je nutné motor občas pořádně prohnat, tak mi známý doporučil 5W40. Má mít lepší mazací schopnosti v zimě i když to člověk honí po omezovač. Prakticky vycházel o 50,- na 1l cenově dráž oproti 10W40, tak jsem ho vzal.

Castrol 5w40 Magnatec + nový olejový filtr. Je tam citelný rozdíl při přechodu do otáček a volnoběh už žádný problém nevykazuje. Tudíž si na tento přechod nemohu stěžovat, ještě se uvidí jaký bude z dlouhodobějšího hlediska. Olej měním v rozmezí 13.000km - 15.000km.

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od vtuni »

já olej neměním vůbec.. a mám klid
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od Vecernicek »

Ty voe tomu bych aji věřil... když to tak vezmeš tak zásadní částečky zachytává filtr, pokud ten mění pravidelně tak si myslím že 100 000km je možné najet, ale motor bude dosti vychrochtaný při 300 000...


venku mrzne, 30°pod nulů, hrudky se dělají v mogulu :D

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od vtuni »

jansý jenže většina normálních lidí 300 tis na jednom autě stejně nenajezdí...každej dá tam max.100-200 a auto prodává..a auto s náletem okolo 300 se už prodáva stejně blbě takže je to vlastně jedno...
a kdžy vezmeš že měníš olej po 10 tis... tak to máš 20 výměn... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od BigBang »

a při 5l na výměnu, tak máš 100l oleje což moc neni v porovnání s palivem který propálíš za měsíc :mrgreen: 8) :wink:
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od Vecernicek »

20 * 1500 = 30 000.... což je půlka hodnoty prodávaného auta :D

Uživatelský avatar
john.1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 201
Registrován: 02.09.2009 20:44
Bydliště: Olomouc

Re: Vyplati se "kvalitni" olej do starsiho auta?

Příspěvek od john.1 »

fleer píše: protože nalejt do motoru kde běhal "minerál" 15W40, "plnou syntetiku" 5W40, nebo i 0W30, tak je to o zničení toho motoru, nebot "syntetika" rozpustí usazený karbon a v nejhoršim případě se ucpou mazací kanálky a motor se zadře..
Tohle je dávný mýtus majitelů vozidel typu Š105, Lada apod... :roll:

Odpovědět

Zpět na „Pokec & Zábava“