1.4 44 kW - vadný termostat?

rv. 1994 - 2001

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
toytoy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 12.02.2018 01:29

1.4 44 kW - vadný termostat?

Příspěvek od toytoy »

Ahoj, vyměnil jsem termostat, kterému se ulomila nožička (viz fotka) za nový WAHLER 3143.87D, neb jsem vařil, hodně chladící kapaliny vyteklo a popraskala mi hadička od chladiče k expanzce (tu hadičku jsem vyměnil taky). Po namontování nového termostatu jsem se na chvíli projel a po asi pěti minutách jsem opět vařil (teploměr ukazuje správně - nejprve jsem se držel okolo 90 stupňů a pak to začne stoupat). Hadice od termostatu k chladiči byla ale studená (druhá - vrchní, byla zahřátá). Mohl by tedy být vadný i ten nový termostat? Čeho jsem si všiml: zbrusu novému čouhala jehla z těla zhruba o 7mm, ale když jsem teď ten nový po otestování vyndal, tak i vychlazený po dostatečné době má vysunutou jehlu na cca 1.6mm. Jde z toho takto na pohled poznat, zda je po něm? Může být problém i úplně jinde, např. ve vodní pumpě?
Přílohy
termostat.jpg

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?

Příspěvek od Graun »

A netlakuje Ti to hadice, což by znamenalo netěsnost v těsnění pod hlavou nebo prasklou hlavu?

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

toytoy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 12.02.2018 01:29

Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?

Příspěvek od toytoy »

Díky moc za reakci. Sem bohužel mé znalosti nesahají, takže zatím neumím odpovědět. Jde to snadno (=zpod kapoty, bez nutnosti nějak rozebírat motor) zjistit? Jen se zkusím ještě nenápadně připomenout s tou první otázkou, zda ten nový termostat (vpravo) vypadá alespoň na první pohled OK.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?

Příspěvek od Graun »

Při chodu motoru se dá rukou zmáčknout hadice od motoru do chladiče, zda jsou tvrdé nebo měkké. Nesmí to být tvrdé jako kámen, ale měkké.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

toytoy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 12.02.2018 01:29

Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?

Příspěvek od toytoy »

To rozhodně stojí za zkoušku. Jen budu muset termostat nejprve opět namontovat, teď je vyndaný. K tomu by se mi právě hodilo vědět, zda již na pohled není po něm, ale to se zkusím ještě doptat. Díky moc za tip.

toytoy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 12.02.2018 01:29

Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?

Příspěvek od toytoy »

Objevil jsem další problém, možná příčinu - proražený střed v trubkovém hrdle, o který se normálně opírá jehla (viz fotka - skrze střed by nemělo být vidět). Musím určitě koupit ještě tenhle díl. Pořád se sice vracím k tomu samému, ale přijde mi to důležité: jehla je teď hodně vysunutá a silou určitě zatlačit nejde a to ani o beton - to už pak stlačuji jen pružinu (termostat je tedy otevřený). Čekal bych, že bude otevřený jen za horka. Je možné, že se ještě po zahřátí umoudří a někdy se vrátí do polohy zavřeno? Tzn. jehla kouká jen kousek, přitom se opírá o střed v hrdle a tělo termostatu zabraňuje průchodu vody hrdlem. Kdyby teď nebylo proražené to hrdlo, tak by po zasunutí takhle otevřeného termostatu mohlo voda normálně proudit kolem.
Přílohy
trubkove_hrdlo.jpg

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?

Příspěvek od Graun »

Pokud jde o zkoušku f-ce termostatu, tak to lze jednoduše zjistit tak, že se termostat ponoří do nádoby s horkou vodou (měří se teplota) a sleduje se jak se otevírá. Měl by se otevřít při 87°C.
Pokud se Ti nezdá, tak při ceně necelých 3stovek koupit jiný. Podle fotky Tvého a originálu z prodejny vypadá jako by byl zaseklý - musí být uzavřený za normálních podmínek.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

toytoy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 12.02.2018 01:29

Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?

Příspěvek od toytoy »

Problém zdá se vyřešen. Termostat jsem zkusil ponořit do horké vody a on pak skutečně trochu povolí a po mírném vychladnutí jde jehla zatlačit dovnitř. Když na něj nic netlačí, tak může evidentně vychladnout i v otevřené poloze a dokud se trochu nezahřeje, tak s ním pohnout nejde. Namontoval jsem ho s novým hrdlem, hadice od motoru do chladiče natlakovaná nebyla, teplota se drží na 90 supních a už nevařím. Zpočátku mi to chcípalo a při nižších otáčkách cukalo, ale to s tímhle asi nesouvisí. Hodně chladící kapaliny se mi totiž rozteklo všude možně, takže možná jen nějaké zkraty. Přišlo mi, že se to zlepšuje. Mockrát díky za rady!

Odpovědět

Zpět na „Polo 6N1/6N2“