1.4 44 kW - vadný termostat?
Moderátoři: Martin. D, BigBang
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 12.02.2018 01:29
1.4 44 kW - vadný termostat?
Ahoj, vyměnil jsem termostat, kterému se ulomila nožička (viz fotka) za nový WAHLER 3143.87D, neb jsem vařil, hodně chladící kapaliny vyteklo a popraskala mi hadička od chladiče k expanzce (tu hadičku jsem vyměnil taky). Po namontování nového termostatu jsem se na chvíli projel a po asi pěti minutách jsem opět vařil (teploměr ukazuje správně - nejprve jsem se držel okolo 90 stupňů a pak to začne stoupat). Hadice od termostatu k chladiči byla ale studená (druhá - vrchní, byla zahřátá). Mohl by tedy být vadný i ten nový termostat? Čeho jsem si všiml: zbrusu novému čouhala jehla z těla zhruba o 7mm, ale když jsem teď ten nový po otestování vyndal, tak i vychlazený po dostatečné době má vysunutou jehlu na cca 1.6mm. Jde z toho takto na pohled poznat, zda je po něm? Může být problém i úplně jinde, např. ve vodní pumpě?
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?
A netlakuje Ti to hadice, což by znamenalo netěsnost v těsnění pod hlavou nebo prasklou hlavu?
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 12.02.2018 01:29
Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?
Díky moc za reakci. Sem bohužel mé znalosti nesahají, takže zatím neumím odpovědět. Jde to snadno (=zpod kapoty, bez nutnosti nějak rozebírat motor) zjistit? Jen se zkusím ještě nenápadně připomenout s tou první otázkou, zda ten nový termostat (vpravo) vypadá alespoň na první pohled OK.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?
Při chodu motoru se dá rukou zmáčknout hadice od motoru do chladiče, zda jsou tvrdé nebo měkké. Nesmí to být tvrdé jako kámen, ale měkké.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 12.02.2018 01:29
Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?
To rozhodně stojí za zkoušku. Jen budu muset termostat nejprve opět namontovat, teď je vyndaný. K tomu by se mi právě hodilo vědět, zda již na pohled není po něm, ale to se zkusím ještě doptat. Díky moc za tip.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 12.02.2018 01:29
Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?
Objevil jsem další problém, možná příčinu - proražený střed v trubkovém hrdle, o který se normálně opírá jehla (viz fotka - skrze střed by nemělo být vidět). Musím určitě koupit ještě tenhle díl. Pořád se sice vracím k tomu samému, ale přijde mi to důležité: jehla je teď hodně vysunutá a silou určitě zatlačit nejde a to ani o beton - to už pak stlačuji jen pružinu (termostat je tedy otevřený). Čekal bych, že bude otevřený jen za horka. Je možné, že se ještě po zahřátí umoudří a někdy se vrátí do polohy zavřeno? Tzn. jehla kouká jen kousek, přitom se opírá o střed v hrdle a tělo termostatu zabraňuje průchodu vody hrdlem. Kdyby teď nebylo proražené to hrdlo, tak by po zasunutí takhle otevřeného termostatu mohlo voda normálně proudit kolem.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?
Pokud jde o zkoušku f-ce termostatu, tak to lze jednoduše zjistit tak, že se termostat ponoří do nádoby s horkou vodou (měří se teplota) a sleduje se jak se otevírá. Měl by se otevřít při 87°C.
Pokud se Ti nezdá, tak při ceně necelých 3stovek koupit jiný. Podle fotky Tvého a originálu z prodejny vypadá jako by byl zaseklý - musí být uzavřený za normálních podmínek.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Pokud se Ti nezdá, tak při ceně necelých 3stovek koupit jiný. Podle fotky Tvého a originálu z prodejny vypadá jako by byl zaseklý - musí být uzavřený za normálních podmínek.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 12.02.2018 01:29
Re: 1.4 44 kW - vadný termostat?
Problém zdá se vyřešen. Termostat jsem zkusil ponořit do horké vody a on pak skutečně trochu povolí a po mírném vychladnutí jde jehla zatlačit dovnitř. Když na něj nic netlačí, tak může evidentně vychladnout i v otevřené poloze a dokud se trochu nezahřeje, tak s ním pohnout nejde. Namontoval jsem ho s novým hrdlem, hadice od motoru do chladiče natlakovaná nebyla, teplota se drží na 90 supních a už nevařím. Zpočátku mi to chcípalo a při nižších otáčkách cukalo, ale to s tímhle asi nesouvisí. Hodně chladící kapaliny se mi totiž rozteklo všude možně, takže možná jen nějaké zkraty. Přišlo mi, že se to zlepšuje. Mockrát díky za rady!