Jaky olej 74kw 1.4 16v

rv. 1994 - 2001

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
Halalas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 118
Registrován: 02.03.2008 08:40

Jaky olej 74kw 1.4 16v

Příspěvek od Halalas »

zdravim klubaci koupil jsem polo z italie a nevim co se do nej lilo za olej mam 6N1 74kw 1.4 rv.96 diky za rady.

Uživatelský avatar
Martinus.kali
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 878
Registrován: 09.11.2009 20:56
Bydliště: Libochovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaky olej 6N1 74kw 1.4

Příspěvek od Martinus.kali »

5W40 plnou syntetiku kdyz uz ,ja mam 1,4 16v ale 6n2 a v pohode a nebo kdyz uz takl 10w40 plnou
Koupím GTi sřišku na polo 6n2 s brzdovým světlem

Chongoo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 11.11.2008 17:12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaky olej 6N1 74kw 1.4

Příspěvek od Chongoo »

Mám stejný motor a mažu to 10w40kou od Shellu. Při výměně používám Wynns Oil Cleaner.
Najdeš ho tady: http://obchod.top-oil.cz/detail11/do-ol ... em-cleaner

Třeba jsem ti pomohl.

Uživatelský avatar
Martinus.kali
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 878
Registrován: 09.11.2009 20:56
Bydliště: Libochovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaky olej 6N1 74kw 1.4

Příspěvek od Martinus.kali »

jsem před výměnou oleje tak se optam jaky olej mam obednat , rozmýšlel jsem tento http://www.pvcentrum.cz/oleje-valvoline ... -5l-detail" onclick="window.open(this.href);return false; , ale nechapu ty specifikace
Koupím GTi sřišku na polo 6n2 s brzdovým světlem

chonsicek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 485
Registrován: 09.07.2009 12:28

Re: Jaky olej 6N1 74kw 1.4

Příspěvek od chonsicek »

jak se pozná plná sintetika? :D prej že někteří výrobci píšou že je to plná a ve skutečnosti je polo..ale ve vysledku je jedno jestli tam naliješ polo nebo plnou.. hlavně to musí splnovat specifikaci danou vyrobcem auta.
Polo 1.4TDI

Uživatelský avatar
Martinus.kali
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 878
Registrován: 09.11.2009 20:56
Bydliště: Libochovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaky olej 6N1 74kw 1.4

Příspěvek od Martinus.kali »

chonsicek píše:jak se pozná plná sintetika? :D prej že někteří výrobci píšou že je to plná a ve skutečnosti je polo..ale ve vysledku je jedno jestli tam naliješ polo nebo plnou.. hlavně to musí splnovat specifikaci danou vyrobcem auta.
specifikaci tam pisou ale jestli je ta správná
Koupím GTi sřišku na polo 6n2 s brzdovým světlem

chonsicek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 485
Registrován: 09.07.2009 12:28

Re: Jaky olej 6N1 74kw 1.4

Příspěvek od chonsicek »

tohle máš olej do TDI.. ty hledej olej s normami VW 500 00 či VW 502 00
Polo 1.4TDI

Uživatelský avatar
Martinus.kali
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 878
Registrován: 09.11.2009 20:56
Bydliště: Libochovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaky olej 6N1 74kw 1.4

Příspěvek od Martinus.kali »

už jsem to našel 501 01 je vícerozsahový olej vhodný jak pro naftu tak i benzínnový motor. nakonec jsem vybral http://www.autobalada.cz/autobalada/esh ... -10W-40-5L" onclick="window.open(this.href);return false;
Koupím GTi sřišku na polo 6n2 s brzdovým světlem

Uživatelský avatar
Martinus.kali
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 878
Registrován: 09.11.2009 20:56
Bydliště: Libochovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaky olej 6N1 74kw 1.4

Příspěvek od Martinus.kali »

Platí pro modelové řady 6n1 a 6n2

Motor............................vícerozsahový lehkoběžný olej............. vícerozsahový olej

Zážehový ......................vw 500 00................................vw 501 01

vznětový 1,7/1,9 L...........vw 500 00,vw 502 00 ...........vw 505 00

vznětový 1,4 l ................vw 505 01
Koupím GTi sřišku na polo 6n2 s brzdovým světlem

Uživatelský avatar
frflos
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 29.04.2009 14:53
Bydliště: SK - okolie PE

Re: Jaky olej 74kw 1.4 16v

Příspěvek od frflos »

norma motorovych olejov, specifikacia

Oleje pre motory Vw
Obecná pravidla použití motorových olejů norem
VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen.

Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00
Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00


- pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek.
Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!).

-pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).

- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!

- pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem.

-pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.

Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi
- zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01 ACEA : A5/B5, jiné oleje nejsou dovolené!!


Normy výrobců automobilů a motorů
Mnozí výrobci automobilů a motorů požadují od motorových olejů splnění dalších požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice předešlých klasifikací.

Nejznámější jsou následující normy:
VW 501.00 - lehkoběžné motorové oleje pro benzinové a nepřeplňované naftové motory
VW 500.01 - běžné motorové oleje pro benzinové a nepřeplňované naftové motory
VW 502.00 - lehkoběžné oleje pro benzinové motory
VW 503.00 - lehkoběžné i běžné oleje pro benzinové motory s prodlouženou dobou výměny
VW 503.01 - lehkoběžné i běžné oleje pro benzínové motory Audi S3 a TT výměna 30.000 km
VW 505.00 - oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory
VW 505.01 - oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory včetně motorů čerpadlo – tryska
VW 506.00 - lehkoběžné i běžné oleje pro naftové motory s velmi dlouhou dobou výměny
VW 506.01 - lehkoběžné oleje pro naftové motory TDi (čerpadlo – tryska) prodloužené výměnné intervaly
VW 504.00 - lehkoběžné oleje pro benzinové motory, omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01.
VW 507.00 - lehkoběžné oleje pro naftové motory, omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00 a VW 506 01, pro pevný interval výměny i 500 00, 505 00 a 505 01.
Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna!Jsou-li však přesto takovým olejem naplněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje.

Podmínkou pro používání programu LongLife Service je používání speciálních motorových olejů podle norem VW.
U koncernu VW group záleží dle které specifikace byl vyroben motor. Pokud podle QG1 nebo QG2 (kruhové honování) potom lze použít olej 505 i 506 pokud dle QG0 (křížové honování) potom lze použít pouze olej 505.
Pozor na skokovou změnu kvality oleje - může poškodit motor.

Olej podle normy VW 505.01 - má interval výměny 15.000 km nebo jeden rok
Olej podle normy VW 506.01 - má interval výměny 30.-50.000 km nebo 2 roky - je určen pro vozidla s WIV (prodloužený interval údržby).
U motorových olejů VW 504 / 507 je spousta vyjímek, ve kterých motorech nesmí být použity. Proto je nutné VŽDY dodržovat předpisy a doporučení pro konkrétní motor!!



Jak správně vybrat motorový olej?
1. První zásadou při výběru motorového oleje je řídit se pokyny výrobce automobilu, obsaženými v příručce u každého vozidla. Jen výrobce motoru (vozidla) může odpovědně říci, který olej lze použít. Prakticky žádný výrobce nedoporučuje určitou značku oleje (odporuje to zákonům o hospodářské soutěži v Evropské unii). Výrobci (automobilů) doporučují oleje podle tzv. výkonnostní specifikace, např. API SH/CD, ACEA A3, VW 505.00, MB 229.1 a viskozitní specifikace SAE, např. 15W-40, 10W-40. U takto doporučených olejů jsou pak určeny výměnné lhůty.
2. Pro oleje stejné výkonnostní specifikace je doporučena stejná výměnná lhůta (pro benzinové motory většinou 15 000 km, pro osobní dieselové motory většinou mezi 8 –15 000 km).
3. Pokud nemáte příručku k vozidlu, zeptejte se u výrobce (v české centrále dovozce vozidla). Pamatujte, výrobce vozidla nedoporučuje značku oleje, ale pouze výkonnostní a viskozitní specifikaci.
4. Pokud olej splňuje výkonnostní a viskozitní specifikaci (nebo specifikaci vyšší), lze ho použít. Vyšší výkonnostní úroveň nevadí, ale je většinou dražší a mnoho nepřinese.
5. Pokud měníte olej nízké výkonnostní specifikace (M5AD, M6AD) za olej nový s vysokou výkonností, zkraťte u první výměny výměnnou lhůtu (dojde k vymytí úsad).
6. Nemíchejte minerální oleje (SAE 15W-40, 15W-50, 20W-30,40) s oleji syntetickými (SAE 0W a 5W-30, 40, 50).

fb_aleš4
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 02.11.2020 18:22

Re: Jaky olej 6N1 74kw 1.4

Příspěvek od fb_aleš4 »

Martinus.kali píše:
01.07.2012 12:50
Platí pro modelové řady 6n1 a 6n2

Motor............................vícerozsahový lehkoběžný olej............. vícerozsahový olej

Zážehový ......................vw 500 00................................vw 501 01

vznětový 1,7/1,9 L...........vw 500 00,vw 502 00 ...........vw 505 00

vznětový 1,4 l ................vw 505 01


Zdravim, mohu mít dotaz. Přítelkyně má Polo Clasic 98. 1.6 55 Kw kod motoru ALM. Jeji bývalý tam lil Modul 15W40. Bydli na horách, takze bych tam radši viděl 10W40. Jen si nejsem jisty se specifikací. Mámě do Fabie ll 1,2 htp 51Kw leju tento:

CASTROL MAGNATEC 10W-40

Schválení a Specifikace:

SAE 10W-40
ACEA A3/B4
API SL/CF
Fiat 9.55535-D2/G2
MB-Approval 229.1/226.5
VW 502 00/505 00
Renault RN0700/RN0710


Omlouvám se ze to píšu, sem hledal po stránkách a všude je 6N1 označení a nikde jsem neviděl 6KV.
Děkuji

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaky olej 74kw 1.4 16v

Příspěvek od BigBang »

6KV je veriant nebo classic odvozenej z Ibizy. Nicméně co se oleje týče, tak je to jedno. VW502.00 10W-40 a jakýkoliv zážehový motor nebude mít co namítat. Jen pokud je více krátkých, studených jízd nebo bydlíš někde v horách/na Vysočině, tak 5W-40 bude lepší. Acea A3/B3 nebo A3/B4 ;) A hlavně měnit max. po roce nebo max. 15 tis. km. Pokud převažují krátké trasy a studené starty, tak max po 10 tis. km.
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Odpovědět

Zpět na „Polo 6N1/6N2“