Spojka Polo 9N 1,2 6V

rv. 2001-2008

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jindrasek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 01.08.2011 21:10
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Spojka Polo 9N 1,2 6V

Příspěvek od Jindrasek »

Zdravím!

Chtěl bych se poradit ohledně chodu spojky na polu 9N mojí přítelkyně. Občas si auta navzájem půjčujeme a rozčilovala mě spojka. Vzhledem k tomu, že jsem měl dřív servis a pořad auta víkendově opravuju, tak jsem si řekl že to vyřeším.

Sled událostí:
1) Na začátku spojka vypínala až na konci dráhy, skoro na podlaze, chod byl ke konci gumový. Když auto delší dobu stálo cca 3 dny, tak bylo potřeba spojku párkrát pošlapat, aby člověk nějak normálně zařadil. Se zvyšující teplotou okolí se toto všechno zhoršovalo. Za jízdy jsem měl problém zařadit 3 a 4, měl jsem pocit že rychlost zapadá jen ve vhodném okamžiku, až se srovnají otáčky, jako by spojka nevypínala úplně. Tak jsem si řekl, že to bude zavzdušněné.

2) Pustil jsem se do odvzdušnění, spojka brala pořád stejně dole, a navíc při barvě kapaliny (úplně černá) jsem se rozhodl ji vyměnit, odvzdušnit. Po tomto spojka přestala asi vypínat úplně. Projevy stejné jako doposud ale navíc se přidalo problém zařadit 1, Rko pak často i přes zuby, pedál začal zůstávat viset cca 2-3cm před koncem, občas se vracel až po chvíli.

3) Usoudil jsem, že bude špatný hlavní spojkový válec, vyměnil jsem odvzdušni jsem, žádná změna, projevy úplně stejné.

4) Vzhledem k nájezdu 220tis., vědomosti, že je to stočené o dalších 50, spojka původní a radám od strýčka googla jsem se pustil do výměny celé spojky. Dal jsem komplet sadu od Sachsu, lamela, přítlačák, ložisko, vedení ložiska, ovládací páka a novej opěrnej čep s vyřezaným křížem, aby udržel mazivo, nová prachovka na pomocný spojkový válec, která byla trhlá, ale válec suchý, netekl. Vše poskládáno. Spojka chodila lehce, řazení jde hladce. Jediné co mě znepokojilo, že spojka bere furt dost nízko. Od koncernu jsem zvyklej, že spojky zabírají až navrchu. Původní spojka byla na konci životnosti, na lamele už se pomaličku brousily nýty, byla z půlky spálená, přitlačák už taky házel barvy.

5) Po výměně spojky jsem jel auto projet, vše v pořádku, ale po cca 2km ve městě se pedal zase nechtěl vracet až nahoru plus ze spojka teda bere níž, ale s tím se dokážu smířit, bylo to tak vždy...

6) Už s nervama jsem zkusil zase odvzdušnit, vzduch žádnej nešel, ale po odvzdušnění se pedál zase chvíli vracel (tak 20 zmáčknutí). Přemýšlel jsem co vrací pedál do horní polohy a usoudil jsem, že to je pružina nad pedálem. Protože ta když tam není, tak vím, že pedál sotva vyleze do poloviny.

Koukal jsem u pedálu co se děje když se občas zasekne a nevrátí. Pružina se zmáčkne a pak se překlápí do opačné polohy, ale v tom se zasekne ve vodorovné poloze, chvíli tak visí a po nějaké vteřině se překlopí a pedál vystřelí. Je to dost nepříjemné s tím tak jezdit, protože po přeřazení vás po chvíli spojka kopne do nohy jak se vrátí.

Nesetkal se s tím někdo? Jestli to nevyřeším, tak budu mít doma peklo, jedinou útěchou teď je, že jsem dal k dispozici svoje auto :laugh:
VW Vento GLX 1.9 TDi AHU Climatronic\nápravy VR6 - Prodáno
Audi A6 C4 2.5 TDi AEL - Prodáno
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro S-line

MarcoPolo1400
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 23.02.2018 11:55

Re: Spojka Polo 9N 1,2 6V

Příspěvek od MarcoPolo1400 »

Pokud se spojkový pedál pohybuje nerovnoměrně nebo vázne, je opotřebované nebo poničené pouzdro spojkového ložiska, které vyžaduje výměnu.
vw polo 6n1 1.4 44kw

Odpovědět

Zpět na „Polo 9N/9N3“