Volkswagen CrossGolf – maximální styl

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
T4
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Decin
Kontaktovat uživatele:

Volkswagen CrossGolf – maximální styl

Příspěvek od T4 »

Modelová řada Volkswagen Golf – nejúspěšnější vůz
všech dob – je i ve své šesté generaci zcela kompletní. Na Ženevském
autosalonu Volkswagen v světové premiéře představí nové provedení
modelu CrossGolf s inovovaným designem, novými motory TDI a TSI a
novou výbavou.
Po modelech Golf, Golf Plus, Golf Variant, Golf GTI, Golf GTD a teprve před
několika týdny uvedené verzi Golf R přichází nyní na řadu další verze bestselleru
značky Volkswagen. Všechny uvedené modely se vzájemně zřetelně odlišují,
přestože využívají inovativní společnou stavebnici technicky vyspělých
komponentů. Nový CrossGolf vychází stejně jako předchůdce z karosářské verze
Golf Plus. V roli všestranného vozu přitom Cross překlenuje rozdíly mezi vozy
kategorií MPV (Multi Purpose Vehicle) a SUV (Sport Utility Vehicle). Spojuje tedy
variabilitu velkoprostorového vozu s prvky modelů SUV a zachovává přitom
výhodu vysoko umístěných sedadel, která jsou ze strany zákazníků preferována
stále častěji.
Mimořádně hospodárné motory TDI a TSI plní normu Euro 5
Nový CrossGolf bude na trh uveden s novou generací pohonných jednotek, mezi
jejichž výhody patří kombinace vynikajících výkonových parametrů s výrazně
sníženou spotřebou paliva. K dispozici budou výhradně přeplňované zážehové
(TSI) a vznětové motory common rail (TDI) s přímým vstřikováním paliva.
Příkladem jedinečného spojení dynamiky s hospodárností je model Golf Cross 1.4
TSI o výkonu 118 kW (160 k). Zážehový čtyřválec Twincharger přeplňovaný
turbodmychadlem a kompresorem nabízí již od 1500 min-1 maximální točivý
moment 240 N.m. V kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou
umožňuje posádce cestovat rychlostí až 207 km/h při průměrné spotřebě pouhých
6,8 l/100 km (159 g CO2 na kilometr). Dokonce i v porovnání s první generací
motoru TSI, která dosahovala o 15 kW (20 k) nižšího výkonu, to znamená snížení
spotřeby o 0,5 litru. Alternativně je možné tento motor TSI objednat se
sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Také v tomto případě
spotřebuje CrossGolf jen 6,8 l/100 km. Další varianty motorů TSI poskytují výkon
77 kW (105 k) a 90 kW (122 k).
Vrozená hospodárnost je vlastní samozřejmě také novým motorům TDI s přímým
vstřikováním common rail. Ve vozech CrossGolf dosahují výkonu 77 kW (105 k),
resp. 103 kW (140 k), a sériově jsou vybaveny filtrem pevných částic. Výkonnější
dvoulitrový turbodiesel s šestistupňovou mechanickou převodovkou spotřebuje
například jen 5,3 l/100 km (emise CO2 138 g/km). Točivý moment tohoto motoru
dosahuje impozantního maxima 320 N.m již od 1750 min-1.
Moderní samočinné řazení: DSG pro čtyři z pěti nabízených motorů
Kromě motoru 1.2 TSI o výkonu 77 kW (105 k) lze všechny motory kombinovat
s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Zážehové motory a
vznětová varianta 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105 k) používají sedmistupňovou verzi
převodovky DSG. V případě jednotky 2.0 TDI vyladěné na 103 kW (140 k) se
jedná o šestistupňovou převodovku DSG upravenou pro přenos velkých točivých
momentů. Veškeré motory nabízené pro nový CrossGolf splňují navíc přísnou
emisní normu Euro 5.
Vnější design s novou DNA v podání modelu Cross
Stejně jako všechny ostatní nové modely byl i vnější design druhé generace vozů
CrossGolf navržen podle nové designové DNA Volkswagen. Tento přístup je
nejlépe patrný v horizontálním pásu masky chladiče mezi předními světlomety, na
který opticky navazuje rovněž horizontálně zvýrazněný nárazník. Charakteristická
tvář nové generace vozů Volkswagen je doplněna typickými prvky modelů Cross.
V porovnání s první generací vozů CrossGolf se nové robustní ochranné plastové
prvky po celém obvodu karoserie vyznačují větší elegancí, přičemž jejich tvarování
bylo přizpůsobeno nové designové DNA Volkswagen. Podobně jako u nového
modelu CrossPolo vznikl tímto způsobem výrazně modifikovaný vzhled zejména
v oblasti přídě, jejímuž vyhraněně horizontálnímu členění bylo stylisticky
přizpůsobeno antracitové ochranné obložení v horní části předního nárazníku. Do
něj jsou po stranách zapuštěné sériově montované mlhové světlomety. Zespodu je
příď ohraničena stříbrnou příčkou, jejíž vzhled připomíná ochranné kryty terénních
vozidel. Z profilu jsou u nového modelu CrossGolf nápadná typická rozšíření
podběhů kol včetně nástavců prahů a dveří. Styl předního nárazníku přebírá také
zadní nárazník včetně stříbrně lakovaného stylizovaného ochranného krytu.
Tmavé ochranné prvky zabraňují poškození karoserie nejen v lehkém terénu, ale i
v každodenním provozu v městských ulicích. CrossGolf má karoserii zvýšenou o
20 mm a sériově se dodává s podvozkem pro špatné cesty.
Jak je u modelů Cross zvykem, jsou pouzdra vnějších zpětných zrcátek lakována
stejným stříbrným odstínem jako spodní kryty nárazníků. S oběma prvky je opticky
sladěn rovněž sériově dodávaný stříbrný podélný střešní nosič. Vnější design
završují chromované doplňky, nápisy „CrossGolf“ na bočních lištách a nová
sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny „Budapest“.
Co se týče barev karoserie, nabízí Volkswagen pro nový CrossGolf šest laků – od
trendové barvy „bílá Candy“ přes „šedou United“, „stříbrnou metalízu Reflex“,
„modrou metalízu Shadow“ a „hnědou metalízu Kashmir“ až po klasický „černý
perleťový lak Deep Black“.

Individualizovaný interiér s velkorysou nabídkou místa
Interiér nového CrossGolfu se vyznačuje nezaměnitelným stylem a svěží,
sympatickou atmosférou. Sériově je vybaven sportovními předními sedadly, která
jsou čalouněna atraktivní dvoubarevnou látkou s dvojitým stehováním. Na vnitřních
plochách sedáků a opěradel je světle šedý vzorek „Cellular“ doplněný barevným
ozdobným stehováním, zatímco boční polštáře a zadní části sedadel jsou odlišeny
černým odstínem „Titan“. Na zadní straně předních opěradel mají cestující na
zadních sedadlech k dispozici výklopné stolky a úložné kapsy. Designéři
pamatovali i na takové detaily, jako jsou koberečky zušlechtěné barevným
stehováním.
CrossGolf se dále vyznačuje rámečky kolem výdechů ventilační soustavy v optice
ušlechtilé oceli. Součástí sériové výbavy je také tzv. „malý kožený paket“ s kůží
obšitým tříramenným volantem a hlavicí řadicí páky a koženou manžetou řadicí
páky. Výčet individuálních úprav završují ozdobné ochranné fólie s nápisem
„CrossGolf“ na prazích předních dveří a kryty pedálů v ušlechtilé úpravě se
vzhledem hliníku.
Podobně jako Golf Plus se i nový CrossGolf může pochlubit velkou variabilitou
interiéru a vysoko umístěnými sedadly. CrossGolf kromě toho nabízí velkorysý
prostor pro nohy jak vpředu, tak i vzadu. A nejen to. V závislosti na poloze
asymeticky dělené, podélně posuvné a sklopné zadní lavice lze měnit základní
objem zavazadlového prostoru v rozmezí od 395 do 540 litrů. Sklopením opěradel
zadních sedadel vznikne nákladový prostor o objemu 1450 litrů.
Sériová výbava: Cross znamená také exkluzivní
CrossGolf je sériově vybaven například elektricky nastavitelnými a vyhřívanými
vnějšími zpětnými zrcátky, zadními světlomety LED, zeleně tónovanými
determálními skly, denními světlomety a centrálním zamykáním s dálkovým
ovládáním. Sériová výbava interiéru zahrnuje například poloautomatickou
klimatizaci „Climatic“, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná
okna v bočních dveřích vpředu a vzadu, výškově a podélně nastavitelný volant,
palubní počítač, dálkové odjišťování víčka palivové nádrže, uzamykatelnou a
chlazenou odkládací přihrádku před sedadlem spolujezdce, čtecí lampičky vpředu
a úložné schránky ve stropní konzole a ve všech dveřích (vpředu včetně držáku na
lahve o objemu 1,5 litru).
Na přání dodává Volkswagen pro modely CrossGolf mimo jiné kožené čalounění
„Vienna“, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček a zadní
parkovací kameru. Kdo by si chtěl usnadnit parkování, ten si může CrossGolf
objednat s funkcí Park Assist a přenechat řízení na svém vozu.

zdroj: IVG
Přílohy
DB2010AU00209_small.jpg
DB2010AU00210_small.jpg
DB2010AU00214_small.jpg
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“